Hjalliksen Diili

  • 644 084
  • 2 034

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt täytyy kyllä sanoa että Jarno teki sen ihan itse. Minnan suoritus ryhmänjohtajana oli niin ala-arvoinen (olikohan koko kisan surkein esitys) mutta niin vaan onnistui Jarno hölmöilemään itsensä pihalle. Eihän tuossa olisi tarvinnut (helppo tietysti täältä huudella...) kuin kääntää vaan puhe koko ajan Minnaan ja hänen suoritukseensa, eikä alkaa mistään etiikasta lässyttämään. Toki on ihan kunnioitettavaa sekin että ihminen ei halua itseään nahkoineen myydä mutta nyt oli ehkä väärä aika ja väärä paikka noille puheille.

Vaan olihan kyllä käsittämätön ratkaisu tuo Jethron autokoijauksen hyväksyminen. Ei saatana, kukaan ei vaan oikeasti voi ostaa tuollaista vanhaa Opelinresua neljällä tonnilla! Ja siihen päälle sitten vielä kunnon kiemurtelut johtoryhmän edessä:
- "Kyl mä tiedän sen kaverin mut en mä tunne sitä."
- "Nii no, onhan me nyt jossain tapahtumissa oltu yhessä mutta en mä silti tunne sitä."
- "No joo, no kyllähän mä sen tunnen mut ei se mun kaveri oo."
- "No onhan me asuttu kymmenen vuotta yhessä mut en mä sitä tunne ollenkaan..."

On kyllä oikein kunnon koijari tuo mies, ja luulen että häntä pidetään mukana edelleen pelkästään viihdearvon takia. En vaan oikein näe tuollaista koijaria myymässä mitään Sipoonrannan kaltaista projektia. Kuka tuolta uskaltaa mitään ostaa ainakaan tämän jälkeen? Parastahan tuossa oli vielä hirveä jeesustelu naapuritiimille kun yrittivät käyttää hänen diilejään hyväkseen...

Kyllä tämä alkaa melko vahvasti näyttää Kiekko-Antti vs. Mrs Freeze -kaksinkamppailulta. En vaan näe että Hjallis suostuu tuota Minnaa edes harkitsemaan finaaliin, on kyllä niin hankalan ja vastenmielisen oloinen ihminen. Ensin natisi koko ajan naisten joukkueessa kuinka ei tule toimeen "selkään puukottavien naisten kanssa" ja kuinka mahtavaa kaikki oli kun pääsi Jarnon ja Antin kanssa samaan tiimiin. Nyt sama saatanan lässytys Jarnosta ja eiköhän se ensi jaksossa ehdi vielä Antinkin haukkua. (Jäikö muuten muillekin sellainen kuva tuosta että Minna yritti omia itselleen vähän Antinkin myyntejä?)

Jethron en taas usko pääsevän finaaliin juuri tuon "helppoheikkimäisyyden" takia. Uskottavuus on kyllä kovilla ja finaali kerää joka tapauksessa katsojia ilman Jethroakin joten häntä ei tarvitse enää roikottaa mukana sen takia.

Jos finaali on Antti vs. Luumi niin luulen että Antti on tässä aika vahvoilla. Hän on ollut aika tasavahva Luumin kanssa mutta jotenkin minulle on jäänyt sellainen kuva Hjalliksesta että kahdesta tasavahvasta valitsee mieluummin miehen. Eli Heidin pitäisi suorittaa Antille tämä Jethron lanseeraama "raiskaus päivänvalossa" voittaakseen.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta kuten Hjallis sanoi, tehtävänä on osata myydä, ja jos Jarno ei saanut lahjakorttejakaan myytyä, niin tuskin menee asunnotkaan kaupaksi.

Vaan toisaalta, ei noita oikein voi verrata. Jarno on kuitenkin kiinteistönvälittäjä ammatiltaan joten luulisin että asuntojen myynti ainakin jotenkin sujuu. Kyllähän joku tuollainen lounaskortti on aika järjettömän vaikea myytävä kadulla, oikeastaan pitää nostaa hattua Antille että sai niitä niinkin paljon kaupaksi. Kyllä minä olen sitä mieltä että tuo tehtävä kusi ennen kaikkea Minnan takia koska vaikka Jarno olisikin saanut myytyä sen lapun kaikille niille 30:lle joille yritti niin tuskin olisivat siltikään plussalle päässeet.
 

Bandana

Jäsen
Hjallis on varmaan valinnut kaksi parasta ehdokasta finaaliin ja pitää ns. viihdehenkilöt mukana mahd. pitkälle.

Näinhän se näissä reality-ohjelmissa menee, mediahuomion ja mahdollisimman suurten katsojalukujen takaamiseksi. Aika odotettu finaalinelikko. Ja nimenomaan viihdearvon eli kiinnostavuuden kannalta: neljä erilaista persoonaa, joille tuotantoryhmä on luonut vahvat profiilit. Näytetään mahdollisimman paljon Minnan vastenmielisyyttä, Jethron koomista tohelointia tai Jarnon pedanttia luonnetta. Syntyy mielikuvat ja kiinnostusta.

On täysin selvää, ettei Minna voi voittaa. Sipoonranta-projektin imago kärsisi valtaisan tappion jos voittaja olisi vastenmielinen persoona, joka ei ole edes profiloitunut dynaamiseksi, osaavaksi tekijäksi. Minnalla ei ole mitään vahvuutta muihin nähden.

Jethrollakin on selvästi viihdemiehen rooli. Ei olisi Sipoonrannan kannalta uskottava tai muutenkaan mieluisa ratkaisu hänkään. Koko kansan seuraama lupsakka mies, mutta rooliksi jää katsojalukujen takaaminen.

Voidaan spekuloida, kuinka paljon koko ohjelma on pelkkää Sipoonrannan puffausta ja kuinka tosissaan siinä haetaan oikeaa myyntijohtajaa.

Jos Hjallis tosissaan hakee Diilistä todellista myyntijohtajaa Sipoonrannalle, lienee Heidi voittaja. Kaikista uskottavin vaihtoehto. Ja todennäköisesti kykenee tekemään kovimman tuloksen tässä tarjolla olevassa työssä. Mutta jos oikea myyntijohtaja tulee muualta, ja Diilin funktio on lähinnä nostaa Sipoonrannan näkyvyyttä, kannattaa ehdottomasti valita Antti. Kyseessä kun on ylivoimaisesti sarjan least objectionable person eli vähiten ärsyttävä hahmo ja sitä kautta Sipoonrannan imagon kannalta positiivisin. Ihmiset varmasti toivovat Antin voittavan.

Sellainen kutina on, että Antti saa jonkinlaisen pestin käteensä. Voitti tai ei.

Kaiken kaikkiaan täytyy todeta, että tämä Diili on ollut kovin kiinnostava. Ensimmäistä kertaa (sitten ehkä ensimmäisen Suomen Idolsin) on tullut seurattua säännöllisesti tositv-sarjaa.
 
Viimeksi muokattu:

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Palkkaisin itse näillä näytöillä Antin.

Se on minusta täysin selvää, että Jethro ei mene päätyyn saakka. Viihdearvo hyvä kymmenen, mutta jossain vaiheessa tulee seinä vastaan. Ei kaveria yksinkertaisesti voi laittaa hoitelemaan tuon tason projekteja tämän kaiken jälkeen.

Veikkaisin (kuten useat muutkin), että lopussa on jäljellä Antti ja Heidi. Näistä luulisin Antin vievän tämän lopulta. Jotenkin tuntuu, että Antti nauttii Heidiä suurempaa suosiota Karihtalan ja Hjalliksen silmissä.

Saas nähdä sitten...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Palkkaisin itse näillä näytöillä Antin.
Tähän sama. Antin ainoa merkittävä heikkous muita vastaan on nuoruus. Toivon todella, ettei Hjallis anna sen vaikuttaa valintaan, vaan palkkaa Antin. Antti on porukan suoraselkäisin, järkevin ja mukavin tyyppi. Kaikista muista löytyy aika paljonkin pahaa sanottavaa, mutta Antista ei.

Heidillä on ainoat mahdollisuudet Anttia haastaa, mutta en usko hänen silti voittoa vievän.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Ohjelman taso kyllä nousi 150 %, kun Kaisaa ei tarvinnut enää katsoa, eikä sitä jatkuvaa tietämistä ja pätemistä.

Jethro on kyllä uskomaton tyyppi nimeään myöten! Siishän ei tollaista voi olla...kuin oikeassa elämässä! Jos tuommoinen äijä olisi joku fiktiivinen hahmo, kaikki sanoisi ettei tuommoista voi olla olemassakaan. Vaan totuus on joskus tarua ihmeellisempää.

Kävi Diilissä miten tahansa, Jethrolle voisi suunnitella oman ohjelman. Ja sitten Jethrosta pitää tehdä elokuva, Juha Laitila pääosaan!

MILF-Heidi on kyllä tosi sexy nahkatakissaan varsinkin, mutta miten voi olla niin käärme ja kotka samassa nartussa! Sinänsä tehokas ja osaava, mutta todella vaikea kuvitella yhteistyöhön kenenkään kanssa - ja varsinkaan Hjalliksen kanssa. Tai sitten just sopii yhteen Harkimon kanssa.

Minna nyt yrittää olla sellainen "pikkupäällikkö", aika veemäinen akka myöskin. Heidi vaan tekee sen paljon tyylikkäämmin.

Kiekko-Antti näistä vaikuttaa parhaalta, Jarno oli ja on kaikkitietävä ja ärsyttävä, näyttää sitä paitsi pelottavan paljon Matti Virmaselta nykyään. Sekään ei sitten pelastanut Hjalliksen giljotiinilta tänään.
 

Kolokettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KoU, HJK, AS Roma, Chelsea
Palkkaisin itse näillä näytöillä Antin.

Juu samoin. Nyt vain jännitetään, onko syynä Jethron väkisinhinaamiseen mukana se, että hän tuottaa ehdottomasti suurimman viihdearvon ohjelmalle vai se, että Hjallis on hänelle jo päättänyt voiton antavansa. Joka tapauksessa, jos Hjallis Jethrosta olis halunnut päästä eroon, niin siihen olis ollut niin hyvät saumat niin monta kertaa, että onhan se nyt nähty ettei tehtävillä sinänsä ole juuri merkitystä.

1.Antti 2.Jethro 3.Heidi 4.Minna

Siinä järjestys, jonka toivon toteutuvan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei jumalauta, Jethro Rostedt ja Suomen Turku! Kaveri nosti giljotiinin viileästi kurkultaan ja asetti taskujenpenkoja uimalakin tilalleen ja naps!

Mietin kyllä itsekin, että mitä vittua tuossa oikeen tapahtui? Katsoin vielä nyt uusiksi sen homman ja olihan se Karitsala siellä nurkassa koko ajan kytiksellä. Mutta ei kai tuossa mitään ollut, Jethro muisti jonkun retardin autokauppiaan Raisiosta ja päätti kilauttaa sille. Kullan arvoinen kilautus. Ja olihan turkulaisen omatkin reaktiot niin priceless kamaa, että repeilin kyllä pahasti sohvan uumenissa. "Nyt äkkii soitto sin saatanan autokeskukseen...!" Enpä usko, että tuossa mitään suurempaa vilppiä ollut. Viimeksi naama venähti 500 klikin takia ja nyt 4000 euron Ooppeli oli se key selling point!

Eikös täällä joku jo maininnut, että tältä kaverilta saa hyvät hillot kiulustaan? No, sinne lähti hyvä Opel Afrikan-myyntiin...

Onneksi tuo vammainen ja vitun ärsyttävä seittiparta häipyi! Vittu, mitä paskaa alkoi vääntämään siellä boardissa. Minna kiitti ja kuittasi. Odotin kyllä johtoryhmältä pientä puhuttelua Arvoxille tästä Jethron nimellä pelaamisesta. Se Antilta aika kiero temppu, mutta niin vaan lävähti sormille. No, Söpö-Antti pääsi taas kuivin nakein ja ihmettelen tätä ylistystä, vaikka vituilleen meni myös Antillakin tässä tehtävässä, no fence...
 
Viimeksi muokattu:

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ei jumalauta, Jethro Rostedt ja Suomen Turku! Kaveri nosti giljotiinin viileästi kurkultaan ja asetti taskujenpenkoja uimalakin tilalleen ja naps!

Onneksi tuo vammainen ja vitun ärsyttävä seittiparta häipyi! Vittu, mitä paskaa alkoi vääntämään siellä boardissa. Minna kiitti ja kuittasi. Odotin kyllä johtoryhmältä pientä puhuttelua Arvoxille tästä Jethron nimellä pelaamisesta. Se Antilta aika kiero temppu, mutta niin vaan lävähti sormille. No, Söpö-Antti pääsi taas kuivin nakein ja ihmettelen tätä ylistystä, vaikka vituilleen meni myös Antillakin tässä tehtävässä, no fence...

Jethro vetää kyllä illasta toiseen ihan huikeaa settiä. Ei herran jestas sentään. Huumorimiehiä on kyllä ja bisneshajua on kyllä jos saa myytyä parin sadan euron arvoisen astran raadon 4000 €:lla

Jarmo kyllä toden totta pelasi itselleen potkut. ois vaan ollu hiljaa eikä alkanu sössöttään niin Minna projektipäällikkönä ois saanu monoa.
Arvoxi tosiaan mainitse Jethron nimen, mutta mun mielestä eivät esittäytyneet olevansa juuri Jethro. Mainitsivat että Jethro on tehnyt aiemmin kauppaa/yhteistyötä ko. firman kanssa jonne soittivat
Antti oli todella iskussa tässä tehtävässä ja ilman hänen suoritustaan homma ois kussu vielä enemän

Mitä sitten tulee tuohon autokauppaan, oli miten oli sen oikeudellisuuden kanssa, mutta olisko ollut oikein, että joukkue joka saa 1000 € palauttaa kassan jossa on vähän yli 300 € voittaa tehtävän ?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onneksi tuo vammainen ja vitun ärsyttävä seittiparta häipyi! Vittu, mitä paskaa alkoi vääntämään siellä boardissa. Minna kiitti ja kuittasi. Odotin kyllä johtoryhmältä pientä puhuttelua Arvoxille tästä Jethron nimellä pelaamisesta. Se Antilta aika kiero temppu, mutta niin vaan lävähti sormille. No, Söpö-Antti pääsi taas kuivin nakein ja ihmettelen tätä ylistystä, vaikka vituilleen meni myös Antillakin tässä tehtävässä, no fence...

Onneksi on ohjelma kovalevyllä, niin voi sitten huomenna katsoa tarkemmin millä tavalla tuo Jarno on vammainen? Ehkä Dee Snider pistää vinkit, niin voin ennen nukkumaan menoa yövuoron jälkeen tarkastaa asian.

Ei muuten vaikuta elämääni, mutta rupeaa menemään aika suomi24-palstaksi, kun joka toiseen viestiin tarjotaan vittua, ja bonuksena tuo "vammaiskortti". Mutta jokainen tyylillään-

Mutta jos ei menisi ihan off-topic, niin kyllähän viime aikaiset tapahtumat kertovat koko ajan enemmän ja enemmän, että tässä pidetään mukana vai ne kilpailijat, jotka saavat enemmän katsojia maikkarille ja näkyvyyttä. Viis siitä miten tehtävistä suorituvat.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
Onneksi tuo vammainen ja vitun ärsyttävä seittiparta häipyi! Vittu, mitä paskaa alkoi vääntämään siellä boardissa. Minna kiitti ja kuittasi. Odotin kyllä johtoryhmältä pientä puhuttelua Arvoxille tästä Jethron nimellä pelaamisesta. Se Antilta aika kiero temppu, mutta niin vaan lävähti sormille. No, Söpö-Antti pääsi taas kuivin nakein ja ihmettelen tätä ylistystä, vaikka vituilleen meni myös Antillakin tässä tehtävässä, no fence...

Tätä en allekirjoita. Message oli tv:ssäkin nähty. Jehtro Rostedt toisen joukkueen kisaaja kokeili yhteistyötä teidän kanssanne.. Idea oli haastaa heidät uuteen yritykseen. Perseelle ampui siinä olet oikeassa, mutta ei tossa toisen idean uusiokäytössä ollut mielestäni mitään tuomittavaa. Jeppe meidät siitä kyllä hyvin poltti ja homma oli kameroilla ja siitä ei huomautettavaa ollut. Minnan idea toi oli ja myönnän sitä hänen pyynnöstäni toteuttaneeni.

Olipahan todella surkea tehtävä kuitenkin. Tuote ja aikataulu ei oikein stemmannut.

Jethron autokauppadiili oli loistava kauppa. Mä en siitä jaksa valitaa, enkä valittanut silloinkaan. Tuomittu, mikä tuomittu. Joku täällä kysyi, että miksi tuttuja ei saanut käyttää. Tuntuu typerältä säännöltä ja sitä se osaltaan oli, mutta oilisi tehtävät muuten näyttäneet kovasti toisenlaiselta ja ohjelman idea olisi siinä hukkunut aika tehokkaasti, jos kaiken olisi saanut tuttujen kautta sopivasti eteenpäin vietyä.
 

Toque

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Montreal Canadiens
Halusikohan toi Jarno enää edes jatkaa? Jotenkin jäi tosta lässytyksestä sellainen kuva, että ei enää välttämättä hirveesti napannu. "Mä pidän vaan kunniastani ja katteista kiinni, jos mä tipun ni mä tipun tyylillä.." Jos kaverilla olisi ollut palava halu jatkaa vielä, niin kai se olis ees yrittänyt kääntää huomion Minnaan, joka kuitenkin aikataulun ryssimisellään oli suurin syyllinen surkeaan tulokseen. Toisaalta, kuten täällä on jo moneen kertaan todettu, niin eipä tässä Hjalliksen diilissä tehtävillä ole ennenkään juuri ollut painoarvoa. Ehkä Minnaa olisi sitten grillattu vähän aikaa ja vasta sitten laitettu Jarno pihalle. Vähän tämä valittu pudotuslinja vie makua tästä diilistä ja sotii mielestäni ohjelman ideaa vastaan. Mutta onneksi siellä on Jethro, jota kai sitten pidetään viihdykkeenä mukana finaaliin asti :)
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tätä en allekirjoita. Message oli tv:ssäkin nähty. Jehtro Rostedt toisen joukkueen kisaaja kokeili yhteistyötä teidän kanssanne.. Idea oli haastaa heidät uuteen yritykseen. Perseelle ampui siinä olet oikeassa, mutta ei tossa toisen idean uusiokäytössä ollut mielestäni mitään tuomittavaa. Jeppe meidät siitä kyllä hyvin poltti ja homma oli kameroilla ja siitä ei huomautettavaa ollut. Minnan idea toi oli ja myönnän sitä hänen pyynnöstäni toteuttaneeni.

No, kilpailu on kovaa, ei siinä mitään. Mutta mitä hemmettiä te istua tönötitte siellä huoneessa koko päivän? Tämähän oli juuri sellainen nopeiden liikkeiden ja perusmyynnin tehtävä, missä tärkein aika on se, mitä jää myyntiin. Itse kun sait myynnin pelaamaan, oli aika loppu. Paras oli Arvoxista Antti ehdottomasti, ei siinä ole mitään ihmeteltävää.
 

Les Crusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ducks
- Ei kai vanhan idean uudelleen käyttämisessä ole mitään väärää, ellei säännöissä niin sanottu?

- Jethron kaupat haiskahtivat pahasti, mutta toisaalta ArvoX ei ansainnut voittoa. Autokaupat olivat paljon parempi idea, ja ArvoX:in suoritus tähän asti surkein.

- MUTTA. Möikö Minna tosiaan yhtä paljon kuin Antti? Ruudussa näkyi vain Antin myyntiä, ja Jarnokin sanoi ettei nähnyt Minnan edes pysäyttävän yhtään ihmistä?

Joka tapauksessa loistavaa TV-viihdettä!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onneksi on ohjelma kovalevyllä, niin voi sitten huomenna katsoa tarkemmin millä tavalla tuo Jarno on vammainen? Ehkä Dee Snider pistää vinkit, niin voin ennen nukkumaan menoa yövuoron jälkeen tarkastaa asian.

Ei muuten vaikuta elämääni, mutta rupeaa menemään aika suomi24-palstaksi, kun joka toiseen viestiin tarjotaan vittua, ja bonuksena tuo "vammaiskortti". Mutta jokainen tyylillään-

No, joo. Käytin varmaan nyt vähän kovaa kieltä, mutta Jarnon touhu on saanut meikäläisen kiehumaan siinä määrin, että avauduin aika rahvaanomaiseen tapaan. Pyydän anteeksi ja lähden huomenna Viroon ostamaan nappiverkkarit.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Johan tässä melkein kaikki oleellinen on sanottu. Jakso oli kertakaikkisen viihdyttävä.

Sanoisin Hjalmarin käsikirjoituksen olevan hyvinkin tarkkaan seuraavanlainen. Ensi jaksossa ja sitä seuraavassa jaksossa Hjallis laittaa pihalle Jethron ja Minnan, mikäli vain suinkin mahdollista. Minna oli tällä kertaa uskomattoman huono, eikä ole itse asiassa yhdessäkään jaksossa näyttänyt mitään erikoista, idea on ollut lähinnä tehdä viihdettä hänen hankalalla persoonallaan. Jethro taas - päivän selvästi osin mukana kompetenssinsa takia, kuitenkin 80% viihdyttävyyden. Kumpaakaan näistä Harkimo ei taatusti halua finaaliin ellei jokkueiden voitot satu menemään hankalasti. Miten muuten mennään siinä, kun on 2 vs 1?

Finaaliin tavoitteena selkeästi kuitenkin siis Antti vs. Heidi. Antti luultavasti enemmän Hjalliksen mieleen, mutta pärjää tehtävässä varmasti yhtä lailla Heidikin. Antti vain on - kuten sanottua - luonut itsestään huomattavasti positiivisemman kuvan kuin "axis of evelin aivot".

Oli mainintaa siitä, ettei Jethroa voitaisi valita tehtävään, koska on tällä hetkellä tj. Ainakin Sarasvuon sekä Trumpin versioissa loppulähetyksissä, joissa valinnat on siis tehty, on ollut yleisöä paikalla ja joskus on tainnut olla suora lähetyskin tai ainakin vasta juuri vähän ennen lähetystä purkitettu. Eli mikäli vanhoilla mennään, niin siinä valossahan myyntipäällikköä ei ole vielä valittu.
 

Kiekko-Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, EPS
No, kilpailu on kovaa, ei siinä mitään. Mutta mitä hemmettiä te istua tönötitte siellä huoneessa koko päivän? Tämähän oli juuri sellainen nopeiden liikkeiden ja perusmyynnin tehtävä, missä tärkein aika on se, mitä jää myyntiin. Itse kun sait myynnin pelaamaan, oli aika loppu. Paras oli Arvoxista Antti ehdottomasti, ei siinä ole mitään ihmeteltävää.

Tämä on taivaan tosi. Sitä mä tässä vieläkin ihmettelen. Kuten todettua ryssitty, mikä ryssitty. Pahoittelen kiroiluani tässä jaksossa. Ensimmäistä kertaa olen saanut ihan aiheellisesti palautetta asiasta. Se lipsahti suusta kun meni hommat niin penkin alle.. Anteeksi.

Cmprs juuri näin kuten kirjoitit. Eli siitä, että on töissä jossain muualla kuin Hjalliksella ei vielä voi päätellä mitään. Kyllä Minnat, Heidit, Jarnot ja Jethrot töissä on kuten minäkin. Ellei sitten joku ole jo irtisanoutunut ja tiennyt paremmin. Mä oon ainakin vielä töissä, joten sitten se en ainakaan ole minä.

Mä meen nukkumaan ja huomenna on taas aika mennä katsomaan kiekkoa. Edit. Oli epäselvä viittaus, mutta olitkin ymmärtänyt oikein mitä tarkoitisn.
 
Viimeksi muokattu:

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Tämä on taivaan tosi. Sitä mä tässä vieläkin ihmettelen. Kuten todettua ryssitty, mikä ryssitty. Pahoittelen kiroiluani tässä jaksossa. Ensimmäistä kertaa olen saanut ihan aiheellisesti palautetta asiasta. Se lipsahti suusta kun meni hommat niin penkin alle..

Cmprs juuri näin kuten kirjoitit.
Ainakin näytetystä sai sellaisen kuvan, että tiimin viivyttely meni aika puhtaasti Minnan piikkiin, joiltain osin myös Sääntömiehen. Minna oli täysin jäissä ja jahkaili pitäisikö ottaa vielä uutta myytävää jne. ja Sääntis sitten omaan tapaansa souti ja huopasi ja mikään ei kelvannut. Saa siinä varmaan itse yrittää sanoa että eiköhän mennä tästä myymään jo, kun kaksi kikkailee omiaan, joista toinen vielä projektipäällikkö.

Olettakaamme, että jälkimmäinen lauseesi koski edellisestä viestistäni vain viimeistä kappaletta eikä koko skenaarioita. Vai hmmmm. Hymiö.
 

akimoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Edmonton Oilers, JJK, Man C
ArvoX:n tehtävä meni kyllä täysin penkin alle. Antti painoi satalasissa lopussa ja pelasti mitä pelastettavissa oli. Minna kyllä oli käsittämättömän huono päällikkö. Näytti siltä, että Minna ja Sääntömies keskittyivät enemmän toisiinsa kuin itse tehtävään. Minna ja Jarno olisivat molemmat ansainneet lähteä tänään. Antti teki minkä pystyi ja nosti kyllä osakkeitaan roimasti lopun uurastuksella.

Jethron autokauppa oli kyseenalainen, mutta päätös on tehty ja toivotaan, että mitään viilunkia tuossa ei ollut. Kumma miten tuo Jethro saa itsensä sumplittua kuiville tilanteesta kuin tilanteesta. Mies kyllä osaa viihdyttää, mutta en voisi kuvitella ostavani Jethrolta edes kalastuslupaa. Sopisi ehkä paremmin sirkukseen kuin Diiliin.

Heidi on jotenkin vastenmielinen, vaikka lieneekin yksi voittajasuosikeista. En todellakaan voisi kuvitella tekeväni töitä tuon kanssa. Hänestä kyllä huokuu menestyksen nälkä, mutta kun kaikki muut ominaisuudet haukkaavat kuraa tämän asian kustannuksella ei homma ole balanssissa. Ts. haluaa menestyä hinnalla millä hyvänsä. Ja helvetinmoinen perseennuolenta johtoryhmän edessä ei toivottavasti auta voittoon.

Loistava jakso kaikenkaikkiaan. Viihdyttäjä jne. Täällä toivotaan Antille koko roskan voittoa. Minusta ainoa sopiva henkilö tuohon tehtävään.
 

M10

Jäsen
Minkäköhän takia Minnaa ei grillattu ryhmänjohtajana juuri lainkaan? Jarno ja Minna alisuorittivat molemmat pahasti eilisessä jaksossa, mutta luulisi, että se porukan vastuuhenkilö oltaisiin laitettu kunnolla tilille.

En kyllä ymmärrä miksi Jarno rupesi jauhamaan jotain tyhjänpäiväisiä etiikka-juttuja. Olisi vaan sanonut suoraan, että "Perkele mä mikään katukauppias ole. Hoitakoot helppoheikit ne hommat. Minä myyn asuntoja, ja hyvin sen teenkin. Se, että en tunnin aikana saa kadulla myytyä jotain lahjakortteja, ei loppujen lopuksi kerro minun kompetenssista mitään."

Mitä se Jarno muuten vittuili Hjalliksen ottaman aikalisän aikana Jethrolle?
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Sitä hieman ihmettelen, että kun Jethron automyynti nostettiin pöydälle kaverikortin takia, niin miksei kukaan puuttunut Heidin asiointiin vanhan kontaktinsa kanssa. Heidihän oli selkeästi tuttu tämän ravintoloitsijan kanssa. Siis sen, jonka kautta Heidi ja Jethro kierrättivät loput tuhatlappusestaan. Ei välttämättä kaveri, mutta tuttu kuitenkin kun kerran olivat jo aiemmassa tehtävässä tehneet yhteistyötä.
 

hilapiste

Jäsen
Oikea joukkue voitti tuossa jaksossa, ei siinä ole epäselvyyttä. Veikkaisin monen muun tavoin, että Antti-Heidi on finaalissa.
Tuo Jethron autokauppa on todellakin erikoinen. Ymmärsin jaksosta, että auton osti ns. alan liike ja ammattitaitoa autokaupoista on. Silti tarjotaan toisen autokauppiaan reiluun 900 euroon hinnoitellusta autosta 4000 euroa näkemättä autoa livenä. Aika erikoista.
 

Morgoth

Jäsen
MILF-Heidi on kyllä tosi sexy nahkatakissaan varsinkin, mutta miten voi olla niin käärme ja kotka samassa nartussa!

Eikö Heidi 'vitsillä' heittänyt jotain, että käytetään se 1000 euroa nahkaan ja sen jälkeen hän voi seistä kadulla tienaamassa? Taisi jo ensimmäisessä jaksossa kehua ulkonäköön eli ainakin itseluottamusta on. Eri sitten onko siihen aihetta tuossa määrin.

Minna nyt yrittää olla sellainen "pikkupäällikkö", aika veemäinen akka myöskin.

Mielestäni aika ihme, että Minna on vielä mukana. Tosin viime aikoina ollut voittavassa joukkueessa ja viime jaksossa Jarno pelasti Minnan. Aivan käsittämätön paska Jarno oli johtoryhmässä. Hyvää draamaa kyllä nähdä Minnan hymy, kun Hjallis grillaa Jehtroa ja miten se hymy sitten hyytyykin kun käy ilmi ettei Jehtro lennekään pihalle.

Itse en jaksa niin tuota kilpailuna ottaa vaan mielestäni tuo on aivan loistavaa viihdettä! Kerrankin aivan loistavia persoonia onnistettu samaan samaan ohjelmaan, ärsyttäviä kotkia, helppoheikkejä, sääntömiehiä ja milloin mitäkin, jotka herättävät katsojissa vihaa, sympatiaa ja milloin mitäkin.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Minna ja Jarno olivat eilisessä jaksossa selkeästi huonoimmat lenkit. Minna tosin pääsi kuin koira veräjästä Hjalliksen käsittelyssä ja Jarno itse mokasi oman mahdollisuutensa. Seuraavaksi tiputtaisin kuitenkin ehdottomasti Minnan - ellei hän sitten petraa ensi viikolla mielettömästi.

Antti oli selkeästi ArvoXin paras heppu eilen, mutta heikon ryhmänjohtajan ansiosta sekään ei riittänyt mihinkään. Jethro "lyllersi" jälleen sääntöjen rajamailla, mutta ansaitusti voitto heidän joukkueelleen.

Suurimmat voittajasuosikit ovat tällä hetkellä Heidi ja Antti.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täyttä kusetustahan tuo autokauppa oli. Tällä hetkellä Nettiautossa kallein F-mallin Opel Astra on -95 vuosimallinen, 150 tkm. ajettu avoauto. Hintapyynti siinä on 4300 euroa. Tämä Diilissa "myyty" oli kohtuullisen paskassa kuosissa ainakin pelleiltään, eikä tosiaan mikään avomalli tai GSi.

Ei jumalauta kukaan osta -94 mallista ruosteista Astraa 4000 eurolla. Jos tuossa kaupassa ei mitään kusetusta olisi tapahtunut, niin minkä helvetin takia se Afrikkaan autoja roudaava jobbari ei itse ostaisi niitä autoja suoraan? Jos se on vaan helvetin tyhmä, niin antakaa sen yhteystiedot, niin minä hommaan sille loppuviikon aikana 50 Opel Astraa. Minulle niistä ei tarvitse maksaa, kuin 3000 euroa/kpl. Kun saan niistä rahat, voin jatkaa tuota viidenkymmenen Astran viikkotahtia hamaan tulevaisuuteen asti. Opel Astrat ei tästä maasta ihan hevillä lopu. Ja kun loppuu, niin voin Saksasta hommata lisää. Se olisikin sopivasti valmiiksi siinä puolimatkassa Afrikkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös