Homoseksuaalisuus kansainvälisesti katsottuna

  • 12 665
  • 101

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti Shane
Tuota.. ei mielellään homoja Ylistölle eikä Mattilanniemeen kiitos.. 8)

Ikävä velvollisuuteni on kertoa, että kyllä niitä siellä liikkuu. Mainittuun vähemmistöön kuuluvan kaverini kanssa olemme istuneet useillakin luennoilla noissa ankeissa saleissa...

Ja Mattilanniemessä liikkuva porukka nyt on niin sekalaista, että siinä ovat varmasti edustettuna kaikki mahdolliset vähemmistöt.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Shane
Ravintola ei nykypäivänä liene ihan ainoa seuranhakukeino. Ja kyllähän ne pienten paikkakuntien heterotkin hakevat seuraa yleisesti ottaen ihan jostain muualta kuin oman kylän ainoasta ravintolasta..

Tietenkin jos seuranhaku ei ole mielessä niin sen kun menee ravintolaan istuskelemaan, mutta onpahan ainakin turha valittaa jos joutuu "inhottavan ja yököttävän heteron" iskuyrityksen kohteeksi.

Seuranhaku ei tosiaan ole kaikilla mielessä ravintolaan mennessä. Mitäs muuten sitten jos kaveriporukassa osa on heteroita ja osa homoseksuaaleja? Minne sitten pitäisi mennä? Aivan varmaa on että suhteellisesti laskettuna homoseksuaalit joutuvat useammin heteroiden iskuyritysten kohteeksi kuin heterot homoseksuaalien. Yleensä homoseksuaalit kyllä uskovat jos hetero ei lämpene iskuyritykselle, mutta heterot vain innostuvat jos toinen ilmoittaa olevansa homoseksuaali. Siinä kun on niin paljon haastetta erityisesti miesheteroille saada lesboksi esittäytyvä kammettua sänkyyn.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Shane
Ravintola ei nykypäivänä liene ihan ainoa seuranhakukeino. Ja kyllähän ne pienten paikkakuntien heterotkin hakevat seuraa yleisesti ottaen ihan jostain muualta kuin oman kylän ainoasta ravintolasta..

Kyllä, mutta hakevat seuraa myös niistä ravintoloista. Joten, eikö ole aika loogista, että pienellä paikkakunnalla jossa menopaikat ovat vähissä heterot ja homot joutuvat liikkumaan samoissa paikoissa jolloin tapahtuu sitten, toisten mielestä niitä valitettavia, yhteentörmäyksiä.

Tietenkin jos seuranhaku ei ole mielessä niin sen kun menee ravintolaan istuskelemaan, mutta onpahan ainakin turha valittaa jos joutuu "inhottavan ja yököttävän heteron" iskuyrityksen kohteeksi.

Ihan vaan, päteekö tämä logiikka myös toisinpäin? Eli jos menet raflaan ja joudutkin "valitettavasti" homon, tai naisen ollessa kyseessä lesbon, iskuyrityksen kohteeksi niin on aivan turha valittaa. Mitäs läksit, olisit pysynyt kotona!

Tämä voi juuri olla tilanne pienillä paikkakunnilla joissa ei ole kuin yhdenlaisia ravintoloita. Kuten jo aiemmin kirjoitin, ravintoloissa monasti lesbot joutuvat melkoisen härskien iskuyritysten kohteeksi - joista hienotunteisuus on kaukana.

Tässä on hyvä pitää mielessä se pieni sana "anteeksi", jos sattuu vahinko eli tietämättään tulee tulkinneeksi eleet tms. väärin, niin sanomalla tämän sanan tilanne varmasti helpottuu huomattavasti.

En minäkään välttämättä missään tapauksessa ymmärrä (hyväksy) sitä, että heti ensimmäisenä ollaan kourimassa ja käymässä käsiksi. Olipa kyseessä sitten hetero tai seksuaaliseen vähemmistöön kuuluva.

Mutta nyt meikäläinen taitaa painut petiin, jatkakaa jutustelua.

vlad#16.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Voi taivahan taatto tätä stereotypioimisen riemua taas tässä ketjussa !

En kyllä pitkänkään pohdiskelun jälkeen ole keksinyt yhtäkään pätevää argumenttia, jonka perusteella toiset kansat olisivat toisia taipuvaisempia homoseksuaalisuuten. Maittain saattaa toki olla vaihetelua, koska on luonnollista että ihmiset hakeutuvat liberaaleimpiin olohin. Ja kyllähän näin on myös maitten sisällä, Helsigissä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä enemään -ja siis myös prosentuaalisesti enemmän- homoja kuin savolaisissa pikkukylissä. Ja New Yorkissa enemmän kuin Alabaman maaseudulla.

Mitä tulee siihen, että iskemisyrityksiä saattaa tapahtua ravintoloissa, jolleivat homot pysy kaapeissaan. Mutta, niinhän saattaa heteroa tulla iskemään vastakkaisen sukupuolen edustaja yhtä lailla. Luonnollisesti, hetero kokee tämän tilanteen oletusarvoisesti miellyttävänä, mutta tuskin jokaista näistä vastakkaisen sukupuolen edustajista yksilöinä. Vai kuinka ?

Kyllä minä ainakin olen vastaanottanut iskemisyrityksiä niin naisilta kuin homomiehiltäkin. Ja molemmankaltaisista tilanteista on halutessaan päässyt samalla tavalla irti - naisista tosin joskus vaikeammin. (Jos kohta pakko myöntää, että lienee joskus päinvastaistakin tapahtunut. Mutta korrrrostan, että äärimmäisen harvoin.)
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Tekolepakot

Viestin lähetti Gellner
Siinä kun on niin paljon haastetta erityisesti miesheteroille saada lesboksi esittäytyvä kammettua sänkyyn.
Akkain jutuista olen ymmärtänyt, että vetävän näköisellä tyttöparilla yksi suosituimmista tavoista välttää liiallisia iskuyrityksiä ovat lesboleikit tanssilattialla ja vastaavat vakuuttelut pöydässä. Kaikesta päätellen kyseinen konsti ei ole niitä toimivimpia. 100% varmuuden koskemattomuudestaan saa jäämällä kotiin. Tätä en kuitenkaan suosittele, koska kapakassa eritoten kännissä on kivaa.

Pari kerta DTM:ssä käyneenä voin todeta pakkien antamisen olevan ihan virkistävää puuhaa iänikuisen epätoivoisen vonkaamisen sijaan. Kohottaa heteron itsetuntoa, jos tilanteeseen suhtautuu hymyn kare suupielillä. Sen sijaan huussin puolella ujot kysymykset siitä, josko saisi avittaa pissaamisessa, aiheuttivat jo lievää vaivautumista. Ajatelkaas, jos olisin epähuomiossa vastannut jåå ja sitten kaveri hetken päästä todennut, että ei se mahdu enää sisään. Siitäpä olisi rävähtänyt yksi eksistentiaalinen ongelma lisää, ihan kuin niitä ei olisi jo riittämiin.

Kansainvälisesti veikkailisin muslimeissa olevan useampia homoja kuin meillä, koska emäntää ei saa itse valkata ja usein sitten osuu puolisoksi harakka, jota ei jaksa panna tai toisinpäin. Tätä sitten voivotellaan miesporukalla vesipiipun ympärillä sentimentaalisesti lorvaillen ja kaulaillen. Sen arvaa, kuinka käy.

Voi perkeles, mitä Tony Halme -tekstiä. Lisättäköön siis, että kunnioitan arabikulttuuria suuresti, mutta tuo pakkonaitto on kyllä kurja homma.

Ruotsalaisten homoudesta ei ole tietopohjaa, mutta toivoisin niitä naapurimaasta löytyvän sankoin joukoin, koska siitä on niin kiva vittuilla. Tai sitten tilalle joku muu poikkeavuus, kiitos.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti vlad
Ihan vaan, päteekö tämä logiikka myös toisinpäin? Eli jos menet raflaan ja joudutkin "valitettavasti" homon, tai naisen ollessa kyseessä lesbon, iskuyrityksen kohteeksi niin on aivan turha valittaa. Mitäs läksit, olisit pysynyt kotona!

Ei, kyllä tuossakin tapauksessa homo saa syyttää tapahtuneesta vain itseään. Mitäs tulee etsimään seuraa "normaalista" ravintolasta, kun kumminkin tietää että varovaisestikin arvioiden > 95 % paikan ihmisistä on heteroita, ja kun hän kuitenkin löytäisi seuraa paljon helpommin muualta turhia hämminkejä aihettamatta.

Viestin lähetti Gellner
Mitäs muuten sitten jos kaveriporukassa osa on heteroita ja osa homoseksuaaleja? Minne sitten pitäisi mennä?

Jaa-a, se on porukan ihan oma ongelma, mutta sanoisin kuitenkin että jos kaikilla on seuranhaku mielessä, niin turha ainakaan samaan paikkaan on mennä. Jos taas ei, niin eihän siinä sitten mitään. Eli jos porukka menee homobaariin, on heteroiden turha valitella muiden homojen iskuyrityksiä, jos taas "normaaliin" ravintolaan, on homojen turha kitistä heteroiden liimautumista kylkeen. Mikä tässä oikein on niin ihmeellistä, minun mielestäni tämä asia on niin yksinkertainen kuin vain voi olla?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Sistis
En tiedäkään varmasti tätä. Mutta kuten varmasti ymmärrät, en heterona halunnut jäädä ottamaan asiasta selvää. Joka tapauksessa ymmärrät varmaan, miksi teen tällaisen johtopäätöksen. Oli kyseessä sitten jonkun pila tai sitten jonkun homon iskuyritys, niin vitutti se silti aivan helvetisti.

Ymmärrän tai luulen ymmärtäväni. Ymmärrän, että avoin iskuyritys saa tällaisessa tilanteessa kohteen vaivautuneeksi ja jopa vihaiseksi. En minäkään pidä siitä, että minua missään tilanteessa ja kenenkään toimesta ensimmäisenä tullaan kourimaan.

Sinäkin varmaan ymmärrät myös sen, että ehkäpä tahtomattasi syyllistyt melkoiseen yleistykseen jos tämän perusteella leimaat kaikki homot epämiellyttäviksi, vieläpä tilanteessa jossa et olekaan täysin varma onko kyseessä homo vai vaan henkilö joka tekee pilaa kustannuksellasi.

Toivottavasti et kuitenkaan todellisuudessa syyllisty yleistämiseen ja leimaamiseen yhden tahi muutaman epävarman tapauksen perusteella. Tätä voisi verrata seuraavaan, jos minä saisin turpiini HPK (tai ihan minkä joukkueen fanilta tahansa) fanilta ja sitten tämän perusteella leimaisin kaikki HPK (ko. joukkueen) fanit väkivaltaisiksi moukiksi.

Seuraavalla kerralla kun joku koettaa iskeä Sinut, niin ei muuta kuin käännähdät ympäri ja tarraa boltseista kiinni, veikkaisin, että iskuhalut loppuvat siihen paikkaan. Vielä jos pokka riittää ehdotteluun niin hyvä tulee... (tai sitten ei).

vlad#16.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mä en koe kenenkään homoseksuaalisuutta niin suurena uhkana omaa heteroseksuaalisuuttani kohtaan, että jaksaisin välittää oikeastaan tippaakaan siitä, minkälaista seksielämää muut ihmiset harrastavat ja olivatpa sitten samaa sukupuolta keskenään tai eri. Kukin olkoon mikä on, piilossa tai julkisesti, I don't care. Jääpähän rööri-roopeilta enemmän naisia heteroille.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Shane
Ei, kyllä tuossakin tapauksessa homo saa syyttää tapahtuneesta vain itseään. Mitäs tulee etsimään seuraa "normaalista" ravintolasta, kun kumminkin tietää että varovaisestikin arvioiden > 95 % paikan ihmisistä on heteroita, ja kun hän kuitenkin löytäisi seuraa paljon helpommin muualta turhia hämminkejä aihettamatta.

Varmasti löytää suuremmilla paikkakunnilla mutta pienet ja keskisuuret ovatkin aivan toinen asia. Joten monasti hyvin monilla paikkakunnilla ravintola on ainoa paikka jossa on mahdollista, tai sanotaan, parhaat mahdollisuudet törmätä/tutustua samoin ajatteleviin ihmisiin. Läheskään kaikilla paikkakunnilla seksuaalisten vähemmistöjen edustajat eivät ole "organisoituneet", heillä ei ole yhteistä paikkaa tms. vastaavaa.

Mutta kuten jo tuossa aiemmin totesin, on aina parempi käyttäytyä kohteliaasti ja esittää pahoittelunsa jos on tulkinnut toisen henkilön eleet tai ilmeet väärin. Enkä minäkään sitä kourimista hyväksy - toistona tämäkin.


Seuraavaa ei osoitettu minulle mutta muutama huomio siihenkin.

Jaa-a, se on porukan ihan oma ongelma, mutta sanoisin kuitenkin että jos kaikilla on seuranhaku mielessä, niin turha ainakaan samaan paikkaan on mennä. Jos taas ei, niin eihän siinä sitten mitään. Eli jos porukka menee homobaariin, on heteroiden turha valitella muiden homojen iskuyrityksiä, jos taas "normaaliin" ravintolaan, on homojen turha kitistä heteroiden liimautumista kylkeen. Mikä tässä oikein on niin ihmeellistä, minun mielestäni tämä asia on niin yksinkertainen kuin vain voi olla?

Taitaa olla varsin harvinaista, että porukka jossa on niin heteroita kuin homoja lähtee yhdessä seuranhakuun, siitä ei ole odotettavissa muuta kuin ongelmia.

Sinulla tunnut käsittelevän nämä asiat hyvin yksioikoisesti. Tunnut ensinnäkin lähtevän liikkeelle siitä ajatuksesta, että aina on valinnanvara paikkojen suhteen olemassa. Entäpä jollei ole?

Tai jos porukasta vaikkapa 80% on heteroita ja loput homoja, mutta koska he ovat kaikki kavereita ja haluavat viettää illan yhdessä ja sen tähden menevät heteropaikkaan, onko todellakin näiden homojen kestettävä tässä tapauksessa sauraukset? Oikeuttaako se heterot käyttäytymään moukkamaisesti ja tekemään iskuyrityksiä kerta kerran jälkeen vaikka pakit on annettu hyvin selkeästi? Huomioi, en nyt syyllistä yksin miehiä vaan naiset käyttäytyvät aivan samoin, he koettavat iskeä homoja siinä missä miehet lesboja. Itseasiassa kohtuullisen usein näissä tilanteissa pakit saanut nainen suuttuu tälle homolle.

Sama tietty mielestäni toisin päin. Jos porukka jossa on homoja ja heteroita menee "homopaikkaan", ei tämä mielestäni oikeuta homoja käyttäytymään "sivistymättömästi". Molemmin puolinen kunnioitus on hyvä pitää mielessä. Harvemmin tilanne tosin on näin päin, yleensä jos joukossa on heteroita taitaa porukka suunnata valtaväestön suosimaan paikkaan.

Tämän asian kanssa tuskin kannattaa käydä tosissaan riitelemään, kukin eläkööt tyylillaan kunhan siitä ei toiselle konkreettista haittaa ole.

vlad#16.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lähden tässä nyt ihan puhtaasti vain aloitusviestin pohjalta laittamaan mielipidettäni kehiin. En liiemmin noita muita ketjun taisteluita ole tutkiskellut, mutta pikaisesti katsottuna ne tuntui hiukan harhautuneen aiheesta.

Käsittääkseni siis aiheena oli: Onko tietyt kansallisuudet/rodut enemmän homoja kuin toiset?

Ruotsalaiset tulee aina vääjäämättä esille kun homoista puhutaan täällä Suomenmaalla. Olen aina ihmetellyt sitä ja miettinyt syitä:

Yksi selkeä syy voisi olla se suomalaisten "viha" ruotsalaisia kohtaan. Miksikäs muuksi olisi parempi vihollinen leimata kuin homoiksi, jotka edustavat niin alhaista ihmissakkaa että pahempaa on vaikea keksiä. Tämä voisi olla siis yksi syy?

Toinen mikä tulee mieleen, on se että varsinkin lähihistoriansa aikana Ruotsi on ollut suht neutraali ja erossa sodista. Joissain ajatusmalleissa tämän voisi tulkita mammanpoikameiningiksi ja sitä kautta homomaisuudeksi. Kuten tiedämme, sivaritkin on homoja, miksei siis svedut jotka luistivat maailmansodista.

Yksi syy, josta en ole kovin usein kuullut puhuttavan, mutta mitä olen itse tuuminut eräänl. alitajunnan syöttämänä syynä on ruotsalaisten puheenparsi. Ruotsalaisten puhe on hyvinkin laulavaa ja soinnukasta, hiukan ehkä kimakkaa (lue: naismaista, myös miehillä). Koska homoseksuaalit monesti ovat käytökseltään ja eleiltään feminiinisiä ja puhe niinikään, se ehkäpä luo joillekin mielleyhtymän ruotsalaisiin?

Itse en näe tai usko että homoseksuaaleja olisi sinänsä missään kansallisuudessa enempää kuin toisessa. Uskon kuitenkin että olosuhteet antavat homoille mahdollisuuden kukoistaa/rehottaa (miten sen haluaa mieltää) enemmän toisissa paikoissa kuin taas toisissa. Voisin melkein väittää että hyvinvointivaltioissa, kuten länsimaissa, homoja on ehkäpä enemmän kuin kehitysmaissa? Potentiaalisia siellä (kehitysmaat) varmasti yhtä paljon, mutta olosuhteet ja ankarat yhteiskunnalliset normit pitää heidät usein kaapeissaan.
Jos yhteiskunta on sallivainen, niin homoseksuaaleja taatusti on enemmän, koska he uskaltautuvat näyttäytyä katukuvassa enemmän. Japani on käsittääkseni eräs valtio, jossa homoseksuaalisuus ei ole niin suuri tabu tai ainakin siellä suhtaudutaan asiaan hiukan eri tavalla. Se näkyy Japanissa monissakin kulttuurin muodoissa, piilevänä mutta olemassaolevana.
Ei homoseksuaalisuus ole kautta aikain ollut täysin epätavallinen asia muuallakaan. Muinoin kreikassa sitä jopa ihailtiin ja suosittiin ja esim. Olympialaisissa miehet urheilivat alasti ja naiset eivät päässeet edes katsomaan. Monissa maalauksissa esiintyy nuoria miehiä fallos tanassa.
Tyynellämerellä on saaria joissa naisiksi pukeutuneet kauniit miehet ovat kovaa valuuttaa ja ihailtuja. Ei myöskään pidä unohtaa että Englannissa draq queen esitykset ovat suosittuja. Tosin se että mies pukeutuu naiseksi eli on transvestiitti, ei välttämättä kerro homoseksuaalisuudesta. Kuitenkin, nämäkin ilmiöt voidaan lukea sukupuolirajoja rikkoviksi asioiksi jotka joissain kulttuureissa on ominaisempia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Gellner
Kuinkas monta lesboa tunnet? Tässä muutama vinkki: Eva Dahlgren, Efva Attling, Samantha Fox. Lyhythiuksisia ja rumia?
Tunnen vain pari jääkiekkoilijaa ja salibandyn pelaajaa. Nämä mainitsemasi eivät ole mun kavereitani.

Vaikken heittoani todellakaan tosissani sanonutkaan (kivempi heittää tuollaiset jutut ilman hymiötä, vaikkei niiden vakavuusasteen huomaaminen onkin hankalaa), niin olen antanut itselleni kertoa, että lesbojen makuun ovat usein kaljut ja lyhythiuksiset tytöt ja toisia lesbojahan vartenhan he laittautuvat, joten lyhyet hiukset korreloi lievästi suuntautumisen kanssa. Sitä minä sen sijaan en ymmärrä, että miksi lesbot tykkäävät maskuliinisista cris owen-naisista, kun aitojakin on olemassa. Pitkät hiukset ovat epäkäytännölliset ja vaivalloiset hoitaa, mutta miehien takia hetero-naiset niitä useimmiten pitävät, sanokoot itse mitä tahansa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dana77
Sitä minä sen sijaan en ymmärrä, että miksi lesbot tykkäävät maskuliinisista cris owen-naisista, kun aitojakin on olemassa. Pitkät hiukset ovat epäkäytännölliset ja vaivalloiset hoitaa, mutta miehien takia hetero-naiset niitä useimmiten pitävät, sanokoot itse mitä tahansa.

Ihan vaan tiedoksi että suurin osa lesboista ei tykkääc cris owen-naisita. Tuo viimenen lauseesi oli ilmeisesti muka hauska läppä. Ihan omasta kokemuksesta voin sanoa että tuo ei todellakaan pidä paikkaansa. Eivätköhän naiset itse tiedä sinua paremmin että minkä takia pitävät pitkiä hiuksia ja miksi ei. Ja ihan vaan tiedoksi että lyhyet hiukset ovat huomattavasti vaikeammat laittaa kuosiin kuin pitkät hiukset.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Yllätävää ahdasmielisyyttä ilmassa. Mikä siinä oikeasti on niin kamalaa, jos joutuu homon iskuyrityksen kohteeksi? Muutaman kerran on tuokin päässyt tapahtumaan, enkä oikein keksi mitään syytä, miksi siitä pitäisi repiä jotain hirveitä tunnekuohuja. Joka kerta olen kuitannut tilanteen suurinpiirtein sanoin "sori, olen vaan tällainen tylsä hetero" ja yhtä monta kertaa tapaus on ollut sillä selvä.

Mitä siihen tulee, että homot olisivat heti kopeloimassa, niin kyllä me heteromiehet taidamme olla siinä suhteessa kaikista pahimpia - varaa sormella osoitteluun ei todellakaan ole. Ihan yhtä ällöttävältä se niistä firman sihteereistä ja baarien herkkupepuista tuntuu, joten eipä sorruta yleistyksiin!

Takaisin aiheeseen: Miksi homon osoittamasta kiinnostuksesta pitäisi suuttua tai ahdistua? Pelkäättekö, että moiseen tilanteeseen joutuminen saa teidät itsennekin näyttämään hintahtavalta? Tai että yrittämällä iskeä juuri sinua homo antaa ymmärtää, että sinäkin näytät homolta, ja tästä pitäisi loukkaantua? Aika heikko on usko omaan olemukseensa, jos näin tosiaan on.

Minusta siinä ei ole mitään sen kummempaa kuin että iskijä ei satu kiinnostamaan iskemisen kohdetta. Mitä väliä sillä on, onko kyseessä mies tai vaikkapa kulahtanut pubiruusu? Yleensä torjuminen ymmärretään ja jos ei ymmärretä, on turha syyllistää mitään isompaa joukkoa yhden henkilön kusipäisyydestä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti OldTimeHockey
Mitä siihen tulee, että homot olisivat heti kopeloimassa, niin kyllä me heteromiehet taidamme olla siinä suhteessa kaikista pahimpia - varaa sormella osoitteluun ei todellakaan ole. Ihan yhtä ällöttävältä se niistä firman sihteereistä ja baarien herkkupepuista tuntuu, joten eipä sorruta yleistyksiin!
Hyvin sanottu. Itseasiassa olen miettinyt että johtuuko miesten yleinen luulo siitä että homot ovat perseessä kiinni heti kun toisen kaksilahkeisen näkevät, koska itse kähmivät naisia heti kun mahdollisuus? Eli todellakin yleistävät kaikki miehet samanlaisiksi kuin mitä itse mahd. ovat, erotuksena vain tämä sukupuoli mihin se ahdistelu kohdistuu. Jos näin ajattelee, niin kannattaisi mennä itseensä ja tuumia asioita parikin kertaa.
Toinen asia on että pitävätkö heterot homoja niin epätoivoisina että kopeloivat jokaista miestä, eiköhän heilläkin ole ihan samanlaiset kriteerit kuin muillakin, että minkälaista seuraa haluavat. Ehkä tässä kohtaa heteroilla on vähän liian suuret luulot itsestään.

Viestin lähetti OldTimeHockey

Takaisin aiheeseen: Miksi homon osoittamasta kiinnostuksesta pitäisi suuttua tai ahdistua? Pelkäättekö, että moiseen tilanteeseen joutuminen saa teidät itsennekin näyttämään hintahtavalta?
Eikö pikemminkin kannattaisi olla vähän imarreltu? Aika monestihan on niin että naiset kiinnostuvat ja ihastuvat homoihin. Eli jos olet homojen mieleen, niin kukapa tietää vaikka olisit monien naistenkin, sinussa siis on sitä jotain...? ;)
 

Kosketus

Jäsen
Viestin lähetti OldTimeHockey

Takaisin aiheeseen: Miksi homon osoittamasta kiinnostuksesta pitäisi suuttua tai ahdistua? Pelkäättekö, että moiseen tilanteeseen joutuminen saa teidät itsennekin näyttämään hintahtavalta? Tai että yrittämällä iskeä juuri sinua homo antaa ymmärtää, että sinäkin näytät homolta, ja tästä pitäisi loukkaantua? Aika heikko on usko omaan olemukseensa, jos näin tosiaan on.

Onko ihmisellä ylipäänsä oikeus olla heikko ja vajavainen ? Ilmeisesti ei. Jeesuksen kaltainen tahdon olla minäkin ja useimmiten siinä oikein hyvin onnistunkin, mutta mitä tulee homoihin, niin kannattaa muistaa että asenteet tätä rotua kohtaan ovat alkaneet muuttumaan vasta aivan viime aikoina, jos ne nyt ovat yleensä mihinkään muuttuneet. Joten sillä ei aina ole merkitystä mitkä omat asenteet ovat, vaan sen vieressä seisovan pienisieluisen pilottitakkikaverin tunteetkin on otettava huomioon, ja homon iskuyritykseen on täten suhtauduttava riittävällä torjunnalla, jos haluaa säilyttää kasvonsa ja säästyä edessä olevalta armottomalta vittuilulta.

Homontorjunnassa on kyse itsesuojeluvaistosta, joka perustuu oman ympäristön tuntemukseen, eikä välttämättä kerro mitään henkilön omista asenteista.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Gellner
Ihan vaan tiedoksi että suurin osa lesboista ei tykkääc cris owen-naisita.
No miksi edes pieni osa tykkää? Toisaalta onhan monet homppelitkin naismaisia/tykkäävät sellaisista miehistä, enkä minä sitäkään ymmärrä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti dana77
No miksi edes pieni osa tykkää? Toisaalta onhan monet homppelitkin naismaisia/tykkäävät sellaisista miehistä, enkä minä sitäkään ymmärrä.

öh, koska ihmisillä on erilaisia makuja, onneksi.
 

art ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maamme itsenäisyys perustuukin homosteluun

Ilmeisesti Uralille ei mentykään ase, vaan pikemminkin asetoverin muna kädessä.

Näin Sillä silmällä Finnish Editionin aattona on sopiva rako pureutua itse asiaan. Talvi- ja jatkosota vaikuttivat tutkija Tuula Juvosen (Aikalainen 5/2005) mukaan ratkaisevasti suomalaisten homoseksuaalikäsitysten rakentumiseen. Suomalaiset miehet lähtivät sotaan maaseudulta. Homoseksuaalisuuden käsite oli siellä täysin tuntematon. Sota eristi nuoret miehet entisistä yhteisöistään ja naisseurasta useiksi vuosiksi. Juvosen mukaan saattoi käydä niin, että rintamalla nuori mies lähti puuvajaan hakemaan halkoja ja suureksi hämmennyksekseen löysikin sieltä kaksi miestä harrastamasta seksiä keskenään. Juvosen mukaan ajasta rintamalla ei olisi selvitty ilman miesten välistä läheisyyttä. Tämä läheisyys saattoi joskus olla myös seksuaalista. Juvosen mukaan yleisessä tiedossa oli, että tällaista tapahtui.

Väitteet kuulostavat aika hulvattomilta mutta ovat sinällään aivan törkeän hauskoja, tuskin maltan housuissani pysyä. Voimme siis aivan yksiselitteisesti tehdä Juvosen väitteiden pohjalta sellaisen tulkinnan, että sotaveteraanimme olivat hinareita. Mielestäni heidän olisikin aika tulla ulos kaapista – finnish vet, cum outta closet, now!

Yleisen ilmapiirin kannalta olisi erittäin toivottavaa, että talvi- ja jatkosotaisen homostelun vaikutus taistelutahtoon ja rintamakuntoon tunnustettaisiin mahdollisimman korkealta taholta. Olisi ollut hienoa, että ensimmäisenä tämän asian olisi julkistanut itse A. Enhroot. Hänhän nautti kansan keskuudessa valtavaa arvostusta. Tällä verrret seisauttavalla kaapista ulostulolla olisi todennäköisesti ollut suurempi hyvinvointi- ja yleistä solidaarisuutta lisäävä vaikutus kuin Kukkia lapsille ja mitä niitä nyt onkaan konserteilla yhteensä. Lausunnon tervehdyttävä vaikutus maamme ahdasmieliseen ilmastoon olisi ollut kerta kaikkiaan valtava.

Aatu tai joku muu kentsu tai miksei itse pressa Mauno olisi voinut julistaa mediassa tyyliin: ”Kyllä, poikarakkaus oli rintamalla aivan yleistä ja hyväksyttyä. Itsellänikin oli monta rakastajaa, silloin puhuimme korsurakkaista, salarakas oli vielä tuolloin tuntematon termi. Ainoa ongelma oli mustasukkaisuus, joka sai jatkosodan myöhemmissä vaiheissa aivan järjettömät mittasuhteet. Se vei näin jälkeenpäin ajatellen turhan paljon henkilöstöjohtamisen resursseja. Siihen liittyen taidettiin antaa jopa joku päiväkäsky, jos en nyt aivan väärin muista. ”

On kuitenkin mainittava ja otettava huomioon, että jotenkin näistä Juvosen jutuista välittyy sellainen kuva tai tarkemmin sanoen toive, että tietyissä olosuhteissa meistä jokainen pamahtaa homoksi. Se olisi Juvosesta ilmeisesti jotenkin lohdullista.

Miksi sitten kansan suussa juuri ruotsalainen on homo?

Jälleen Juvosta ja Aikalaista lainaten…Sodan loputtua homoseksuaalisuudesta tuli tabu. Samaan aikaan Ruotsin julkisuudessa yleistyivät homoskandaalit. Toisin kuin Suomessa, aikuisten väliset homoseksuaaliset teot eivät olleet 1950-luvullakaan Ruotsissa lainvastaisia. Varsinkin Tukholmassa harjoitettiin puoliavointa kauppaa, jossa varakkaat miehet ostivat itselleen seksiseuraa huomattavasti itseään nuoremmista miehistä. Monet seksin myyjät paljastuivat alaikäisiksi, minkä vuoksi Ruotsissa nostettiin useita oikeusjuttuja seksiä ostaneita miehiä vastaan. Ruotsin homoskandaaleja uutisoitiin Suomessa todella näyttävästi ja niistä keskusteltiin paljon. Samaan aikaan rintamalta kotiin palanneet miehet olivat eksyksissä. He eivät voineet puhua miesten välisistä suhteista vaimoille, tyttöystäville tai kenellekään muullekaan. Ainoa ratkaisu oli tarttua siihen oljenkorteen, että homous on ruotsalaista. Ensimmäisestä homoruotsalaisvitsistä saattoi tulla pelastusrengas, jonka avulla suomalainen mies nykyäänkin pyrkii pelastautumaan seksuaalisen epävarmuutensa aallokosta.

Äidiltä pojalle - Mitä homoseksuaalisuus on, mihin homoseksuaalisuus on menossa?

Homoseksuaalisuus ilmiönä on aina kiinnostanut tai sanotaanko jopa kiihottanut minua, syystä tai toisesta. On kuitenkin tuotava esiin ja alleviivattava, että en kuitenkaan itse ole homo (not that there's anything wrong with it). Olen mielessäni aikoinaan kehittänyt hypoteesin, että nykyään kun homona oleminen on ihan jees ja yleisesti hyväksyttyä, homous alkaisi pikku hiljaa vähentyä. Ajatuksen taustalla on se toimintamalli, että homot itse välittäisivät homogeeniä eteenpäin. Aiemmin kun homous täytyi piilottaa, homot lisääntyivät siinä missä heterotkin, he rakensivat ympärilleen eräänlaisen hyväksyttävän mutta valheellisen todellisuuden.

Tähän ajatusmalliin liittyy tietenkin paljon muttia. Jos homogeeni on joskus ollutkin olemassa, sen olisi pitkässä juoksussa pitänyt kadota tässä geneettisessä umpikujassa, muistattehan j.parviaanisen paradoksin.

Nyt kuitenkin satuin törmäämään tutkimukseen, jossa on todistettu, että miehinen homoseksuaalisuus on ainakin osittain periytyvää. Tutkimus vahvisti aiempia tutkimustuloksia, että homoseksuaalisesti suuntautunut mies on suuremmalla todennäköisyydellä perheen poikakatraan nuorin kuin joku vanhemmista veljistä. Tämä johtuisi siitä, että äidin immuunijärjestelmässä tapahtuu useiden raskauksien myötä muutoksia. Kohdussa kehittyvään sikiöön vaikuttavat näet sikiön erittämät sukuhormonit jne. Niistä riippuu, kuinka paljon kehittyvä sikiö naisistuu tai miehistyy.

Homoseksuaalisia perintötekijöitä poikalapselleen siirtävät naiset ovat myös hedelmällisempiä. Tutkimuksen mukaan homomiesten naispuolisilla sukulaisilla oli keskimäärin enemmän lapsia kuin heteromiesten naispuolisilla sukulaisilla. Näin luonto kompensoi sitä, että homot eivät voi saada keskenään lapsia. Samalla se varmistaa homoseksuaalisten piirteiden säilymisen sukupolvelta toiseen siirtyvässä perimässä. (Itseäni muuten vituttaa sentyyppiset väitelauseet, joissa todetaan tyyliin ”Luonto kompensoi sitä…”, ” Luonto rohkaisee naista välittämään homoseksuaalista suuntautumista suosivaa perimää jälkeläisille tekemällä naisesta hedelmällisemmän” – eihän luonto mitään sinällään kompensoi tai vastaavaa, ei se ajattele.)

Tutkimuksen mukaan perintötekijät ja homoseksuaalisuus liittyvät toisiinsa noin 20 prosentissa tapauksissa, loput 80 prosenttia jäävät selittämättä.

Itse olen pannut merkille, että erityisesti alkoholistiperheisiin tuppaisi tulemaan lesboja normaalia enemmän? Valistuneen arvaukseni mukaan huono isänmalli ohjaisi tyttölapsia aikuisiässä karttamaan miespuolisia henkilöitä ja suosimaan ensisijaisesti oman sukupuolen joenuomaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Maamme itsenäisyys perustuukin homosteluun

Viestin lähetti art ho

Itse olen pannut merkille, että erityisesti alkoholistiperheisiin tuppaisi tulemaan lesboja normaalia enemmän? Valistuneen arvaukseni mukaan huono isänmalli ohjaisi tyttölapsia aikuisiässä karttamaan miespuolisia henkilöitä ja suosimaan ensisijaisesti oman sukupuolen joenuomaa.

Tästä olisi kiinnostavaa kuulla lisää. Minkälainen otos sinulla on ollut ja miten olet asiaa tutkinut?
 

art ho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Maamme itsenäisyys perustuukin homosteluun

Viestin lähetti Snakster
Tästä olisi kiinnostavaa kuulla lisää. Minkälainen otos sinulla on ollut ja miten olet asiaa tutkinut?

Valitettavasti empiirinen aineistoni on ihan vitun pieni, sanotaanko että lähinnä käsikopelolla olen liikenteessä. Tilastollisen khiin neliö -testin edellytykset eivät luonnollisestikaan ole voimassa, frekvenssit ja potenssit liian alhaisia. Oikeastaan väitteeni perustuu kahteen tapaukseen, taitaa siten olla pikemminkin laadullinen matsku kyseessä, osallistuva havainnointi tarkemmin sanoen, ei käyny flaksi eikä faksi laulanu. Naapurin tytön isä oli hirvee deeku ja hän (siis tyttö) pamahti lesboksi, jätkänolonen jo nuorena ja kaikkee, toimii nykyään metsurina. Toinen tapaus oli joku tutun tuttu, jolla hyvin samanlainen tausta. Mielelläni kuulisin itsekin muista vastaavista tapauksista, jotta voitaisiin alkaa luoda aiheesta kunnon teoriaa tai vastaavaa.
 

struumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja HIFK
3 kertaa on homo tullut iskemään ja pyytelemään jatkoille/punkkaan, ihan ystävällisesti on homma selvinnyt toteamalla että olen umpihetero. Yksi heistä jopa suitsutti "tunnusteltuaan" otollisuutta että: "Mä näin heti että sä olet erilainen kuin noin muut"...*Hiphurraa*

Eikä jäänyt traumoja eikä tehnyt mitenkään mieli lyödä "nenää poskelle", mutta pidän ko. "vähemmistöjä" todellakin poikkeavina joita vilisee aivan liiaksi mm. mediassa. Turha jauhaa että se on "tasa-arvoa/puolisuutta", kyllä media -mm. nelonen ja subbari etunenässä- on ottanut aivan sydämen asiakseen tehdä heteroseksualisuudesta, identiteettiään pohtivalle, nyt kouluissa ja kodeissa kasvavalle sukupolvelle mahdollisen "vaihtoehdon"....


edit. Päivällä kiireessä kirjoitetun jälkien "siivoilemista" .
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tähän aiheeseen on hieman pakko sekaantua, uskoisin että aika monella homolla on suhteessa aika pieni sukupuolielin. Olen havainnut saadessani saunoa muutaman trendihomon kanssa samoissa saunailloissa joissa on ollut meitä heteroseksualisesti suuntautuneita mukana että näin on. Niinpä uskoisinkin että kyseiselle ryhmälle suunnatut lehdet ja elokuvat ovat "miehitetty" meillä heteromiehillä että näyttäisi hieman paremmalta, tai suuremmalta. Lyhyt analyysini onkin että luultavasti miespuoliset homot ovat aika pienikullista porukkaa. Niinpä he mieluummin haketuvat kaltaistensa seuraan, mikäli pystyttäisiin suorittamaan suht helppoja ja kivuttomia pidennys leikkauksia, uskoisin homoseksuaalisuden miesten puolella laskevan ratkaisevasti. Naisista ja lespoista en virka mittään !
 

Jindebyne

Jäsen
No ketjun läpilukeneena voisin nyt lisätä omankin vaatimattoman mielipiteeni tänne joukkoon.

Homojahan on aina ollut ja tulee aina olemaan, nykyään he vaan saavat olla omia itseään mitä ikinä sitten tekevätkin mikä on minusta ainoa oikea tyyli, tuskin heiltä pitäisi mitään oikeuksia viedä pois, koska ovat sattuneet syntymään seksuaaliseen vähemmistöön? Tosin adoptiota en homopareille kyllä soisi, lapsella täytyy olla kumpaakin sukupuolta edustavat vanhemmat mielestäni.

Sitten se kun jotkut heteromiehet valittavat, että "V*ttu kun joku hemmetin raineri kävelee kadulla niin sitä tiedä mitä se ajattelee", siis asiahan ei todellakaan ole niin homot haluaisivat tai olisivat kiinnostuneita jostain nobodystä joka kadulla kävelee vastaan tai istuu baaritiskillä kuolaposkella, se on vai mielikuva jonka heteromiehet ovat homoista kehittäneet. Varsinkin 20-35v (useimmat) homomiehet ovat hyvinkin tarkkoja siitä millainen miehen tulee olla. Itseänikin on n.10 kertaa tullut homomies kysymään numeroa baarissa jne. En todellakaan ole siitä vihastunut vaan päinvastoin, silloin tiedän, etten ole ihan täysi kalkkis joka ei erota sukkaa sandaalista. Ei varmaan paljon vaadi sanoa, että itse tykkää hameväestä, jos joku mies tulee drinkkiä tarjoamaan? Tuskimpa homotkaan vetää pavunvarsia sieraimiin jos vastakkainen sukupuoli tulee tekemään tuttavuutta.

Sille, joka ei voi nykypäivänä suvaita homoseksuaaleja tulee olemaan kyllä rankat ajat, koska heitä tulee näkymään yhä enemmän kadulla, mediassa ja muualla. Ehkä olisi aika kokeilla ymmärtää, ettei se muotti mikä sinuun ole tehty ole se ainoa ja yrittää ymmärtää muistakin sen mukaan?

Itse ole heteromies, jolla sattuu olemaan muutama homotuttu, eikä minua paljon se haittaa jos he makuuhuoneessaan toisen homomiehen kanssa hauskaa pitävät, ei siinä minulta ole mitään pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös