HPK - Ässät to 12.1.2006

  • 70 496
  • 448
Tila
Viestiketju on suljettu.

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Klassikko kirjoitti:
Kovalla yrityksellä tämä otteluketju voisi vielä yltää legendaarisiin sfääreihin, ehkä...

No on tässä periaatteessa yritystä, tosin Ässät-Tappara ketju oli itkemisessä ihan omaa luokkaansa, puolin ja toisin.

Ketjun alkupuolella oli ERITTÄIN asiallisia Kerho-fanien kirjoituksia, siitä pisteet. Sitten tulivat nämä erinäiset "videokirjoittelijat" ja homma meni hulinaksi.

Liljaniemen kolumnista täytyy sanoa että tuli jopa tappara.fi sivuston Aallolle selvä haastaja puolueettomien Ässä-pelien kirjoittelusta. Hyvä että syntyy jotain kilpailua. Nähdäänkö kumpaakaan Ässiä vastaan playoffseissa, olisi harmi jollei nähdä.

Cairns kirjoitti:
Helpolla lähti suihkuun, mutta jos joku vielä pitää Nickersonia mahtavana tai kovana niin kannattaa miettiä kahdesti. Jo aiemmin hän perääntyi Heleniuksen haasteesta, käänsi selän Schnabelille joka oli jo heittänyt hanskat ja teki saman Ben-Amorille.

Täytyy yhtyä siinä mielessä edellä annettuun kommenttiin että Mattin puheet ja teot kulkevat aika kaukana toisistaan. Vastaa käytöksellään aiheutuneihin haasteisiin jarkkoruutumaisella innokkuudella. (Eikä mitään Jarkkoa vastaan, mies on kuningas. Kuten Mattkin).

Jos välttelee tappeluita mahdollisten pelikieltojen varjolla, miksi hölmöillä itsensä suihkuun tuollaisissa tilanteissa?
 
Viimeksi muokattu:

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Lukki kirjoitti:
Erittäin varmojen tietolähteiden mukaan tuo "pakoon" juossu herra oli ainoastaan taputtanut seisaaltaan, josta Nickerson oli hermostunut. Maila oli yltänyt erittäin lähelle hänen kasvoja, joten pieni pelästyminen lienee ymmärrettävää.

Sylkäisy tämän miehen toimesta on täysin tuulesta temmattu väite. Onko täällä ketään joka oikeasti olisi nähnyt kunnon klunssin lentäneen Nickersonin kasvoille? Onko mitään muuta todistusaineistoa kuin ässävalmentajan lausunto? Hänhän on varmasti mennyt tilanteen jälkeen tarkastamaan Nickersonin naaman sylkyjäljistä...

Muuten kuittaan, mutta kaksi epäkohtaa; mies istui penkillään taputtaessaan, nousi ylös vasta, kun Nickersoni halusi tehdä lähempää tuttavuutta. Maila ei kyllä käynyt lähellä tätä miestä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
(A)siasta toiseen. Sailiolla olisi ollut elämänsä tilaisuus ansaita mainetta kovana jätkänä. Nickerson tuli kohti, Sailio huitaisi mailalla mailaan. Sitten vähän miekkailitiin puolin ja toisin. En syytä että Sailio olisi tehnyt väärin tai että on pelkuri kun perääntyi kun tuli hanskaa naamaan. Mutta entäs jos ei olisi perääntynyt? Olisi saanut tappelun. Olisi saanut (melko varmasti) kuokkaan. Mutta muistettaisiin kaverina joka ei peruuta. Jatkoajassa tietysti muistettaisiin tappelun hävinneenä surkimuksena, mutta tuollahan ei ole mitään väliä. Tähän korostan että helppohan se minun on katsomosta huudella että ota turpaasi.

Ja vielä lisää. Mitä olette Kivenmäelle tehneen? Jätkähän pörrää, karvaa, taklaa, syöttää ja laukoo. Hieno peli häneltä, kuten Kuuselaltakin. Joensuu oli aivan yössä. Kuten aika iso osa Ässien joukkuetta muutenkin.

Edit: Simon#17 järjesti tälle viestilleni hienot kehykset. Kiitos huomiosta.
 
Viimeksi muokattu:

Simon#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pasanen kirjoitti:
Neitikiekkoa neitikiekkoa...Kun kerholainen lähti suihkuun niin vastustelija vietiin melkein paareilla pois kentältä, Nikkerin tapauksessa taas...katsoja pelästyi? Hui. Eiköhän kerho vastannut kiitettävästi ässien rymistelyyn ja otti siinä sivussa vielä pisteetkin pois kuleskelemasta.
Hyödytöntä provoilua. Viittasin neitikiekko-termillä vain siihen viestiin, johon itse aikaisemmin vastasin. Siinä nimimerkki tommilin kertoi pitävänsä nimenomaan omien sanojensa mukaan neitikiekosta. En edes puuttunut kentän tapahtumiin, mutta kun nyt otit asian puheeksi, niin toistan itseäni ja sanon etten moiti enkä kiitä peliä kun en sitä nähnyt, enkä tv-koosteen perusteella voi rehellistä mielipidettäni kertoa. Eilinen peli ei liene olleen neitikiekkoa, sitä en kritisoinut missään vaiheessa.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Edit kirjoitti:
Muuten kuittaan, mutta kaksi epäkohtaa; mies istui penkillään taputtaessaan, nousi ylös vasta, kun Nickersoni halusi tehdä lähempää tuttavuutta. Maila ei kyllä käynyt lähellä tätä miestä.

Miksi kyseisen episodin videoklippiä voi laittaa jakoon? Olisi ihan kiva nähdä tapahtuma itse eikä värilasien takaa kirjoitettuna tekstin. Onko Canal+ asiassa jotenkin mukana? Vai onko nauhalla jotakin joka on HPK vastaista? Miksi totuutta tapahtumista ei voida julkaista?

Niin ei mulla muuta.
 

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
Olkaa mitä mieltä tahansa, mutta Suomalainen jääkiekko tarvitsee Nickersonin kaltaisia pelaajia! Tämäkin tapaus on aivan loistavaa viihdettä ja lisää varmasti ihmisten mielenkiintoa jääkiekkoon, seuraavassa Ässät-HPK pelissä on nyt varmasti enemmän yleisöä kuin olisi ollut ilman tätä tapausta. Tietenkin, jos Nickerson olisi OIKEASTI vahingoittanut jotakin yleisöstä, en voisi tällaista hyväksyä, mutta nyt tämä oli vain hyvää viihdettä!

Pena hommaa se Nicke meille ens kaudeks, pliis!
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Nickersonin puolella. Väriläiskä. Näitä hahmoja kaivataan. Tuo huomiota koko liigalle ja katsojia otteluihin. Osaa kaiken oheistoiminnan lisäksi myös pelata jääkiekkoa. Nuori kaveri, pitkä, värikäs ja mielenkiintoinen ura tulossa. Pelaajan päälle katsomosta sylkevä katsoja on paskahousu idiootti.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Sen verran vielä haluaisin tökkäistä ilmeistä ampiaispesää, että kysyisin näiltä Liljaniemen kirjoituksesta närästystä saaneilta nimimerkeiltä, että mistä se närästys oikeasti tuli?

Lukuunottamatta yliampuvaa kuvatekstiä koko tekstihän on todellisten tapahtumien kuvailua ja valmentajien ym. asianosaisten puhutun lainausta.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Rontti kirjoitti:
Sen verran vielä haluaisin tökkäistä ilmeistä ampiaispesää, että kysyisin näiltä Liljaniemen kirjoituksesta närästystä saaneilta nimimerkeiltä, että mistä se närästys oikeasti tuli?
Ylimielisestä ainoan totuuden julistamisesta.
 

Nätti Masa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Rontti kirjoitti:
Sen verran vielä haluaisin tökkäistä ilmeistä ampiaispesää, että kysyisin näiltä Liljaniemen kirjoituksesta närästystä saaneilta nimimerkeiltä, että mistä se närästys oikeasti tuli?

Lukuunottamatta yliampuvaa kuvatekstiä koko tekstihän on todellisten tapahtumien kuvailua ja valmentajien ym. asianosaisten puhutun lainausta.


Ai mistäkö? No siitä, että Liljaniemi Jatkoajan toimituksen nimissä vaati Toivolalle ja Nickersonille pelikieltoa. Ei ole puolueettoman median tehtävä se.

Menikö nyt jakeluun?
 

macena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
MATTI LILJANIEMI

TErve,

Matt on ihan oikeassa kuule. Sunkaltaisten kusipäitten kanssa kuuluukin haastaa riitaa jos käytös ei miellytä. Matt tulee yhteiskunnasta jossa pidetään huolta itsestään, eikä tyydytä siihen että jotkut hyssyttelee tai voivottelee. Jos joku loukkaa sua, niin ketään muu ei sinun kunniaasi suojele. Maassa maan tavalla, mutta pelissä pelin tavalla. Mä tiputan sun päälle nyt verbaalisen kakan, koska en voi kyllä allekirjoittaa tuosta sinun raportistasi oikeastaan mitään.

EIhän sulla ole koko raportissa yhtään kappaletta joka ei kertoisi Nickersonista. ONKO TUO SINUN MIELESTÄSI KOLUMNI?

Miten mies pystyy kirjoittamaan kolumnin yhden jääkiekkopelin kahden minuutin mittaisesta episodista noin puolueellisesta ja noin suurta merkitystä todistellen? Minun on vaikea ymmärtää sinua Matti Liljaniemi. Mutta sinulla on enemmän munaa kuin minulla, koska minä en uskalla paljastaa nimeäni.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nätti Masa kirjoitti:
Ai mistäkö? No siitä, että Liljaniemi Jatkoajan toimituksen nimissä vaati Toivolalle ja Nickersonille pelikieltoa. Ei ole puolueettoman median tehtävä se.
Toivola väittää katsojan sylkeneen Nickersonin päälle. Väite on HPK:n kannalta erittäin vakava ja samalla Toivolan puolelta erittäin perätön. Nickerson kiipeili pelirangaistuksen saatuaan aitiosta katsomon puolelle säikyttäen yhden katsojan perinpohjaisesti. Matkalla pukukoppiin uhitteli vielä hallin henkilökunnalle. Ei aihetta jatkotoimiin? Mikä tuossa on puolueellista?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Ossi kirjoitti:
Toivola väittää katsojan sylkeneen Nickersonin päälle. Väite on HPK:n kannalta erittäin vakava ja samalla Toivolan puolelta erittäin perätön. Nickerson kiipeili pelirangaistuksen saatuaan aitiosta katsomon puolelle säikyttäen yhden katsojan perinpohjaisesti. Matkalla pukukoppiin uhitteli vielä hallin henkilökunnalle. Ei aihetta jatkotoimiin? Mikä tuossa on puolueellista?
No ei siellä kukaan perinpohjaisesti pelästynyt eikä Nickeri ollut katsomon puolella, eikä sinne oikeasti yrittänytkään. Kyseinen katsoja ja Toivola naureskelivat ihan hyvässä hengessä tapahtunutta 'paskoit housuus' oli Toivolan heitto hyvässä hengessä.

Sylkemisvalehtelu onkin sitten eri asia. Siihen ei Liljaniemen kolumnissa puututa.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Nätti Masa kirjoitti:
Ai mistäkö? No siitä, että Liljaniemi Jatkoajan toimituksen nimissä vaati Toivolalle ja Nickersonille pelikieltoa. Ei ole puolueettoman median tehtävä se.

Menikö nyt jakeluun?
Ei mennyt. On se nyt perkeles, jos ei saa kirjoittaa mitä tilanteessa on tapahtunut ja mitä mieltä asiasta on. Toivolan puheethan on todistettu täälläkin jo monelta taholta täydeksi paskaksi ja Nickersonin käytöstä nyt ei kukaan sen nähnyt täysi- tai semijärkinen ihminen voi hyväksyä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Entä, jos Nickerson oikeasti luuli jonkun sylkeneen? Mietitääs nyt. On ollut peli, jossa jätkä on ollut melkein puolet peliajasta kentällä. Yleisö on hiillostanut ja naureskellut, varmaan osoitellut sormellakin. Joku vastustajan nelosketjun kaveri on juuri vienyt kiekon lavasta ja tappiokin on tulossa. Ei kestä pää enää, tulee hankittua suihkukomento. Sinne kun marssii mieli ja katse maassa, niin nenulle lätsähtää hikipisara otsalta. Katse ylös ja perkele, siinähän joku mies pleksin takana taputtaa ja huutaa! Se ryökäle sylkäisi, tästä kerrotaan valmentajalle mutta ensin hakataan tuo juntti!

En minä sano, että se meni noin. Sanon vain, että se on mahdollista.

Twite kirjoitti:
Ylimielisestä ainoan totuuden julistamisesta.

No tuosta nyt jaksavat närkästyä enää ne, joille kyseinen ilmiö ei ole vuosien saatossa tullut tutuksi. Muille se ei tarjoa mitään uutta.
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
HABS #11 kirjoitti:
Miksi kyseisen episodin videoklippiä voi laittaa jakoon? Olisi ihan kiva nähdä tapahtuma itse eikä värilasien takaa kirjoitettuna tekstin. Onko Canal+ asiassa jotenkin mukana? Vai onko nauhalla jotakin joka on HPK vastaista? Miksi totuutta tapahtumista ei voida julkaista?

Niin ei mulla muuta.

Olen kyennyt ennenkin "värilasittomiin" analyyseihin videoitten perusteella ja niin tein sen nytkin. Mikäli katsoisin pelkkien värilasien takaa, en olisi pariin otteeseen oikonut tässä ketjussa olleita vääriä "kertomuksia". Canal+ ei ole näissä kuvioissa mukana. En hoida näitä asioita vääristellen, eli anna julkisuuteen vain sellaisia tapahtumia, joissa on vierasjoukkueen rikkeitä. Kaikki eivät välttämättä ole niitä, jotka eivät näe omissa mitään vikaa (huonosti kuvaava ilmaus, mutta ajaa asian). Odotellaan nyt rauhassa ensin SM-Liigan päätös asiasta, kyllä tuo klippi tulee vielä joskus. Sanotaan loppuun vielä sen verran, että itse en yksin päätä, mitä näytetään, mitä ei ja koska näytetään. Eikä tästä asiasta voida syyttää edes HPK:ta.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
jii78 kirjoitti:
Nicke tais sanoa heleniuksesta et ei viitti tapel jätkän kans joka pelaa pelissä vaan 5 min ko siitä ei oo mitään hyötyä joukkueelle. Kyllä se kova jätkä on vaikka o selkänsä kääntäny,ei kai sitä joka pellen tanssikutsuun tarvi vastata.
Mä olin toissa kesänä vähällä mennä hakkaamaan Mike Tysonista paskat pihalle, mutta viime hetkellä totesin ettei valkoisen bwanan arvolle sovi piestä neekereitä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Twite kirjoitti:
No ei siellä kukaan perinpohjaisesti pelästynyt eikä Nickeri ollut katsomon puolella, eikä sinne oikeasti yrittänytkään. Kyseinen katsoja ja Toivola naureskelivat ihan hyvässä hengessä tapahtunutta 'paskoit housuus' oli Toivolan heitto hyvässä hengessä.

Sylkemisvalehtelu onkin sitten eri asia. Siihen ei Liljaniemen kolumnissa puututa.
Sanoinkin, että "kiipeili katsomon puolelle". Ne nyanssit ;) Ja ainakin Urheiluruudun kuvan perusteella housupyykki ei tuolla herralla ole kovin kaukana.

Minä tulkitsin Liljaniemen kommentit Toivolaa kohtaan niin, että Toivola antoi synninpäästön Nickersonille tekaistun syyn perusteella ja oli jopa sen oloinen, että noin pelaajan kuuluukin tilanteessa toimia. Itsekin kuuntelin lehdistötilaisuuden radiosta ja olen samalla kannalla Liljaniemen kanssa asiassa. Valmentajan julkisuudessa esittämät syytökset olivat niin rajuja, että jatkoseuraamusten vaatiminen ei ole aivan vailla pohjaa.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
morningstar kirjoitti:
Mä olin toissa kesänä vähällä mennä hakkaamaan Mike Tysonista paskat pihalle, mutta viime hetkellä totesin ettei valkoisen bwanan arvolle sovi piestä neekereitä.
JA mitenkäs Nicke oli valmis hakkaamaan Sailion, joka pelaa kanssa sen 5-10 min peli? No, varmaan Nicke luuli Jaria kovemmaksi (tärkeämmäksi) pelaajaksi, kun sai pelin alussa ruusuja!

EDIT: lainaus saisi mielummin olla tuo Ässä-kirjoitus.
 

mummi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Samarkand AF, Ghizjablah Amur-dvaktay Sport
Hold your horses!

TakapihanLemieux kirjoitti:
Radiosta nähtynä ihan kelpo peli. Vähän jännitti ennen peliä miten käy kun miehiä lasaretissa, mutta kolme pistettä ja sarjan piikkipaikka sieltä saatiin.

Sitten Nickersoniin. Mielestäni aivan mahtavaa, että tälläinen kaveri tulee piristämään Sm-liigaa. Turha kenenkään on puolustella Sailiota. Sailio soitti varmasti suutansa ja jätkillä on ikäeroa vaivainen vuosi, joten turha puhua Nickersonin hyökänneen junnun kimppuun kun itsekin sellainen on. Toista oli Ihmiskuulan touhu syssyllä. Kyllä nauratti kun katsomosta joku pelle räkii ja Nickerson hyppää pleksin reunaan, katos äijä kuin pieru Saharaan. :D Kyllä tuollaista idioottia pitäisi turpaan vetääkin, sylkeminen on raukkamaista.


Useammalta taholta on esitetty olettamus, että se ns. räkäisy ei suinkaan tullut pleksin takaa katsomosta vaan kerrosta ylempää aitiotasosta, jossa samalla kohdalla "porsasteli" tusinan verran porilaisia tiettävästi Sammon (?) väkeä.

Heidän alakatsomossa istuneiden ja Nickerin Sailioon kohdistuneista toilailuista päreensä polttaneiden kerholaisten päälle heittämä olut on todennäköisimmin tuo neste, jota Mattikin sai päälleen ja jonka seurauksena poika koitti kiivetä Darwinin oppeja seuraten ns. puuhun.

Vai hävisi äijä kuin pieru Saharaan: suosittelen sitä Sinullekin, jos/kun täysin kääminsä polttanut kieltä ymmärtämätön kiekkoilijan planttu alkaa keskustelemaan kanssasi mailan kanssa. Taidat olla erikoinen vastaantulija?!

Try to prove I'm wrong...
 

mic82

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ja lentävät mikroautonrenkaat
Simon#17 kirjoitti:
Niinpä. Mielipiteet ovat kuin persereikiä, jokaisella on omansa. Siksi näistä asioista tuleekin aina sota. Osa tykkää, osa ei. Kun pelataan neitikiekkoa niin sinä ylistät peliä mahtavaksi, joku toinen haukkuu sen tylsäksi kuin FST:n ompeluohjelma. En ollut matsissa enkä puolusta ketään tai moiti ketään, mutta olen osaltani pirun ylpeä siitä että omasta suosikkijoukkueestani puhutaan. Tehokkuutta, vauhtia, ylilyöntejä. Verta, terästä, hevosia. Viihdettä vailla vertaa. Eipä ainakaan puheenaiheet lopu. Ässät. Minun joukkueeni.

Minä myös. Ässät on joukkueeni. Nickerson on meiän kova äijä. Nyt on taas kovat poltteet päästä Isomäkeen katsomaan kunnon kiekkoa!

PS. Ässät = mediaseksikäs? : )
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Major Julli kirjoitti:
Odottelemme rikosssyytettä Hämeenlinnasta ja iltapäivälehtien laaturaportointia.

Tällaisissa tapauksissa tutkintapyynnön on yleensä tehnyt Kirkkonummella asuva Raumalainen.

Mitä itse tapahtumaan tulee, niin muistetaanhan nyt sitten liigan ennakkotapaus Nylander, jonka mukaan pelaajat saavat vapaasti vähän niistää katsojia. Mitäs läksivät, niih!
 

c'elysee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jomppa kirjoitti:
Missä tällaisia katsojia sitten on?
Hämeenlinnassa. Jos minäkin katsojana olen kolme kertaa joutunut vaatteeni pesemään sylkemisen takia puhumattakaan vakavammista konflikteista, niin on kai tuo mahdollista pelaajiakin kohtaan.

Eiliseen episodiin en ota kantaa, sillä en sitä ole nähnyt. Itse olen kuitenkin jo pari vuotta ollut käymättä Hämeenlinnan pelejä katsomassa enkä sinne tule menemäänkään vaikka siellä pelaisi Tepsi loppuotteluja joskus. On muuten ainoa halli, jonka olen pistänyt boikottiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös