Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 420 840
  • 4 678

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Noustaan noustaan, kova on yritys, mutta niin näyttää olevan muillakin ;)

Jos voit todistaa, että sekoitusketju toimii paremmin kuin profiilioptimoitu, olen pelkkänä korvana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noustaan noustaan, kova on yritys, mutta niin näyttää olevan muillakin ;)

Jos voit todistaa, että sekoitusketju toimii paremmin kuin profiilioptimoitu, olen pelkkänä korvana.

No tiedä sitten, itsellä tässä ihan ok putki kaudesta 34 lähtien ollut, pari kertaa nelostilalle jääty runkosarjassa ja muuten aina runkosarjassa ja pudotuspeleissä kolmen joukkoon päästy. Mitään täysnuorennostakaan ei olla missään kohti tehty vaan pari miestä nuorensin siinä yhdessä vaiheessa. Mitään profilejä koskaan kunnolla edes katsonut vaan pitää sopivaan ruutuun sopiva pelaaja pistää siihen ketjuun eikä profiilien mukaan :) Monipuolista osaamista jne.. ei nyt mitään mutaantteja suuntaan ja toiseen vaan hieman erilaisia pelaajia ettei ihan muottiin kaikki ole.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No tiedä sitten, itsellä tässä ihan ok putki kaudesta 34 lähtien ollut, pari kertaa nelostilalle jääty runkosarjassa ja muuten aina runkosarjassa ja pudotuspeleissä kolmen joukkoon päästy. Mitään täysnuorennostakaan ei olla missään kohti tehty vaan pari miestä nuorensin siinä yhdessä vaiheessa. Mitään profilejä koskaan kunnolla edes katsonut vaan pitää sopivaan ruutuun sopiva pelaaja pistää siihen ketjuun eikä profiilien mukaan :) Monipuolista osaamista jne.. ei nyt mitään mutaantteja suuntaan ja toiseen vaan hieman erilaisia pelaajia ettei ihan muottiin kaikki ole.
Mutta tuohan ei ole todistus mihinkään suuntaan, vaan anekdootti.

Ja eihän nyt tietysti pelaajat 1:1 klooneja ole toisiinsa nähden, pientä varianssia on aina taitojen välillä.
 

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jatketaan pieniä kysymyksiä. Onko olemassa jotain karkeaa laskukaavaa millä voisi vähän katsoa osviittaa kuinka hyvä kustakin pelaajasta voi tulla? Esim. jos pelaaja on 21v, L93/P53, TI163 ja harjoitteluprosentit siinä 35-45% välillä. Harjoittelu/lepotilat ovat kummatkin tasolla 105.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Jatketaan pieniä kysymyksiä. Onko olemassa jotain karkeaa laskukaavaa millä voisi vähän katsoa osviittaa kuinka hyvä kustakin pelaajasta voi tulla? Esim. jos pelaaja on 21v, L93/P53, TI163 ja harjoitteluprosentit siinä 35-45% välillä. Harjoittelu/lepotilat ovat kummatkin tasolla 105.

Ilmeisesti sait jo vastauksen HA:n puolella. Tai sitten joku kysy just samaa kysymystä.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Rahapussit pöydälle, Severi on laskeutunut. Tulevan U20 joukkueen mahdollinen hyökkääjä, laituri tai sentteri, päätä itse kumman haluat. Linkki vie Hockeyarenan sivustolle Severin pelaajakorttiin joka on myynnissä.

edit. Tarkemmat kyselyt HA-postilla, kiits.
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Itse ainakin toivon että jos täälä aletaan mainostamaan niin jotain muutakin infoa, vai onko tässä tarkoitus näille nimillä saada pelaaja kaupan kun ekan sukunimi sama kun täälä pyörivän kirjoittajan? Tuo mainostaminen pelkillä linkeillä on kyllä kun menisit ulos huutelemaan nuo pelaajalinkit naapureille. Turhaa spämmiksi menee vain foorumi. Mieluiten lukee kommenteja itse pelissä ja jos jotain oikeasti kaupattavaa on niin ne lahjakkuus ja pottu kerrataan vähintään, uskollisuuskin suotavaa. Pelissä kun oma foorumikin mainostamiseen..
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onkos muilla ollut sama ongelma kuin meikäläisellä, elikkäs, juniorituotannosta ei tule mitään järkevää, vain täysin käyttökelvotonta ryönää. Nyt viimeisten viiden noston yhteydessä, olen saanut yhden sellaisen pelaajan, jonka voi pitää joukkueessa. Junnutilat ovat täydet, mutta siis millä arvalla näitä junioreita oikein jaetaan, kun sama paska jatkuu viikosta toiseen.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Onkos muilla ollut sama ongelma kuin meikäläisellä, elikkäs, juniorituotannosta ei tule mitään järkevää, vain täysin käyttökelvotonta ryönää. Nyt viimeisten viiden noston yhteydessä, olen saanut yhden sellaisen pelaajan, jonka voi pitää joukkueessa. Junnutilat ovat täydet, mutta siis millä arvalla näitä junioreita oikein jaetaan, kun sama paska jatkuu viikosta toiseen.

Juu ei tuu meikäläiselläkään muuta kuin sylttytehtaan väkeä. Pottua parhaimmillaan 70-80 prossaa viimeisillä nostoilla kysymysmerkillä, mutta tarkemman tarkastelun jälkeen tippunut sen 5-7 pykälää vielä. Osan olen pitänyt harkkaotteluissa mukana (yli 70 potulliset). Edelleen odotellaan sitä maailmanluokan pelaajaa!

Muuten menee hienosti, molari ollut liekeissä 9 pelissä joissa pelannut. Torjunta prosentti 97,8%, kaverilla ikää 22 ja TI 188. Viikonpelaaja kaksi viikkoa putkeen ja tälläkin viikolla kaksi ekaa peliä pitänyt nollan. Mutta ostopelaaja. Haasteita otetaan vastaan HC Heppulit on joukkue ja pelaan juniori pitoisella joukkueella ne.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jaa ei ole muutamaan viikkoon tullut kuin sontaa? No, mulla junnukoulusta on noussut viimeisen kolmen kauden aikana kaksi 90+/max-3 (molemmat -3 usk) pelaajaa ja yksi 89/max. Siihen ovat kehityskelpoiset kaverit jääneet. Yksi tuollainen keskinkertaisuus kaudessa lienee sopiva odotusarvo.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Itse ainakin toivon että jos täälä aletaan mainostamaan niin jotain muutakin infoa, vai onko tässä tarkoitus näille nimillä saada pelaaja kaupan kun ekan sukunimi sama kun täälä pyörivän kirjoittajan? Tuo mainostaminen pelkillä linkeillä on kyllä kun menisit ulos huutelemaan nuo pelaajalinkit naapureille. Turhaa spämmiksi menee vain foorumi. Mieluiten lukee kommenteja itse pelissä ja jos jotain oikeasti kaupattavaa on niin ne lahjakkuus ja pottu kerrataan vähintään, uskollisuuskin suotavaa. Pelissä kun oma foorumikin mainostamiseen..
Anteeksi. Jos mainostan vielä joskus, niin laitan enemmän tietoa pelaajista.
Pavel Baloun on ainoa enää myynnissä oleva pelaaja. En välitä hinnasta, koska saan siitä vain 10 000. Lahjakkuutta häneltä löytynee 73 ja pottua on 82 (MAX-1). Ja tässä ei ollut mitään tarkoitusta mainostaa Balounille tätä pelaajaa. Mainostin sen takia, koska nämä pelaajat ei ole mennyt aiemminkaan kaupaksi. Bristolin olen saanut vain myytyä 30 000.

EDIT: Tulin katumapäälle ja "ostin" Balounin itselleni.

Onkos muilla ollut sama ongelma kuin meikäläisellä, elikkäs, juniorituotannosta ei tule mitään järkevää, vain täysin käyttökelvotonta ryönää. Nyt viimeisten viiden noston yhteydessä, olen saanut yhden sellaisen pelaajan, jonka voi pitää joukkueessa. Junnutilat ovat täydet, mutta siis millä arvalla näitä junioreita oikein jaetaan, kun sama paska jatkuu viikosta toiseen.
Tällä kaudella ei ole tullut junnukoulutukseen vain alle 70 lahjakkuutta ja huono pottuisia pelaajia. Viime kaudella tuli muutama lupaava 16 vuotiasta, joista olen myynyt yhden noin 250 miljoonalla. Lahjakkuutta siltä löytyi 89 ja MAX pottu. Kolme muuta on vielä joukkueessa ja aion myös pitää ne.

Lupaavia junnuja odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jaa ei ole muutamaan viikkoon tullut kuin sontaa?

No sanotaanko näin, että yhtä ainutta huippulahjakkuutta ei ole tullut varmaan viiteen kauteen. En ole pystynyt tekemään rahaa, saatika rakentamaan mitään pohjaa näillä junnunostoilla, mitä olen tehnyt. Joten, sama kakka se on munkin joukkueella kuin sulla. Tähän kun lisätään vielä poskettomat hinnat siirtomarkkinoilla, niin aikamoista nuorallatanssia tuo joukkueen ylläpitäminen on. Säilyin kuitenkin viime kauden päätteeksi vitosessa, mutta tämän kauden päätteeksi joutuu myymään lähes koko pelaajarungon, joten saattaapi loppua tämän pelin pelaaminen siihen.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
No sanotaanko näin, että yhtä ainutta huippulahjakkuutta ei ole tullut varmaan viiteen kauteen.

Täällä on tullut kivasti. Kahdeksan viime kauden aikana 12 kpl 90+ lahjaista (joista tosin vain muutamalla edes siedettävä potentiaali) ja 13 kpl 85-89 lahjaista, joista muutamalla jopa max tai max-1 potentiaalia. Näiden lisäksi sitten noita 75-84 lahjaisia treenattavia 15 kpl.

Tämän jälkeen seuraavia saakin sitten varmaan odotella kauan. Paitsi että junnukoulussa on yksi lahjakkuus odottamassa ensi kautta.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Saatanan Vilpertti :D Siihen loppu NC mun osalta. Gut oli maalissa liian vahva, ei voi mitään. Tsemiä jatkoon!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Heh, tuhlasin joukkuehenkeä kun oltiin Taivaallinen+ =)

Ja juu, taisi kokemus näkyä putkien välissä...
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Heh, tuhlasin joukkuehenkeä kun oltiin Taivaallinen+ =)

Ja juu, taisi kokemus näkyä putkien välissä...

Mä arvelinkin että siellä vedettiin merkittävällä. Eikä oikeestaan oo väliä vaikka putosin mutta tuli kalenteriin ärsyttävä punanen tahra. Edellisestä oli hetki aikaa =)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mä arvelinkin että siellä vedettiin merkittävällä. Eikä oikeestaan oo väliä vaikka putosin mutta tuli kalenteriin ärsyttävä punanen tahra. Edellisestä oli hetki aikaa =)
Palstan rehentelyoikeudet ovat tärkeitä. Varo vaan, ettei käy niinkuin Mäkikadun Masennukselle, joka näköjään minulle kärsityn tappion jälkeen on ottanut vain turpiinsa =P
 

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Itse olen kehittänyt oman joukkueeni lähes kokonaan omista juniorinostoista. Ihan hyviä nostoja on tullut vuosien mittaan mukaan lukien yksi MAX/MAX-helmi jolla on tällä hetkellä TI 260 ja potentiaalia 59 jäljellä. Ehkä tuosta saa jonkinlaisen pelimiehen vielä aikaiseksi. Tyhmästi pelaan tätä peliä, mutta ei kiinnosta. Nyt on tullut pelattua jo 3 vuotta (välissä on ollut epäaktiivisia jaksoja) ja vieläkin rimpuillaan 7.divarissa. Hauskaa ajanvietettä tämä on eikä menestyminen niinkään kiinnosta. Eteenpäin olen vuoden aikana kuitenkin mennyt huimasti, joten ehkä saatan muutaman kauden kuluttua kolkutella 5.divarin ovia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Anteeksi. Jos mainostan vielä joskus, niin laitan enemmän tietoa pelaajista.
Pavel Baloun on ainoa enää myynnissä oleva pelaaja. En välitä hinnasta, koska saan siitä vain 10 000. Lahjakkuutta häneltä löytynee 73 ja pottua on 82 (MAX-1). Ja tässä ei ollut mitään tarkoitusta mainostaa Balounille tätä pelaajaa. Mainostin sen takia, koska nämä pelaajat ei ole mennyt aiemminkaan kaupaksi. Bristolin olen saanut vain myytyä 30 000.

Vinkkinä, tuommoiset jämäpelaajat kannattaa säästää runkosarjan loppuun kun boonukest tulee, silloin varsinkin aloittelijoilla rahaa muille jakaa, toki tarjontaakin paljon, lisäksi jos tuommoisia "treeniprojekteja" pitää joukkueessa niin sitä päätaitoa treenaukseen mitä on eniten, maalivahtia, puolustusta, hyökkäystä tai laukausta ja sen treenaa sataseen tai lähelle ( jos taitoa yli 1.5x lahjakkuudesta niin treeni hidastuu merkittävästi). Yhtä taitoa vain sillä kohde on aloittelijat jotka katsoo vain päätaitoa ei sivutaitoa. Noista voi helposti loppukaudesta saada sen 20-30 miljoonaa ilman kokemustakin kuten tuosta Pavel Balounista, kaksi kautta pitää niin siitä sen 30 miljoonaa varmasti saa kun päätaitoa treenaa, varsinkin noilla treenitiloilla eiköhän penkillä ihan tarpeeksi treeniä tule. Toiseksi ylimmästä olisi varmasti loppukaudesta saanut sen useamman miljoonan, paljon heikommastakin yleensä itse saanut sen 30 miljoonaa, pitää vain oikeaan aikaan laittaa myyntiin heti kun runkosarja on ohi ja pelaajaboonukset seuraavana päivänä tullut, jos ei mene ekalla kerralla niin sitten tokalla, jos ei silloinkaan niin 10 miljoonaa hinnasta pois niin eiköhän sitten.

Toki tarkkaa hommaa, mutta pientä pesämunaa noilla voi saada ilman että markkinoille miljoonia pistää. 10 tommoista projektipelaajaa niin se on 300 miljoonaa kaudessa. Omia kasvatteja tosin kannattaa suosia kun daytraderijutut voi iskeä ostopelaajista. Eli hieman keskinkertaisempia omiakin kasvatteja kannattaa jos tilaa on.. sinullakin tilaa joukkueessa joten nuo olisi voinut jättää joukkueseen treenaamaan vielä. varsinkin jos harjoitustilat on yli 100% niin en alle 45 pelaajaa milloinkaan pitäisi, vaikka sitten noita pieniä projekteja jos ei ole rahaa kalliimpia pelaajia ostaa. Toki voitoja vähentää palkat ja allekirjoitusboonukset, mutta kyllä noista katetta jää.. parempi kun pitää kalliita treenitiloja ilman pelaajia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täällä on tullut kivasti. Kahdeksan viime kauden aikana 12 kpl 90+ lahjaista (joista tosin vain muutamalla edes siedettävä potentiaali) ja 13 kpl 85-89 lahjaista, joista muutamalla jopa max tai max-1 potentiaalia. Näiden lisäksi sitten noita 75-84 lahjaisia treenattavia 15 kpl.

Tämän jälkeen seuraavia saakin sitten varmaan odotella kauan. Paitsi että junnukoulussa on yksi lahjakkuus odottamassa ensi kautta.

Joo ja meikäläisellä jopa 6 kpl joista yksi 100 lahjainen minipottuinen, yhtä lukuunottamatta muut sitten jotain 90/ min, -1 min tai -2 minimipottuinen ja kaksi noista vieläpä kysymysmerkillä 90 lahjaisia joten voidaanko välttämättä edes laskea 90 lahjaiseksi virallisesti :D yksi 99/-1 max veskari tosin nousi, mitä tässä valitan? 15 kauteen oikeastan ei olekaan sitten kun tuo veskari tullut, että pitäisikö tuossa melkein alkaa itkeä :) tosin siitä 15 kaudesta etenpäin nousi ex maajoukkuehyökkääjä Viktor haara ja Tatu Riekkinen.

Mutta tosiaan tosi hiljaista ollut viimeiset 15 kautta noiden yli 85 lahjaisien kanssa ja joilla tuota potentiaalia olisi edes kohtalaisesti..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt tuli junnukoulusta kohtalaisen hyvä nosto, lah 89, pot 94 ja TI 57. 17-vuotias junnu kyseessä, eikös tuo pottu oli maksimi?

Onhan se, oikeastaan kovin paljon täydellisempää junnua et kyllä tule saamaankaan sen verran munkkia sulla käynyt :) toki lahjakkuudesta aina voi jossitella, mutta kovan tuosta saa kasvatettua tai isolla rahalla myytyä, riipuen toki myös onko uskollisuus -vai + alkuinen, jos + alkuinen niin tuohan on melkoinen vonkale.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tässä ollut sellainen fiilis, että Mäkikadulta ei näitä junnulupauksia juuri tipu, joten päätinpä vetää tilastot kasaan tuolta joukkueen kasvatit -listalta. Peliä on veivattu sen verran kauan, että kaikki nostot ei tietenkään enää näy, kun ovat pelistä jo poistuneet, mutta vanhimmat listatut yksilöt on helmikuulta 2009.

Listalla on tasan yksi huippunosto, joka näyttää 99/Max-1. Paras maksimipotentiaalin omaava on varustetu melko vaatimattomalla 81 % lahjakkuudella ja nostopäivällä tammikuu 2010.

Tässä lajiteltua:
90+/Max: 0
90+/Max-1: 2
90+/Max-2: 2
90+/Max-3: 4
80-89/Max: 1
80-89/Max-1: 2
80-89/Max-2: 2

Montako kautta tähän väliin mahtuu? ~15? Eipä tuolla tilastolla näyttäisi niitä kohtuunostoja tulevan edes kerran kaudessa. Yritä siinä sitten vetää omilla junnuilla. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös