Ei tässä ole nimeksikään yhtä hyvää dialogia tai juonta mitä GoTin ensimmäisillä kausilla. GoT ei tarvinnut ylimääräistä, koska sarja seisoi tukevasti jaloillaan muutenkin. Tässä taas juoni ei riitä pitämään mielenkiintoa yllä, varsinkaan kun koko kausi pedataan isoa taistelua varten, ja sitten se taistelu jää kokonaan näkemättä.
Minullehan GoT:n useimmat suurtaistelut olivat loppujen lopuksi varsin yhdentekeviä ja lopussahan ne alkoivat jo uuvuttamaan. Minulle GoT, tai sen ekat neljä kautta oli ennen kaikkea poikkeuksellisen laadukas draamasarja, missä sattui ja tapahtui.
Game of Thrones toki alkoi loppua kohti kärsiä taustamateriaalin puutteesta ja tekijöiden kyllästymisestä, mutta on huolestuttavaa, millaiseksi tusinahollywoodrainaksi House of the Dragon muuttui "jo" toisella kaudellaan. Toki voi olla, että tekijätiimi ihan tietoisesti pyrki välttämään liian monimutkaisten juonikuvioiden kehittelyä, kun voihan olla niin, että se keskivertokatsoja saa suurimmat kiksit LOHIKÄÄRMEISTÄ.
Jos jotain saa veikata, niin varmaan seuraavalla kaudella "syvälliset kohtaukset" käydään Rhaenan ja hänen loharin välillä. Hukattu mahdollisuus hänkin hahmona itse asiassa. Alemmuuskompleksista isosiskoon nähden olisi saanut laatudraamaa, mutta ohueksi hänenkin kasvutarina jäi. Tekijät toki varmaan pyrkivät välttämään heidän suhteensa tekemistä liiaksi Sansan ja Aryan kaltaiseksi, mutta siinä missä Sansa ja Arya olivat oikeasti mielenkiintoisia nyanssirikkaita hahmoja, ovat he molemmat jääneet ohuiksi. Se millainen heidän suhde faijaansa ja todellako Baela oli se suosikkilapsi olisi voitu avata enemmän.
Sen lohikäärmeen saaneen "partatyypin" (En muista nimeä.) tarinaa toki selkeästi haluttiin pohjustaa, mutta aika väkinäiseksi jäi kuitenkin. Mielenkiintoinen nyanssi muuten oli se, että hänen vaimonsa puheenparsi on kuin jollain BBC:n uutistenlukijalla tai prinssi Williamilla. "Smallfolkin" klangi puuttui. Tiedä sitten oliko tämä tietoinen päätös.
Vähissä olivat todellakin huippuhetket.