Hockey Arena – Online Hockey Manager

• 427 732
  • 4 677

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tuli tehtyä hyvät kaupat, ainakin omasta mielestä.

99 000 000 maksoin Filipistä. Tarkat arvot 84/41 ja mm. hyökkäys 69 ja laukaus 85. Profiilista tarkat laukaukset on 78%.

Olin varma että kaveri on uskollisuudeltaan jotain -3 tai -2, mutta yllätyin iloisesti sen ollessa +2.

Taitaa nyt olla paras aika ostaa pelaajia, tuntuu hinnat pysyvän melko alhaisina.

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Nuo alasarjat on oikeasti ihan läpihuutojuttuja kunhan vähän edes satsaa. Itse en hävinnyt kahden ensimmäisen kauden aikana yhtään ottelua.

Oli ihan pakko tarkistaa asia kun noin hehkutit :) Miten voi sijoittua runkosarjassa toiseks häviämättä yhtään ottelua ja myöskin pudotuspeleissä saada hopeat kaulaan vaikka kulkee voitosta voittoon?

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällä hetkellä harjoittelutilat ovat 41% ja lepotilat 40%. Vielä ei varmaankaan kannata alkaa hankkimaan junnuja? Tosin ei ole rahapuolikaan tällä hetkellä siinä jamassa, että uusien pelaajien hankkimista voisi miettiä, mutta ainakin nyt ajattelen että sitten kun noi arvot huitelevat siellä +80% paikkeilla niin voisi alkaa pikku hiljaa tekemään nuorennusleikkausta. Toivottavasti into säilyy kauan tämän pelin parissa :)

Kyllä noilla tiloilla pikkuhiljaa sinne voi halpoja treenimiehiä alkaa hankkimaan. Markkinoilta saa alle 20-v ja lahjat yli 70 ihan halpojakin kohteita joista pari kautta kasvattamalla saa sitten myöhemmin ihan hyvin voittoa. Kohteet kannattaa valita niin ettei potenttiaali ole ihan surkea sillä se karkoittaa ostajat ja päätaito on se myyntivaltti sitten myöhemmin joten jos sattuu puolustusta tai hyökkäystä olemaan entuudestaan hyvin niin sitä kun parikautta lisää treenaa pelaajille niin myyntiarvo nousee hyvin.

Alimmissa sarjoissa tosiaan jos vähänkään jaksaa ostella pelaajia ja vanhuksia niin hyvin pärjää, mutta jossain kohti alkaa tulemaan se raja kun pelaajien hinnat nousee ja ei ole enää halpaa ostella noita n. TI 200 pelaajia joita saa halvalla jos vähänkään pottu surkea. Sitten jos vähänkään yli alkaa menemään niin hinnat nousee joten siitä kutosdivarista ylöspäin nouseminen alkaa sitten jo vähän maksaakin, mutta sitäennen voi hyvinkin pärjätä pienellä rahamäärällä..

Jokatapauksessa kannattaa pikkuhiljaa muutaman miljoonan maksavia nuoria hankkia sinne vaihtopenkille, kyllä ne jo noissa 40% tiloissa treenaa sen verran, että pientä voittoa alkaa tehdä. Paras myyntiaika on kauden lopussa kun tulee pelaajaboonukset ja rahat runkosarjasijoituksista, paras aika taas ostella alkukaudesta kunhan ei nyt ihan huippujunnuja alkukaudesta ala osteleen. Loppukaudesta taas ehkä ne huippujunnut on vähän halvempia. Jos pitää pelkkiä vanhuksia niin se pikkuhiljaa alkaa kyllä pitemmän päälle syödä joukkueen rahavaroja ja sitten onkin ongelmissa kun ei ole rahaa eikä sitten mitään mitä myydä.

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Oli ihan pakko tarkistaa asia kun noin hehkutit :) Miten voi sijoittua runkosarjassa toiseks häviämättä yhtään ottelua ja myöskin pudotuspeleissä saada hopeat kaulaan vaikka kulkee voitosta voittoon?
Meikäläisen toinen kokonainen runkosarja pelataan nyt päätökseen tänä iltana, ja mikäli vastustaja pelaa tasollaan, ottelusta tulee voitto Särjille vaikka ottelun merkityksen vähäiseksi olenkin ruuvannut. Näin saldo kahden runkosarjan ajalta sitten lienee yksi tappio, kolme tasapeliä, yksi jatkoaikavoitto ja 55 voittoa.
Muisti teki tepposet, hävisin siis toisella kaudella runkosarjassa jonkun yhden ottelun ja finaalisarjassa peluutin junnuja =)

Ei kuitenkaan muuta tosiasiaa, että nuo alasarjat ovat varsin läpihuutojuttuja. Satsausta, markkinoilla norkoamista ja veteraanien pyöritystä, siinä se millä niistä noustaan ja hankitaan toimiva talous. Itse asiassa vasta nyt nelosessa tuntuu siltä, että kilpailu on kovaa. Luulin vitosen olevan joku haaste, mutta se meni ihan lekkeriksi. Kymmenen pelattua kautta takana ja viisi niistä on päättynyt runkosarjan kahden parhaan joukossa.

Viimeksi muokattu:

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Nonnih! Daniel Eichberger haluaa vaihtaa seuraa, meillä kun peliaika jäi kortille. Lahjakkuus näyttää lukemaa 96 ja potentiaali 29. Kovin uskollinen kyseinen kaveri ei ole, koska siinä seisoo lukema -3. Mutta Dansku on vasta 23-vuotias joten kyllä siitä vielä ehtii eroonkin päästä. Taitoindeksi on 188 ja sentteriä on pelaillut sillon kun on loukkaantumisia ollut.

Linkistä saa suoraan klikattua pelaajakortin auki hockeyarenan sivustolle.

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
Minkäslaisia harjoitteluprosentteja jatkoaikalaisilla on parhaimmillaan ollut?

Oma ykkösjunnu veti tänään 97% harjoittelun. Onko 100% maksimimäärä vai voiko mennä vielä tuonkin yli?

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Minkäslaisia harjoitteluprosentteja jatkoaikalaisilla on parhaimmillaan ollut?

Oma ykkösjunnu veti tänään 97% harjoittelun. Onko 100% maksimimäärä vai voiko mennä vielä tuonkin yli?

Onhan siellä eilenkin ollut jollain 110 %:n harjoitteluprosentti ja paras, jonka olen huomannut on tainnut olla 117 %.

Omalla kohdalla paras on ollut jotain 80 %.

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
En kai millään kummemmalla. Ykkösketjussa, ykkös-AV:ssa ja ykkös-YV:ssä peliaikaa kertyi 37 minuuttia.

JA toki taisi Lecavalier4 pelata myös kolmella ketjulla ja yhdellä yv ja av ketjulla sekä 65/55/45 tai 60/40/40 peluutuksella.

JOukkueeni entisellä U20 miehellä Puhakallakin on ollut tuollaisia reenejä. Ihan normaaleissa runkosarjamatseissa.

Ameno

Jäsen
Omassa joukkueessani paras treeniprosentti kautta historian on muistaakseni 90%, se oli muutama kausi sitten. Tämänhetkinen ykkösjunnu tuntuu parhaina päivinään vetelevän sellaista vähän päälle 70%...

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Joo... Yksittäisiä pelaajia saa treenattua ihan sumeasti, jos vaan haluaa. Alhaisista liigoista pääsee nopeasti ylös käyttämällä veteraaneja ja rakentamalla joukkuetta "lyhyellä tähtäimellä".

Omasta mielestäni on kuitenkin mukavinta edetä pelaajilla, joita olen treenauttanut itse. Hitaampaa, työläänpää ja ehkä vaikeaampaakin, mutta palkitsevaa.

edittiä: oma enkka trreniprosentissa on 59. Tilat on 100 mutta peluutan aina 4 kentällistä ja treenipeleissä vain pelaajia jotka vetävät normaalisti 30 tai parempia prosentteja. Rakennan joukkuetta joka nousee tasaisesti.

Viimeksi muokattu:

Lecavalier4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bolts
JA toki taisi Lecavalier4 pelata myös kolmella ketjulla ja yhdellä yv ja av ketjulla sekä 65/55/45 tai 60/40/40 peluutuksella.

Juu kolmella ketjulla ja yhdellä yv ja av ketjulla sekä 65/55/45 peluutuksella. Mutta yleensä parhaat treeniprosentit ovat olleet siellä 70-80% tietämillä. Harkkapeleissä tietysti jonkin verran vähemmän. Jos minulla olisi joukkue täynnä max potentiaalisia ja max lahjaisia pelaajia niin tietysti peluuttaisin tasaisemmin, mutta tällä hetkellä ykkösketjun junnut ovat sen verran kovempia muihin verrattuna että treeni kannattaa keskittää heihin. Kakkosketjussa treeni on yleensä semmoista 50-60% ja kolmosketjussa 30-40%

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Omasta mielestäni on kuitenkin mukavinta edetä pelaajilla, joita olen treenauttanut itse. Hitaampaa, työläänpää ja ehkä vaikeaampaakin, mutta palkitsevaa.
Ja jos ei vahvista sitä "omaa" pakkaa nousujen yhteydessä, myös mahdotonta ellei nyt rosteri koostu kasasta 90+lah superjunnuja jotka reenaa kokoonpanon leveydellä 20-30 pinnaa TI:tä itellensä kaudessa.

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Ja jos ei vahvista sitä "omaa" pakkaa nousujen yhteydessä, myös mahdotonta ellei nyt rosteri koostu kasasta 90+lah superjunnuja jotka reenaa kokoonpanon leveydellä 20-30 pinnaa TI:tä itellensä kaudessa.
Tuo 20+ on mun mielestä ollut ihan normaalikehitys hyville junnuille, ja mä oon tavannu peluuttaa niitä siellä 3-4 -ketjuissa. Eikä mulla mielestäni hirveästi superjunnuja oo ollut. Oon kyllä samaa mieltä Tkachuk7:n kanssa tuosta pelitavasta. Manageripelithän on kivoja juuri sen joukkueen kehittämisen kautta.

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL

Koko joukkueen kollektiivinen treeniprosentti oli viime yönä 30. Tarkoittaa sitä, että keskivertopelaaja kehittyy mulla 20 pinnaa kaudessa, eikö? Liigapelissä "edustusporukka" treenaa keskiarvolla 24%.

Tällä kaudella olen hävinnyt vasta yhden pelin; vieraissa yhdellä maalilla. Nousu kuutoseen lienee melko varma. Tähtipelaajia on nyt viisi, kaikkien tähdet "itse hankittuja". Myin kaksi nuorta pelaajaa vakiokokoonpanosta viime viikolla parempien tieltä ja rahaa kilahti kassaan 70 miljoonaa.

Uskon kyllä, että viitosessa ja siitä ylöspäin saa vahvistella rosteria veteraaneilla, mikäli haluaa nousta nopeasti.

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Näkyykös mistään kätevästi että miten pitää/kannattaisi päätaito/aputaidot suhde olla millekkin paikalle?

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Koko joukkueen kollektiivinen treeniprosentti oli viime yönä 30. Tarkoittaa sitä, että keskivertopelaaja kehittyy mulla 20 pinnaa kaudessa, eikö? Liigapelissä "edustusporukka" treenaa keskiarvolla 24%.

Tällä kaudella olen hävinnyt vasta yhden pelin; vieraissa yhdellä maalilla. Nousu kuutoseen lienee melko varma. Tähtipelaajia on nyt viisi, kaikkien tähdet "itse hankittuja". Myin kaksi nuorta pelaajaa vakiokokoonpanosta viime viikolla parempien tieltä ja rahaa kilahti kassaan 70 miljoonaa.

Uskon kyllä, että viitosessa ja siitä ylöspäin saa vahvistella rosteria veteraaneilla, mikäli haluaa nousta nopeasti.
Niin se sun tiimis reenaa tällä kaudella, mutta miten on ensi kaudella, saati sitten seuraavalla... Mitä koitan sanoa on, että alas nyt nousta jo saatana, riittävästi odoteltu jo, pitää saada sut samaan sarjaan että voin rökittää ;)

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Näkyykös mistään kätevästi että miten pitää/kannattaisi päätaito/aputaidot suhde olla millekkin paikalle?
Itselläni on jotakuinkin näin tällä hetkellä kokoonpanossa:

1:
TI 200 HYÖ 60 LAU 60 | TI 315 HYÖ 110 SYÖ 60 VOI 40 | TI 315 HYÖ 100 LAU 100
TI 170 PUO 70 VOI 40 | TI 270 PUO 100 VOI 50

2:
TI 120 HYÖ 20 LAU 70 | TI 290 HYÖ 80 SYÖ 50 VOI 40 | TI 300 HYÖ 100 LAU 100
TI 150 PUO 70 VOI 40 | TI 310 PUO 140 VOI 60

3:
TI 240 HYÖ 90 LAU 60 | TI 240 HYÖ 80 SYÖ 50 VOI 40 | TI 260 HYÖ 100 LAU 60
TI 240 PUO 100 VOI 50 | TI 240 PUO 100 VOI 50

Koska hyökkääjäni ovat noin huonoja laukomaan (=I), en saanut kahdessa edellisessä pelissä liigan hännänhuipuille tehtyä kuin yhteensä kaksi maalia.

Fensba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itelle tuli tänään junnupelaaja:

Heikki Jousi, 18v, 91/?70, TI ?60

Onko lähellekkään sen tason kaveri, että kannattaisi lähettää harjotusleirille? Ketään en oo ennen sinne lähettänyt, joten tiedot ovat vähän hatarat :D

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Pistä toki, kun kerran lahjakkuuskin on varmana tiedossa niin eiköhän tuosta ihan pelimies tule. Jos ei omaan tiimiin, niin jollekin muulle ja rahat sulle.

Fensba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pistä toki, kun kerran lahjakkuuskin on varmana tiedossa niin eiköhän tuosta ihan pelimies tule. Jos ei omaan tiimiin, niin jollekin muulle ja rahat sulle.

Käytetty on. Mites muuten nyt alan etenemään tuon kanssa? Nostanko heti liigajoukkueeseen ja jos nostan niin miten peliaikaa jne.? :o

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Käytetty on. Mites muuten nyt alan etenemään tuon kanssa? Nostanko heti liigajoukkueeseen ja jos nostan niin miten peliaikaa jne.? :o

Jos aiot antaa reilusti peliaikaa tai myydä, niin nosta heti, jos aiot pitää penkillä kehittymässä, niin nosta vasta ensi kauden alussa. Jos tuota peluuttamaan lähtee, niin kolmella ketjulla ykköskenttään ja erikoistilanteisiin (yv +av) myös. Itse tsekkaisin toki potentiaalin ja uskollisuudenkin ensin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy