Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 420 376
  • 4 678

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Hassua että Jatkoajassa en oo koskaan laittanu ketään niin etten nää jotain kommentteja. Nyt oon tullu jo siihen pisteeseen että toivon HA:sta löytyvän kyseisen mahdollisuuden. Tosin eihän meidän saunakerho voi sellasta käyttää kuitenkaan kukn pitää jokainen teksti sieltä lukee kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Hassua että Jatkoajassa en oo koskaan laittanu ketään niin etten nää jotain kommentteja. Nyt oon tullu jo siihen pisteeseen että toivon HA:sta löytyvän kyseisen mahdollisuuden. Tosin eihän meidän saunakerho voi sellasta käyttää kuitenkaan kukn pitää jokainen teksti sieltä lukee kuitenkin.

U20 vaalikeskustelu?????

Silkkaa kuraa on juniorikoulutus viimeisillä kerroilla tuottanut ja muutenkin valtavassa syöksykierteessä ollaan. Voisiko nimimerkki vilpertti vaikka alkaa avustajaksini ja kertoa, että missä nyt mättää ja niin maan rutosti? Tietäisi mitä pitää tehdä ja mitä ei.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
U20 vaalikeskustelu?????

Ehkä, ehkä ei. :)

Silkkaa kuraa on juniorikoulutus viimeisillä kerroilla tuottanut ja muutenkin valtavassa syöksykierteessä ollaan. Voisiko nimimerkki vilpertti vaikka alkaa avustajaksini ja kertoa, että missä nyt mättää ja niin maan rutosti? Tietäisi mitä pitää tehdä ja mitä ei.

Mäkin voin käydä kattomassa jos haluut? Lisää Pete80 avustajan tontille niin katon läpi. Saattaa tää päivä siinä sitten mennä ennen kun saat vastauksia jos siellä palikat on oikeesti niin sekasin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ehkä, ehkä ei. :)



Mäkin voin käydä kattomassa jos haluut? Lisää Pete80 avustajan tontille niin katon läpi. Saattaa tää päivä siinä sitten mennä ennen kun saat vastauksia jos siellä palikat on oikeesti niin sekasin.

Laitoin sinut avustajaksi. Toivottavasti osaat jotain kertoa, kun olen ihan kuutamolla.

Niin joo. Ison osan vanhoista jarruista olen laittanut lihaksi nyt viime kauden lopulla, kun mitään ei tuntunut olevan tehtävissä.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Laitoin sinut avustajaksi. Toivottavasti osaat jotain kertoa, kun olen ihan kuutamolla.

Pari löysin heti missä oot kuutamolla. Laitanko tänne kaikkien luettavaks vai käydäänkö keskustelua HA-postin välityksellä mielummin? Mä laitan sulle postia ja aletaan rakentaan :D
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Pari löysin heti missä oot kuutamolla. Laitanko tänne kaikkien luettavaks vai käydäänkö keskustelua HA-postin välityksellä mielummin? Mä laitan sulle postia ja aletaan rakentaan :D

Laita postilla vaan ja ne yleisvirheet kaikkien nähtäväksi, että muutkin oppii. Toissa kaudella olin sentäs kolmosessa playoffeissa ja nyt näin heikosti. :)
 

Jonzze

Jäsen
Suosikkijoukkue
PEPO, SaiPa
Viisi peliä ja viisi voittoa lukemin 0-8, 10-0, 0-1, 4-3 jatkoajan jälkeen ja 0-1. 14 pisteellä ollaan siis VIII.84-divarin kärjessä. Toiveissa on nousta takaisin kauden päätteeksi. Mukava pelihän tämä ja en tosiaan tahkoa tätä kovin hikihatussa, joten antakaa ihmeessä mun pelailla tätä huvin vuoksi miten sattuu. :)

Top 5 pisteissä:
1. Ondřej Krištof 5 peliä 6+2 = 8, +7, 2 min. (TI179 lah.78 pot.53 usk. +3)
2. Jonas Enevoldsen 5 peliä 5+1 = 6, +4, 0 min. (TI173, lah.76, pot.29, usk. +3)
3. Maksim Ostrovsky 5 peliä 4+2 = 6, +5, 0 min. (TI190, lah.77, pot.29, usk. -2)
4. Nevio Camisa 5 peliä 5+0 = 5, +7, 2 min. (TI171, lah.85, pot.41, usk. -2)
5. Pankrác Hlubeň 5 peliä 3+2 = 5, +7, 2 min. (TI162, lah.79, pot.12, usk. +2)

Maalivahdit:
1. Boleslav Haščák 5 peliä, 153 minuuttia, 34/35 torjuntaa, 97.1%
2. Ben Drain 5 peliä, 155 minuuttia, 36/38 torjuntaa, 94.7%
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän väliin pikaisesti Fiiulle ja Seesamille isoja kiitoksia pelissä jeesaamisesta. Nyt on teidän neuvoista lähtien vedetty itsehillintätreeniä ja eilen oli ensimmäinen peli missä ei tullut jäähyn jäähyä, niiden normaalisti keikkuneen siinä 5-10 tienoilla. Takkiin on tullut kaikessa missä voi, mutta vedän itsepäisesti "omat pojat"-linjalla niin kauan että on muutama oma junnu koulittu tähtimateriaaliksi ja rahaa kerätty kirstuun kovien pelaajien ostoa varten.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Arpaonni heitti Vilpertin Särjet seuraavalle kierrokselle NC:ssä vastaan. Saa nähdä katkeeko siihen jo meidän taival kyseisessä turnauksessa, runkosarja on meille tärkeempi ja näissä NC-peleissä nostellaan vaan joukkuehenkee.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mäkikadun Masennus on aloittanut kolmosdivaritaipaleensa yllättävänkin hyvin ja kerännyt kuudelta kierrokselta pelkkiä voittoja. Vastassa ei tosin ole ollutkaan vielä mitään huippujoukkueita... ehkäpä tilanne muuttuu tänäiltana, kun vastassa on vilpertin Särjet.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Olen Hockey Arenan aurinko.

Taitaa kyllä tulla nyt kolmannella kierroksella joo NC:ssä noutaja, mutta ainahan tuosta saa "ilmaista" joukkuehenkeä =)
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wiccin haaste hyväksytty. Voi toki heittää useampiakin, mikäli vapaita päiviä löytyy.

Laitoin "vitosketjun" sentterini myyntiin 100M hintaan, kun heikkolahjainen, mutta kohtuutaitoinen kaveri menee ihan hukkaan ilman peliaikaa. Nythän siitä joku näyttää tarjonneen pyyntihinnan, joten täytyy kai olla tyytyväinen tulokseen. Emilián Kendráč 65/max/+3
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mäkikadun Masennus on aloittanut kolmosdivaritaipaleensa yllättävänkin hyvin ja kerännyt kuudelta kierrokselta pelkkiä voittoja. Vastassa ei tosin ole ollutkaan vielä mitään huippujoukkueita... ehkäpä tilanne muuttuu tänäiltana, kun vastassa on vilpertin Särjet.
Tilanne muuttui! Tosin täytyy myöntää, että en pelannut vähäisellä, joukkuehenki kun oli jo maksimissa.

Ultrajännittävä peli: http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_match_report.php&match_id=881965076
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilanne muuttui! Tosin täytyy myöntää, että en pelannut vähäisellä, joukkuehenki kun oli jo maksimissa.
Täällä oli päinvastainen tilanne, kun joukkuehenki kallistui kylmästä sinne huonommalle puolelle pidetyn vitossentterin lähdön myötä.

Noh, tässä odotellaan revanssin mahdollisuutta toisella sarjakierroksella.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Wiccin haaste hyväksytty. Voi toki heittää useampiakin, mikäli vapaita päiviä löytyy.

Mä voin laitella kun selkiää toi kalenteri noiden NC-pelien osalta. Ens kaudelle en viitti laitella mitään kun oon mukana Slovakkien VTS-turnauksessa joka vie multa kaikki vapaat pois. Mä laittelen parille keskiviikolle, peruuntuu mikäli NC jatkuu.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Täällä oli päinvastainen tilanne, kun joukkuehenki kallistui kylmästä sinne huonommalle puolelle pidetyn vitossentterin lähdön myötä.

Noh, tässä odotellaan revanssin mahdollisuutta toisella sarjakierroksella.
Jaa kaikki ei heti alkukaudesta nosta joukkuehenkeä tappiin?

Hyvä etu siitä, että tarvittaessa kun forum-rehvasteluoikeuksista pelataan, pystyy pelaamaan "täysillä" =)
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa kaikki ei heti alkukaudesta nosta joukkuehenkeä tappiin?

Hyvä etu siitä, että tarvittaessa kun forum-rehvasteluoikeuksista pelataan, pystyy pelaamaan "täysillä" =)
Eipä ole tullut käytettyä tuota taktiikkaa moneen kauteen, mutta enpä kyllä osaa sanoa syytä, että miksi siitä on luovuttu. Viime kaudella jäi runkosarjan loppupuolelle sen verran monta merkityksetöntä peliä, että siinä sai nostettua joukkuehengen tappiin ratkaisupeleihin. Saa nähdä, että miten pelit tällä kaudella etenee.
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mites te kokeneemmat managerit rakennatte ketjunne? Teettekö tehonyrkkiketjuja missä kaikki munat on laitettu samaan koriin, vai jaatteko pelaajat ketjuihin niin että TI-pisteet jakautuvat mahdollisen tasaisesti? Itse olen muutaman kauden pitänyt tehonyrkkiketjua, junnulupauksille erillistä ja sitten muutamaa tasaisempaa, sekavaa ketjua. Nyt kuitenkin olisi myös itse hyvä syventyä enemmän siihen, millaisilla kokoonpanoilla saisi parhaan tuloksen.

Tarkoitus on kuitenkin pitää yhtenä kärkiketjuista tätä junnulupausketjua, jossa omat parhaimmat kasvattini saisivat mahdollisimman paljon peliaikaa ja kokemusta. Huomasin kuitenkin (olipa iso yllätys...) että eihän helkkari mitään junnupakkeja kannata välttämättä peluuttaa yksinään ketjussa joka omaa vielä kohtalaisen pienen TI:n sekä eniten pelaavana myöskin heikoimman puolustuksen.

Hyökkäysketjuja olen koittanut rakentaa karkeasti niin, että toinen laituri on selkeä snaipperi, toinen isommilla voimapisteillä varustettu voimahyökkääjä/syöttäjä, ja sitten sentterinä joko puhdas syöttäjäsentteri tai sitten enemmän laukova. Puolustuksessa koittanut hieman kattoa että olisi vierekkäin sekä varma peruspakki, että hieman hyökkäävä kaveri. Mutta kannattaisiko esim. pakit rakentaa ketjuihin niin, että jonkin ketjun pakit ovat pelkästään hyökkääviä pakkeja? Näihin tuskin mitään yksiselitteistä vastausta löytyy, mutta ihan pienetkin vinkit siitä mitä olette havainneet hyväksi, auttaisivat varmasti.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Katso vähän, minkälaiset profiilit sun pelaajilla on, ja pyri laatimaan niistä sellaiset ketjut joissa jokainen pelaaja käyttäisi profiilia joka on hänen paras tai toisiksi paras profiilinsa. Itse teen tämän helpoksi niin, että hankin ja käytän vain yhdenlaisia pelaajia per pelipaikka.

Jos pistät junnut tosiaan yhteen ketjuun, se ottaa miinuksia, mutta silloin saa tietysti parhaiten hallittua heidän peliaikaa. Se pitää laskea, pystyykö muut ketjut tekemään enemmän plussaa kuin junnut ottaa turpaan vai haluaako parhaat harjottelut vain parille junnulle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tai sitten jotain "kompromissejä" siihen. Esimerkiksi junnuketjuun joku puolustavampi sentteri jolla hyökkäystä, voimaa ja ehkä ripaus puolustusta, hoitelee aloitukset kotia ja auttaa puolustuksessa sen verran ettei pahasti miinuksia tulisi, tai sitten kokenut pakki junnupakin rinnalle, jolla paljon puolustusta ja voimaa.

Kun taas tehoketjuun voi jotain hieman parempaa junioria harkita laituriksi jos ei nyt mistään 17v pelurista ehkä puhuta. Nykyään esimerkiksi parhaat 20v pelaajat alkaa matalimmissa sarjoissa olemaan jo melkoisia tehopelaajia.

Kaikkihan varmaan riippuu myös niistä menestysodotuksista. Jos pistää kaikki jyvät samaan ketjuun niin silloin niille voi säätää melkein rajattoman peliajan ja antaa niiden pelata se 30 minuuttia per matsi ja näin se ykkösketju jyllää vastustajan kumoon, mutta silloin taas juniorit jää ilman peliaikaa. Ripottelemalla pelaajat joka ketjuun taas voi käydä niin, että mikään ketju ei tehoile tarpeeksi ja vaikeampi voittaa ottelua ja säänöstellä myös pelaajien peliajat tarpeeksi sopiviksi. Vähän vaikea juttu, mutta kun tarpeeksi pelaa niin osaa hahmotella paremmin nuo suunitelmat. Parastahan se olisi kun osaisi aina ryhmitellä pelaajat niin että vaikka ykkösketjussa konkarit, kakkosessa siinä välimaastossa ja kolmosessa nuorempaa. Siinä voi sitten jossain kohti porrastaa kakkosketjun ykköseksi jne.. pieniä muutoksia ketjuun, mutta kemiat aina säilyy.

Noh tässä vain omia mielipiteitä. Oma mielipide myös ketjujen rakentamisssa on se että jättää ne profiilit sivuun ja katsoo taitojen osalta ensin mielestään hyvän ketjullisen ja sitten sivusilmällä niitä profiilejä. Se on loppujen lopuksi parin prosentin heitto profiileissä ihan sama jos ketju ei muuten toimi.. Tosin ykkösessä onkin helpompaa kun kemiat on melkein aina 85-100% väliä olkoon pelaajat melkein toistensa vastakohtia.

Mutta nämä tosiaan konkarimanagerin omia mielipiteitä mitä täälä olen heitellyt :) enhän ole koskaan ykkösessä mestaruuttakaan voittanut, että ei ne kaikki niksit ole itseäkään menestykseen siivittänyt.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pasi elää selvästi siinä romanttisessa kuvitelmassa, että pelaajat vipeltää bittijäällä ja, että erilaiset pelaajat jotenkin täydentävät toisiaan samalla kun peli simuloi jokaisen pelaajan yksittäiset liikkeet kentällä =)

Tämä peli on lopulta excel, ja vaikka kukaan nyt ei liiemmin tiedä miten ohjelma pyörii taustalla, jotain vinkkejä siitä annetaan managereille. Itse lähden siitä, että ne statsit mihin voi vaikuttaa, maksimoidaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pasi elää selvästi siinä romanttisessa kuvitelmassa, että pelaajat vipeltää bittijäällä ja, että erilaiset pelaajat jotenkin täydentävät toisiaan samalla kun peli simuloi jokaisen pelaajan yksittäiset liikkeet kentällä =)

Tämä peli on lopulta excel, ja vaikka kukaan nyt ei liiemmin tiedä miten ohjelma pyörii taustalla, jotain vinkkejä siitä annetaan managereille. Itse lähden siitä, että ne statsit mihin voi vaikuttaa, maksimoidaan.

Kun nouset pelamaan itsekin ykköseen niin huomaat kyllä, että neljä ketjullista samaan muottiin iskettyjä pelaajia ei tule välttämättä toimimaan sekään. Ainakin hieman erilaisia pelaajia ketjullisiin tarvitaan :)

Mutta helpohan mun on täältä ykkösestä huudella kun seiskassa jossa homma toimii pelkällä päätaidolla lähinnä jo ja mikä seiskassa niin ei ykkösessä..

EDIT: niin en tarkoittanut tässä, että vilpertti sielä seiskassa pelaa, vaan lähinnä meinasin että mitä heikommassa sarjassa pelaa niin sielä toimii eri systeemit kun ylempänä, tai mistä minä tiedän kun en ole kovin alhaalla koskaan ollut..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös