House of the Dragon – Game of Thronesin esiosa

  • 45 337
  • 303

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Ei tuolla ole mitään merkitystä kunhan hahmo on näytelty/rakennettu niin, että sen seuraaminen/kohtalo kiinnostaa. GoT oli täynnä sekopäitä, joden kuolema riipaisi enemmän kuin tässä sarjassa yhdenkään hahmon kohtalo. Ne hahmot oli rakennettu ja näytelty hyvin.
Näkisin, että nimenomaan on merkitystä.

Game of Thronesin hahmokaartia rakennettiin huolella ja pitkään. Ned ja Robert saivat valtaosan ruutuajasta ekalla kaudella, jotta heidän poistuminen sarjasta tuntuisi joltain.

Nuo kaksi hahmoa taas samalla nostivat muita hahmoja ympärillään ylöspäin. Olisiko Littlefinger, Cersei, Jaime ja Joffrey saaneet samanlaista nostoa ilman kuningasta ja hänen parasta kaveriaan? En jotenkin usko.

Lähes kaikille samaistuttava Ned Stark loi sen pohjan lapsineen, jonka päälle rakentaa niitä muita hahmoja. Tyrion oli se ruma ankanpoika jota kukaan ei halunnut ja rakenti sen toisen pilarin. Hyvää haluava, ns pahan suvun edustaja.

Ne sekopäät nousevat kyllä esiin, kun mukana on selvästi ns lawful good hahmoja omine ongelmineen.

Toki myös vertailu 7 kautta kestäneeseen sarjaan on myös epäreilu, jos miettii sitä miten hahmot toimivat. Sen kokonaisuuden näkee sitten lopussa. Tahti on kuitenkin sarjoissa hyvin erilaiset.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Noh, ehkä tiedän paremmin millä minulle on merkitystä kuin sinä. Alkaa olla jo vähän outoa keskustelua vaikka olisi millainen sarjan fani.
Niin ja minä puhun omasta puolestani, että sillä juuri on merkitystä minulle ja toki yleisesti miten koen, että esim. omat kaverit on sarjan kokeneet.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Daemondin ohella myös Corlys ja Muori ovat näyttäneet käytännössä katsoen yhtä vanhoilta/nuorilta sarjan alusta lähtien. (Itse olen puhun Rhaenysista "Lohikäärmemummona", mutta Muori on kieltämättä hyvä ja ytimekäs lempinimi.) Mitä Muoriin tulee, itse olin hivenen yllättynyt, että hänet poistettiin sarjasta jo tässä vaiheessa (Kirjaa en ole lukenut.), kun eräänlaisena käsikirjoittajien suosikkihahmona hän non mielestäni näyttäytynyt ja juonihaarniskan oletin siis olevan paksu.

Yksi nyanssi mihin ei taidettu threadissa vielä huomiota kiinnittää, on mielestäni ollut suorastaan kiusallisen viileä henkilökemia Dragonstonen puolen kruununprinssi Jaycen (Tai miten se nyt kirjoitetaankaan.) ja Baelan välillä. Siis nämä kaksihan ovat kihlapari ja vanhempiensa liiton myötä puolisisaruksia, joten heidän voisi olettaa olevan hyvin läheisiä, mutta tuntuu siltä kuin heidän välillään olisi jokin kahden metrin turvaväli joka kohtauksessa ja dialogi myös aika etäistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös