Vuokralainen
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kerho! Arsenal
Rautiainen sitten lähtee Ilvekseen. Lähteenä Jatkoaika.
Ristiriitaiset fiilikset. Kahdet pleijarit vetänyt hyvin ja runkosarjaa tulokkaana, muuten on ollut vaisumpaa:Rautiainen sitten lähtee Ilvekseen. Lähteenä Jatkoaika.
Ristiriitaiset fiilikset. Kahdet pleijarit vetänyt hyvin ja runkosarjaa tulokkaana, muuten on ollut vaisumpaa:
142 runkosarjamatsia tehoin 23+23=46
9 pudotuspeliottelua tehoin 5+2=7
Tuo "kevään pelaaja"-status on se mikä on kuitenkin hyvin korkealla omalla listalla pelaajan ominaisuuksia tarkasteltaessa. Voi oliko nuo 9 matsia vain suonenveto. Oli ilmeisen vajaakuntoinen palatessaan saikulta Kärppä-sarjaan, sitten ei enää oikein natsannut ja näytti hitaalta. Saa nähdä, nakuttaako ensi kaudella 30 pojoo runkosarjassa. Päätökset on tehty ennen HPK:n ja Rautiasen hyvää putkea ja se on ymmärrettävää. Ilves saanee halvalla pelaajan, jossa on potentiaalia 1-2-kentän ratkaisijaksi, mutta tasaiseen suorittamiseen on matkaan. En näe kuitenkaan, että HPK menetti mitään korvaamatonta. Oikeastaan tämä kausi näytti, ettei kukaan ole korvaamaton. Ja vaikka onkin melkein, voi lähdöstään olla hyötyä pelillisesti. Onnea matkaan!
Minun oli puhdasta mutua. Rautiainen oli sopimuksentekohetkellä, joskus tammikuussa, jälleen puhdasta mutua, tehonsa kadottanut hyökkääjä joka elää pisteistä. Pääsi joka toiseen peliin kokoonpanoon ja nallipyssy oli täysin märkä eikä syötötkään onnistunut. Minun mielestäni hänen palkkansa olisi kuulunut olla selkeästi alle mediaanin, jos HPK olisi miehen pitänyt, joku 35-40k€ olisi ollut passeli hinta. Ja luulen, ettei Ilveskään paljon enempää maksanut, ja varmaan lupasivat peliaikaakin, mikä oli Kerhossa tuolloin kortilla.(boldaus oma)
Onko faktaa vai puhdasta mutua?
Eiköhän nimittäin Kerho halvalla olisi miehen pitänyt, ellei sitten ihan välttämättä pois täältä halunnut.
Mutta jos palkkavaatimukset olivat lähellä esim. Saarisen kanssa, niin ymmärrän erittäin hyvin, että Kerho päätyi valitsemaan mielummin Saarisen. Toinen on kuitenkin tasonsa jo vakiinnuttanut, vaikka viime kaudet eivät aivan nappiin ole menneet. Rautiainen taas on äärimmäisen "streaky"-pelaaja, jonka lisäarvo joukkueelle on melkein täysi nolla, jos ei tehoja synny. Näen Saarisen kuitenkin hieman monipuolisempana pelaajana, vaikka ei nyt mikään Vänttinen tai Kiilholma olekkaan.
Minun oli puhdasta mutua. Rautiainen oli sopimuksentekohetkellä, joskus tammikuussa, jälleen puhdasta mutua, tehonsa kadottanut hyökkääjä joka elää pisteistä. Pääsi joka toiseen peliin kokoonpanoon ja nallipyssy oli täysin märkä eikä syötötkään onnistunut. Minun mielestäni hänen palkkansa olisi kuulunut olla selkeästi alle mediaanin, jos HPK olisi miehen pitänyt, joku 35-40k€ olisi ollut passeli hinta. Ja luulen, ettei Ilveskään paljon enempää maksanut, ja varmaan lupasivat peliaikaakin, mikä oli Kerhossa tuolloin kortilla.
Yli 500 ottelua NHL:ssä pelanneen suomalaisen näytöt eivät riittäneet sveitsiläisseuralle SuomiKiekko
Eli Miettinen ei jatka Fribourgissa. Jokohan olisi aika palata Hämeenlinnaan?
Toivottaisin ehdottomasti tervetulleeksi. Näytöt eivät ehkä Fribourgissa riittäneet, mutta nyky-Kerhoon menisi heittämällä ykkösketjuun. Ikääkin alkaa jo olla senverran, että toisi kokemusta melko nuoreen HPK-ryhmään. Eri asia sitten on, että minkä verran HPK olisi hänestä valmis rahaa tarjoamaan ja että missä hän itse haluaa pelata ja millä palkalla.
Sopiiko, että ne, jotka pitivät Saarisen mieluummin tulevat tänne kertomaan näkemyksiään ensi keväänä kun Rautiaisella on takana yli 20 maalin kausi ja Saarinen on pelaamissaan n. 30 pelissä saanut aikaiseksi 8 maalia ja 11 syöttöä?
Nyt ottaa päähän ankarasti.
Eiköhän tuo Rautiaisen siirto ollut päätetty jo hyvissä ajoin ennen suonenvetoa. Ikävähän se on nähdä Rautiainen toisessa joukkueessa, kun loppukaudesta lähti homma sujumaan mutta jos mietitään esim. kahta kautta ennen niitä pelejä niin ikävä ei olisi silloin tullut.
Minäkään en olisi Saariselle jatkosopparia tehnyt mutta ehkä joukkueen johdossa katsottiin, että vastaavaa kaveria ei olisi markkinoilta saatu ilman suurta riskiä täydellisestä flopista.
Yli 500 ottelua NHL:ssä pelanneen suomalaisen näytöt eivät riittäneet sveitsiläisseuralle SuomiKiekko
Eli Miettinen ei jatka Fribourgissa. Jokohan olisi aika palata Hämeenlinnaan?
En viitsi sanoa mitään Rautiaisen siirrosta, olen siitä aikaisemmin sanottavani sanonut.
Nyt sitten kaikki minua viisaammat voisi kertoa helvetin hyviä perusteita Kerhon tähän astiselle pelaajapolitiikalle vuodelle 2014-15, että mitä kertoo se, että Kerho tekee jatkot niiden pelaajien kanssa, jotka voittoputken aikana katosivat kuvasta lähes täysin ja ne pelaajat menevät muualle, jotka olivat suuressa roolissa siinä samassa loppukauden voittavassa Kerhossa?
En viitsi sanoa mitään Rautiaisen siirrosta, olen siitä aikaisemmin sanottavani sanonut.
Nyt sitten kaikki minua viisaammat voisi kertoa helvetin hyviä perusteita Kerhon tähän astiselle pelaajapolitiikalle vuodelle 2014-15, että mitä kertoo se, että Kerho tekee jatkot niiden pelaajien kanssa, jotka voittoputken aikana katosivat kuvasta lähes täysin ja ne pelaajat menevät muualle, jotka olivat suuressa roolissa siinä samassa loppukauden voittavassa Kerhossa?
Käsittääkseni Saros,Vänttinen,Grönholm,Koivisto,Niemi ja Paajanen jatkavat. Onko porukka unohtanut nämä pelaajat kokonaan sillä jotenkin saa sellaisen kuvan kun lukee jengin kirjoituksia, että Rautiainen oli yksin nostamassa HPK:ta pleijareihin.
Sopiiko, että ne, jotka pitivät Saarisen mieluummin tulevat tänne kertomaan näkemyksiään ensi keväänä kun Rautiaisella on takana yli 20 maalin kausi ja Saarinen on pelaamissaan n. 30 pelissä saanut aikaiseksi 8 maalia ja 11 syöttöä?
Nyt ottaa päähän ankarasti.
Tässähän se on kiteytettynä.Itse ainakin ymmärrän hyvin sen, että noin epätasaiseen ja -varmaan pelaajaan ei haluttu isoa summaa hyökkäysbudjetista kiinnittää. Siinähän oltaisiinkin oltu, kun yksi arvokas top-6-paikka oltaisiin kiinnitetty mieheen, ja mies vetelisi sillä tasolla, millä veteli muun kuin loppukauden.
ne pelaajat menevät muualle, jotka olivat suuressa roolissa siinä samassa loppukauden voittavassa Kerhossa?
Ketä sieltä nyt on lähtenyt? Rautiainen, joka on pelannut kahden kauden aikana noin 20 peliä hyvällä tasolla. Ei kaikkia vaan voi pitää. Kaikki tämän kevään pelaajat pitäisi pitää ja hankkia kunnon kärkihyökkääjät ja Viitaluomakin palannee ja junnuille peliaikaa. Sitten kirotaan kun miehiä on liikaa ja rahat käytetään juhakoivistoihin ja teemurautiaisiin.Jatkaa, jatkaa, mutta eihän näillä ollut edes sopimusta katkolla. Saarinen ja Järveläinen kumpikin katosi loppukaudesta. Pelaaja on tasan niin hyvä, kuin viimeiset pelit näyttää.
Mutta onko Tuomas Vänttinen siis ensi kauden kakkossentteri? Näillä puheilla on, runkkarissa viimeiset 13 peliä tehot 5+6, pleijareissakin 6o 0+3. Jos mahdollinen sentterihankinta on vetänyt huonommin loppukauden, niin se on paska hankinta. Pelaaja on tasan niin hyvä..
Aamun HäSassa Korpela myöntää, ettei HPK pystynyt tarjoamaan Rautiaiselle riittävän hyvää sopimusta. "Teemun hyvä kausi nosti miehen hintalappua. Tottakai olisimme haluneet pitää miehen täällä, mutta nyt se ei ollut mahdollista."
Lisäksi kertoi, että Nikkilän kanssa vielä neuvotellaan ja kertoi tutun viestin, että haetaan riviin parhaillaan myös yhtä kärkisentteriä.
Tuosta saisi siis käsityksen, että joukkue olisi muutoin valmis? Toivottavasti näin ei ole tai sitten siellä on vielä hyviä julkaisemattomia sopimuksia.