Mielestäni tässä Euroopan liiga olisi oikein kiinnostava, jos vaan saataisiin pidettyä tilanne siinä, että eri maiden joukkueissa pelaisi mahdollisimman paljon oman maan pelaajia ryyditettyinä ulkomaalaisvahvistuksilla sitten ristiin. Tällä hetkellä Suomen, Ruotsin, Venäjän, Tshekin ja uskoakseni myöskin Sveitsin EHL-joukkueet voisivat olla hyvinkin oman maan pojista koottuja. Saksakin voisi siinä ja siinä saada kahteen joukkueeseen ihan hyvin 30 saksalaista kelpo tason miestä, ainakin vähän pidemmällä tähtäimellä. En nyt luonnollisestikaan tarkoita, että mitään maajoukkueita olisi tietenkään tarkoitus rakentaa, mutta mielestäni liiga olisi todella mielenkiintoinen, jos siinä pelaisi eri maiden pelityyleillä pelaavia joukkueita ryyditettyinä ulkomaalaisvahvistuksilla.
<BR>
<BR>Jos näistä em. maista syntyisi yhteensä 12-14 joukkuetta, niin kyllä siihen mun mielestä kaksi Pariisin Pedot/HC Barcelona -tyylistä joukkuetta hyvin mahtuisi mausteeksi.
<BR>
<BR>Siis en nyt ymmärrä tätä pelkoa, että Keski-Euroopan joukkueet olisivat vain täynnä jotain tusinakanukkeja. Uskoakseni nämä \"tusinanikkarit\" eivät varmasti olisi ainakaan yhtään sen huonompia kuin vaikka SM-liigassa nyt pelaavat. Itse asiassa, veikkaisin heidän olevan NHL:n keskitason konkareita, farmisarjojen huippuja, ja tulevaisuuden prospecteja. Mikä tässä nyt sitten olisi vikaa?
<BR>
<BR>Toisaalta taas monet puhuvat siitä, että lauma tuntemattomia venäläisiä pelureita ei kiinnosta, kun ei niistä tiedä ketään ja mitään. Tämä olisi vain ajan kysymys milloin Moskovan Dynamon pelurit olisivat yhtä tuttuja kuin vaikkapa HPK:n pelaajat. Edellisen EHL:n ongelmahan olikin siinä, että tottakai joukkueet olivat aina täysin tuntemattomia ja tylsiä, kun ei heistä tiennyt mitään/ketään.
<BR>
<BR>Minä ainakin tulisin uutta EHL:ää seuraamaan. Miksen tulisi, jos se olisi maailman toisiksi paras liiga? Mulle on aivan sama, haastaako Jokerit vaikka Rauman Lukon vai Kölnin Hait, parissa kaudessa ne olisivat joka tapauksessa tunnearvolta ihan yhtä pahoja vastustajia.
<BR>
<BR>-TommyT-