Viestin lähetti Canuck
vancouverilla on viime aikoina tosiaankin ollut muutama pelaaja loukkaantuneita, chubarov ja lindgren hyökkäyspäässä. mutta ruutu ei ole varsinaisesti paikannut näitä.
Eipä niin, vaan Brad Mayta. On myös muistettava, että Linden on pelannut sentterinä tässä tilanteessa ja palannee laitaan tämän jälkeen. Kyse ei siis ole aivan niin yksinkertaisesta asiasta kuin, että kuka paikkaa ketäkin.
Ruutu on pelannut kohtuullisesti, joskin puolentoista vuoden takaiseen lentoon on vielä kirimistä. En silti usko hänen ohittaneen Mayta depth chartissa. Langdonin peliaika play offeissa tullee olemaan pyöreä nolla, joten niissä Ruutu voi päästäkin pelaamaan, mutta lopulta olennaista onkin hänen tilanteensa ensi kautta ajatellen.
Waiver draft tilanne Vancouverin osalta on sellainen, että on hyvin, hyvin vaikea nähdä miten Ruutu mahtuisi siitä reiästä läpi. Siltä pohjalta sanoisinkin, että jos Ruudun tulevaisuus onkin NHL:ssä, se ei todennäköisesti ole kuitenkaan Vancouverissa. Ellei sitten May lähde muualle (todennäköistä) ja Klatt samoin (mahdollista) ja vielä Langdonkin (mahdollista). Siinäkään tapauksessa tilanne Vancouverissa ei olisi lainkaan selvä. Itse epäilen, että Vancouver myy Ruudun ennen waiver-draftia varausoikeutta vastaan. Se mihin Ruutu päätyy ja millaisia suunnitelmia heillä hänen varalleen on olisi siinä tilanteessa varmaan iso tekijä hänen ensi kauttaan ajatellen. Itse en epäile yhtään, etteikö Ruutu pystyisi olemaan erittäinkin hyvä kolmos- tai neloskentän laituri NHL:ssä, mutta minulta sitä ei kysytä. :P
Minusta näyttääkin nyt siltä, että kysymättä mieheltä itseltään on aika mahdotonta edes arvailla hänen suunnitelmiaan ensi kaudesta. Vancouverin en usko olevan mikään itsestäänselvä ratkaisu, mutta ei sitä varmaan kyllä ole Eurooppaan siirtyminenkään. Oletettavasti Ruutu halutessaan voisi jäädä Pohjois-Amerikkaan, jos suostuisi ottamaan kaksisuuntaisen kontrahdin. Kiinnostaako riski farmielämästä, onkin sitten kysymys johon vain Ruutu itse voisi vastata. Nähtävästi päättäväisyyttä ja yritystä on niin paljon, ettei senkään riskin ottaminen välttämättä ole poissuljettu vaihtoehto.