Hifk Vahvistuu ? "varmat" Tahot Väittävät......

  • 32 996
  • 230

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Re: En ymmärrä...

Viestin lähetti Fist of God


...ja joukkueen johto fanien rahoja. Minuakin välillä kaivertaa, kuten Rallia vähän useimmin, kun puitteet: pääkaupunki, legendaarinen halli, uskolliset fanit, pitkät perinteet jne. ovat kunnossa mutta jotenkin tuntuu, että yksi osa palapelistä pettää kovin usein eli tämä paljon parjattu joukkueen johto. Rahaa palaa joka vuosi aika tavalla mutta urheilullinen menestys on vähän mitä sattuu.

Varo vähän "Fist of God".
Ei näillä sivuilla saa kritisoida IFK:n johtoa.
Isaksson sekä muut "Hyvä Kölli-fanit" voivat vaikka suuttua!
Don Moberg on heille jumala, paljon suurempi/parempi kuin esim.
Tepsin ylipäällikkö Hannu Ansas joka jostain ihmeen syystä voitti Tepsille kasoittain mestaruuksia 90-luvulla.

Ei saa kritisoida! Stadilaisuus on tärkeämpää kuin mestaruus!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Case Karalahti

Viestin lähetti cobol

Valitettavasti asia juontaa juurensa mm. viime kesältä. Seurasin pari kertaa Karalahden ja kavereidensa ns. railakasta menoa. Sen verran olen minäkin aikoinaan kehässä ollut (nuo itämaiset kamppailulajit -;)) että tiedän tuollaisten toistuvien tyhjennysharjoitusten merkityksen henkiselle ja fyysiselle kunnolle.

Mielestäni tällaiset tarinat eivät tänne kuulu, olivat totta tai ei, niin annetaan pelaajien pelata, ilman sensaatiohakuisia kirjoituksia. Toki vaikka SM-liigan pelaajista tällaisia voisin tänne kirjoittaa, mutta kysyn vaan, että ketä sekin palvelee? Jeren ongelmat on ollut tiedossa jo pikkukundista, mutta turha heittää lokaa niskaan nimimerkillä.

Muutenhan kirjoituksesi oli erittäin hyvä ja asiapitoinen, ei siitä sen enempää sanottavaa.
 

JanJ

Jäsen
Re: Re: Re: En ymmärrä...

Viestin lähetti Ralli

Ei saa kritisoida! Stadilaisuus on tärkeämpää kuin mestaruus!

Nyt unohdat sen että Moberg on Turusta kotoisin.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Re: Re: Matematiikkaa ja käsitteitä Ralli!

Viestin lähetti Isaksson

Jaa, ei hajuakaan Villen palkasta. Niinkö luulet vai ihan peräti tiedät?
Ja mitä tulee moniin yv:n, joissa kerrotaan, etteivät jaksa riidellä minun kanssani niin olet sitten varmaan hull16:n kanssa kirjeenvaihdossa, hän lienee ainoa kiistakumppanini tällä palstalla luonnollisesti sinun lisäksi, mutta ei häntä tarvitse monikossa referoida.
Kuinka syvälle valheen suohon aijot kaivautua, ennenkuin tajuat oman asemasi.

"Tsemppiä!
Aina ei ole helppoa olla oikeassa.
Umpifanien kanssa on turha väitellä. Niille on ihan sama mikä tonttulauma luistelee jäällä punainen paita päällä ja maksavat siitä. Juuri tätä moberg/heino ovat aina käyttäneet hyväkseen.
Itse en ainakaan maksa yhdestäkään lipusta niin kauan kuin HIFK:n umpimätä hallitus jatkaa nykysessä koostumuksessaan.
Ja luen paljon mielelläni totuuksia siitä kuinka paskasti tätä jengiä on johdettu vuosikausia kuin umpifanien puolusteluja. "

Ylläolevan yv:n sain taas tänään yhdeltä realistilta. Kyseessä ei ollut Hull 16! Mielestäni hyvä kirjoitus joka aika syvältäkin kertoo IFK:n tämän päivän ongelman joka ei ole Matikainen, hän tekee juuri kaiken niin hyvin kun osaa...
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Re: Re: Re: Jere Karalahti

Viestin lähetti Metukka


Rahan lisäksi pelaajat haluavat menestyä ja pelata menestyvässä seurassa. Jos vertaat jokereiden ja HIFK:n tilannetta viime keväältä, niin kummastakohan joukkueesta sitä oli realistisempi hakea?

Hmm...paha mennä sanomaan, molemmissa rahaa oli käytetty pirusti, kovat joukkueet. Jokerit tippui pleijareista tunnin ennen IFK:ta. Siinä vaiheessa kun Peltonen oli vielä väsäämässä sopparia, tilanne ei ollut mikään katastrofi.
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
RALLIN HENKILÖLLISYYS SELVISI!!

Pentti Matikaisella on selkeästi jakaantunut persoona ja hänen toinen puolensa kirjoittaa tänne jatkoaikaan Ralli nimimerkillä. Rallissa ja Penassa on paljon yhteistä mm. se että Matikainen luulee että valtaosa HIFK:n faneista kannattaa Penaa ja ainoastaan nämä muutama kovaääninen fani vastustaa Penaa, sama juttu täällä jatkoajassa Rallia vastustaa ainoastaan muutama henkilö, mutta Rallin yksityisviesti osasto on aivan tukossa Rallia tukevista viesteistä.

Lisäksi tätä teoriaa tukee tuo Rallin jatkuva Frankin alasampuminen ja siinä sivussa muutama Fööniä moittiva viesti, ettei Rallin todellinen henkilöllisyys paljastu.

Samoin se että Ralli ei näytä todellisuudessa tietävän mitään faktatietoa joukkueesta todistaa että ko. nimimerkin takana on Pena. Nyt kun Pentti on ryssinyt asioita ammattitaidottomuutensa takia yrittää hän Ralli nimellä kaataa koko paskan HIFK:n hallituksen ja Mälkiän niskaan.

Valitettavasti kun olen tällainen rivifani, enkä saa mistään sisäpiiritietona varmistusta edellä esittämääni väitteeseen, niin joudun tyytymään henkilökohtaiseen arvioon, jonka kuitenkin trendin mukaisesti esitän täällä varmana tietona.

RALLI TEE MEILLE PALVELUS JA RAKENNA OMAT SIVUSI JOSSA VOIT KÄYDÄ RAUHASSA KESKUSTELUJA FANIESI JA HIFK:N SISÄPIIRIN KANSSA!
 

MrBluus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Re: Re: Re: Re: En ole menettänyt toivoa :D

Viestin lähetti seetre


Korjaus: Salonoja on rikkaampi kun IFK. Ilman Salonojan rahoja Espoo olis pyhkyitynyt pois liigakartalta. Siinä sitten seurailemaan EPS:än suomisarjapelejä.

Onko se rikos, että seura vaihtaa omistajaa, vararikon partaalla? pitääkö sitä hävetä? Mieti mitä puhut?
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: En ymmärrä...

Viestin lähetti Ralli

Tepsin ylipäällikkö Hannu Ansas joka jostain ihmeen syystä voitti Tepsille kasoittain mestaruuksia 90-luvulla.

Off-topic: Minä kun luulin, että pelaajat ne voittaa mestaruuden, mutta sekin on kait vain stadilaista haihattelua.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: RALLIN HENKILÖLLISYYS SELVISI!!

Viestin lähetti sham69
Pentti Matikaisella on selkeästi jakaantunut persoona ja hänen toinen puolensa kirjoittaa tänne jatkoaikaan Ralli nimimerkillä. Rallissa ja Penassa on paljon yhteistä mm. se että Matikainen luulee että valtaosa HIFK:n faneista kannattaa Penaa ja ainoastaan nämä muutama kovaääninen fani vastustaa Penaa, sama juttu täällä jatkoajassa Rallia vastustaa ainoastaan muutama henkilö, mutta Rallin yksityisviesti osasto on aivan tukossa Rallia tukevista viesteistä.

Lisäksi tätä teoriaa tukee tuo Rallin jatkuva Frankin alasampuminen ja siinä sivussa muutama Fööniä moittiva viesti, ettei Rallin todellinen henkilöllisyys paljastu.

Samoin se että Ralli ei näytä todellisuudessa tietävän mitään faktatietoa joukkueesta todistaa että ko. nimimerkin takana on Pena. Nyt kun Pentti on ryssinyt asioita ammattitaidottomuutensa takia yrittää hän Ralli nimellä kaataa koko paskan HIFK:n hallituksen ja Mälkiän niskaan.

RALLI TEE MEILLE PALVELUS JA RAKENNA OMAT SIVUSI JOSSA VOIT KÄYDÄ RAUHASSA KESKUSTELUJA FANIESI JA HIFK:N SISÄPIIRIN KANSSA!

Taidat sinäkin olla aika finaalissa! Jatka vain samaa rataa...
 

Rob Van Dam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotoisessa SM-liigassa HIFK
Vähän matkan päässä V
no mitä itse nyt Sandyn peliä muistan

niin omasta mielestäni todella hyvä maskimies! Joo sandyhan on kuitenkin kakkosena hifk:n sisäisessä pistepörssissä edellään vain 4 pistettä enemmän tehnyt Z! ja moger on kuitenkin pelannut vähemmän! Eli ei turha mies, siis valitukset pois!:mad:
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Ralli

Näitä sivuja lukee moni henkilö joka ei tänne ikinä kirjoita. Vaikka meikäläisen vastustajia onkin aika monta (5-6 kpl) "näkyvillä" uskon kuitenkin että kannustusjoukkoa löytyy "teitä" paljon suurempi määrä!

Ainakin moni saa hyvät naurut noista teksteistä. Harmi vaan, että täällä ei voi jättää turhia viestejä väliin, vaan ne välttämättä tunkevat näihin ketjuihin. Kyllä hallillakin sinulle naurajia riittää, vähemmän noita kannustajia. Ainiin, mutta sinähän et Jäähallissa käy.

Jos haluaisin lukea pelkästään Mobergia vihaavia viestejä, niin menisin toki jollekin jokerit-fanien keskustelupalstalle tai en saanut peliaikaa IFK:ssa tai en s. En IFK-ketjuun, koska yleensä täällä puhutaan IFK:sta, eikä pelkää paskaa Mobergista.

Sinä, Ralli, olet kuin paikalleen jämähtänyt lp-levy, kun näkee kirjoituksesi, tietää, että siinä lukee "Moberg on sutenööri/parittaja".

Kannattaa hakea Jokereiden johtoon, sieltä voit sitten kuittailla sinua selkeästi jotenkin loukanneelle Mobergille. Jos et pääse sinnekään, niin voit vaikka ruveta vihaamaan Hjallista.

Pikku lisäys: Moberg oli Helsingin selkeästi vihatuimpien joukossa tossa -90 luvun vaihteessa. Erään jokeri-fani ystäväni sanoin: "Se Mobergi on semmoinen ylimielinen mulkku ja parhaiten sen ajatuksia kuvaa se IFK:n uusi biisi, Go IFK, muita ei oo.:D "

Se, että oma "fani" vihaa sitä noin paljon, on minulle ihan uutta. Kyllä Mobergin pelaaja politiikka pänni itsekutakin, varsinkin siis Hjalliksen nousukautena, kun Moberg oli auttamattomasti myöhässä pelaajaostoissa ja kun IFK:n talous pidettiin voiton puolella, vaikka sitten menestyksen kustannuksella. Mielestäni se oli kuitenkin parempi politiikka kuin että olisi otettu kunnolla persnettoa, jolloin jengi ei olisi siinä taloudellisessa kunnossa kuin se on nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Ralli


Ei, Ei,...kyllä minä aion näin jatkaa, ei sille mitään voi!

Näitä sivuja lukee moni henkilö joka ei tänne ikinä kirjoita. Vaikka meikäläisen vastustajia onkin aika monta (5-6 kpl) "näkyvillä" uskon kuitenkin että kannustusjoukkoa löytyy "teitä" paljon suurempi määrä!


Aivan! Sinä olet onnistunut saavuttamaan sen mikä on tämän palstan tarkoitus. Olet saanut itsellesi kannustusjoukon. Upeeta! Minä olen yksi kannustusjoukkueesesi kuuluvista. Sain juuri valmiiksi hienon Ralli rules-plakaatin, seuraavaksi aion väsätä Ralli-t-paidan. On tämä niin jännää...Täällä minä istun päätteeni ääressä ja kannustan sinua: Ralli, Ralli! Hakkaa päälle Ralli! Toivottavasti kuulet kannustushuutoni. Ralli, Ralli!
 
Viimeksi muokattu:

Rob Van Dam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotoisessa SM-liigassa HIFK
Vähän matkan päässä V
ONKO JOKU JO KATTONUT?

että onko hra. Moger mahdollisesti 3goals agenttitoimiston miehiä? Jaksaako joku joka osaa katsoa? kiitos etukäteen!
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ralli

Olen jo kattonut sun kirjoituksia ja miettinyt mitä HIFK merkitsee sinulle oikein? Minä olen istunut nyt yhdeksän vuotta hallilla, itse olen 17, joten olen aloittanut sen aika nuorena. Olen ollut ruotsalaisessa koulussa ja isäni on ifki fani, joten faniuus on aina ollut minulle itsestään selvää. Käytiin kavereiden kanssa kattomassa matsia jne. Sitten kuudennella luokalla vaihdoin koulua - suomalaiseen kouluun. Siellä olin ainoa ifki fani meidän luokka-asteella. Löysin oman paikkani HIFK: n kautta. Ensimmäistä kertaa sain kuulla kuittia faniuudestani kestin sitä reilun vuoden ja sitten tuli vapahtaja. HIFK voitti mestaruuden. Se tunne, HIFK paidan kantamisesta koulussa, ylpeydestä olla hifk fani - kuulua johonkin hienompaa, oli valtava. Oletko sinä kokenut sitä? HIFK on osa elämää kaikille. Siihen voittamiseen väsyy myös. Kuten jo hurriganes:t totesi, It ain't what you do, it's how you do it. HIFK merkitsee minulle ISOA, PAHAA ja PUNAISTA . Mitä se merkitsee sinulle?
 

BigReds#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
pistemiehet

Laitan nyt myös tänne tämän tilaston..

HIFK:n parhaat pistemiehet: (11 parasta)
1. Marek Zidlicky 8 + 20 = 28
2. Alexander Moger 13 + 11 = 24
3. Aigars Cipruss 9 + 15 = 24
4. Toni Häppölä 9 + 8 = 17
5. Kimmo Kuhta 7 + 9 = 16
6. Mika Kortelainen 6 + 9 = 15
7. Kimmo Salminen 8 + 6 = 14
8. Roman Vopat 8 + 5 = 13
9. Robert Kantor 5 + 7 = 12
10. Joonas Vihko 5 + 6 = 11
11. Jukka-Pekka Seppo 2 + 9 = 11

Eli Moger menee toiseksi pisteissä ja otteluita Moger on pelannut 36.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
JanJ

Löysin kirjoituksesi tuolta kaikkien rallien välistä selatessani tätä ketjua.

Mogerhan on Ässien paras pistemies ja paras maalintekijä.Ennen joulua olisin ollut kanssasi samaa mieltä siitä,että miehen myynti ei tulisi edes kyseeseen.Joulun jälkeen tehot ovat kuitenkin kadonneet.Odotin Mogerin ja Jaseckon nousevan kevään profiilipelaajiksi,jotka hjelppaavat Ässät pleijareihin.Mitä vielä!Kevään tähtiä ovat olleet Tähtinen ja Salonen.

Ässien oli pakko tehdä jotain ja Moger kelpasi muualle.

Mutta tämähän on Hifkin ketju.Nuorennusleikkauksen koko kuva käy ilmi kun tarkastelee Hifkin vahvistuksia.Keski-ikä 30 tai yli.

Ässät ei kai saanut Hifkiltä ketään vaihtopelaajaa.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Ralli

Viestin lähetti peruna
Olen jo kattonut sun kirjoituksia ja miettinyt mitä HIFK merkitsee sinulle oikein? Minä olen istunut nyt yhdeksän vuotta hallilla, itse olen 17, joten olen aloittanut sen aika nuorena. Olen ollut ruotsalaisessa koulussa ja isäni on ifki fani, joten faniuus on aina ollut minulle itsestään selvää. Käytiin kavereiden kanssa kattomassa matsia jne. Sitten kuudennella luokalla vaihdoin koulua - suomalaiseen kouluun. Siellä olin ainoa ifki fani meidän luokka-asteella. Löysin oman paikkani HIFK: n kautta. Ensimmäistä kertaa sain kuulla kuittia faniuudestani kestin sitä reilun vuoden ja sitten tuli vapahtaja. HIFK voitti mestaruuden. Se tunne, HIFK paidan kantamisesta koulussa, ylpeydestä olla hifk fani - kuulua johonkin hienompaa, oli valtava. Oletko sinä kokenut sitä? HIFK on osa elämää kaikille. Siihen voittamiseen väsyy myös. Kuten jo hurriganes:t totesi, It ain't what you do, it's how you do it. HIFK merkitsee minulle ISOA, PAHAA ja PUNAISTA . Mitä se merkitsee sinulle?

IFK on joukkiue jota kannatan, en ole siis umpifani. Olen itse pelannut nuorena lätkää IFK:ssa ja istuin hallissa 80,82 ja 98 ratkaisevissa mestaruusmatseissa. 90-luvun alkupuolella minulla oli 3 vuotta kausikortti, muuten olen katsonut matseja silloin tällöin, ehkä noin 20 kotimatsia/vuodessa.

Minä en katso IFK:ta samalla tavalla kuin sinä, mistä olen onnellinen. Minun päivä ei ole pilalla mikäli IFK häviää ottelun enkä ole itse ollut katsomossa, toisaalta jos olen paikan päällä niin jälkeenpäin vit....taa, ja kunnolla....olen varmasti maailman huonoin häviäjä.

Se että tiedostan syyn miksi IFK:lla on mennyt päin helvettiä viimeiset 15 vuotta (paitsi Kekäläisen vuodet) ei tarkoita että minun pitäisi siirtyä Jokerien kannustajaksi...jne.....

Se ettei Kölli ja moni muu enää pärjää liigassa ja minä sanon sen ääneen ei myöskään tarkoita sitä.

Olen vahvasti sitä mieltä että IFK:n pitäisi pelata mestaruudesta vähintään joka toinen vuosi, minulle ei riitä että kaiken maailman sirkuspellet saavat vetää IFK:n "Iso Paha Punainen" paita päälle...varsinkaan kun moni niistä ei osaa edes kunnolla luistella.

eiköhän se siitä...taas kerran.....hoho...minua varoitettiin ennenkuin rupesin tänne kirjoittamaan että "Hyvä Kölli"-fanien kanssa on turha edes kommunikoida mutta en voinut kuvitella sen olevan näin toivotonta....
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kannattajajoukko

Muistaakseni vuonna 94 IFK:n emoseuran keskushallitus oli napit vastakkain lätkä IFK:n kanssa ja siinä rytäkässä kyllä Moberg sai aivan pirun paljon vastustajia. Ehkä "Ralli" kuluu näihin ?
Toisaalta ovathan nämä kirjoitukset kaverin omia (?) mielipiteitä ja osittain aina odotan mitä kaveri jälleen kertoo (toistaa).

Aiheeseen: Moger = yes, Saarela = ABSOLUTELY NO!!
 

JanJ

Jäsen
Re: ONKO JOKU JO KATTONUT?

Viestin lähetti Rob Van Dam
että onko hra. Moger mahdollisesti 3goals agenttitoimiston miehiä? Jaksaako joku joka osaa katsoa? kiitos etukäteen!

Ole hyvä.

Vastaus: Ei ole.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Re: Re: Ralli

Viestin lähetti Ralli

IFK on joukkiue jota kannatan, en ole siis umpifani. Olen itse pelannut nuorena lätkää IFK:ssa ja istuin hallissa 80,82 ja 98 ratkaisevissa mestaruusmatseissa.
Mestaruusvuodet olivat siis 80, 83 (ei 82) ja 98.
No et ainakaan vaikuta umpifanilta..
Menee nyt pilkunn*ssimisen puolelle...:p
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
kysymyksiä ja vastauksia

Sain taas yhdeltä "fanilta" vähän kysymyksiä. Isaksonille kerrottakoon ettei nytkään ollut Hull 16...

Ajattelin että kaikki voisivat ratkoa niitä ajan vietteeksi. Mukana seuraa tietysti ensin minun omat vastaukset jonka jälkeen saadaan varmasti kunnon Don Moberg analyyseja!

Kuka / tai mikä instanssi, olivat
a) vastuussa sitä ettei Kekäläiseille annettu jatkomahdollisuutta vaikka näytöt olivat kiistattomat ?

R: Kekäläinen halusi lisää valtaa IFK:ssa mihin ei hallitus= Heino ja Moberg tietenkään suostunut. En tiedä tarkalleen mitä hän halusi mutta epäilen hallituspaikkaa ja lisää valtaa budjetti päätöksissä. Minä olisin ollut valmis vaikka tekemään Ollilat ja antamaan hänelle kaiken = hallituksen nujan ja tj-postin

b) aiheuttivat taitamattomalla menettelyllä W & S lähtemisen Jokeri leiriin ?

R: Moberg oli sitä mieltä ettei Summanen voi jatkaa koska niin monet pelaajat olivat hänen kansaan sukset ristissä =Kölli ja pari muuta konkaria. Moberg kysyi selän takaa Westerlundilta halukkuutta jatkaa ilman Summasta mutta hän ei tietenkään suostunut.

c)- palkkasivat "valmentajagurut" Ismo Lehkosen jaTimo Blomqvistin

R: Moberg oli Lehkosen palkkaamisen takana, Blomqvistista en tiedä.

d)-antoivat potkut kesken kauden I.Lehkoselle vaikka sillä ei todellisuudessa enää saavutettu mitään ?Päin vastoin, tuhottiin vain seuraavakin kausi= meneillään oleva !.

R: Lehkonen joutui Matikaisen kanssa aika nopeasti riitoihin joten mikäli aloite ei häneltä lähtenyt niin kaukaa ei tarvitse etsiä.

e)- palkkasivat ammattitaidottoman ja vailla tarvittavia/oikeita suhteita olevan P. Matikaisen TJ:iiksi jonka toimista tämä nykyinen surkeus johtuu

R: Matikainen on Kimmo Heinon suosikkipoika, en tosin voi käsittää miksi. Moberg ja Heino kantavat kuitenkin vastuun Matikaisen palkkaamisesta.

Kyseisen kysymyksien lähettäjän loppupuhe:
Noin tumpelot hallituksen jäsenet ja HPJ olis lentänyt jo aikaa sitten Jokerien hallituksesta korvausvaatimusten kera, yhtiön hallitus on myös taloudellisessa mielessä vastuussa toiminnan mielekkyydestä

Ettäs sellaista tällä kertaa.....
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Re: Re: Ralli

Viestin lähetti Janos

Mestaruusvuodet olivat siis 80, 83 (ei 82) ja 98.
No et ainakaan vaikuta umpifanilta..
Menee nyt pilkunn*ssimisen puolelle...:p

Olet aivan oikeassa, suo anteeksi. Ja tuli vielä mokattua "parhaan muiston" mestaruusvuodessa.
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Minäpä olen ollut....

katsomassa, kun HIFK ratkaisi mestaruudet 1969,1970,1974 (muistaakseni kaikkina näinä vuosina ei pelattu sarjaa nykymuotoisena eli ainakin jonain vuonna mestaruus ratkaistiin sarjamuotoisena) sekä mestaruuteen johtaneet finaalit 1980 ja 1983.

Ainoastaan työtilanteen vuoksi jäi näkemättä vuoden 1998
finaalit.

Ensimmäisistä mestaruuksista 1969 ja 1970 minulla ei tosin ole kauheasti muistoja sillä olin tuolloin 4-5 vuotias.

HIFK-faniuden kohokohtia oli kun joskus 70-luvun puolenvälin paikkeilla, olisko ollut 1976 tai 1977 kun HIFK kohtasi Helsingin hallissa WHA:n Winnipeg Jetsin ja ensin Henry Saleva taklasi puhtaasti kaukalon laitaa ja mursi solisluunsa, mutta vielä parempaa oli luvassa, kun Kibe Heino sai Jetsin mieheltä sellaisen töötin,, että Kibe lähti paareilla kentältä. Näin jälkikäteen voi sanoa ettei Jetsin peluri väärää jätkää taklannut!
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
God only knows

Vastauksia.
A: Ottawa
B: Hjallis
C: Ligaföreningen HIFK rf.
D: sama kuin edellinen
E: sama kuin edellinen

Menikö oikein? Mitä mä voitan?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Päivän Rallit

No niin, heti kun on muutaman tunnin pois, niin lisää viestejä tulee useamman sivun verran. Ja pääasiassa tästä Ralli vs. muut -asiasta. Pakkohan tähän on minunkin ottaa kantaa, vaikka ketjun aihe onkin HIFKin vahvistukset

Niin, Rallista...Kritiikki on hieno asia, jankuttaminen ei. Minä kaiken lisäksi uskon isonkin osan Mobergin menneistä mokista. Mutta minulla on hassu tapa elää nykyhetkessä ja samalla katsoa tulevaan. Menneessä rämpiminen ei mielestäni johda mihinkään. Tiedän, että Keklun poistuminen tapahtui juuri tuosta Rallin mainitsemasta syystä. Mutta se kirja on nyt suljettu, mitä sen perään enää haikailemaan? Uutta matoa koukkuun mieluummin.

Minä en jaksa miettiä, että missä vaiheessa laiva ajoi karille. Kaikki näkevät, että kiville meni. Nyt on edes vähän miehistöä vaihdettu ja minua kiinnostaakin ensisijaisesti miten HIFKillä menee nyt ja ensi kaudella? Kuka valmentaa? Ketkä pelaavat? Jos joukkue on hyvä ja menestyksekäs, niin minulle on aivan sama, vaikka HIFKin tj. olisi Jari Kaarela ja hpj. Timo Blomqvist.

Rallin näkökulma lähentelee mielestäni tilannetta, jossa (laiva tuli jo käytettyä ed. kappaleessa) jumbojetti alkaa pudota 10 kilometristä. Miehistö, vaikka 3 kpl, toteaa että perkele, jotain meni vikaan ja nyt pudotaan. Miehistön jäsenistä 2 yrittää oikaista konetta, käynnistää moottoreita, etsiä varalaskupaikkaa, kun taas yksi istuu ja muistuttaa, että kenen syytä tämä kaikki on. Hän ei osallistu muiden ponnisteluihin mitenkään, vaan keskittyy esimerkiksi koneen edelliseen huoltokertaan ja luettelee kaikki asiat, mitkä silloin on tehty väärin. Ja kenen toimesta. Samanaikaisesti koneen korkeus vähenee ja 2 muuta miehistön jäsentä laittaa korvatulpat voidakseen työskennellä rauhassa. Ensisijainen tavoite olisi koneen ja ihmishenkien pelastaminen, sitten kun tämä on saavutettu, voidaan istua pitempään meetingiin ja kritisoida ynnä vaihtaa lentokoneentoimittajaa/huoltoväliä/huoltohenkilöitä tms...Tämä ei tietenkään muuta sitä, että samasta asiasta jatkuvasti valittanut kolmas äijä oli kuin olikin oikeassa koko ajan. Mutta hänen toimintansa ei ollut kovin hedelmällistä eikä nykyhetkeen katsovaa. Tulevaisuudesta puhumattakaan. Mistä vetoa, että matkustajien sympatiat olivat näiden kahden muun kaverin puolella?

Joo, minun HIFK-matsini käydään ensisijaisesti jäällä, sitten vasta kabineteissa. En todellakaan olisi suruissani, jos Moberg ja Heino & kumppanit vetäisivät tietyn johtopäätöksen ja vetätytyisivät vastuusta ottaen Pentin mukaansa ja jättäisivät HIFKin Keklun ja Suhosen käsiin. Mutta jos sairaasti virheitä, mutta joskus oikeitakin päätöksiä tehnyt Frank-setä jäisikin puikkoihin, mutta UTJ:ksi tulisi ammattimies, samoin tj:ksi ja valmentajaksi ja sitä kautta joukkue menestyisi....niin, sehän olisi ihan helvetin jees. Joukkuehan tässä se juttu on. Ja jos HIFK pelaa fyysistä viihdyttävää kiekkoa mitalin tuntumassa tulevaisuudessa, niin olkoon ukko-Frank vaikka dementiaan asti hpj. Eihän siitä silloin olisi mitään haittaakaan...

Nyt tehdyt muutokset tuntuvat hyviltä, valmentajasta ja Vopatista sekä Mogerista lähtien. Tästä voi vielä tulla jotain.

Ja nyt Ralli sanoo, että ei tästä mitään tule, kun nuo samat jäärät istuvat siellä ja ensi kausikin on mennyttä....miksiköhän minä jaksan ja haluan uskoa toisin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös