Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 423 773
  • 4 678

Fiiu

Jäsen
Kovasti odotan 7.divarin koitoksia, jotta pelejä saisi vähän jännittääkin tulevaisuudessa.

Joo, minäkin odotin seiskadivaria kahden(vaiko kolmen?) kasikauden jälkeen joista toisella tuli jo tulostakin. Nyt odottelen paluuta kasiin, kokonaista 2 peliä voitettu seiskadivarissa. Pääpaino tosin on nuorissa kavereissa joten joukkueen viilaaminen kuntoon on työn alla. Ei siis kannata hirveästi miettiä nousua ennen kuin on oikeasti kilpailukykyinen joukkue jolla saattaisi pärjätä. Hitusen laskee mielenkiintoa kun jatkuvasti tulee pataan. :)

Kovasti odotan 8.divarin koitoksia jotta pelejä saisi vähän jännittääkin tulevaisuudessa ;)
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mutta, vaikea uskoa, että oma joukkue kusisi noita tulevia pleijareita, sen verran ylivoimaisia ollaan oltu. Kovasti odotan 7.divarin koitoksia, jotta pelejä saisi vähän jännittääkin tulevaisuudessa.

Lähes kaikkien potentiaali rankasti miinuksella, joten pelaajien taso putoaa kuin lehmän häntä ja ensi vuonna vielä nopeammin. Tulee pitkä kausi 7. divarissa, tai sitten sun on uusittava koko joukkue.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Nyt sitä massia saa nousustakin jo ihan kivasti. Muutenkin uuden päivityksen myötä pleijareissa kannattaa pärjätä, sillä lopullisessa sijoituksessa toisen ja kolmannen ero rahallisesti on todella suuri, kun kakkonen saa 16 250 000 ja kolmas vain 3 900 000. Mielestäni helvetin hyvä uudistus, sillä nyt noustessa on hiukan pätäkkää pistää joukkue kuntoon kovempaa sarjaa varten.

Itse painelen seiskassa tällä hetkellä sarjakakkosena, kova on yritys nousta kutoseen. Edellisellä kaudella ennen ratkaisevaa välieräpeliä ykkösmolari loukkaantui, ja kakkosena oli täysin raakile junnu, TI jossain 50 tienoilla, peli päättyi 4-5 tappioon. :)

Näin jälkikäteen ajateltuna hyvä etten noussut, rytinällä oltaisiin tultu alas. Nyt saa vieläpä noususta hyvät massit. Jos kaikki menee nappiin niin nousun jälkeen tilille kilahtaa pyöreästi 60 miltsiä + pelaajista saatavat bonarit päälle, eli kyllä sillä hiukan kokoonpanoa viilaa sen entisen kymppimiltsin sijasta.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Lähes kaikkien potentiaali rankasti miinuksella, joten pelaajien taso putoaa kuin lehmän häntä ja ensi vuonna vielä nopeammin. Tulee pitkä kausi 7. divarissa, tai sitten sun on uusittava koko joukkue.

No, täytyy luottaa siihen, että voitamme sarjan mestaruuden (runkosarjavoitto käytännössä varma, kuten myös maali- ja pistepörssin sekä maalivahtitilastojen voitot), jotta saisimme täyden potin palkintorahoja. Silloin olisi mahdollisuus ostaa kovan luokan sentteri, pakki ja veskari. Eikös nuo kolme ole menestyvän jääkiekkojoukkueen reseptejä? :)

Mutta tylsää se on tämäkin ollut, kun suurin osa pelejä päättyy tyyliin 10-0 meikäläisen joukkueen voittoon ... tosin onhan se voittaminen keskimäärin mukavampaa, kuin häviäminen :I

EDIT: Lisäksi se, että nyt ei ole tarvinnut hirveästi pähkäillä taktiikoita sun muita, kun voitot ovat irronneet niin helposti. Seiskassa saa varmasti pähkäillä tosissaan, miten niitä runkosarjapisteitä saadaan peleistä irti ...
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
No, täytyy luottaa siihen, että voitamme sarjan mestaruuden (runkosarjavoitto käytännössä varma, kuten myös maali- ja pistepörssin sekä maalivahtitilastojen voitot), jotta saisimme täyden potin palkintorahoja. Silloin olisi mahdollisuus ostaa kovan luokan sentteri, pakki ja veskari. Eikös nuo kolme ole menestyvän jääkiekkojoukkueen reseptejä? :)

Mutta tylsää se on tämäkin ollut, kun suurin osa pelejä päättyy tyyliin 10-0 meikäläisen joukkueen voittoon ... tosin onhan se voittaminen keskimäärin mukavampaa, kuin häviäminen :I

EDIT: Lisäksi se, että nyt ei ole tarvinnut hirveästi pähkäillä taktiikoita sun muita, kun voitot ovat irronneet niin helposti. Seiskassa saa varmasti pähkäillä tosissaan, miten niitä runkosarjapisteitä saadaan peleistä irti ...

Kyllä sun kannattais yrittää myydä nyt niitä kalliimpia (korkeimmat palkat plus että pahimmat miinukset Potentiaalissa) ennen kuin on liian myöhäistä. Miten oot pystyny kehittämään harjoitus-/lepotiloja? Noiden merkitys tärkee jos saat ostettua tosi lupaavia junnuja. Lue pari-kolme sivua takaperin sieltä löytyy hyviä ohjeita.

Kyllä vain nuo 3-5 huippukaveria on aika tärkeitä tässäkin pelissä. Molari, sentteri, laituri ja pakki on ehdottomasti hankittava alussa. Loput kentät sitten kehityskelpoisia junnuja niin avot(muista harjoitus- ja lepotilat kuntoon).

Tee
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No, täytyy luottaa siihen, että voitamme sarjan mestaruuden (runkosarjavoitto käytännössä varma, kuten myös maali- ja pistepörssin sekä maalivahtitilastojen voitot), jotta saisimme täyden potin palkintorahoja. Silloin olisi mahdollisuus ostaa kovan luokan sentteri, pakki ja veskari. Eikös nuo kolme ole menestyvän jääkiekkojoukkueen reseptejä? :)

Mutta tylsää se on tämäkin ollut, kun suurin osa pelejä päättyy tyyliin 10-0 meikäläisen joukkueen voittoon ... tosin onhan se voittaminen keskimäärin mukavampaa, kuin häviäminen :I

EDIT: Lisäksi se, että nyt ei ole tarvinnut hirveästi pähkäillä taktiikoita sun muita, kun voitot ovat irronneet niin helposti. Seiskassa saa varmasti pähkäillä tosissaan, miten niitä runkosarjapisteitä saadaan peleistä irti ...
Sun tilanne kuulostaa aika pitkälle siltä, miten mun kausi on mennyt. Ostin heti viime kaudelle kun peliin pääsin ja olin seiskassa useita kokeneita jamppoja. Tällä kaudella kasissa oon jyrännyt aika pitkälle jokaisen vastaantulijan noin yheksän maalin erolla keskimäärin. Lisäksi oon pyrkinyt rahojen salliessa nostamaan hallin tasoa, niitä kolmea ensimmäistä lähinnä. Kehitystä tulee pari pistettä viikossa.

Annoin parin miinuspotentiaalisen kaverin jo lähteä tiimistä, mutten kaikkien. Neljä tähtipelaajaa tuli aika nopeasti ja fanitavaroiden myynti käy sutjakkaan joten tuloja tulee enemmän kuin palkkamenoja. Kyllähän noi kolmoseen pistää ensi kaudeksi, vaikka potentiaali on miinuksella. Oon onnistunut ostamaan joitain kohtuullisia nuoria kavereita aika edulliseen hintaan ja nyt katotaan, jos niistä tulis vielä jotain ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Aivan reisille meni tämäkin kausi, toki 3 matsii on vielä jäljellä, mutta 7 pistettä pitäis niistä kerätä enemmän kuin putoamisviivan yläpuolella ekana oleva joukkue ja se tuskin tulee onnistumaan, kaikki vastustajani ovat yläpuolellani ja yksi heistä taistelee pudotuspelipaikasta, yksi on sen jo varmistanut ja yhdellä päättyy kausi runkosarjaan joten vaikeeta tulee olemaan noiden 7 pisteen saaminen ja edellä oleva ei saisi saada yhtään tai oikeastaan kumpikaan edellä oleva ei saisi saada pisteitä, kun putoamisviivan alapuolellakin on yksi joukkue edelläni. Toinen kausi putkeen, kun tulee putoaminen.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kaksi kierrosta ennen sarjan päätöstä on runkosarjan kakkossija varma ja sen ykkösenkin kanssa ollaan tasapisteissä. Tosin niillä on huimasti parempi maaliero ja molemmat tappionsakin ovat kärsineet meitä vastaan, joten en kauheasti elätä toiveita runkosarjan voitosta. Pleijareihin lähdetään selkeästi tavoittelemaan nousua, ja kun joukkuetta on saatu vielä kalkkiviivoilla vahvistettua (1. ja 2. pakki sekä 1. kentän laituri) niin usko nousuun on vahva. Pari miinuspotentiaalin pelaajaa lähtee välittömästi kauden lopussa myyntiin ja jos ostajaa ei löydy, niin sitten lähtevät muuten vaan, näille on korvaajat hankittu.

Jos satutaan nousemaan, niin ensi kausi on tarkoitus vetää suunnilleen samalla jengillä ja yrittää säilyä sarjassa. Mitä olen noita seiskan lohkoja katsellut, niin ei pitäisi olla ihan mahdoton tehtävä, paitsi tietty jos joutuu johonkin kuolemanlohkoon. Päätavoitteet edelleen olosuhteiden kehittämisessä ja sitäkautta pikkuhiljaa junnujen tuottamisessa joukkueeseen.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Omat säilymis mahdollisuudet sai vähän lisää teoreettista mahdollisuutta, kun pelasin tasurin ja ekana viivan yläpuolella oleva hävisi pelinsä ja eroa on 5 pistettä joka kyllä tarkoittaa, että kaikkien tähtien pitää olla mun puolella, että se onnistuisi ja vielä, kun ekasta liigapelistä on ykkösketjun hyökkääjä poissa niin homma vaikeutui pahasti.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ohhoh. Edellisellä kerralla nostin kaksi junnua, joiden potentiaali oli yli 90 ja nyt tänään nostin yhden vastaavan. Mistä näitä potentiaaleja satelee? Nyt mulla on ihan liikaa lupaavia pelaajia ja liian vähän pelipaikkoja. Täytynee kauden päätteeksi suorittaa operaatio isoluuta.
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Ohhoh. Edellisellä kerralla nostin kaksi junnua, joiden potentiaali oli yli 90 ja nyt tänään nostin yhden vastaavan. Mistä näitä potentiaaleja satelee? Nyt mulla on ihan liikaa lupaavia pelaajia ja liian vähän pelipaikkoja. Täytynee kauden päätteeksi suorittaa operaatio isoluuta.

Ei tasan käy onnenlahjat. Kolme junnua tuli nostossa ja kaikkien potentiaali alle 50 (5, 27 ja 43) ja ti:t oli alle 16 kaikilla. Kyllä ottaa päähän. Parhaalla ollu potentiaali 80 luokkaa. Noh ehkäpä se joskus osuu mullekin.

Pari kierrosta jäljellä vielä runkosarjaa ja voitto toisesta niin runkosarjan ykköstila varmistettu ja sitä myöten hyvät rahat. Muutenkin molarista tulossa hyvät hillot (1.), maalintekijöistä yksi top-3 ja yksi ainakin top-10, syötöissä 1-2 pelaajaa top-10, puolustajista 2 top-10 ja kokonaispisteissä 2 top-10:ssä.

Hyvältä näyttää meikäläisen osalta noiden bonusten nostaminen. Toinen asia on sitten tuo pleijarit ja niiden onnistuminen. Toisaalta nouseminen ei ole tällä hetkellä välttämättömyys, mutta edes pääsisi semifinaaleihin niin ok.

Tee
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Ohhoh. Edellisellä kerralla nostin kaksi junnua, joiden potentiaali oli yli 90 ja nyt tänään nostin yhden vastaavan. Mistä näitä potentiaaleja satelee? Nyt mulla on ihan liikaa lupaavia pelaajia ja liian vähän pelipaikkoja. Täytynee kauden päätteeksi suorittaa operaatio isoluuta.

Ei se pelkkä potentiaali merkkaa. Kannattaa tsiigailla myös sitä lahjakkuuskohtaa. Meikäläiselläkin tuli edellisellä kerralla päälle 90 potentiaaleja, mutta lahjakkuus oli 4-20 väliltä niin en mä niitä rupea kasvattelemaan 20 kautta.
 

Fiiu

Jäsen
Nyt on itselläkin jo melkein juhlan paikka! Kaksi junnua ylös joista toinen jäi: 83 potentiaalilla ja 46 TI:llä siitä on hyvä kasvattaa itselle tuleva pelaaja! Lisää toivoa ensi kaudelle siis. :)
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näytti taas pahalta, kun ensimmäiset neljä junnua tarkastettuna kellään ei ollut lahjakkuus yli 10:tä.

Viides ja viimeinen olikin tarkalta lahjakkuudeltaan 99 ja epätarkalta potentiaaliltaan 81. Eiköhän tosta vieklä kelpo sentteri 2-3 ketjuun saada.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mahtinosto, kaksi junnua joista toisen potentiaali 9 ja toisen 2... vittu!
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
No pistetään sitten kun kerran muutkin. Tänään yksi parhaista nostoista, vaikka päätaito vain 20, L94 P?59. Kaksi muuta arpaa olikin sitten tyhjiä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei se pelkkä potentiaali merkkaa. Kannattaa tsiigailla myös sitä lahjakkuuskohtaa. Meikäläiselläkin tuli edellisellä kerralla päälle 90 potentiaaleja, mutta lahjakkuus oli 4-20 väliltä niin en mä niitä rupea kasvattelemaan 20 kautta.

Joo sori, tarkoitin juurikin lahjakkuutta, en potentiaalia.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ei sillä, ettäkö mulla olisi tarjokkaita, mutta mikä on ikäraja junnumaajoukkueisiin? Pelaaja saa olla täyttänyt 20 vai pitääkö olla alle (eli 19)?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja itse kun olin tyytyväinen tähän mun nostoon: http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.php&id=20847833

Kai tuo tuosta... nopeasti voimatreeniin!

Potkisin suoraan sillä markkinoilta saa ilmaiseksi! parempia kuin tuo.. vie turhaa palkkaa vain, ainoa jos ihan kaikki taidot jakautunut yhteen taitoon siitä saa vaikka myyntiä varten miehen viellä, mutta muuten suoraan kick tommoisille ja nopeasti.. turhaa vie palkkaa kun ei siitä koskaan tule mitään ja markkinoilta saa 0 hintaakin tommoisia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei sillä, ettäkö mulla olisi tarjokkaita, mutta mikä on ikäraja junnumaajoukkueisiin? Pelaaja saa olla täyttänyt 20 vai pitääkö olla alle (eli 19)?

HA:ssa maajoukkuepelejä pelataan aina vuorotelleen eli ensin maajoukkupelit ja sitten junnut ja uudestaan sama juttu.. eli nyt menossa junnuissa välivuosi eli joukkueessa 19 vuotiaita. Eli jos nyt nostat 17v junnun niin oikean ikäinen pääsemään 2 kauden päästä u-20 joukkueseen, mutta jos ensikauden alussa nostot 17 vuotiaan huippulupauksen niin välivuoden ikäinen, alkukaudesta jos nostaa 18v pelaajan ja peluttaa paljon pieni mahdollisuus viellä päästä maajoukkueseen seuraavalla kaudella.

Eli kun U-20 joukkueet pelevat näitä ystävyysotteluita eikä ole MM-kisat menossa niin oikean ikäiset ovat 17v ja 19v pelaajat ja 18 ja 20v on "välivuoden" pelaajia MM-kisojen aikaan sitten nuo 18v ja 20v,
toki joskus 19 vuotiasta parhaat ovat lähellä joukkueiden huonoimpia 20v pelaajia, mutta hyvin harvoin 1 vuoden nuoremmat ovat päässeet maajoukkueisiin kun yleensä kokemustakin jo sen verran vähemmän, tai jos pääsevät niin jämärooleihin/ pienempien maiden pelaajia
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Runkosarja päättyi, 30 voittoa 30 ottelusta. Nyt lähdetään sitten sössimään perinteiden mukaisesti ensimmäisellä kierroksella.

Milloinkohan nuo pelaajien suorituksen mukaan määräytyvät bonukset kilahtavat tilille? Lisäksi, jos minulla on esimerkiksi yhdeksän kymmenestä parhaasta pistemiehestä tai viisi kymmenestä parhaasta puolustajasta pisteiden mukaan, tuleeko heistä jokaisesta rahasuorite vai vain parhaasta? Millä tilastolla lasketaan maalivahtien parhaimmuus?
 

Tepe#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport/Real Madrid
Runkosarja päättyi, 30 voittoa 30 ottelusta. Nyt lähdetään sitten sössimään perinteiden mukaisesti ensimmäisellä kierroksella.

Milloinkohan nuo pelaajien suorituksen mukaan määräytyvät bonukset kilahtavat tilille? Lisäksi, jos minulla on esimerkiksi yhdeksän kymmenestä parhaasta pistemiehestä tai viisi kymmenestä parhaasta puolustajasta pisteiden mukaan, tuleeko heistä jokaisesta rahasuorite vai vain parhaasta? Millä tilastolla lasketaan maalivahtien parhaimmuus?

Mun muistaakseni saat jokaisesta pelaajasta joka top-10:ssä rahat. Ja molareista yksinkertaisen tilaston perusteella top-10 saa bonarit. Ja rahat tulevat mun mielestä keskiviikkona normaalien sponssitulojen yhteydessä.

Kävi kylmät viimeisellä kierroksella (tappio 2-1, kun tasapeli olisi riittänyt ykkös tilaan) ja menetin sarjan ykköstilan maalierolla. No onneksi kakkos tila toi hyvin rahaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös