Hjalliksen Diili

  • 645 602
  • 2 034

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika pahasti haisee tuo autosta tehty diili. Autotalli.com:ssa on 19 vm. 93-95 Opel Astraa myynnissä, osa farmareita mutta silti. Jokainen voi käydä katsomassa tarjoaisiko autoalan ammattilainen vm. -94 Astrasta neljä tonnia, autoa edes näkemättä? Halloo!
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Edelleen mun mielestä Jethron eleet ja ilmeet ovat spontaaneja, että mieshän meinasi paskoa housunsa, kun sälli tarjosi tuota summaa. Kyllä kaikkea mahdotonta voi kauppahommissa sattua. Itse olen Turun kauppatorilla myynyt vappuna 5 markan vappulasit kärsällä 200 markan hintaan. Ja yksi tunnettu kauppias täällä Porissa osti Kiinasta kontillisen rikkinäisiä herätyskelloja ja myi ne Venäjälle muutaman tonnin voitolla.

Eikös kaikki sähköpostit sun muut mene tarkastuksien kautta?

Enpä tiedä, mutta onhan tämä Diili parasta suomalaista tosi-teeveetä sitten BB kakkoskauden ohella. Töissäkin kahvilla ei mistään muusta puhuttu, kuin neljän tonnin Astrasta:)
 

Lukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
, niin minkä helvetin takia se Afrikkaan autoja roudaava jobbari ei itse ostaisi niitä autoja suoraan?


Ja ainakaan vielä auto ei ole päätynyt lähellekään Afrikkaa vaan on rekisteröitynä Turussa. Katsastuskin autossa hoidettu ensi kesäkuulle asti. Hyvän diilin joku tehnyt...
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos huomattavasti vanhemmasta Corollasta maksettiin pari tonnia, niin ei tuo 4000 euroa mikään mahdottomuus ole.

Vaikka raisiolainen autokauppias voisi edelleen tehdä Astralla voittoa, niin ei alle tonnin Astran ostamisessa 4000 eurolla ole bisnesmielessä ihan hirveästi järkeä. Minkä helvetin takia kukaan polttaisi yli 3000 euroa katteesta ilmaan? Vastaavia autoja on myynnissä pilvin pimein, ja kuka tahansa ostaisi varmasti parissa tunnissa neljä vastaavaa Astraa yhteensä 4000 eurolla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Jos huomattavasti vanhemmasta Corollasta maksettiin pari tonnia, niin ei tuo 4000 euroa mikään mahdottomuus ole.

Kyllähän nuo Opelit ovat roskaa vanhoihin Corolloihin verrattuna, vaikkakin tuosta ruosteesta ei aavikolla ola haittaa. Siellä kun ei suolata teitä. Noita vanhoja Toyotan romuja olen nähnyt satamassa useinkin, mutta kai niillä neekereilläkin autoje suhteen on jonkinlainen maku. Kyläseppä takoo DX:ään kampiakselin päivässä. Opel nix...

Ensimmäinen fail Opelin osalta on tuo nokkahihna, joka ei ole niitä kaikkein luotettavimpia. Toyotan ketju sensijaan rokkaa täältä ikuisuuteen.

Voin kuvitella, että Corolla DX:llä ajellaan Saharassa vielä seuraavalla vuosisadalla. On se niin varmaa ja helppoa tekniikkaa, että me täällä pohjoisessa voimme vain hajota testereihin ja hajonneisiin antureihin.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos huomattavasti vanhemmasta Corollasta maksettiin pari tonnia, niin ei tuo 4000 euroa mikään mahdottomuus ole.

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=741532

Niin tuossa artikkelissa mainitaa, että 2000 euroa saatin vaihdossa toiseen autoon. Ei kahtatuhatta euroa käteistä.

Onhan näitä autoliikkeitä, jotka tarjoavat vähintään 2000 euroa vaihdossa ajokuntoisesta ja katsastetusta autosta. Mitään muita vaatimuksia heillä ei ole. Mutta mikään autoliike ei maksa 2000 euroa käteistä 23 vuotta vanhasta Corollasta tai 4000 euroa -94 vuosimallin Astrasta. Se olisi meinaan ihan saatanan huonoa pisnestä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Epäilisin, että tämä autokauppias on sen verran kettu, että kun varmasti on juttu kulkenut Turunmailla, että se Rostetti on siellä Hjalliksen ohjelmassa, niin kaveri on haistanut hyvän mainoskikan. Aatelkaapa nyt, kuinka moni on mahtanut goolettaa kyseistä firmaa, joka maksaa perkeleesti vanhoista romuista? (Vaikka totuus olisi toinen). Nyt on tämän päivän Iltiksessä juttu tästä kaupasta.

Ja tekipä homman niin, että ei halunnut nimeään ohjelmaan, koska ihmisten uteliaisuutta on kiva ärsyttää. Kaikki halusi tietää, mikä firma on kyseessä. Tämä julkisuus Tv:n ja radion kautta maksoi siis about 3000 euroa. Ei todellakaan paha raha, bisnesmiehen liike. Vielä niin, ettei Jethrokaan tajunnut mistä on kyse.

Sitten voi olla, että Jethro on sopinut näitä juttuja etukäteen tuttujen firmojen kanssa, että kun tällä ja tällä aikavälillä tulee sähköpostia Rostetilta, niin kannattaa vastata. Ei näistä tiedä.

Mutta uskoisin, että tämä autojobbari teki nyt elämänsä diilin....
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja tekipä homman niin, että ei halunnut nimeään ohjelmaan, koska ihmisten uteliaisuutta on kiva ärsyttää. Kaikki halusi tietää, mikä firma on kyseessä. Tämä julkisuus Tv:n ja radion kautta maksoi siis about 3000 euroa. Ei todellakaan paha raha, bisnesmiehen liike. Vielä niin, ettei Jethrokaan tajunnut mistä on kyse.

Eli kun jobbari olisi saanut 3000 eurolla nimensä julkisuuteen television kautta (ilmaista mainosaikaa) niin nyt mies ei halunnutkaan sitä, vaan päätti vaan "ärsyttää" ihmisten uteliaisuutta, koska kaikki haluavat tietää mikä firma on kyseessä? Ostamalla Ilta-sanomat, ja lukemalla jutun sieltä.

Ei uppoa meikäläiselle. Enkä muuten osta edes Ilta-sanomia, mutta ehkä kaikki muut suomalaiset ostavat?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Eli kun jobbari olisi saanut 3000 eurolla nimensä julkisuuteen television kautta (ilmaista mainosaikaa) niin nyt mies ei halunnutkaan sitä, vaan päätti vaan "ärsyttää" ihmisten uteliaisuutta, koska kaikki haluavat tietää mikä firma on kyseessä? Ostamalla Ilta-sanomat, ja lukemalla jutun sieltä.

Ei uppoa meikäläiselle. Enkä muuten osta edes Ilta-sanomia, mutta ehkä kaikki muut suomalaiset ostavat?

No, tässä oli vain pientä omaa pohdintaa, että miten tuo homma olisi voinut mennä. Jotain outoa tuossa hommassa on ja tietysti on helpointa leimata Jethro huijariksi ja kusipääksi.

No, ehkä "ärsytys" menee vähän salaliittoteorioinnin puolelle, mutta pääpointti on se, että voi olla automies haistoi tässä hyvän kikan saada firmalle mainosta valtakunnallisesti, muutamalla tonnilla.

No, samapa tuo, mutta ei ole kahta sanaa, etteikö Ruustetti olisi tämän ohjelman herra ja hidalgo. Aivan käsittämätön tapaus, kaikessa turkulaisuudessaan..:)
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No, tässä oli vain pientä omaa pohdintaa, että miten tuo homma olisi voinut mennä. Jotain outoa tuossa hommassa on ja tietysti on helpointa leimata Jethro huijariksi ja kusipääksi.

Kusipäästä en tiedä, mutta kyllähän tuossa Jethro huijasi aivan varmasti.

Katsoin ohjelman tänään läpi, ja olihan nuo selitykset aika hauskoja. "En mä sitä tunne, tiedän", "No oon mä ollut samassa lehtijutussa ja telkkarissakin sen kanssa, mutta en mä sitä tunne", "Ei se mun kaveri ole (vaikka joku Jethron firmasta niin sanoikin), semmonen tuttu vaan", "tai ei se edes ole tuttu (kun Hjallis sanoi, että just hän sä sanoi ettet tunne), mä vaan tiedän sen".

Jos jollekin tuo meni läpi, niin ehkä uskoo myös joulupukkiin. Tietenkään todisteita ei ole, mutta ei niitä täällä nettikeskusteluissa tarvitse ollakaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kusipäästä en tiedä, mutta kyllähän tuossa Jethro huijasi aivan varmasti.

Katsoin ohjelman tänään läpi, ja olihan nuo selitykset aika hauskoja. "En mä sitä tunne, tiedän", "No oon mä ollut samassa lehtijutussa ja telkkarissakin sen kanssa, mutta en mä sitä tunne", "Ei se mun kaveri ole (vaikka joku Jethron firmasta niin sanoikin), semmonen tuttu vaan", "tai ei se edes ole tuttu (kun Hjallis sanoi, että just hän sä sanoi ettet tunne), mä vaan tiedän sen".

Jos jollekin tuo meni läpi, niin ehkä uskoo myös joulupukkiin. Tietenkään todisteita ei ole, mutta ei niitä täällä nettikeskusteluissa tarvitse ollakaan.

Niin no, mun mielestä ei ole paha asia palkatessa henkilöä, jos on kontakteja. jos Jethro tiesi tuon firman etukäteen, niin ei kai siinä mitään rikosta tapahtunut. Ja lähtihän niitä posteja muuallekin.

Voi toki uskoa joulupukkiin, siinä samassa kuin siihen, että muijatiimi hommasi yhdellä puhelinsoitolla tuntemattomalta lavallisen kallista kuoharia taide-esittelyyn....
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Voi toki uskoa joulupukkiin, siinä samassa kuin siihen, että muijatiimi hommasi yhdellä puhelinsoitolla tuntemattomalta lavallisen kallista kuoharia taide-esittelyyn....

Sehän oli ihan tavallista kulttuuritapahtuman sponsorointia. Yrityshän sai varmasti nimensä näkyviin myyntinäyttelyssä. Äijien joukkue oli niin tohkeissaan myytyyän tilan naisille, etteivät tajunneet ajatella moista. Lisäksi heillä oli 375€ käytettävän tarjoiluun.

Tuo Jethron autohomma oli kyllä aivan täyttä kusetusta. Vähän meni maku kun siihen ei puututtu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sitten voi olla, että Jethro on sopinut näitä juttuja etukäteen tuttujen firmojen kanssa, että kun tällä ja tällä aikavälillä tulee sähköpostia Rostetilta, niin kannattaa vastata. Ei näistä tiedä.
Tässähän tämä todennäköinen scenaario onkin. Eikä välttämättä ole edes tarvinnut sopia mitään etukäteen. Mahtaako Suomessa edes olla toista Jethro Rostedtia? Nimi on todellakin ollut jo vuosia Turun seudulla tunnettu (ja nyt myös ilmeisesti koko Suomessa?).

Loppujen lopuksi aika tulkinnanvarainen juttu tuo kielto tehdä kauppaa ystävien ja tuttavien kanssa. Hommassa ei olisi ollut mitään selittelyjä, jos vaikkapa Jethron vaimo olisi tuosta katiskasta maksanut sen neljä tonnia. Mutta... jos mies on Turusta kotoisin, niin miksi pitäisi yrittää myydä autoa johonkin Lappeenrantaan tai Kuusamoon? Harvinainen nimi, tunnettu nimi ja varmasti on jo kuvausten aikaan ollut yleisessä tiedossa Jethron osallisuus Diilissä, niin ei siinä mitään Einsteinia tarvita laskeakseen yhteen 1+1.
Ilta-Sanomat kirjoitti:
Tiesikö tämä ei-tuttusi myyntihetkellä, että olet mukana Diili-ohjelmassa?

- No mehän saamme kertoa puhelun alussa, mistä soitamme. Ei siinä tarvitse kenenkään ihan ruudinkeksijä olla tajutakseen, mistä on kyse.

Mikä edes on tuon "tuttavan" määritelmä? Ovatko kaikki kerran Jethron asuntoesittelyissä käyneet henkilöt tuttavia? Sittenhän minäkin olisin! En nyt löytänyt sitä kyseistä Turun Sanomien artikkelia, mutta ei kai nyt yksi lehtijuttukaan (+kuva) kenestäkään tuttavia tee? Sama talousalue ja kaksi pienehköä yritystä, niin väkisinkin siinä törmää keskenään.

Miksi joku sitten maksaa neljä tonnia kyseisestä Opelin rotiskosta on jo kokonaan toinen juttu. Ostajalla ovat olleet faktat tiedossa! Eiköhän tuossa ole kyse ihan normaalista kaupankäynnistä. Ostaja olisi todennäköisesti saanut samanlaisen rottelon muualta halvemmalla, mutta mahdollisesti katsoi hyötyvänsä tästä kaupasta jatkossa jotenkin. Esimerkiksi uuden asunnon osto Turun seudulta tuli varmasti tämän kaupan jälkeen huomattavasti edullisemmaksi/helpommaksi Jethron kautta. Onko tämä sitten Jethron vika? Ei kai se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa! Tässä tapauksessa vielä hullumpi, kun maksaa ilman, että toinen edes pyytää.

"Tiedän henkilön, mutta en tunne!", olisi ollut paras lause Hjalliksen edessä. Itsekin esim. tiedän Miss Suomi 2007 Noora Hautakankaan ja olen tavannut hänet kolme kertaa. Olen myös esiintynyt hänen kanssaan yhteisessä lehtikuvassa, mutta en silti voi sanoa tuntevani häntä. Jos myisin hänelle jotain ja hän olettaisi hyötyvänsä jatkossa tarjoamalla reilua ylihintaa kauppaamastani tuotteesta, niin missä kohtaa myyjänä olisin rikkonut Diilin sääntöjä?

EDIT: ja tulipa vielä mieleeni! Kuinkahan monen henkilön kanssa Hjallis itse on ollut vuosien varrella yhteisissä lehtikuvissa? Lasketaanko sadoissa vai tuhansissa? Määritteleeköhän Hjallis sitten kaikki nämä henkilöt tuttavikseen?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
EDIT: ja tulipa vielä mieleeni! Kuinkahan monen henkilön kanssa Hjallis itse on ollut vuosien varrella yhteisissä lehtikuvissa? Lasketaanko sadoissa vai tuhansissa? Määritteleeköhän Hjallis sitten kaikki nämä henkilöt tuttavikseen?

Hjalliksesta en tiedä mutta Virmanen määrittelee heidät potentiaalisiksi SM-liigakiekkoilijoiksi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikö kellään ole tullut mieleen, että vaikka auton ostaja olisi kuinka ollut Jethron kaveri, niin eihän nyt jumalauta kaveritkaan kolmea tonnia laita sen hyväksi hukkaan, että voisi näin EHKÄ auttaa kaveriaan voittamaan yhden tehtävän tv-ohjelmassa. Sehän voi hyvin todennäköisesti mennä koko raha täysin hukkaan, sillä tehtävän voitto ei kuitenkaan ollut mitenkään varmaa ja vaikka voitto tulikin, niin se ei välttämättä auta Jethroa kilpailun voittamisesa juurikaan. Siis vaikka ei koskaan olisikaan tullut ilmi, että ostaja oli Jethron tuttu.

Ja vaikka Jethro itse maksaisi tälle kaverilleen sen kolme tonnia takaisin, niin hän jos joku varmasti tietää että se kolme tonnia voi hyvinkin mennä täysin hukkaan, kun ei se edes takaa tehtävän voittoa.

Ei se kolme tonnia ole kuitenkaan ihan pikkuraha, jonka voi huvikseen heittää menemään. Mielestäni tämän autokaupan taustalla on jotain todella outoa, mutta se lienee jotain ihan muuta, kuin mitä yleisesti luullaan.
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Tuo Jethron autokauppa on todellakin erikoinen. Ymmärsin jaksosta, että auton osti ns. alan liike ja ammattitaitoa autokaupoista on. Silti tarjotaan toisen autokauppiaan reiluun 900 euroon hinnoitellusta autosta 4000 euroa näkemättä autoa livenä. Aika erikoista.

Jethron puheet täyttä sontaa, puhuu että sai tingattua 2000 euron auton 930 euroon vaikka todellisuudessa sai alennusta 20 euroa, auton hinta 950 euroa. Ja sitten Jethro puhui "jobbareista" jotka ostaa autoja ja otti yhteyttä näihin. Kuinkas ollakaan se ostaja löytyi Raisiosta. Kysynkin kuinka moni on myynyt autonsa "jobbarille" ja saanut käyvän hinnan????? Juttelin tänään yhden "autojobbarin" kanssa ja se nauro tuon auton hintaa, sano että lähempänä 400 euroa voisi olla käypä hinta. Mutta annetaan turkulaisen hölösuun jatkaa Diilissä, show must go on!!!!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Eli kun jobbari olisi saanut 3000 eurolla nimensä julkisuuteen television kautta (ilmaista mainosaikaa) niin nyt mies ei halunnutkaan sitä, vaan päätti vaan "ärsyttää" ihmisten uteliaisuutta, koska kaikki haluavat tietää mikä firma on kyseessä? .

Tällä tavoin tuo näyttää varmasti valtaväestön silmissä enemmän siltä, että kyseessä ei olisi mainos. Selaimella markkinointiopuksia saattaa löytää jänniä juttuja siitä, miten mainoksia yleisesti kannattaa tehdä: myyvimpiä ovat ne, joita ei mielletä mainoksiksi. Lisäksi plussaa vielä siitä, että kohdehenkilö joutuu tekemään itse jotain saadakseen tiedon, vertaa esimerkiksi näihin joskus esiintyneisiin "raaputa esiin X määrä kuviota ja VOITA lehti hintaan Y".
 

julle-jr

Jäsen
Itse olen edelleen sitä mieltä, että Heidin asiointi ravintoloitsijatuttunsa kanssa oli suurempi synti kuin Jethron asiointi jonkun tietämänsä autokauppiaan kanssa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän Hjalliskin tuon myönsi eilen jossain lehtikirjoituksessa että hän ei usko Jethroa, mutta tuo oli pakko hyväksyä koska sitä ei mitenkään pystytty todistamaan filunkipeiksi.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ihan kaikkia viestejä en ole lukenut, mutta veikkaan että tästä on aika vaikea laittaa "paremmaksi".
Pohjanmaalla toimii eräs autoliike ( en mainitse nimeä ) mutta ko. liike myy vuosimalli 1993 farkku astraa hintaan 4950 €. Samasta liikkeestä irtoaa 3 ovinen astra vm. 1994 hintaan 5950 €. Repikää siitä.

Mitä sitten tulee tähän "Afrikan autojuttuun". Tästäkin on saattanut olla ketjussa jo aiemmin, mutta Saksassa valtio on tarjonnut muistaakseni n. 2000 € avustusta jos auton omistaja romuttaa vanhan autonsa ja hankkii tilalle uuden tai uudemman auton. Nyt onkin selvinnyt tai on tutkinnassa että kaikki autot eivät olekkaan päätyneet romutettaviksi vaan jobbarit olisivat myyneet autot Afrikkaan. Kysessä on useiden ja useiden miljoonien eurojen "kuppauksesta"...
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse olen edelleen sitä mieltä, että Heidin asiointi ravintoloitsijatuttunsa kanssa oli suurempi synti kuin Jethron asiointi jonkun tietämänsä autokauppiaan kanssa.

Eikös tämä "ravintoloitsijatuttu" ollut ihan tuttu diilin kautta. Eräässä tehtävässä muistaakseni menivät ko. ravintolaan jotain hommaa hoitamaan. Ja nyt siis tässä seuraavassa tehtävässä käyttivät samaa kontaktiaan hyväkseen. Ei siis käsittääkseni ollut mikään kalakaveri ellei sitten tuntenut (mielestäni ei) jo ennen tuota 3-4 viikon takaista tehtävää.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Eli nyt varmistui se, että Korkkiruuvi on finaalissa.

Korkkiruuvin ja Kotkan kannattaa olla tyytyväisiä, että pääsivät Hjalikan kanssa purjehtimaan kusetus-diilillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös