Mitkä tapahtumat hallilla palstaveljillä on jääneet parhaiten mieleen pelitapahtuman ulkopuolella?
En vuotta muista mutta playoffs aika oli menossa. Ovien avautumista odotettiin ja jääpallokentällä hallin vieressä oli menossa finaaliottelu. En muista miten siinä kävi, mutta hallilla oli menossa C-nuorten playoffs peli jonka Kärpät voitti. Peli venyi sen verran pitkälle että taisi alkulämmittelyn alku venyä. Katsomot olivat lähes täynnä kun C-pojat ratkaisi ottelun jatkoajalla. Varmasti unohtumaton tunnelma pojille. Mitähän ikäluokkaa kyseiset C-junnut olivat.
Toinen lähiaikojen tapahtuma on kun erätauolla soitettiin Yön Kiitos ja kunnia, pelipäivän aamunahan tuli tieto Ollin poismenosta. Hieno ele hallin musiikkivastaavalta.
En tiedä onko sopiva tarina tähän liittyen mutta itselläni on hallin pelitapahtuman ulkopuolelta seuraava kokemus.
2015 finaalit, game 7 ja peliä katsomassa EF katsomossa. Peli eteni jatkoajalle 1-1 tilanteessa ja ei vaan pystynyt sitä jännäriä katsomaan. Jatkoajan erätauolla päätin jäädä vielä yhdelle oluselle ja menin pihan puolelle tupakoimaan. Kaverit menivät takaisin katsomon puolelle jännittyneinä. Siinä kun siemailin olutta ja katselin taivaanrantaa ajattelin että mitenköhän tässä käy. Samalla hetkellä sisäpuolelta kuului meteliä ja ajattelin että joku jäähy tms tuli. Sitten alkoi paukkua, raketit nimittäin suhahti vierestä taivaalle ja maalilaulu rupesi soimaan. Siinä hetkessä tajusin että mestaruus tuli ja juoksin siinä tunnetilassa tuoppi kädessä hallin sisälle kunnes järjestyksenvalvojat ottivat kiinni :D Verkkokalvoille on piirtynyt pelikellon aika 81:00 ja lentäneet varusteet jäällä. Uskomaton fiilis silti vaikka missasinkin.
Oli ensimmäinen kerta kun game7 finaalia olin katsomassa paikanpäällä. 2014 jäin ilman lippuja vaikka olin Raksilan Prisman jonossa ensimmäisenä. Siitä opiksi ottaneena hankin liput netistä seuraavana vuonna.
Voi sitä kuittailun määrää mitä saa kuulla vielä tuosta 2015 finaalista. En siis nähnyt kun Aho teki ratkaisevan maalin ja olin kuitenkin niin lähellä. Kärppiä olen seurannut kaudesta 1997 asti ja vielä odottelen sitä että joskus näkis mestaruuden ratkeamisen paikanpäällä. TV:n välityksellä on nähty useampiakin ja mukavia hetkiä toki nekin.