mixu kirjoitti:
...joukkue oli jo syksyllä täysin vajavainen sentteri osastolta eli jos kerran joukkue on tässä niin täysin väärin se on koottu.
Miten niin täysin väärin koottu? Mä käsitin että kirjoitit tuossa vaan tuosta noin 3-ketjuun sopivasta hyvästä sentteristä, joka nyt siis puuttuu. Sehän on vain noin yksi osa kymmenestä, ja miten sen yhden palikan puuttuminen tarkoittaisi että koko joukkue olisi väärin koottu? Voisitko jotenkin perustella vastausta. Mä en yhtään ymmärrä mikä saa ihmiset täällä liioittelemaan asioita tuolla lailla ja haukkumaan noin paljon Penaa ja kumppaneita.
Mä itse ajattelen, että jos miettii vaikka näin, että liigassa on 14 joukkuetta ja meillä on liigan kaksi top-14 sentteriä. Se on todella hyvin. Jos meillä olisi kolme aivan huippusentteriä, niin se olisi jo uskomattoman hyvin. Ja itseasiassa syksyllähän tilanne niin oli kun Hrdina pelasi. (Vertauskuvallisesti voisi melkeimpä sanoa, että Suomi tai joku muu maa olisi voinut lähteä vaikka mm-kisoihin kolmella tuon tason sentterillä.) Vaikkakin sinä mixu kirjoitit että sentteritilanne oli jo syksyllä täysin vajavainen. Siinä olet kyllä oikeassa ja minä olen samaa mieltä kanssasi, että tämän terävän kärjen takana ei ole kovinkaan hyviä senttereitä, vaan enemmänkin nelosketjukamaa, ja sinne tarvitsisi jonkun. Mä en itse kovinkaan tarkkaan tunne tai tiedä noita nykyisistä pelaajista, että miten hyvin ne pystyy sen tontin hoitamaan. Voihan se olla että joukkueeseen vielä tulee se yksi sentteri. Ja luultavastihan sellainen olisi tullut, mikäli esimerkiksi olisi sattunut pitkiä loukkaantumisia sillä sektorilla. Ja senkin varmaan voi laskea puolustukseksi, ettei Hifki ole kovinkaan paljoa peluuttanut nelosketjua. Tämä ei pelkästään johdu siitä, että sinne ei ole huippupelaajia, vaan myös siitäkin, että kaksi ekaa ketjua ovat todella hyviä.
Mä en tarkkaan tiedä Franciksen selkävaivojen kuntoimisen odotuksista tai muutenkaan tarkemmin, mutta en mä yhden ihmisen sairauksia tai loukkaantumista Penan syyksi pistä. Tämä asia on tietenkin vähän avoin, eikä kukaan tunnu tietävän siitä tarkemmin, vaikka siltikin monet täällä haukkuvat Penaa. Muuten Pena on mun mielestä onnistunut tällä kaudella todella hyvin. Mun mielestä tämän kauden uudet hankinnat ovat onnistuneet paremmin kuin liigassa kellään muulla joukkueella. Guolla, Murray, Kuhta, Pikkarainen ja Murphy ovat viisi varmaankin kalleinta uutta pelaajaa, ja heiltä odotettiinkin eniten. Kaikki ovat onnistuneet todella hyvin. Voiko joku nimetä jonkun toisen tälläisen joukkueen liigasta? Lisäksi ennakkoon todella kovan puolustuksen taakse hommattiin pari "täytemiestä" tuomaan leveyttä, ja monien toivoma Nielikäinen saatiin tuomaan joukkueeseen kovuutta ja nyrkkejä, ja Ahlqvist tuo tulevaisuutta ja taistelua maalivahtiosastolle jne.
Tänään on poissa paljon hyviä ja normaalissa vakiokokoonpanossa olleita puolustajia, ja se on kyllä todella harvinaista. Kuten myös viime matsissa Porissa kun puuttui ihmeellisen paljon hyökkääjiä. Ei nämä ole mitään pitkäaikaispotilaita, vaan varmaankin melko yllättäen tullut tilanne.
Ja mun mielestä on vähän hassu juttu näiden Tob.Salmelaisen ja Seppäsen kanssa. Harva niistä puhui kun he olivat Hifkissä täytemiehiä, mutta nyt kun he lainattiin muualle, niin porukka pitää heitä "huippupelaajina" ja syyttää Penaa. Jos esim alkukaudella Tobias pelasi vaikkapa nyt kolmosessa, niin porukka valitti että meillä on huono joukkue kun tollaiset pelaajat ovat kolmosessa. Mutta nyt kun hän on jossain Porissa tehnyt 13 ottelussa yhden maalin, niin hän kelpaiskin takaisin Hifkin ylempiin ketjuihin.