Jahans, Jahans! Meikäläinenhän pelasi parhaalla kokoonpanolla, joten taitaapi tulla turpaan että tukka lähtee yön kamppailussa. Mutta eipä se haittaa, koska tulee vähän massia kun tuo taloud. tilanne on vähän heikko :)Mulla on ollu tuo vähäisenä ja normaalina, muttei sillä oikein tuntunut olevan väliä, jampoilla on jalat paketissa jatkuvasti.
No, nyt saat sitten vastaan paremman kokoonpanon ;)
Noo, tukka tuskin lähti vaikka mun tähtipelaajan maalit ottelun mulle veikin, heh. Nyt runkosarjan kimppuun!Jahans, Jahans! Meikäläinenhän pelasi parhaalla kokoonpanolla, joten taitaapi tulla turpaan että tukka lähtee yön kamppailussa. Mutta eipä se haittaa, koska tulee vähän massia kun tuo taloud. tilanne on vähän heikko :)
Itse on tullut pelattua Hattrickia puolitoista vuotta, ja ihan koukussa. Hockeyarenaan yritin jo viime kevättalvena, mutta pelin jotenkin sekava ulkoasu, ja erilaisuus Hattrickiin verrattuna vei mielenkiinnon pois. Varmaan johtuu omasta vaatimattomasta älykkyydestäni, kun en tajunnut, että pelissä kaikki tapahtuu tuona yöpäivityksen aikana. Nyt kun on sen tajunnut, niin peli vaikuttaa jo paljon paremmalta, ja erilaisuus Hattrickiin verrattuna (esimerkiksi harkkamatseja saa pelata vaikka joka päivä) tuntuu vain raikkaalta.
Nyt olen oikeastaan viikon verran pelannut intensiivisesti ja kohta on ostettu pelaajia joukkueellisen verran, ja kausihan alkaa tänä yönä. Mielenkiintoista seurata, miten pappaosaston pelaajia täynnä oleva ostojoukkue pärjää. Kai tavoitteeksi voisi pistää pleijareihin pääsyn.
Mulla taas parikin HT:tä pelaavaa kaveria on lopettanut HA:n jokapäiväisen paimentamisen seurauksena. Minuahan manageriaddiktina tämä ei ole haitannut, toki onhan siinä oma hommansa.
Viime kausi päättyi vitosen kolmossijaan, näin sarjanousijalle enemmän kuin tyydyttävä suoritus. Pientä huolta aiheuttaa runkopelaajien vanheminen, pari korvaajaa on jo hankittu, mutta vielä tarttis pari löytää loukkaantumisien varalle. Rahat vaan uhkaavat loppua kesken.
Hahhah! Pakko kommentoida, nimittäin meikäläisellä sattuu olemaan ensimmäisellä HA-kaudellani juuri samanlainen joukkue. Olen ostellut joukkueen kärkipelaajiksi vanhoja 30+-tähtipelaajia, jotka vielä vievät rahaa ihan liikaa. Olenkin ajatellut antaa näiden sopimuksien livetä käsistä ja tehdä kesken kauden pikkuhiljaa nuorennusleikkausta. Tällä hetkellä on kyllä sellainen nippu, että papat vääntävät takuulla play-offeihin, jos vaan jaksan olla aktiivinen tässä hommassa.Nyt olen oikeastaan viikon verran pelannut intensiivisesti ja kohta on ostettu pelaajia joukkueellisen verran, ja kausihan alkaa tänä yönä. Mielenkiintoista seurata, miten pappaosaston pelaajia täynnä oleva ostojoukkue pärjää. Kai tavoitteeksi voisi pistää pleijareihin pääsyn.
Nyt olen oikeastaan viikon verran pelannut intensiivisesti ja kohta on ostettu pelaajia joukkueellisen verran, ja kausihan alkaa tänä yönä. Mielenkiintoista seurata, miten pappaosaston pelaajia täynnä oleva ostojoukkue pärjää. Kai tavoitteeksi voisi pistää pleijareihin pääsyn.
Vaikka pelejä on harvakseltaan HT:ssa, niin esimerkiksi junioriakatemian (HA:sta en ole vielä edes tutustunut, onko pelissä mahdollisuus junioriakatemian pyörittämiseen, ja vaikka olisikin, niin ryhdyn siihen sitten vasta kun osaan pyörittää edustusjoukkuetta) pyörittäminen on todella hauskaa puuhaa!
Sama tarina, tosin ei ollut kovin montaa hetkeä kun voittaja olisi ollut epäselvä. Vastustajakin taisi olla näitä manageroimattomia joukkueita. Ensimmäinen maali hieman risat minuutin pelin jälkeen ylivoimalla, vastustajan maalivahdin itseluottamus meni viiden minuutin jälkeen. Lopputulos 11-0 ja vastustajalle kuusi laukausta. Voitto ei ole tärkeintä, vaan murskavoitto. Ykkösketju teki vaivaiset seitsemän maalia, muillekin merkattiin vähintään yksi häkki. Kuusi maaleista syntyi ylivoimalla.No niin, ensimmäinen liigamatsi pelattu ja vierasvoittohan sieltä tuli.
1) Paljonko on sopiva lippuhinta liigaotteluun? Entä ystävyysotteluun?
2) Kannattaako hallin kehittäminen aloittaa heti, ja jos, niin mitä osa-alueita tulisi kehittää?
Kun nyt noita Uskollisuus -3 kavereita tuntuu pyörivän markkinoilla niin miten paljon scouttausosastoa pitää parantaa että se pystyy kertomaan kaverin uskollisuuden? Pitääkö 100%iin nostaa? Itsellä kertoo nyt vain onko + tai - jos pikaisesti yrittää infoa saada. Scouttausosasto on reilu 20% ni siinä joutuu yöpäivityksen verran odottelemaan scouttaustuloksia pelaajasta vaikka mitä rahasummaa löisi tiskiin. Missä vaiheessa tästä odotuksesta pääsee eroon, 100%?
Kun nyt noita Uskollisuus -3 kavereita tuntuu pyörivän markkinoilla niin miten paljon scouttausosastoa pitää parantaa että se pystyy kertomaan kaverin uskollisuuden? Pitääkö 100%iin nostaa? Itsellä kertoo nyt vain onko + tai - jos pikaisesti yrittää infoa saada. Scouttausosasto on reilu 20% ni siinä joutuu yöpäivityksen verran odottelemaan scouttaustuloksia pelaajasta vaikka mitä rahasummaa löisi tiskiin. Missä vaiheessa tästä odotuksesta pääsee eroon, 100%?
Näin on, siksi juuri usk. -3 tyypin hankkiminen harmittaakin. Turha hankkia kaveria joka odottaa että pääsee nostamaan kytkintä heti kun silmä välttää. Tehnee silloin 27-v:nä 3-vuotisen sopimuksen kai kuitenkin, ettei joka kaudella tarvitse olla eniten tarjoamassa.Uskollisuudella ei ole hintaan merkitystä. Sillä on merkitystä vain siinä kuinka pitkän sopimuksen pelaaja on valmis tekemään nykyisen joukkueensa kanssa.
Näin on, siksi juuri usk. -3 tyypin hankkiminen harmittaakin. Turha hankkia kaveria joka odottaa että pääsee nostamaan kytkintä heti kun silmä välttää. Tehnee silloin 27-v:nä 3-vuotisen sopimuksen kai kuitenkin, ettei joka kaudella tarvitse olla eniten tarjoamassa.
E: Kiitokset nimimerkille -pasi- tuosta scouttausosaston toiminnan selventämisestä.
Uskollisuudella ei ole hintaan merkitystä. Sillä on merkitystä vain siinä kuinka pitkän sopimuksen pelaaja on valmis tekemään nykyisen joukkueensa kanssa.
-3 uskollisuus pelaajasta et voi tarjota itse vaan joudut käymään hintasotaa muita vastaan, jos et saa korkeinta tarjousta pelaaja lähtee joukkueesta. Eli -3 pelaajista ei voi jälkikäteen tehdä tarjousta. Uskollisuus on pysyvä juttu eli ei muutu mihinkää paitsi jos erotat pelaajan niin tippuu pykälällä.
Eli tuon takia nuo -3 pelaajat ovat aika huonoja..voivat olla erittäin halpoja, mutta myös tulla kalliiksi jos et ole tarjoamassa suojaamattomien markkinoilla siitä ja joku muu tekee korkeiman tarjouksen niin pelaaja voi lähteä pilkkahintaan pois.