HK Potku

  • 22 703
  • 85

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jape kirjoitti:
Myönnettäköön, että olin mainoksen uhri. Suosittelen kiertämään kaukaa nämä potkut.

Tuli semmoisella rytinällä markkinoille, että ihan sen takia en osta. On tietenkin totta, että mainostaminen vaikuttaa ihan meihin jokaiseen, mutta tässä tapauksessa minuun niin, että ostan korkeintaan kilpailijan vastaavaan tuotteen, sitten kun semmoiseen törmään.
 

ipaz

Jäsen
pernaveikko kirjoitti:
Tuli semmoisella rytinällä markkinoille, että ihan sen takia en osta. On tietenkin totta, että mainostaminen vaikuttaa ihan meihin jokaiseen, mutta tässä tapauksessa minuun niin, että ostan korkeintaan kilpailijan vastaavaan tuotteen, sitten kun semmoiseen törmään.

Mielenkiintoista miten mainonta vaikuttaa eri ihmisiin. Toisille tulee "pakko saada tuo tuote" -tunne ja joillekin taas täysin päinvastainen "en saatana osta ikinä vaan pistän rahani mieluummin vaikka kilpailijalle".

Tuohon jälkimmäiseen ei välttämättä ole syynä edes se että mainos itsessään olisi jotenkin negatiivisesti ärsyttävä, vaan yksinkertaisesti se "ryminä" jolla tuollainen uusi tuote markkinoidaan kansalle. Tiedän ihmisiä jotka eivät esim. käy yhdessä suuressa ja edullisessa kodinelektroniikkaliikkeessä vain ja ainoastaan sen takia koska se mainostaa niin pirusti, ja koko ajan.

HK Potku tuotiin markkinoille juuri tällä shokkihoitotyylillä eli kaikki kadunvarret liimattiin täyteen julisteita ja tv:stä tuli spotti joka mainostauolla. Saa olla melkoisen sokea ellei mainosta ole jostain päin noteerannut. En usko että Potku-niminen tuote kuitenkaan ole enää markkinoilla vuoden päästä. Onhan näitä suunniteltuja tähdenlentoja nähty.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Itse näkisin "Potkun" varsin potentiaalisena tuoteperheenä. Reilusti maustettua einesruokaa ei ole markkinoilla ja nimenomaan sellaiselle on kysyntää. Pakkaukset ja lanseeraus on hoidettu erittäin tyylikkäästi ja tuotteesta on tehty todella houkuttelevan oloinen.

Ongelmaksi tulee tietty se, että kun kuluttaja saa jonkun mielikuvan tuotteesta ja odotusarvot ovat pilvissä, niin itse tuotteella on todella haastava asema realisoida nuo odotukset. Ilmeisesti tuote on ollut tavallista maustetumpaa peruseinestä, mutta odotukset on ollut jossain ravintola-tasolla.

Pienellä viilaamisella tuoteperheellä voi olla tulevaisuutta, koska se pyrkii täyttämään selkeän puutteen nykyisillä markkinoilla. Ei tule menemään kauaa, kun Atria pukkaa markkinoille jonkun "Ärjy" tuotesarjan ja Snellman/Pouttu osasto väsää omaa äijä-brändiänsä.

edit: Pitänee vielä lisätä, että Saarioinen on tajunnut jo ajat sitten, että tuote myy hyvin ja katekin pysyy kohdillaan, kun itse tuote on vain riittävän hyvä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Anadigi kirjoitti:
Itse näkisin "Potkun" varsin potentiaalisena tuoteperheenä. Reilusti maustettua einesruokaa ei ole markkinoilla ja nimenomaan sellaiselle on kysyntää.

Osta paketti nakkeja tai lihapullia ja pullo halvinta ja huonointa sweet chili soosia, niin saat samanlaisen makuelämyksen paljon halvemmalla.

Tilausta toki kyseisille tuotteille voi olla, mutta tässä tapauksessa valmiina ei ole vasta kuin pakkaus ja mainokset. Itse tuote on maultaan täysin totaalisen susi.

Että silleen...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
avatar kirjoitti:
Pakko kysyä, että mitä lihaa nuo Potkut oikein sisältävät? Possua? Nautaa? Jotain muuta?
http://www.hkpotku.fi/

Tuli noita tex mex -pyöryköitä eilen maistettua, surkuhupaisa maku tuohon mainostamiseen verrattuna. Kuten ylempänä joku totesi, paketti mitä tahansa eineslihapullia ja pullo halvinta salsakastiketta ja lopputulos on täysin sama, sillä erotuksella että dippi ei lopu kesken. En aio ostaa enää.
 
Viimeksi muokattu:

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Kyllä täytyy myöntää, että tässä tapauksessa olen jossain määrin mainonnan uhri, mutta kun elää tällaisessa tiukassa rytmissä, itse ei aina jaksa ruokaa tehdä. Sen takia täytyy noita valmisruokia testailla. Hyvä ja edullinen valmisruoka on kullanarvoinen juttu. Siltä pohjalta Potkua testasin ja tosiaan, en syönyt edes loppuun. Floppi.

Jos kertaallista valmisruokaa pitää suositella, niin saarioisten kinkku-pekoniruukku on ihan ok. Samoin yllättäen Pirkan kiviuunisalamipizza.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Eli noissa on vähän sama efekti kuin mäkkärin "tulisissa" tuotteissa? Niistä kun nyt ei vain voi tehdä oikeasti tulisia, koska eihän sellasia pennut voi syödä. Parempi kun tekee vaan itse jos haluaa kunnon texmexhärpäkkää.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
No sanoisin, että nuo ovat väärin maistettuja. Tulisia kyllä, mutta ei maistu miltään.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
avatar kirjoitti:
Eli noissa on vähän sama efekti kuin mäkkärin "tulisissa" tuotteissa? Niistä kun nyt ei vain voi tehdä oikeasti tulisia, koska eihän sellasia pennut voi syödä. Parempi kun tekee vaan itse jos haluaa kunnon texmexhärpäkkää.

Jeps. Sääli vain, että tietämättömät luulevat saavansa aitoa ehtaa Tex-Mex sapuskaa tai muuta vastaavaa. Hyvä idea, mutta huonosti toteutettu. Jossain vaiheessa on unohdettu se, että kaikkia ei voi miellyttää. Tuotetta on laimennettu, että lapset ja vanhuksetkin voivat syödä sitä huoletta. Itse näkisin Potkun kohderyhmänä 15- 40 vuotiaat, jotka kaipaavat tulista purtavaa. Markkinointi saa täydet pisteet kamppanjastaan. Luulen myös, että tuotteen hintaa lisää komea pakkaus. Katteen saamiseksi on sitten karsittu itse tuotteesta.
 

KooPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
avatar kirjoitti:
Eli noissa on vähän sama efekti kuin mäkkärin "tulisissa" tuotteissa? Niistä kun nyt ei vain voi tehdä oikeasti tulisia, koska eihän sellasia pennut voi syödä. Parempi kun tekee vaan itse jos haluaa kunnon texmexhärpäkkää.
Ongelmahan on siinä että joillekkin Macin tuliset tuotteet on todellakin tulisia. Olen kuullut valitettavan että ei El Maco hampurilaista voi syödä koska se on liian tulinen. Tulisuus ei ole mikään absoluuttinen määre vaan sekin on subjektiivinen kokemus. Oma kantani on että nämä potku tuotteet ovat ihan nössöjä ja ennemmin ostan normi ruokaa ja maustan sitä oikeasti tulisilla kastikkeilla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
KooPee kirjoitti:
Ongelmahan on siinä että joillekkin Macin tuliset tuotteet on todellakin tulisia. Olen kuullut valitettavan että ei El Maco hampurilaista voi syödä koska se on liian tulinen. Tulisuus ei ole mikään absoluuttinen määre vaan sekin on subjektiivinen kokemus. Oma kantani on että nämä potku tuotteet ovat ihan nössöjä ja ennemmin ostan normi ruokaa ja maustan sitä oikeasti tulisilla kastikkeilla.

Kyllä, niin minä tiedostan tämän ja kunhan vain sanoin, että ne ovat minusta "tulisia". Toki joillekin ne ovat liiankin tulisia eikä tarkoitus ollut sinänsä nyt alkaa jotenkin mukahauskasti naureskelemaan ihmisille, jotka eivät pidä kovin tulisesta ruoasta. En itsekään ole mikään HC-ihminen sillä saralla. Todellisuudessahan kuitenkin mäkin tuliset ruoat ovat melko laimeita, koska ei voida muodostaa tilannetta, että ihmiset jättäisivät ruokansa kesken sen vuoksi, että eivät pystyisi syömään, mutta kuten sanoit, varmasti näinkin joskus käy.

Siksipä näitä potkuja ja mäkkiruokia pitäisi olla useampaa eri tasoa. Vaikkapa melko mietoa, melko tykkiä ja sitten vaikka silmävalkuaiset sulattavaa tavaraa. Mäkin kannalta moinen differointi kait olisi vain liian kallista puuhaa, koska kyseinen puljuhan perustaa toimintansa kuitenkin hyvin kustannustehokkaalle toimintamallille, jossa liian suuri tuotevalikoima aiheuttaa liian suuria kustannuslisiä. Potkusta en osaa sanoa, kun en ole mikään elintarviketeollisuuden asiantuntija enkä sinänsä mitään tiedä heidän kustannuslaskennallisista malleistaan.

Jokatapauksessa itse kun aina silloin tällöin tykkään tehdä tacoja ja tortilloja sun muita tulisia ruokia, niin kyllä mieluusti väsään ne ihan itse alusta lähtien. Kuoret ja tortillaletut ostan toki valmiina, mutta muuten kyllä teen itse omat salsani sun muut tarvesörsselit.

Potkun juttujakin tulee varmasti vielä jossain välissä kokeiltua ainakin joku pieni purkillinen jos vain pysyvät valikoimissa ja ainakin mitä alun menekkiä on kerrottu, niin tuskin häviää tuoteperheestä ainakaan ihan alkumetreillä?
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jokerinet kirjoitti:
Itseänihän kiinnostaisi tietää, että onko tämä HK:n uusin keksintö varteenotettava kilpailija näille muille ns. opiskelijasafkoille, kuten makaronille ja nuudeleille. Eli siis lähteekö Hk potkusta nälkä vai onko se vaan jonkun hyvän tv-sarjan yhteydessä naposteltava herkku?

Toisin kuin enemmistö kirjoittajista, minä ihan oikeasti pidin niistä lihapullista. Olisikohan joillain syytä tutkituttaa makunystyränsä, jos suussa maistuu samalta kuin halvimpien einespullien kohdalla. Toki itse tekemällä (ja pyörykkäbaarista!) saa vielä parempia lihapullia, mutta sehän ei liene pointti tällaisten tuotteiden kanssa?

Pienellä vaivannöllä saa varmasti paremmankin makuisia välipaloja, mutta mitä jos ei halua nähdä sitä vaivaa? Ainakiin omaan elämäntyyliini tällaiselle nopealle ja helpolle vatsantäytteelle - jossa on vielä vähän makuakin Saariosen maksalaattikkoa enemmän - on kysyntää. En ehkä suosittelisi vuorokauden pääateriaksi, jo yksin suolaisen hintansa takia, mutta "tv-sarjan yhteydessä naposteltavaksi herkuksi" kyllä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - keisarilla ei vaatteita

Vaughan kirjoitti:
Olisikohan joillain syytä tutkituttaa makunystyränsä, jos suussa maistuu samalta kuin halvimpien einespullien kohdalla.
Olisikohan joillain syytä tutkituttaa suhteellisuudentajunsa, jos on kanttia väittää oman maun olevan kohdallaan ja ketjuun vastanneilla 35 muulla Jatkoaikalaisella makuaistit perseestä?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Herra mun reiteni!

Potku maksaa reilu 11 euroa kilo, kun tavallinen mummon pulleroinen maksaa kolme euroa kilo. Melkoisen kallista, kun brasihärän sisäfile vieressä maksaa 19 euroa kilo.. No, uusavuttomat ovat hyvä kohde nyhtää mähveröt pois ja mikäs siinä, jos on kehittymättömät makuhermot ja peukalo keskellä kämmentä. Silloin voi maksaa huonostakin ruoasta mitä tahansa.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tuli tuossa sitten äsken naposteltua noita kananuggetteja juusto-jalapeno dipin kera, ja täytyy sanoa että olin positiivisesti yllättynyt. Tosin dippi oli turhan löysää. Mutta ei ainakaan minun mielestä mitenkään erityisen pahaakaan. Tulisuutta oli ainakin mun makunystyröille ihan sopivasti. Noh, vielä on maistamatta makkarat, lihapullat ja siipipalat.

Ehkä se mieli vielä muuttuu...
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
SergeiK kirjoitti:
Olisikohan joillain syytä tutkituttaa suhteellisuudentajunsa, jos on kanttia väittää oman maun olevan kohdallaan ja ketjuun vastanneilla 35 muulla Jatkoaikalaisella makuaistit perseestä?

No en nyt pitäisi jatkoajan kirjoittajien makunystyröitä kovin kehittyneinä jos kerran näille maistuu Dr. Pepper ja Pepsi Max Cappuccino...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Designer kirjoitti:
Ja Dr. Pepperistä pitäminen nimenomaan vaatii kehittyneitä makunystyröitä. Taviksille se ei maistu.

Tuosta olen 100%:sti samaa mieltä!
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Huomasin tämän aiheen kyllä aika sattumalta, mutta koska juuri äsken tuli Potkua maistettua, niin pakkohan se on oma analyysi antaa.

Itse maistoin kyseiseen tuoteperheeseen kuuluvia eineksiä ensimmäistä kertaa. Kyseessä oli broilerinuggetit juusto-jalapenodipillä. Syy, miksi tähän ostokseen tartuin on yksinkertaisesti mainokset. Ja mielestäni vielä ihan kohtuullisen hyvin toteutetut mainokset, joihin en henkilökohtaisesti ole kuitenkaan liikaa törmännyt, että mainokset olisivat tulleet "yli".

Koska harvoin tulee syötyä tämänkaltaisia ruokia, niin en pysty kovin hirveästi vertailemaan, mutta omaan suuhuni broilerinuggetit maistuivat erittäin hyvälle. Myös dippi oli suhteellisen onnistunutta ja sitä oli yllättävänkin paljon. Monestihan dippi on määrältään liian pieni. Söin nuggetit vaalean leivän kanssa, jossa oli juustoa päällä ja täytyy myöntää että yhdistelmä toimi hyvin.

Olen melko lailla varma, että näitä tulee uudestaankin syötyä silloin tällöin. Negatiivisena asiana voisi mainita tässäkin jo muutamaan kertaan mainittu suhteellisen korkea hinta, joka rajoittaa ostopäätöksiä varmasti.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Potkujen einekset perusmättöä ja dippisoosit erittäin syvältä. Hinta/laatu ei mielestäni kohdallaan.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ainoat oikeat lihapullat on itsetehtyjä. Toki nyt skeidaa voi nälkäänsä syödä, mutta ei jos oikeasti haluaa hyvää ruokaa.
 

Jeffrey

Jäsen
avatar kirjoitti:
Toki nyt skeidaa voi nälkäänsä syödä, mutta ei jos oikeasti haluaa hyvää ruokaa.

Tästä uskallan olla kyllä täysin eri mieltä. Tietysti eri ihmiset laskee "skeidaksi" eri safkat, mutta esim. minun mielestäni pizza on lähes täysin skeidaa, mutta maistuu silti varsin hyvälle. Varsinkin jos ei syö liian usein.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Jeffrey kirjoitti:
Tästä uskallan olla kyllä täysin eri mieltä. Tietysti eri ihmiset laskee "skeidaksi" eri safkat, mutta esim. minun mielestäni pizza on lähes täysin skeidaa, mutta maistuu silti varsin hyvälle. Varsinkin jos ei syö liian usein.

Pizzahan on ihan jumalten ruokaa jos se on laadukasta pizzaa kunnon raaka-aineilla. Toki joku pirkkapakasteräiskäle nyt ei ole kuin pelkkää pohjaa ja pari hassua viipaletta jotain ö-luokan makkaraa päällä.

Kaikki koneellisesti tuotetut "liha"pullat nyt vain ovat mielestäni skeidaa.

Ja tietysti tämä nyt on sitten mielipideasia, mistä on vähän huono väitellä, että sinänsä.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Jeffrey kirjoitti:
Tästä uskallan olla kyllä täysin eri mieltä.


No ei eines-pizzakaan ole mitään verrattuna vaikkapa Manalan pizzoihin. Sama pätee myös einespulliin ja itsetehtyihin pulleroisiin.
 

Jeffrey

Jäsen
Kaiser Soze kirjoitti:
No ei eines-pizzakaan ole mitään verrattuna vaikkapa Manalan pizzoihin. Sama pätee myös einespulliin ja itsetehtyihin pulleroisiin.

En minä nyt einespizzoista puhunutkaan. Vaan lähinnä näistä ählämipizzoista, jotka kyllä ovat ravintosisällöltään täysin skeidaa, mutta maku on välillä jopa aivan mahtava.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös