Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 423 677
  • 4 678

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Prkl kun noita mun jamppoja tuntuu menevän lasarettiin about joka ottelussa. Otin jo tuohonkin otteluun kaikki Kunto 40 tienoilla majailevat kaverit lepovuoroon... No, voitto on voitto, ei saa itkeä =)

Mulla oli sama homma, mutta juurikin vähensin ottelun merkitystä, niin alkoi miehet pysymään terveinä.

Perskale kun tais olla 57. minuutilla sinun viimeinen maali! Tasapelikin olisi meikäläiselle maistunut ylemmän sarjan joukkuetta vastaan :)

Minä olin (taas) vähän vastaantulija laukauksien määrän mukaan. Ja ylivoima ei minulla ainakaan toiminut samalla tavalla kun edellisessä pelissä jossa tein kolme maalia yv:llä.

Mutta yöllä uusiksi :)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mulla on ollu tuo vähäisenä ja normaalina, muttei sillä oikein tuntunut olevan väliä, jampoilla on jalat paketissa jatkuvasti.

No, nyt saat sitten vastaan paremman kokoonpanon ;)
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Mulla on ollu tuo vähäisenä ja normaalina, muttei sillä oikein tuntunut olevan väliä, jampoilla on jalat paketissa jatkuvasti.

No, nyt saat sitten vastaan paremman kokoonpanon ;)
Jahans, Jahans! Meikäläinenhän pelasi parhaalla kokoonpanolla, joten taitaapi tulla turpaan että tukka lähtee yön kamppailussa. Mutta eipä se haittaa, koska tulee vähän massia kun tuo taloud. tilanne on vähän heikko :)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Nyt tippui Särjetkin kahdeksanteen divariin. No, liigassa näyttää olevan kolme aktiivista manageria ja mulla on aivan ylivoimainen joukkue. Pitäisi ainakin siis olla hauska kausi?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jahans, Jahans! Meikäläinenhän pelasi parhaalla kokoonpanolla, joten taitaapi tulla turpaan että tukka lähtee yön kamppailussa. Mutta eipä se haittaa, koska tulee vähän massia kun tuo taloud. tilanne on vähän heikko :)
Noo, tukka tuskin lähti vaikka mun tähtipelaajan maalit ottelun mulle veikin, heh. Nyt runkosarjan kimppuun!
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Itse on tullut pelattua Hattrickia puolitoista vuotta, ja ihan koukussa. Hockeyarenaan yritin jo viime kevättalvena, mutta pelin jotenkin sekava ulkoasu, ja erilaisuus Hattrickiin verrattuna vei mielenkiinnon pois. Varmaan johtuu omasta vaatimattomasta älykkyydestäni, kun en tajunnut, että pelissä kaikki tapahtuu tuona yöpäivityksen aikana. Nyt kun on sen tajunnut, niin peli vaikuttaa jo paljon paremmalta, ja erilaisuus Hattrickiin verrattuna (esimerkiksi harkkamatseja saa pelata vaikka joka päivä) tuntuu vain raikkaalta.

Nyt olen oikeastaan viikon verran pelannut intensiivisesti ja kohta on ostettu pelaajia joukkueellisen verran, ja kausihan alkaa tänä yönä. Mielenkiintoista seurata, miten pappaosaston pelaajia täynnä oleva ostojoukkue pärjää. Kai tavoitteeksi voisi pistää pleijareihin pääsyn.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse on tullut pelattua Hattrickia puolitoista vuotta, ja ihan koukussa. Hockeyarenaan yritin jo viime kevättalvena, mutta pelin jotenkin sekava ulkoasu, ja erilaisuus Hattrickiin verrattuna vei mielenkiinnon pois. Varmaan johtuu omasta vaatimattomasta älykkyydestäni, kun en tajunnut, että pelissä kaikki tapahtuu tuona yöpäivityksen aikana. Nyt kun on sen tajunnut, niin peli vaikuttaa jo paljon paremmalta, ja erilaisuus Hattrickiin verrattuna (esimerkiksi harkkamatseja saa pelata vaikka joka päivä) tuntuu vain raikkaalta.

Nyt olen oikeastaan viikon verran pelannut intensiivisesti ja kohta on ostettu pelaajia joukkueellisen verran, ja kausihan alkaa tänä yönä. Mielenkiintoista seurata, miten pappaosaston pelaajia täynnä oleva ostojoukkue pärjää. Kai tavoitteeksi voisi pistää pleijareihin pääsyn.

Minusta juurikin tuo ero HT:llä ja Hockeyarenalla on että HT on hidastempoinen kun taas HA:ssa on pelejä jokapäivä. Sen takia lopetinkin HT:n pelaamisen jo ajat sitten kun yksinkertaisesti oman makuun 1 liigapeli viikossa oli aivan lian vähän vaikka aluksi se olikin aina jännittävää koko viikon odottaa sitä ,mutta jossain välissä se alkoi puuduttaan kun pelejä ei olllut sen enempää.

Tuo yöpäivitysjuttu kyllä vähän häiritsee kun ottelut ilmestyy keskellä yötä ja usein joutuu jännittävän pelin tuloksia odotella yötämyöten mutta nuo maakohtaiset päivitykset on jossain välissä tulossa eli ottelutkin ilmestyy inhimillisempään aikaan. Tosin koska otteluja voi katsoa "livenä" vaikka keskellä päivää niin ei tuossa isoa haittaa ole että yöllä on päivitys
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mulla taas parikin HT:tä pelaavaa kaveria on lopettanut HA:n jokapäiväisen paimentamisen seurauksena. Minuahan manageriaddiktina tämä ei ole haitannut, toki onhan siinä oma hommansa.

Viime kausi päättyi vitosen kolmossijaan, näin sarjanousijalle enemmän kuin tyydyttävä suoritus. Pientä huolta aiheuttaa runkopelaajien vanheminen, pari korvaajaa on jo hankittu, mutta vielä tarttis pari löytää loukkaantumisien varalle. Rahat vaan uhkaavat loppua kesken.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla taas parikin HT:tä pelaavaa kaveria on lopettanut HA:n jokapäiväisen paimentamisen seurauksena. Minuahan manageriaddiktina tämä ei ole haitannut, toki onhan siinä oma hommansa.

Viime kausi päättyi vitosen kolmossijaan, näin sarjanousijalle enemmän kuin tyydyttävä suoritus. Pientä huolta aiheuttaa runkopelaajien vanheminen, pari korvaajaa on jo hankittu, mutta vielä tarttis pari löytää loukkaantumisien varalle. Rahat vaan uhkaavat loppua kesken.

Ero on juurikin tässä että jos jokapäivä on aikaa ja halua kirjautua niin Hockeyarena on juuri siitä passeli kun jokapäivä on peli, mutta HT on taas hidastempoinen ja riitää melkein kerran viikossa kirjautuminen, tai ainakin ennen riitti en tiedä onko siellä jotain muutoksia tullut vajaan vuoden sisään..
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Nyt olen oikeastaan viikon verran pelannut intensiivisesti ja kohta on ostettu pelaajia joukkueellisen verran, ja kausihan alkaa tänä yönä. Mielenkiintoista seurata, miten pappaosaston pelaajia täynnä oleva ostojoukkue pärjää. Kai tavoitteeksi voisi pistää pleijareihin pääsyn.
Hahhah! Pakko kommentoida, nimittäin meikäläisellä sattuu olemaan ensimmäisellä HA-kaudellani juuri samanlainen joukkue. Olen ostellut joukkueen kärkipelaajiksi vanhoja 30+-tähtipelaajia, jotka vielä vievät rahaa ihan liikaa. Olenkin ajatellut antaa näiden sopimuksien livetä käsistä ja tehdä kesken kauden pikkuhiljaa nuorennusleikkausta. Tällä hetkellä on kyllä sellainen nippu, että papat vääntävät takuulla play-offeihin, jos vaan jaksan olla aktiivinen tässä hommassa.

Voin kertoo, että odotan ensiyötä lähes saman verran mitä SM-Liiga-kautta. NHL-kautta odotankin vielä toistaiseksi enemmän :D
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt olen oikeastaan viikon verran pelannut intensiivisesti ja kohta on ostettu pelaajia joukkueellisen verran, ja kausihan alkaa tänä yönä. Mielenkiintoista seurata, miten pappaosaston pelaajia täynnä oleva ostojoukkue pärjää. Kai tavoitteeksi voisi pistää pleijareihin pääsyn.

Ongelma oikeastaan aluksi on että rahaa tulee jopa yllättävän paljon käytettäväksi kun hallikulut on pienet, mutta sitten kun harjoittelu ja lepotilat sekä muut hallin osa-alueet on parempia niin menot nousee ja rahaa jää vähemmän käteen.

Itse pääsin tässä kausitten hoitelemaan erästä joukkuetta apumanagerinä sen ajan kun henkilö oli lomailemassa. Ekaa kautta joukkue pelasi ja uuden kauden alkaessa managerilla taisi rahaa olla jopa 30 miljoonan luokkaa vaikka pari vahvistustakin oli kauden aikana hankkinut. Osittain rahamäärä johtuu myös siitä että nousi tuli heti ekalla kaudella eli pudotuspeleissäkin jo tuli lipputuloja hyvin ja fanimäärä nousi. Ei tainut managerillä olla edes kauden aikana mitään ihmeelisiä junnunostoja tai muita millä selittyy noin hyvä rahamäärä. Eli sitä jää aluksi aika paljonkin käteen jos vain nuorentaa porukkaa ja ei ostele kallispalkkaisia ja huonon potenttiaalin omaavia vanhuksia joilla ei ole pitkää tulevaisuutta.

Itse jos nyt aloittaisin pelin uudestaan niin hankkisin pari vanhusta ykköskenttään tekeen maalit ja muista kentistä rakentelisin semmoisia TI 80+ ukkoja joilla ikää n. 20 ja joilla potenttiaali semmoinen 50( lahjakkuudella alussa ei juurikaan väliä kun treeniprosentit niin alhaisia) noita saa jopa ilmaiseksi tai alle 1M hintaan ainakin. Siitä pikkuhiljaa lähtisin parantelemaan joukuetta kun saa harkkatilat paremmaksi ja odottain jos sattuisi esim huippujunnuja nousen jossain välissä josta taas saa lisää rahaa jolla leikkiä ja parantaa joukkuetta. Mutta aluksi en tuhlaisi rahoja pelaajiin vaan harjoittelu ja lepotiloihin
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
No niin, ensimmäinen liigamatsi pelattu ja vierasvoittohan sieltä tuli. Alku näytti erittäin huolestuttavalta, kun joukkueeni (tästä tulee vielä ongelmia) otti jatkuvasti jäähyjä, ja kaveri iski ylivoimilla 2-0 johdon. Heti kun oltiin boksista ulkona, niin peli tasoittui ja saatiin kavennus toisessa erässä. Kolmanteen erään mentiin sitten kolmella ketjulla, ja se näytti purevan. Noustiin vikassa erässä 3-2 voittoon.

Saa kyllä kiittää kakkosketjun kaksikkoa, joista toinen iski 2+1=3 tehot ja kaveri komppasi 0+2=2. Sentterin arvio oli jopa 8.3, ja näköjään tuo riittää kun on yksi tuollainen tehokaksikko. Muuten joukkue oli aika tasapaksu ja otteiltaan vaatimaton, johtuiko sitten vieraspelistä?

Joo, itse on tullut ostettua tosiaan noita pappaosaston kavereita. Niitä on paljon saatavilla, ja periaatteessa ihan kohtuuhinnalla kun vertaa TI:hin. Ei tuo kovin pitkänäköistä ole, mutta on ehkä tullut hosuttua, kun haluaa vain, että tuntee pelaajansa, ja on itse ne hankkinut - ja pääsee sinuiksi pelin kanssa. Muutenkin olen ajatellut, että tämä ensimmäinen kausi saa olla tällaista opettelua, ensi kaudeksi voisi sitten rakentaa joukkuetta viisammin, ja myös tulevaisuutta ajatellen.

Kyllä silti edelleen pidän enemmän HT:sta. Peli on kieltämättä todella hidas, välillä tuskastuttavan hidas, mutta samalla jokaista peliä arvostaa ihan eri tavalla. Nyt päätinkin tosissaan tutustua HA:n, kun HT:ssa on tällä hetkellä sarjatauko. Vaikka pelejä on harvakseltaan HT:ssa, niin esimerkiksi junioriakatemian (HA:sta en ole vielä edes tutustunut, onko pelissä mahdollisuus junioriakatemian pyörittämiseen, ja vaikka olisikin, niin ryhdyn siihen sitten vasta kun osaan pyörittää edustusjoukkuetta) pyörittäminen on todella hauskaa puuhaa! Junioriakatemian pyörittämisen kautta saakin sitten kolmannen pelin viikkoon, kun edustusjoukkuekin pelaa vielä ystävyysottelunsa.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Vaikka pelejä on harvakseltaan HT:ssa, niin esimerkiksi junioriakatemian (HA:sta en ole vielä edes tutustunut, onko pelissä mahdollisuus junioriakatemian pyörittämiseen, ja vaikka olisikin, niin ryhdyn siihen sitten vasta kun osaan pyörittää edustusjoukkuetta) pyörittäminen on todella hauskaa puuhaa!

Junnulottoa harrastetaan HA:ssakin, arpojen määrä riippuu paljonko on panostanut junioreihin, poikien laatuun sillä ei kai ole merkitystä. Klikkaa "halli" ja esiin tulee organisaation osa-alueet, ? -linkin takana lisätiedot. Oman parin vuoden kokemuksen mutulla 95% on ollut kuraa ja loput siinä ja siinä kehityskelpoisia. Vain yksi pelaaja on päässyt liigarinkiin asti tähän mennessä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
No niin, ensimmäinen liigamatsi pelattu ja vierasvoittohan sieltä tuli.
Sama tarina, tosin ei ollut kovin montaa hetkeä kun voittaja olisi ollut epäselvä. Vastustajakin taisi olla näitä manageroimattomia joukkueita. Ensimmäinen maali hieman risat minuutin pelin jälkeen ylivoimalla, vastustajan maalivahdin itseluottamus meni viiden minuutin jälkeen. Lopputulos 11-0 ja vastustajalle kuusi laukausta. Voitto ei ole tärkeintä, vaan murskavoitto. Ykkösketju teki vaivaiset seitsemän maalia, muillekin merkattiin vähintään yksi häkki. Kuusi maaleista syntyi ylivoimalla.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aloittelin Hockey Arenan pelaamisen noin viikko sitten, ja tarvitsisin vastauksen muutamaan kysymykseen.

1) Paljonko on sopiva lippuhinta liigaotteluun? Entä ystävyysotteluun?

2) Kannattaako hallin kehittäminen aloittaa heti, ja jos, niin mitä osa-alueita tulisi kehittää?

3) Miten taktiikkapisteiden jakautuminen tulisi säätää?

Kiitos.
 

Randy Marsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
1) Paljonko on sopiva lippuhinta liigaotteluun? Entä ystävyysotteluun?

Katso Joukkue-Scouttaus ja siellä on annettu epätarkka arvio lipun hinnasta aina ennen kotipelejä. Muutaman ottelun jälkeen saat kuvan siitä, paljonko lipun hinnan kannattaa olla- useimmiten poikkeaa melko paljon Scouttaajien kertomasta.

2) Kannattaako hallin kehittäminen aloittaa heti, ja jos, niin mitä osa-alueita tulisi kehittää?

Sinuna kehittäisin harkkatiloja ja markkinointia noin ensisijaisesti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vinkkinä muuten aloittelijoille että kun nostatte junnuja älkää missään nimessä katsoko TI:n mukana niitä ketkä jätetään ja ketkä ei. Lahjakkuus ja potenttiaali on ne tärkeimät kriteerit junnuille, tuolla näkee välillä jopa 500M junnuja joita potkittu vahinkossa :)

Eli jotenkin näin luokittelisin nuo mitä pelaajien nosto AI on kohtalainen jokaiseen ikään..

Eli 17v TI 50 on huippupeluri, mutta 15% hallitoilla jo joku TI 30 voi olla huippunosto

18v on siinä 70-80 paikkeilla TI

19v +90TI

Lahjakkuus jos on yli 80 ja potenttiaali melkohyvä niin semmoista voi pitää hyvänä nostona, joskus alle 80 lahjainen jopa jolla maksimi potenttiaali voi olla jopa kultaakin arvokkaampi vaikka ei näytä hyvältä aluksi..

Edit, niin ja tottakai 18-19v pelaajilla alempikin TI on hyvä kun junnutilat alussa huonot, joku Ti 20 pinnaa voi hävitä jo huonojen tilojen takia nostettaessa..
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Itse sijoitin juuri tänään vajaat 63 miljoonaa 18-vuotiaaseen pelaajaan jonka TI on 56. Lahjakkuus onkin sitten 97 ja potentiaali 81. Voipi olla, että vähän ylihintaa maksoin, mutta luulisi tuosta kasvavan luottopelaaja vuosiksi.
 

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Kun nyt noita Uskollisuus -3 kavereita tuntuu pyörivän markkinoilla niin miten paljon scouttausosastoa pitää parantaa että se pystyy kertomaan kaverin uskollisuuden? Pitääkö 100%iin nostaa? Itsellä kertoo nyt vain onko + tai - jos pikaisesti yrittää infoa saada. Scouttausosasto on reilu 20% ni siinä joutuu yöpäivityksen verran odottelemaan scouttaustuloksia pelaajasta vaikka mitä rahasummaa löisi tiskiin. Missä vaiheessa tästä odotuksesta pääsee eroon, 100%?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun nyt noita Uskollisuus -3 kavereita tuntuu pyörivän markkinoilla niin miten paljon scouttausosastoa pitää parantaa että se pystyy kertomaan kaverin uskollisuuden? Pitääkö 100%iin nostaa? Itsellä kertoo nyt vain onko + tai - jos pikaisesti yrittää infoa saada. Scouttausosasto on reilu 20% ni siinä joutuu yöpäivityksen verran odottelemaan scouttaustuloksia pelaajasta vaikka mitä rahasummaa löisi tiskiin. Missä vaiheessa tästä odotuksesta pääsee eroon, 100%?

Muiden pelajaista ei saa tarkempaa tietoa kun + tai- vaikka sen scouttaisikin, omista yli 18 vuotiastia sen sijaan näkee tarkan uskollisuuden kun sen scouttaa
Kaikilla tiimeillä on minimimäärä tuo 1 päivä että näkee tarkat lahjakkuuden ja potenttiaalin scouttaamalla sekä tuon +- uskollisuuden. Ehkä tuolla 20% tiloilla ei hirveästi tuota 1 päivän scouttausta kannata harrastaa sillä maksaa aika paljon, 100% tiloilla tuo päiväscouttaus on jossain 1M tientämillä, 78% tiloilla se on 1.5M

100% scouttausosastolla ei ole oikeastaan muuta virkaa kuin näkee hieman paremman arvion mitä lipunhinta kannattaa otteluissa olla ja sekään ei aina se paras hinta, lisäksi hieman tarkemmat arviot tuossa joukkueiden vahvuuksissa ja tuo että halvemmat hinnat pelaajien scouttauksessa, eli ei ole oikeastaan mitään muuta virkaa kuin että kun ne tilat 100% tai tuntumassa niin päivittäinen scouttaus halvempaa. Ja jotta siis kannattaa tiloja pitää 100% niin pitäisi melkein päivittäin scoutata joku että kannattaa pitää ylipäänsä pystyssä koko scouttausosastoa.

Aluksi siis jopa harkitsisin scouttausosaston purkua tai pitämistä siellä 15% luokkaa( jos purat kokonaan uudelleen rakentaminen kestää todella kauan) juuri tuon takia kun niilä ei tee mitään jos ei ole rahaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kun nyt noita Uskollisuus -3 kavereita tuntuu pyörivän markkinoilla niin miten paljon scouttausosastoa pitää parantaa että se pystyy kertomaan kaverin uskollisuuden? Pitääkö 100%iin nostaa? Itsellä kertoo nyt vain onko + tai - jos pikaisesti yrittää infoa saada. Scouttausosasto on reilu 20% ni siinä joutuu yöpäivityksen verran odottelemaan scouttaustuloksia pelaajasta vaikka mitä rahasummaa löisi tiskiin. Missä vaiheessa tästä odotuksesta pääsee eroon, 100%?

Uskollisuudella ei ole hintaan merkitystä. Sillä on merkitystä vain siinä kuinka pitkän sopimuksen pelaaja on valmis tekemään nykyisen joukkueensa kanssa.
 

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Uskollisuudella ei ole hintaan merkitystä. Sillä on merkitystä vain siinä kuinka pitkän sopimuksen pelaaja on valmis tekemään nykyisen joukkueensa kanssa.
Näin on, siksi juuri usk. -3 tyypin hankkiminen harmittaakin. Turha hankkia kaveria joka odottaa että pääsee nostamaan kytkintä heti kun silmä välttää. Tehnee silloin 27-v:nä 3-vuotisen sopimuksen kai kuitenkin, ettei joka kaudella tarvitse olla eniten tarjoamassa.

E: Kiitokset nimimerkille -pasi- tuosta scouttausosaston toiminnan selventämisestä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Näin on, siksi juuri usk. -3 tyypin hankkiminen harmittaakin. Turha hankkia kaveria joka odottaa että pääsee nostamaan kytkintä heti kun silmä välttää. Tehnee silloin 27-v:nä 3-vuotisen sopimuksen kai kuitenkin, ettei joka kaudella tarvitse olla eniten tarjoamassa.

E: Kiitokset nimimerkille -pasi- tuosta scouttausosaston toiminnan selventämisestä.


Kyllä se -3 siitä kaikkoaa jokusen kauden aikana, jos vaan peluutat kaveria riittävän ylhäällä. Tässä välissä löysin yhden kaverin omasta joukkueesta johon tuo lause ei päde..johan on.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskollisuudella ei ole hintaan merkitystä. Sillä on merkitystä vain siinä kuinka pitkän sopimuksen pelaaja on valmis tekemään nykyisen joukkueensa kanssa.

-3 uskollisuus pelaajasta et voi tarjota itse vaan joudut käymään hintasotaa muita vastaan, jos et saa korkeinta tarjousta pelaaja lähtee joukkueesta. Eli -3 pelaajista ei voi jälkikäteen tehdä tarjousta. Uskollisuus on pysyvä juttu eli ei muutu mihinkää paitsi jos erotat pelaajan niin tippuu pykälällä.

Eli tuon takia nuo -3 pelaajat ovat aika huonoja..voivat olla erittäin halpoja, mutta myös tulla kalliiksi jos et ole tarjoamassa suojaamattomien markkinoilla siitä ja joku muu tekee korkeiman tarjouksen niin pelaaja voi lähteä pilkkahintaan pois.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös