Holy tights! Keskustelua DC-universumin elokuvista ja tv-sarjoista

  • 131 579
  • 756
Käsittääkseni Suicide Squadissa Jokeri on vain sivuroolissa, koska elokuvan päähahmoina tulevat toimimaan Harley Quinn ja Deadpool. Näistä ensimmäisen takia on Jokerikin roudattu mukaan, koska Harley Quinnin "synty" kuvataan elokuvassa, jolloin Jokerilla on luonnollisesti iso osa tässä. Käsittääkseni kuitenkaan Leton ei ole tarkoitus jatkaa enää DC-universumin elokuvissa tulevaisuudessa, joten hän on selväst sivuroolissa. Ben Affleckin on huhuttu tekevän cameo ainakin Suicide Squadissa, mutta mitään isompaa ei miehellä ole kyseisessä leffassa. Käytännössä Suicide Squad tulee jäämään hieman irrallisemmaksi versioksi ainakin näillä näkymin noista toisista leffoista, mutta uskoisin osan kyseisestä poppoosta olevan mukana ainakin Justice League leffoissa.

Batman vs. Supermanin jälkimmäinen traileri olikin jo rahtusen parempi ja onhan tuo pätkä nyt selvästi kiinnostavin näistä DC-universumin kahdesta tulokkaasta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittääkseni Suicide Squadissa Jokeri on vain sivuroolissa, koska elokuvan päähahmoina tulevat toimimaan Harley Quinn ja Deadpool.
En tiedä Suicide Squadista mitään, mutta tuskin kyseessä on mikään Marvel & DC yhteenliittymästä? Deadpool on siis Marvel hahmo.

Tuohon "polliin" vastauksena: minusta olisi ok vaikka täällä seassa olisi juttua myös sarjakuvista vaikken itse ole sarjakuvia pariinkymmeneen vuoteen saanut aikaiseksi lukea. Kun ei ne kuitenkaan mitenkään taida spoilata tv ja elokuva sovituksia? Mikäli spoilaa niin sitten tietysti spoiler tagit kehiin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Liekköhän KKtig tarkoitti Deadshottia.

Itse pitäisin mieluusti sarjikset poissa ketjusta. Menee turhan laajaksi ketju, jos täällä puhutaan myös sarjiksista ja osa varmasti pitää sarjisspekulointia spoilereina.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ehkä jonkinmoinen Marvel-vertailu on tarvittaessa ihan jees, kuten esimerkiksi siinä tapauksessa, jos halutaan verrata DC:n elokuvatuotannon etenemismallia Marvelin vastaavaan, mutta muuten olen samaa mieltä, että liiallinen vääntäminen siitä, että kumpi on parempi, on mielestäni turhaa. En kyllä itse Marvelista muutamia leffoja lukuunottamatta välitä, enkä pistä pahakseni pienestä piikittelystä, mutta sotkeehan se keskustelua jos se menee liiallisuuksiin.

Itse vähän kritisoin laittaen samalla toivoni DC-tuotantoihin. Vääntöähän tässä ketjussa ei ole näkynyt. Täytyy myös muistaa, että onhan Batman ja Spidermankin seikkailleet yhdessä, eli menevät nuo joskus ristiinkin.

Ajattelin muuten jakaa myös kaksi hyvää linkkiä aiheen tiimoilta:

View Comic | Online
Täältä löytyy läjäpäin sarjakuvia, myös niin DC:n kuin Marvelin. Vielä en ole vain keksinyt hyvää paikkaa, jossa olisi jotenkin listattuna esimerkiksi Batman-sarjakuvia ja niistä jotain pieniä speksejä, kuten ketkä pahikset esiintyvät jne. Toki kokonaisvaltaista listausta tuskin löytyy, sillä julkaisuja on niin monta, mutta jos jollakulla on ideoita tiedonhakuun, niin antaa palaa. Tähän mennessä olen vain etsinyt tyyliin "top 50 best batman graphic novels" ja sieltä poiminut kiinnostavia. Tämä pieni osuus sarjakuvista varmasti menee läpi kaikkien sormien.

Tämä oli helmi, kiitos! Itse olen tehnyt vastaavaa hakua. Näissä hyvin tärkeätä on piirrosjälki ja sarjiksen tuotanto. Hetken vilkaistuani yllätyin miten Millerin klassinen Dark Knight Returns ei näköjään miellytä, joten taidan keskittyä esim. Alan Mooren versioon. Tietysti mieluiten lukee ihan kädestä pitäen mutta ainakin tietää paremmin mitä ostaisi. Tuollainen listauskin olisi kyllä paikallaan. Wikipediaa vain pläräämällä menee helposti hieman sekavaksi. ;-) Vaikkakin onhan sarjistenkin osa hienoutta se ettei etukäteen välttämättä tiedä ketä hahmoa tulee kulman takaa esiin.
 
En tiedä Suicide Squadista mitään, mutta tuskin kyseessä on mikään Marvel & DC yhteenliittymästä? Deadpool on siis Marvel hahmo.

Tuohon "polliin" vastauksena: minusta olisi ok vaikka täällä seassa olisi juttua myös sarjakuvista vaikken itse ole sarjakuvia pariinkymmeneen vuoteen saanut aikaiseksi lukea. Kun ei ne kuitenkaan mitenkään taida spoilata tv ja elokuva sovituksia? Mikäli spoilaa niin sitten tietysti spoiler tagit kehiin.
My bad menee sekaisin jo pikkuhiljaa Deadshotit, poolit ja Deathstroket, mutta menkööt!

Itse olen vielä vähän kahden vaihella tuosta Leton Jokerista, koska niin vähän on saatu ruutuaikaa, mutta kyseessä vaikuttaisi olevan modernimpi Jokeri, joka on taas täysin psykopaatti, eikä niinkään hassutteleva psykopaatti. Uskoisin Suicide Squadin päähahmon Harley Quinnin näyttelijän Margot Robbien tekevän kovimman suorituksen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vääntöähän tässä ketjussa ei ole näkynyt. Täytyy myös muistaa, että onhan Batman ja Spidermankin seikkailleet yhdessä, eli menevät nuo joskus ristiinkin.
No, itse en edelleen ainakaan vääntöä DC:n ja Marvelin välille halua, koska olen kiinnostunut kummastakin paljon ja molemmissa on loistavia hahmoja, tarinoita ja universumi. Toki se Marvel on itselleni tärkeämpi, koska Marvelin stoorit lapsena ja varhaisteininä tuli tutummaksi. Tai itse asiassa lapsena Superman ja Batman oli ehkä tutumpia lähinnä elokuvapuolelta, mutta teini-iässä Marvel vei ihan totaalisesti mukanaan ja rakkaus aiheeseen on edelleen olemassa. En jaksaisi kuitenkaan mitään vääntöä, koska molemmat universumit on hahmoineen hieman erilaisia ja eri tavalla painottuneita. Toki samantapaisia hahmojakin on. Esim. aiemmin verrattiin Supermania Captain Americaan ja tottahan se, että molemmat on aika patrioottisia hahmoja ja myös supersankareiden vanhinta kaartia ja syntyneet tietynlaiseen tarpeeseen tietynlaisena aikana. Niihin pitää suhtautua siten. Taannoinen mainio kolmiosainen dokkarisarja Teemalta (muistaakseni) valoitti hyvin näitä asioita.

No nyt syyllistyn itse siihen Marvelista puhumiseen tässä, mutta vastakkainasettelusta ja kilvoittelusta ei ollut kyse. DC juttuineen kolisee siis ja mm. Arrow ja The Flash on ollut likimain parasta tv-viihdettä (paino sanalla viihde) television puolelta viime vuosina. Osalle ei toimi, mutta minulle nuo on herkkua kun olen tälläinen ikuinen pikkupoika ja kun vieläpä tuo on laajeneva universumi, niin se muuttuu jatkuvasti herkullisemmaksi.

Tämä oli helmi, kiitos! Itse olen tehnyt vastaavaa hakua. Näissä hyvin tärkeätä on piirrosjälki ja sarjiksen tuotanto. Hetken vilkaistuani yllätyin miten Millerin klassinen Dark Knight Returns ei näköjään miellytä, joten taidan keskittyä esim. Alan Mooren versioon.
Alan Mooresta tuli mieleeni, että Watchmen on sekin tavallaan DC:n juttu, ei toki liity tuohon universumiin, missä Superman, Batman ja co. seikkailee, mutta DC:N julkaisi joka tapauksessa. Kyseessä on ehkä hienoin supersankaristoori jonka olen lukenut ja ylipäätään nerokkaimpia sarjakuvateoksia mitä on tullut vastaan. Elokuvanakin oli tyylikäs ja hieno, mutta sarjakuva on toki vielä astetta jos pariakin syvällisempi. Melkein vaikea uskoa, että kyseinen sarjakuva on julkaistu 80-luvun puolivälissä. Niin moderni monella tapaa edelleen, ajaton suorastaan.
 

Baldrick

Jäsen
Satuinpa katsahtamaan jostain kumman syystä Comic Conin paneelikeskusteluita ja siinä paljastui muun muassa, että Arrow'ssa on Damien Darkhin lisäksi toinen pahis ja myös Flashin kakkosseasonin pahis on kerrottu, sekä hieman muuta lisäinfoa, että miten homma tulee etenemään.

Arrow:
Arrow'n neloskaudella tullaan siis Damien Darkhin lisäksi näkemään Batmanista tuttu Anarky. Myös Diggle tulee samaan oman supersankari-identiteettinsä. Myös fani kysyi liittyen huhuun, että Diggle olisi mahdollisesti tulevaisuudessa Green Lantern, jota paneeli ei ainakaan kieltänyt. Tiedä sitten. Myös Arrow tullaan tuntemaan neloskaudella nimenomaan Green Arrow'na. Mielenkiintoinen season kaiken kaikkiaan kuitenkin tulossa.

The Flash:
Flashin toisen tuotantokauden pahiksena toimii siis Zoom. Kyseessä ei kuitenkaan siis ohjaajan mukaan ole sama herra kuin Reverse-Flash, vaan tätä nopeampi versio. Flashin toisella kaudella tutustutaan myös Earth-2 rinnakkaisuniversumiin, joten olisiko Zoom Earth-2 maailman Eobard Thawne, maybe. Itse en ole järin syvällä tässä Earth-2 setissä, joten en osaa sillä hirveästi spekuloida. Kakkoskaudella nähdään myös Flashit Wally West ja Jay Garrick, joka ainakin tulee Earth-2 maailmasta. Jännä nähdä, että mitenkä tarina kakkoskaudelle rakentuu.
 

Baldrick

Jäsen
Ja lisätäänpä vielä vähän juttua Gothamin kakkosseasonista, jonka suuntaus muuttuu enemmän nyt näihin erikoisempiin pahiksiin mafiakuvioiden sijasta:

Gothamin kakkosseason tulee esittelemään laajemmin noita pahiksia. Jokeri (ei välttämättä nähdä suoraan pahiksena, vaan hahmon tarinan builduppina) ja Mr. Freeze tulevat esiintymään tärkeämpinä pahiksina ilmeisesti, sekä Nygman lipuminen kohti Riddleriä alkaa toisella kaudella. Myös Clayface ja Mad Hatter esitellään tulevalla kaudella.

Edit. Lisäys tuleviin hahmoihin.

Myös Hugo Strange tullaan näkemään, tiedä sitten, että onko pahis vai vielä tässä vaiheessa vain Arkhamin psykologina. Ja tuohon ylempään tosiaan vielä tarkensin, että varmaa ei ole, tullaanko itse Jokeria näkemään kunnolla vai onko vain Jokerin taustojen buildup-tarinaa.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jared Leton Jokeri muistuttaa ainakin trailerin perusteella enemmän Jim Carreyn Arvuuttajaa. Kyseinen roolityö kuuluu Carreyn uran heikompiin, joten toivon hartaasti, että Leto ei seuraa Jimin esimerkkiä ja perseile rooliaan täydellisesti. Jonkinlainen hybridi Nicholsonin ja Ledgerin Jokereista olisi suotavaa. Henk.kohtaisesti Leto ei ole koskaan tehnyt minuun suurempaa vaikutusta, mutta toisaalta niin ei tehnyt myöskään Ledger ennen kuin näin pari hänen leffaansa (10 things I hate about you sekä Dark Knight).

Harley Quinn on tullut minulle tutuksi ainoastaan animaatioista ja täytyy todeta, että ainakin niissä pätkissä hänen sekoilunsa alkoi ottaa päähän ensimmäisten viiden minuutin jälkeen. Margot Robbie oli vakuuttava Wolf of Wall Street:ssa, joten en yhtään epäile hänen onnistumistaan tässäkään filmissä.

Will Smith ei enää herätä samanlaista jiihaa-tunnetta kuin muutama vuosi sitten. Aika tuntuu ajaneen hänen ohitseen tai ainakin sellaisen kuvan sain nähtyäni After Earth-rainan.

Jai Courtney ei osaa näytellä eikä hän omaa yhtään karismaa. Tämä seikka on nähty niin Die Hard-sarjan ylivoimaisesti heikoimmassa osassa eli siinä viimeisimmässä kuin myöskin Terminator Genisys-filmissä. Fysiikka on kunnossa, mutta kaikki muu mättää. Miksei tuottajat palkanneet osaan vaikkapa Sam Worthingtonia?

--

Tulevasta Batman v Superman-filmistä vielä sen verran, että Batmanin rooliin kiinnitetty Ben Affleck voi hyvinkin yllättää kaikki.
Gal Gadot ei sen sijaan herätä yhtään luottoa. Hän oli kyllä nätti Fast & Furious-sarjassa, mutta ei tehnyt yhtään vaikutusta näyttelijälahjoillaan. Filmistä tihkuneiden kuvien perusteella hän myös näyttää olevan fyysisesti aika heikossa kunnossa Ihmenaisen asussa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muutoin ei aihe kiinnosta ja tuskin leffojakaan menen katsomaan, mutta halusin tulla sanomaan, että mielestäni tämä Henry Cavill on kyllä loistava valinta Teräsmiehen rooliin. Hän mielestäni näyttää täydellisesti tältä hahmolta.

PS. Ei käy kateeksi niitä näyttelijöitä, jotka joutuvat ikonisen Dark Knight-leffan jälkeen uusimaan roolin Jokerina.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
PS. Ei käy kateeksi niitä näyttelijöitä, jotka joutuvat ikonisen Dark Knight-leffan jälkeen uusimaan roolin Jokerina.
Olen hivenen eri mieltä, koska kuulun siihen vähemmistöön, jonka mielestä Jack Nicholson oli Jokerina Ledgeriä parempi. Ledgerkin toki oli hyvä roolissaan.

Btw, haluaisin nähdä elokuvan, jossa Arvuuttaja olisi mukana. Carrey teki niin huonon roolityön(toki tekijätiimikin kantaa vastuunsa) 1995, että olisi mukava nähdä hahmon todellinen potentiaali. Nolanin Bane oli suorastaan infernaalinen parannus Schumacherin versioon hahmosta, osaavissa käsissä Arvuuttajastakin kuoriutunee vastaavanlainen huippuhahmo kaikkine jippoineen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jimmy Carr voisi olla aikamoinen tekijä Arvuuttajana. Tosin veikkaan, että rooli annetaan jollekin koomikolle, jolla on hitusen enemmän leffarooleja takanaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PS. Ei käy kateeksi niitä näyttelijöitä, jotka joutuvat ikonisen Dark Knight-leffan jälkeen uusimaan roolin Jokerina.
Niin, no miten sen nyt ottaa. Muistan, että Ledger dumattiin ennakkoon aika laajalti, kun ilmoitettiin esittämään Jokeria ja ensimmäiset kuvat hänestä tuossa roolissa sai monet varpailleen. Miehen historia aika puolivillaisissa elokuvissa oli monella muistissa. No, loppu on legendaa, kuten tiedämme.

Myös minusta Nicholson on Jokerina paras kautta aikain ja muutenkin Burtonin ensimmäinen Batman edelleen paras leffa aiheesta. Toki tuohon vaikuttaa lapsuuden nostalgiakin, en sitä kiellä. Vaan niinhän se vaikuttaa monella ja eri asioissa.

Eli ei Ledger nyt ole tuota roolia mitenkään muurannut umpeen ja antanut viimeistä näytettä, miten se suoritetaan. Samanlainen Jokeri ei tosiaan näissä uusissa elokuvissa oikein toimisi, en ainakaan usko. Se on nyt tuon universumin näköinen ja oloinen. Helppo homma ei Letolla tietenkään ole, koska Ledgerin tulkinnasta on niin lyhyt aika. Nicholsonin ja Ledgerin välillä oli kuitenkin vuosia vierähtänyt enempi.
 

Baldrick

Jäsen
Eli ei Ledger nyt ole tuota roolia mitenkään muurannut umpeen ja antanut viimeistä näytettä, miten se suoritetaan. Samanlainen Jokeri ei tosiaan näissä uusissa elokuvissa oikein toimisi, en ainakaan usko. Se on nyt tuon universumin näköinen ja oloinen. Helppo homma ei Letolla tietenkään ole, koska Ledgerin tulkinnasta on niin lyhyt aika. Nicholsonin ja Ledgerin välillä oli kuitenkin vuosia vierähtänyt enempi.

Itse en oikein edes vertaile Nicholsonia ja Ledgeriä keskenään oikeastaan, koska hahmot ovat kuitenkin melko erilaisia. Tosin Ledgerin Jokeri menee kyllä omissa kirjoissani Nicholsonin ohi niin hahmona kuin suorituksenakin, mihin tietysti vaikuttaa, että Nicholsonin Jokeri oli enemmän sellainen 60-luvun piirretyistä Jokeri, joka ei ole se minun viisarin väräyttäjä. Nyt Letolla kieltämättä tulee vastaan se, että häntä automaattisesti vertaillaan suuren yleisön keskuudessa Ledgeriin, koska aika on tosiaan erittäin lyhyt (jo 7 vuotta, tuntuu eiliseltä), eikä Ledgeriä ole keritty vielä kunnolla unohtaa.

Jimmy Carr voisi olla aikamoinen tekijä Arvuuttajana. Tosin veikkaan, että rooli annetaan jollekin koomikolle, jolla on hitusen enemmän leffarooleja takanaan.

Tuo olisi kyllä ihan hauska ajatus nähdä Jimmy Carr, sillä jos Riddleristä tehtäisiin sarkastinen ja vähän ylemmyydentuntoinen hahmo, niin sen Jimmy vetäisi varmasti nappiin. Toinen mikä voisi toimia vähän sellaisella herrasmiesmäisemmällä Riddlerillä voisi myös olla Robert Downey Jr., mutta uskoisin, että Marvelin diileissä on jotain kieltoja DC:n rainoihin, sekä saattaisi se Iron Man siellä vähän häiritä.

Itse olen alkanut jotenkin pitämään Black Maskista ja jos jokin mafiapomoista tarvitaan tuleviin elokuviin vähän isompaan rooliin, kuten esim. Falcone oli Batman Beginsissä, niin Black Mask olisi toivottavasti mukana. Toki Falcone ja Maroni eivät ole sellaisia poikkeuksellisia, kun taas Black Mask saattaisi jopa vaatia ns. "pääpahiksen" roolin. Toisaalta elokuva samaisen idean pohjalta, kun Arkham Origins-pelissä oli, että Black Mask palkkaa muutaman eri pahiksen Batmanin perään, mutta taustalta paljaastukin isompi plot-twist, kun 2/3 elokuvasta on mennyt. Kunhan nyt DC-comicsin tai Warner Brosin jampat eksyisivät Jatkoaikaan ja lukisivat tämän. Pidättelen hengitystäni.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No toki suora vertailu ei ole tuossakaan ok, sillä kuten sanoit, on kyse hyvin erilaisista tulkinnoista Jokerin suhteen monellakin tapaa. Itse siis pidän molemmista tulkinnoista hyvin paljon ja kyllähän se Ledgerin käsittämätön metodinäyttelemisen malliesimerkki kannatteli ja nosti The Dark Knightin ihan omanlaiseensa sfääreihin ja sitä kautta suosioon ja pakko taas todeta, että se kuolemantapaus lisäsi entisestään tiettyä mystiikkaa koko produktion ja roolin ylle. Turha sitä on väistellä, kyllä se vaan vaikuttaa siihen kaikkeen, miten elokuvaan reagoidaan. En nyt epäile, etteikö rooli olisi tehnyt ihmisiin huimaa vaikutusta, vaikka Ledger olisi edelleenkin elävien kirjoissa, mutta tuollaiset jutut vaikuttaa ihmisten mieliin, vaikka sitä ei tiedostaisi. Kyllä se sitä teki omalla kohdallanikin.

Nicholsonin rooli on vaan erityinen lemppari nostalgiasyistä ja se oli ehkä ensimmäinen todella heittäytyvä ja vimmainen roolisuoritus mitä supersankarifilmatisointeihin tulee. Se omana aikanaan loi standardin, että näyttelijä voi sarjakuvapohjaisessa tuotoksessakin olla uskottava ja uppoutua rooliinsa ja olla erityisen mieliinpainuva. Burtonin Batmanin myötä supersankarigenre otti sen ensimmäisen tärkeän askeleen, että aihepiiri voi olla draamallisestikin vaikuttava ja uskottava. Ihan väistämättä yksi merkittävimmistä lajityypin elokuvista koskaan.

Jokerin rooli on samalla sekä kiitollinen, että helvetin vaativa näyttelijälle. Kiitollinen siinä mielessä, että siinä voi päästää sisäisen hulluutensa ja mielenvikaisuuden irti ja persoonallisella tavalla joka muuttuu kuolemattomaksi tulkinnaksi. Samalla tietysti se on vaativa, koska kyseessä on niin ikoninen ja väistämättä huomion keskipisteeseen vievä rooli, että siinä ei ole oikein varaa mokata. Nykyhetkessä siihen rooliin on pestattu ehkä sopivin kandidaatti. Kuten olen todennut, niin Jared Leto on myös metodinäyttelijä ja kykenee todistettavasti heittäytyä rooliinsa ja elää ja hengittää sitä koko olemuksellaan. Lopputulosta ei vielä tiedetä, mutta jotenkin en usko, että leffa ainakaan tuohon tulee kaatumaan. Ongelma on vaan tosiaan se, että Ledger on tietyllä tapaa vieläkin pinnalla ja tuoreessa muistissa. Siinä mielessä Jokeri tulee ehkä takaisin hieman liian nopeasti, mutta ymmärrän sen, että jos käynnistetään noin massiivinen leffauniversumi jolle pitää saada vauhdikas startti, niin kyseessä on hahmo jota on liian suuri kiusaus käyttää.

Tämä kaikkihan vaan kertoo siitä, miten suuresta populäärikulttuurin hahmosta todella on kyse! =)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Olen hivenen eri mieltä, koska kuulun siihen vähemmistöön, jonka mielestä Jack Nicholson oli Jokerina Ledgeriä parempi. Ledgerkin toki oli hyvä roolissaan.
...
....Myös minusta Nicholson on Jokerina paras kautta aikain ja muutenkin Burtonin ensimmäinen Batman edelleen paras leffa aiheesta. Toki tuohon vaikuttaa lapsuuden nostalgiakin, en sitä kiellä. Vaan niinhän se vaikuttaa monella ja eri asioissa....

Voi hyvin olla, minä olen nähnyt niin vähän supersankarileffoja, että paha mennä sanomaan. Kuitenkin aika monissa supersankarileffoissa on pahisten kanssa sama ongelma kuin Pierce Brosnanin Bondeissa, eli se, että homma menee ihan läskiksi ja huumorin puolelle.

Tätä taustaa vasten peilaten on kaltaiselleni satunnaiskäyttäjälle todella ikoninen tämä Leadgerin esitys.

Olen kovasti ihmetellyt, kun näitä supersankarileffoja suolletaan ihan älytöntä vauhtia. Ant Man? Siis oikeasti? En toki naura leffayhtiölle, kun se ilmeisesti on löytänyt hurjan rahasammon, mutta vähän hämmentää, kuka jaksaa käydä katsomassa ja seurata kaikkia näitä hahmoja....Batman versus Superman oli sen verran mielenkiintoinen asetelma, että se voi olla hyväkin leffa, en jaksa enää yhtään hyvissankaria, joka taistelee jotain hullua tiedemiestä vastaan.
 

Baldrick

Jäsen
Justice League: Gods vs. Monsters -animaatioelokuva oli muuten aika kuppainen. Vaikka noista teaser-jaksoista pidinkin väkivalta- ja tunnemaailmansa puolesta, niin itse animaatioelokuva oli pettymys. En kyllä edes tiennyt, että tällainen on tulossa, vaan luulin, että jatkuu pidemmillä jaksoilla 2. kauden mukana. Kuitenkin, laski odotuksia 2. kaudelle, jos ne yhtään mukailevat elokuvaa, sillä juuri tämä "särmä" loisti pieniä vivahduksia lukuunottamatta poissaolollaan tuossa pätkässä. Ehkä olisi parempi vain palata alkuperäisiin ja koittaa jotain radikaalimpaa niillä tutuilla hahmoilla, jotka on jo käsillä...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
I
Tuo olisi kyllä ihan hauska ajatus nähdä Jimmy Carr, sillä jos Riddleristä tehtäisiin sarkastinen ja vähän ylemmyydentuntoinen hahmo, niin sen Jimmy vetäisi varmasti nappiin. Toinen mikä voisi toimia vähän sellaisella herrasmiesmäisemmällä Riddlerillä voisi myös olla Robert Downey Jr.
Mä en kyllä haluis nähdä mitään koomikkoa Rdiddlerin roolissa vaan oma valinta roolin ois Jude Law. Varasijoilla Daniel Radcliffe tai vaikka Hugh Laurie. Kuitenkin sellainen näyttelijä joka ois fiksun oloinen kun Riddllerin pitäisi olla sellainen älykkö joka osaisi tehdä niitä vaativia arvoituksia. Jim Carrey versiossa oli se vikana että se oli Jim Carreyn näköinen koheltaja. Muutenkin tominta ja supesankarileffoissa joskus ärsyttää se että konna tehdään niin tyhmäksi että vaikea on aina uskoa että se on päässyt niin mahtavaan asemaan missä se yleensä on.

Mielestäni Jim Carrey olisi ehkä ennemin sopinut Jokerin rooliin jossain Burtonin ohjaamissa Batmaneissa kuin Riddlerin rooliin. Ledgerin Jokeri tulkinta on hyvä, mutta se on omaan makuun liian totinen eikä siis vastaa mun mielikuvaa siitä minkälainen Jokeri on. Trailerin perusteella Jared Leton Jokeri on vastaa enemmän omaa mielikuvaa, joten sikäli mielenkiinnolla odotan mitä tuleman pitää. Mutta mitä tulee castingiin niin kyllä "Batman: Arkham City" pleikkaripelissä kaikki oli niin täydellistä että siinä oli tämä Batman fani onnesta soikea kun peliä pelasi.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Vai on Nicholson heittäytynyt rooliinsa Jokerina aikanaan. No, ei ole kestänyt aikaa se "heittäytyminen". 80-luvulla herra alkoi monen muun miesstaran ohella "maneroitua" niin pahasti, että moni rooli tuohon mennessä oli vain Nicholsonia, ei roolihahmoaan. Ledgerin Jokeri taas ei pitänyt sisällään mitään hänestä itsestään, vaan se oli puhdasta metodityöskentelyä. Siinä missä Nicholson oli vain pelle, tai Nicholson naama tärkättynä, niin Ledger oli arvaamaton Jokeri. Katsoin vähän aikaa sitten Burtonin Batmanin uusiksi ja onhan se kiva leffa edelleen, mutta se pitää kutinsa Batmanina, eikä kukaan muu vahingossakaan varasta showta.

Leto itse tai joku hänen lähipiiriinsä kuuluva taisi todeta, että Leto yrittää toistaa saman tempun kuin Ledger, tehden hahmosta yhtä lailla modernin, joskin oman hyvin syvälle hahmon sisuksiin paneutuvan näkemyksensä poistumatta roolistaan edes vapaa-ajalla. Vertailla voidaan ja tullaan vertailemaan aina, mutta eipä tuo Suicide Squad vaikuta läheskään niin totiselta kuin huumorintajuttoman Nolanin jutut. Ehkä tässä elokuvassa Jokerista tehdään enemmänkin jonkinlaista sadistia sen Dark Knightin nihilistisen moralistin sijaan. Emt.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Gothamin kakkoskauden teaseria tarjolla (linkki youtubeen): GOTHAM | Hungry - YouTube

Vaadin paremman luokan rikollisia toiselle kaudelle, ekalla kaudella keskityttiin mielestäni hieman liikaa näihin "tavallisiin" rikollisiin ja teaserin perusteella ollaan menossa oikeaan suuntaan sen suhteen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Gothamin kakkoskauden teaseria tarjolla (linkki youtubeen): GOTHAM | Hungry - YouTube

Vaadin paremman luokan rikollisia toiselle kaudelle, ekalla kaudella keskityttiin mielestäni hieman liikaa näihin "tavallisiin" rikollisiin ja teaserin perusteella ollaan menossa oikeaan suuntaan sen suhteen.

Jaa, että Gordon pistää pataan kaikkia näitä Batmanin tulevia vihollisia? Mihinkäs sitä Batmania sitten enää tarvitaankaan...
Gothamin suurin ongelma on aivan liian muksu Batman ja sen tuoma tasapainottelu. Tunnettuja pahiksia on pakko olla mukana, mutta samalla nämä eivät myöskään voi olla Batmanin ikäisiä tai muuten Gothamissa on nappularikollisongelma. Liian paljon pahiksia tai liian vanhoja pahiksia, joille käy huonosti ja Batmanilla ei ole lopulta ketään ketä vastaan ottaa mittelöä sitten joskus vanhana. Corefanilauma kun on vielä pirun tarkka, että sarjisten päälle ei kusta niin tuossa on aika kiva soppa valmiina.
 

Baldrick

Jäsen
Corefanilauma kun on vielä pirun tarkka, että sarjisten päälle ei kusta niin tuossa on aika kiva soppa valmiina.

Paitsi että eipä sarjakuvatkaan ole yhteneviä keskenään, vaan tarinallisia ristiriitojahan niissäkin on toisiinsa nähden. Ainahan noita on sovellettu vähän tarpeen mukaan. Ilmeisesti myös tulevassa Batman vs. Superman: Dawn of Justice -elokuvassa Gotham ja Metropolis ovat naapurikaupunkeja, joiden välissä on vain erottava silta. Koskaan aikaisemminhan ei näin ole ollut, mutta välillä tällaisia tehdään, jos se palvelee tarinaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gothamin suurin ongelma on aivan liian muksu Batman ja sen tuoma tasapainottelu. Tunnettuja pahiksia on pakko olla mukana, mutta samalla nämä eivät myöskään voi olla Batmanin ikäisiä tai muuten Gothamissa on nappularikollisongelma. Liian paljon pahiksia tai liian vanhoja pahiksia, joille käy huonosti ja Batmanilla ei ole lopulta ketään ketä vastaan ottaa mittelöä sitten joskus vanhana.
No ainakin Pingviini on aika nuori heppu tuossa ja kannuksiaan ansaitsemassa, samoin Edward Nygma myös nuori kolli ja muodostumassa. Jokeriinkin on viitattu ja kehittymässä. Samaen Harvey Dent. En nyt siis näkisi ihan noin. Kyllä ne keskeiset tyypit jotka on Batmanin vihollisia on tuossa sillä tapaa sivussa ja ei niinkään Gordonin tulilinjalla. Vaikea sanoa mihin tämä sarja nyt tähtää ja loppuu. Se kertoo Jim Gordonista, joten Batmania tuskin sarjassa koskaan nähdään. Niin kauan kuin se jatkuu. Eikä tuon nyt ole muutenkaan mikään pakko noudattaa mitään tiettyä kaanonia, kuten ei noudata DCCU myöskään. Ymmärrän sarjakuville uskollisuuden, tietyt asiat häiritsee itseänikin usein, mutta olen entistä enemmän opetellut vaan ajattelemaan, että sarjakuvat kertoo tarinat tietystä näkökulmasta ja tv-sarjat sekä elokuvat tietystä. Näissä elokuvissa ja tv-sarjoissa on sekin, että monista käytännön syistä niitä ei voida rakennella yhtä pitkään ja hartaasti kuin sarjakuvia. Kun tosimaailman realiteetit koskettaa mm. näyttelijöitä ja he eivät voi vuosikymmeniksi sitoutua johonkin projektiin ja vuodetkin alkaa näkyä kasvoissa. Sarjakuva on täysin toinen maailma, koska siellä henkilöt ei vanhene samalla tavalla. Sen takia näytellyissä jutuissa monet asiat käydään vähän pikakelauksella. Siitä tykkää tai sitten ei. Makuasia.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
No ainakin Pingviini on aika nuori heppu tuossa ja kannuksiaan ansaitsemassa, samoin Edward Nygma myös nuori kolli ja muodostumassa. Jokeriinkin on viitattu ja kehittymässä. Samaen Harvey Dent. En nyt siis näkisi ihan noin. Kyllä ne keskeiset tyypit jotka on Batmanin vihollisia on tuossa sillä tapaa sivussa ja ei niinkään Gordonin tulilinjalla. Vaikea sanoa mihin tämä sarja nyt tähtää ja loppuu. Se kertoo Jim Gordonista, joten Batmania tuskin sarjassa koskaan nähdään. Niin kauan kuin se jatkuu. Eikä tuon nyt ole muutenkaan mikään pakko noudattaa mitään tiettyä kaanonia, kuten ei noudata DCCU myöskään. Ymmärrän sarjakuville uskollisuuden, tietyt asiat häiritsee itseänikin usein, mutta olen entistä enemmän opetellut vaan ajattelemaan, että sarjakuvat kertoo tarinat tietystä näkökulmasta ja tv-sarjat sekä elokuvat tietystä. Näissä elokuvissa ja tv-sarjoissa on sekin, että monista käytännön syistä niitä ei voida rakennella yhtä pitkään ja hartaasti kuin sarjakuvia. Kun tosimaailman realiteetit koskettaa mm. näyttelijöitä ja he eivät voi vuosikymmeniksi sitoutua johonkin projektiin ja vuodetkin alkaa näkyä kasvoissa. Sarjakuva on täysin toinen maailma, koska siellä henkilöt ei vanhene samalla tavalla. Sen takia näytellyissä jutuissa monet asiat käydään vähän pikakelauksella. Siitä tykkää tai sitten ei. Makuasia.

Juu, Pingviini, Edward Nygma ja Dent ovat nuorempina about Gordonin ikäisinä mukana. Mikä oli ainakin minusta ihan toimiva ratkaisu, mutta sarja ei voi ihan liikaa nojata heidän tekemiin rikoksiin tai muuten sarja saa Gordonin näyttämään onnettomalta tunarilta joka ei ratkaise mitään rikoksia. Tuon tulevan rikoskaksikon muuttuminen sieltä jostain ihan pohjalta vähän ylemmälle tasolle oli kyllä vallan hyvää seurattavaa ja etenkin Pingviinin näyttelijä oli hyvä.
Tuo tasapainottelu tosin vaatii tosi paljon käsikirjoitukselta etenkin, kun näitä tulevia Batmanin vastustajia putkahtaan esiin yhä enemmän ja enemmän. Se build-up miksi Batmanille on ylipäänsä tarvetta Gothamissa on kyllä mielenkiintoinen asetelma ja toivottavasti tuo toteutus onnistuu tuon tasapainottelun lomassa.

Ja kyllä, sarja kertoo James Gordonista, mutta Bruce Wayne on mukana ja ilmeisesti pysyy jatkossakin mukana yrityksensä myötä. Batmaninä häntä tuskin sarjassa nähdään ellei jossain vaiheessa tehdä aikaharppaus eteenpäin.

Ja en siis sanonut, että itseäni suunnattomasti häiritsee, jos sarjiskanoonia ei noudateta. En ole lukenut Batman -sarjiksista kuin sen sarjiksen missä Jokeri tappaa Robinin aikapommilla sen jälkeen, kun on hakannut tämän henkihieveriin. Mutta aina sitä itse toivoo, kun taustalla on leffoja, sarjiksia ja ties mitä muuta lisenssiin liittyvää, että lähdemateriaalia kunnioitettaisiin eikä sitä ihan täysin raiskata pystyyn. Ekan kauden jälkeen on mahdotonta sanoa mihin suuntaan Gotham lähtee. Itse pidin kyllä ensimmäisestä kaudesta, vaikka se ei vielä mikään hirveän ihmeellinen ollutkaan.
USA:n puolella nuo Batman/DC -fanit tuppaavat vaan olemaan paljon äänekkäämpiä ja kriittisempiä ja USA:n omilla markkinoilla sarjan menestys lopulta ratkeaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sattui tällainen Comibook.comin uutinen silmiin jossa kerottiin että ensimmäinen Batman v Supermen screening oli saanut todella hyvän vastaanoton ja testiyleisö oli antanut suosiotaan seisaltaan. Ilmeisesti Ben Affleck on roolissaan vakuuttava ja on saamassa pidempää diiliä. Tulis jo!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös