HPK - Ässät to 12.1.2006

  • 70 482
  • 448
Tila
Viestiketju on suljettu.

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis tuo Matti Liljaniemen juttuhan on vain kommentti. Johan se lukee siinä linkissä. Pienenä erona on vain modesedän oikeus laittaa se näkyvämmin esille toisin kun me tavalliset jatkislaiset joudumme tyytymään tähän ketjuun.

Itse pelistä en voi kommentoida näkemättä muuta kuin tuon videon, että sen perusteella Nickersonin ulosajo oli oikeusmurha.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Nickerson on saanut leiman otsaan ja miehen askareita seurataan suurennuslasilla kaukalossa ja kaukalon ulkopuolella. Tuosta videopätkästä nyt ei ota Erkkikään selvää mitä siellä todella tapahtu. Annetaan virallisten tahojen tutkia ja niellään mitä tuleman pitää. Odotin kyllä ottelusta kuumaveristä kamppailua, ehkä en nyt tälläistä.
 

JanJ

Jäsen
morningstar kirjoitti:
Koko kausi on saatu lukea kuinka ässä- ja hifk-fanit silmät kyynelissä kehuvat toisiaan kuinka "punaiset joukkueet tuovat ainoina väriä liigaan".
Kentällä.
morningstar kirjoitti:
Sitten jostain syystä Kerhon sikakatsomo onkin vain joukko kuolaavia Cro Magnoneita, jotka ovat häpeäksi SM-liigalle.
Katsomossa.
morningstar kirjoitti:
Eli ihan samanlaista hurskastelua, IMHO.
Joopa joo. ROTFL, NIFOTC WOSO, IRC jne.
Ei muuta asiaa miksikään, että Liljaniemen juttu oli melkoinen tunnekuohu eikä olisi mennyt missään muussa mediassa julkaisuun, eikä sitä että sikakatsomon päätynnyrin haastattelu päivän lehdessä vain vahvisti sitä että ei käy pojat täysillä kierroksilla mitä aivokapasiteetin hyötykäyttöön tulee.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Niin, jotakuta Ässä -kirjoittajaa jo poltteli kovasti päästä sikakatsomon ytimeen porukalla remuamaan. Tämähän onkin juuri sitä mitä kaikki haluavat, voi helvetti mistä näitä sikiää. Toisaalta porilaiskatsojat ovat oikeastaan ainoita sen verran puupäisiä, että umpitunnelissa tulevat useinkin uhoamaan ja haastamaan riitaa kyseisen katsomonosaan. Eilen siellä oli kyllä ihan mukavanoloisia kannattajia.

JanJ:n säälittävä vuodatus nyt ei mitenkään yllättänyt eikä ansaitsisi mitään vastausta, mutta sanotaan nyt vaikka että: voivoi ime tikkaria.

Kuka oli muuten se Kerhon pelaaja joka antoi omasta kulmasta bulgarialaisen seläntakaa syötön suoraan keskelle, josta Ässät pääsi kahdella miehellä Wiikmania kokeilemaan?
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rontti kirjoitti:
Kuka oli muuten se Kerhon pelaaja joka antoi omasta kulmasta bulgarialaisen seläntakaa syötön suoraan keskelle, josta Ässät pääsi kahdella miehellä Wiikmania kokeilemaan?

Juuso Hietanen. Oli kyllä aika jäätävä syöttö. Onneksi Wiikman pelasti tämän tilanteen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rontti kirjoitti:
Niin, jotakuta Ässä -kirjoittajaa jo poltteli kovasti päästä sikakatsomon ytimeen porukalla remuamaan. Tämähän onkin juuri sitä mitä kaikki haluavat, voi helvetti mistä näitä sikiää.

Siis mitä helvettiä? Jos minun kirjoitukseeni viittaat, niin missä kohtaa olen kirjoittanut, että sinne ytimeen pitäisi päästä porukalla REMUAMAAN? Eli sikakatsomo on sen pääsian reviiriä ja sinne ei saa vastustajan faneja tulla? Asia selvä.

Ensi kerralla kun olen Rinkulalla, niin tulen varmasti "sikakatsomoon".
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Näkkäri kirjoitti:
Siis mitä helvettiä? Jos minun kirjoitukseeni viittaat, niin missä kohtaa olen kirjoittanut, että sinne ytimeen pitäisi päästä porukalla REMUAMAAN? Eli sikakatsomo on sen pääsian reviiriä ja sinne ei saa vastustajan faneja tulla? Asia selvä.

Ensi kerralla kun olen Rinkulalla, niin tulen varmasti "sikakatsomoon".
"On se Rinkelinmäki vaan niin vänkä paikka, että tekisi mieli lähteä oikeen isommalla porukalla peliin ensi kerralla ja "sikakatsomon" sydämeen tottakai!"

Näin siis kirjoitit. Tottakai sinne saa tulla, mutta kyseessä nyt kuitenkin on fanikatsomon tapainen ryhmittymä ja kyllähän vierasjoukkueen kannattajille löytyy hallista huomattavasti parempiakin paikkoja pelin seuraamiseen. Ei minulle ainakaan tulisi mieleenikään mennä vierasmatseihin kotijoukkueen fanikatsomoon. No, tapansa kullakin ja kyllä siellä sikakatsomossakin hyvin pärjää jos niin haluaa.

Tervetuloa haistelemaan tunnelmaa, minä tarjoan kahvin.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Näkkäri kirjoitti:
Siis mitä helvettiä? Jos minun kirjoitukseeni viittaat, niin missä kohtaa olen kirjoittanut, että sinne ytimeen pitäisi päästä porukalla REMUAMAAN? Eli sikakatsomo on sen pääsian reviiriä ja sinne ei saa vastustajan faneja tulla? Asia selvä.

Ensi kerralla kun olen Rinkulalla, niin tulen varmasti "sikakatsomoon".

Heh, mikäs se olikaan se dokumentti tässä parin vuoden sisällä, jossa seurattiin Kerhon junnutoimintaa. Siellähän pisti silmään mm. se junnuvalkku, jonka kielenkäyttö olisi saanut korvat punottamaan Isomäen seisomakatsomossakin. Samassa jutussa oli otteita HPK-Lukko matsista. Taisi vierailijat hakea jatkoaikavoiton. Ja yksi Lukko-fani, varmasti täysin vilpittömästi, teki rukousliikkeitä silmät ummistettuina, mumisten "AAH, kiitos Lukkoooh". Lipusta taisi saada kopautuksen ja jotain verbaalista väkivaltaa, mutta muuten sen kummempaa. Tosin, en tiedä mitä kameran sammumisen jälkeen tapahtunut.

Muuuutta, kai sinne Sikikseenkin voi mennä, eikös ne itse ole kuta kuinkin täysin väkivallattomalla linjalla. Eli fyysistä koskemattomuutta tiedossa.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
aceman81 kirjoitti:
Muuuutta, kai sinne Sikikseenkin voi mennä, eikös ne itse ole kuta kuinkin täysin väkivallattomalla linjalla. Eli fyysistä koskemattomuutta tiedossa.

Ei ne sikisläisetkään aivan idiootteja ole, vaikka tyhmyyksiä huutelevatkin. Toki vaikka fyysistä koskemattomuutta on Rinkelinmäellä(kin) rikottu, ei tuolloin(kaan) ole ollut kyseessä oikea lätkäfani, vaan joku random-idiootti. Onhan tuo meltuaminenkin Rinkulalla laantunut melkoisesti vuosien saatossa. Omien kannustamista toivoisin kuulevani siihen malliin, mitä silloin palopostin kokoisena opin kuulemaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä itse olen sitä sikakatsomoa seurannut, niin eipä tuo nyt niin kummoinen osasto katsomoa ole. Porissa on koko seisomakatsomossa (4-5 kertaa isompi alue kuin C5) hurjempi meininki viikonloppupeleissä ja välillä muutenkin. No, sittenhän sen näkee kun itse sinne Ässälippuineni menen.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Konalan Kettu kirjoitti:
Tapauksen kertalleen töllöstä nähneenä täytyy ihmetellä, miten niiin moni todella kuvittelee Nicen yrittänneen kiivetä pleksin ylitse. Heille tiedoksi, että hyvässä lihaskunnossa oleva liigapeluri, kyllä halutessaan vipuaa itsensä varsin helposti pleksin ylitse. Kyllä tässä on lähinnä kyse pelottelusta/uhoamisesta. Mitä tulee Liljaniemen kolumniin, niin se on lähinnä naurettava: pitäisikö Toivolan tuoreeltaan ruveta tuomitsemaan omien tekosia. Toivola ei kommentoi tapausta selkeän tarkoitushakuista juttua kirkoittavalle toimittajalle ja sen on mielestäni aivan oikein. Nootit tapauksesta annetaan joukkeen sisäisesti ei hysteerisen toimittajan välityksellä.

Olen täysin samaa mieltä. Jos Nickerson olisi todella halunnut, olisi hän varmasti päässyt katsomoon ja kyse oli täysin vain halusta pelästyttää huutelija/sylkäisijä. Nickerson tekee sitä, mutta ei todellakaan lähde vahingoittamaan ketään.
Ja Toivolasta tiedän, että jos yrität johdatella häntä haastattelussa, hän vittuilee sinulle tavalla tai toisella. Toivola ei halua käsitellä asioita lehtien palstoilla.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Näkkäri kirjoitti:
Siis mitä helvettiä? Jos minun kirjoitukseeni viittaat, niin missä kohtaa olen kirjoittanut, että sinne ytimeen pitäisi päästä porukalla REMUAMAAN? Eli sikakatsomo on sen pääsian reviiriä ja sinne ei saa vastustajan faneja tulla? Asia selvä.

Ensi kerralla kun olen Rinkulalla, niin tulen varmasti "sikakatsomoon".
No, eipä olisi ensimmäinen kerta kun porilaiset tulevat näyttämään hyvää esimerkkiä kannattajakulttuurin saralla. Aika lailla tasan vuosi sitten yksi einstein esikuntineen raivasi itselleen tilan sikakatsomoon ja aloitti "Mä vihaan sikakatsomoo, daa dirlandirlandaa!" -virren. Tarkoituksena vain ja ainoastaan provosointi. Tämän mies myönsi tälläkin foorumilla:
No, Sikakatsomo oli ihan vitun kova pettymys. Vain yksi 50+ intoutui "tönimään" minua Ässien toisen maalin jälkeen. Varsin koville tuntui ottavan. Taisi pelko olla persiissä lopputulosta ajatellen.
Samassa pelissä ainakin yksi pahemmin riehunut Ässä-fani jouduttiin poistamaan katsomosta väkivalloin.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Padis kirjoitti:
Siis tuo Matti Liljaniemen juttuhan on vain kommentti. Johan se lukee siinä linkissä. Pienenä erona on vain modesedän oikeus laittaa se näkyvämmin esille toisin kun me tavalliset jatkislaiset joudumme tyytymään tähän ketjuun.
Nimenomaan. Moni tämänkin ketjun pillastuneista ässä-faneista on kuvitellut sen olleen otteluraportti. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen, myös Liljaniemellä.

JanJ:lle vielä sen verran , että eikö värikäs katsomokulttuuri ole mielestäsi tärkeä osa liigaa? Joo, kyllä minä tiedän ettei sikakatsomon kaikki toiminta kestä kriittistä tarkastelua, mutta pääsääntöisesti pidän heidän harjoittamaansa vastustajan hiillostamista ihan tervetulleena ilmiönä. Ainakaan se ei ole HMV, vai kuinka?

Ja teille, jotka nyt suunnittelette elämysmatkoja sikakatsomoon: vanha juttu jo. Monia kertoja sinne on vastustajajoukkueen faneja tullut. Ovathan saaneet sitten kotikylän kulmabaarissa ihailevia katseita. Ei se sikakatsomon valloitus mikään uroteko ole, eikä siellä mitään kahnausta synny.
 

PJx

Jäsen
Itse asiassa koko sylkemisjupakan jälkipeli on mennyt aivan väärille urille. Selvää on
-Katsojien on tunnettava olonsa turvalliseksi
-Mitään uhkaa pelaajien taholta ei saa olla
-Pelaajien on tunnettava olonsa turvalliseksi
-Fyysistä uhkaa pelaajat/tuomarit eivät saa kokea

Ottelun järjestäjä on tästä vastuussa. Jos sylkeminen on tapahtunut, on asia ottelun järjestäjän vastuulla ja ”rankaisu” menee tätä tietä. Mikään ei oikeuta pelaajaa itse yrittämään kostoa, ei mikään. Tämä pitäisi olla kaikille selvää.
Tietysti, jos katsojat tunkeutuvat pelaajille varattuihin tiloihin, kuvio muuttuu aivan toiseksi. Silloinkin vastuu on ottelun järjestäjällä, mutta liioittelematon hätävarjelu taitaa toki olla sallittua.

Jos katsojat ovat käyttäytyneet asiattomasti, rangaistus menee niin, että liiga rankaisee ottelun järjestäjää, järjestäjät pistävät ”vahingon kiertämään”.
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Kerrassaan mahtava todeta miten nämä otteluketjut pursuavat jokaisen Ässä- pelin jäljiltä! Kiitoksia mielenkiinnosta!

Ei ole olemassa huonoa julkisuutta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
PJx kirjoitti:
Jos sylkeminen on tapahtunut, on asia ottelun järjestäjän vastuulla ja ”rankaisu” menee tätä tietä.
Mutta entäs jos ei ole? Ja silti vierailija- ja samalla häviäjäjoukkueen valmentaja niin kivenkovaan väittää? Mitä kautta rankaisu menee? Kuuluuko edes rankaista? Tässä on nyt jo 15 sivun verran syyllistetty koko kaupunkia ja voittajajoukkueen kannattajakuntaa oikein urakalla. Sylettää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aces High kirjoitti:
Ymmärrettävää et tepsuli fanilla on paha olla, mut ei sun noin dorka tarvii olla, vaikka turkulainen oletkin!
Menikös sulta nyt sen jutun pointti ohi?
Hieno henkilökohtaisuus kuitenkin.
 

PJx

Jäsen
Ossi, kirjoitin JOS. Tämähän on päivän selvää: jos ei ole syljetty, ei sanktioita.
Pelaaja on sensijaan todistettavasti käyttänyt uhkaavasti katsomoa kohtaan, siitä pitäisi tulla JONKINLAINEN penaltti. Lievimmillään nuhtelu, toista ääripäätä en viitsi edes arvata.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Pakko työntää lusikkansa soppaan ihan noin pelkän klipin nähneenä:

- Katsoja istui paikallaan ja ainakin itseni olisi tuosta asennosta melko mahdoton lähteä ketään naamaan räkimään. Mieshän nousi vasta kun Nickersson hyppäsi laidalle. En muuten ihmettele yhtään miehen reaktiota; kyllä itsekkin tulisi siirryttyä vaistomaisesti "väljemmille vesille" jos joku iso mies lätkäkamat päällä tuollaiseen pleksiin hyppäisi roikkumaan. Ei siis sen puoleen, että pelkäisin itse miestä, vaan reaktion omaisesti.

- Itse pelitilanteesta täytyy kyllä todeta, että on kyllä käsittämättömimpiä ulosajoja mitä olen nähnyt. Tietysti voi olla -ja varmaan onkin niin-, että klippi ei koko totuutta kerro. Oikeusmurha klipin perusteella.

- Kyllähän tuo näytti selvästi siltä, että Nickellä oli yksinkertaisesti pinna liian kireällä ja turhautuneisuus pääsi valloilleen. Osittain johtuen käsittämättömästä ulosajosta, osin varmasti häämöttävästä tappiosta. Täytyy kuitenkin muistaa, että ei tämä mikään vaarallinen tapahtuma ollut. Silti kuitenkin "tuomittava" teko ammattilaisurheilijalta. Nickeltä siis selkeä moka, mutta kannattaa silti pitää asiat oikeissa mittasuhteissa.

Ihan OT:na täytyy ihmetellä eräiden keskustelu/väittelytekniikoita. Vedetään kaiken maailman kukkahattusuviurpoargumenttejä mukaan täysin syyttä.

Jatkakaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
PJx kirjoitti:
Ossi, kirjoitin JOS. Tämähän on päivän selvää: jos ei ole syljetty, ei sanktioita.
No niin minäkin kirjoitin. Ei minua kiinnosta tässä hypoteesissa ottelun järjestäjän vastuu ja sanktiot. Minua kiinnostaa Toivolaa kohtaan langetettavat sanktiot, JOS ilmenee, että hän on puhunut aivan silkkaa paskaa.
 

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja lentävät mikroautonrenkaat
Ainakaan tähän mennessä ei ollut tullut Ässien suuntaan mitään tietoa Nickersonin pelikielloista, joten ainakin huomenna mies on pelaamassa Nääs-maassa. Tiedä sitten mitä tulevaisuudessa. Forest on noin viikon sivussa aivotärähdyksen vuoksi, että semmosta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis heitetäänkö Nickerson pihalle pelkästään tuosta clipissä näkyneestä tilanteesta johtuen? Tämä jotenkin mennyt multa kokonaan ohi. Eihän tuosta nyt pitäis antaa edes kakkosta, ei siinä edes tapahdu mitään. Pientä tönimistä korkeintaan.
Jos siis kaveri lähtee pihalle noin heppoisesti, niin pitäisi tuomarin mennä... noh, itseensä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ossi kirjoitti:
No niin minäkin kirjoitin. Ei minua kiinnosta tässä hypoteesissa ottelun järjestäjän vastuu ja sanktiot. Minua kiinnostaa Toivolaa kohtaan langetettavat sanktiot, JOS ilmenee, että hän on puhunut aivan silkkaa paskaa.

Laitetaan Toivola vaan toimitsijakieltoon siitä, että hän uskoo omia pelaajiaan. Eikä Toivola edes puolustanut oman pelaajansa tekemisiä, vaan kommentoi, että hän ei kommentoi, että oliko se ylilyönti ja sanoi vielä lopuksi, että ehkä oli. Eli annetaan Toivolalle sanktiota siitä, mitä Toivola ei sanonut.
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Aurajoen Tarzan kirjoitti:
Siis heitetäänkö Nickerson pihalle pelkästään tuosta clipissä näkyneestä tilanteesta johtuen? Tämä jotenkin mennyt multa kokonaan ohi. Eihän tuosta nyt pitäis antaa edes kakkosta, ei siinä edes tapahdu mitään. Pientä tönimistä korkeintaan.
Jos siis kaveri lähtee pihalle noin heppoisesti, niin pitäisi tuomarin mennä... noh, itseensä.

Joo, tosiaan. Itsellä on tämän "sylkyjupakan" mainingeissa jäänyt katsomatta tuosta klipistä tämä fakta, että: Miksi Matt saa pelirangaistuksen, mistä tilanteesta ja mitä hän tekee?
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
C.Simon kirjoitti:
Joo, tosiaan. Itsellä on tämän "sylkyjupakan" mainingeissa jäänyt katsomatta tuosta klipistä tämä fakta, että: Miksi Matt saa pelirangaistuksen, mistä tilanteesta ja mitä hän tekee?

Lupauduin hiljentymään tämän ketjun osalta, mutta muutetaan sitä niin, että en kirjoittele toistaiseksi sylky-jupakasta mitään. Mitä tulee Mattin ulosajoon, niin tuosta klipistä jää pois se, että Matt "survoo" Sailion päätä laitaan. Tuo kohta on juuri mennyt ohi, kun klippi alkaa. PRK olisi voitu mieluummin antaa keihästämisestä, jonka Matt suorittaa ennen tuota "turvansurvontaa". Vetäisee meinaan mailan lavalla aika lahjakkaasti Sailiota munille.

Rohkenen sanoa: Jari Sailio 2min huitominen ja Matt Nickerson 2min väkivaltaisuus + 5+20min keihästäminen. Eli kun tuomarilta jäi tuo keihästäminen näkemättä, olisi oikeutettu ollut Sailiolle 2min ja Nickersonille 2min (max 2+2).
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös