Hifk Vahvistuu ? "varmat" Tahot Väittävät......

  • 33 030
  • 230

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Svante
God only knows

Vastauksia.
A: Ottawa
B: Hjallis
C: Ligaföreningen HIFK rf.
D: sama kuin edellinen
E: sama kuin edellinen

Menikö oikein? Mitä mä voitan?

Toivottavasti uudet aivot!!

Loistavia vastauksia mikäli viet ne Ligaföreningen hallituskokoukseen ja kerrot että levität tämäntyyppistä propagandaa netissä. Saata jopa saada lisäalennusta sinun seuraavaan kausikorttiin B2:n.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kysymyksiä Rallille

Jossitellaan hieman tulevaisuudesta....
Mikäli IFK sattuisi pääsemään vielä play-offeihin tällä kaudella ja menestys ens´kaudella toisi mitalin tällä samaisella joukkueella niin....

a. Kuka tai ketkä henkilöt palkkasivat Alpo Suhosen?
b. Kuka tai ketkä henkilöt antoivat kenkää edellisille valmentajille?
c. Kuka tai ketkä palkkasivat Vopati ja Mogerin kesken kauden?

Näihin tulevaisuuden kysymyksiin ei ole vastauksia (vielä), koska emme tiedä tulevaisuudesta mitään - yhtä vähän kun sinä tiesit tulevaisuudesta ennen IFK:n alamäkeä.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Ralli

Loistavia vastauksia mikäli viet ne Ligaföreningen hallituskokoukseen ja kerrot että levität tämäntyyppistä propagandaa netissä. Saata jopa saada lisäalennusta sinun seuraavaan kausikorttiin B2:n.

Eli jos joku kirjoittaa jotain hyvää Ligaförningenistä, niin sen on pakko olla väärässä. Mutta kun Ralli kirjoittaa, niin se on totuus.

Jhagin kanssa samoilla linjoilla, laiva on ensin saatava vuotavana telakalle, ennenkuin sitä voidaan korjata.

Ralli, kun luet kirjoituksia täällä, niin huomaat, että tyytyväisiä eivät ole kaikki Kölliin, eivät Heinoon, eivät Mobergiin, eivät Mäkiahoon, eivät Matikaiseen, harva edes yhteenkään heistä. Täällä kirjoittajille se ei kuitenkaan ole pakkoliikkeen omainen juttu, että kun puhutaan esimerkiksi jäähalliin wc:iden lämpötilasta, niin se ei välttämättä ole Moberg, Heino & co:n syytä. Olisiko mitään hyötyä vastata kysymyksiin ilman jokaisen tarinan liittämistä Mobergin Hesperia taustaan. Kyllä minäkin sen opin jo pikku poikana, mitä Hesperiassa tapahtui, vaikka sutenööreistä minulla ei silloin mitään tietoa.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Päivän Rallit

Viestin lähetti JHag


Rallin näkökulma lähentelee mielestäni tilannetta, jossa (laiva tuli jo käytettyä ed. kappaleessa) jumbojetti alkaa pudota 10 kilometristä. Miehistö, vaikka 3 kpl, toteaa että perkele, jotain meni vikaan ja nyt pudotaan. Miehistön jäsenistä 2 yrittää oikaista konetta, käynnistää moottoreita, etsiä varalaskupaikkaa, kun taas yksi istuu ja muistuttaa, että kenen syytä tämä kaikki on. Hän ei osallistu muiden ponnisteluihin mitenkään, vaan keskittyy esimerkiksi koneen edelliseen huoltokertaan ja luettelee kaikki asiat, mitkä silloin on tehty väärin. Ja kenen toimesta. Samanaikaisesti koneen korkeus vähenee ja 2 muuta miehistön jäsentä laittaa korvatulpat voidakseen työskennellä rauhassa. Ensisijainen tavoite olisi koneen ja ihmishenkien pelastaminen, sitten kun tämä on saavutettu, voidaan istua pitempään meetingiin ja kritisoida ynnä vaihtaa lentokoneentoimittajaa/huoltoväliä/huoltohenkilöitä tms...Tämä ei tietenkään muuta sitä, että samasta asiasta jatkuvasti valittanut kolmas äijä oli kuin olikin oikeassa koko ajan. Mutta hänen toimintansa ei ollut kovin hedelmällistä eikä nykyhetkeen katsovaa. Tulevaisuudesta puhumattakaan. Mistä vetoa, että matkustajien sympatiat olivat näiden kahden muun kaverin puolella?

Ja nyt Ralli sanoo, että ei tästä mitään tule, kun nuo samat jäärät istuvat siellä ja ensi kausikin on mennyttä....miksiköhän minä jaksan ja haluan uskoa toisin?

Tuo oli muuten hyvä kirjoitus. Helvetti että nauratti!!
Ero on vaan siinä etten nyt onneksi ole tilanteessa missä hengenmeno olisi lähellä.

Ja vastauksena sun viimeisiin riveihin voin sanoa että mestaruudesta on aivan turha haaveilla ensi kaudellakaan.
Se juna lähti jo ennen tätä kautta! Mutta kuten olen sanonut,
kaikki omalla tavallaan!
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti Svante
Edellinen mestaruus

Millähän aikavälillä tuo edellinen mestarijoukkue koottiin?
Ehkä "Ralli" muistaa?

Jospa sinä Svante keskittyisit neppisautojen kanssa hyysäämiseen. Ehkä niitäkin on myytävänä IFK:n toimistossa?
 

Milo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maple Leafs, DIF, Liverpool
Joko taas!

Yritin aikaisemmissa ketjuissa saamaan rauhan aikaiseksi mutta Ralli ei kyllä hevin anna periksi. Täällä on spekuloitu että mistä Rallin viha johtaa, ja oikein ovat monet veikanneet että henkilökohtainen luokkaus on taustalla, sen näkee jokainen Rallin kirjoitusten tasosta. Vois olla emo IFK:n vanha jäsen, kyllä mutta veikkaan silti jotain muuta, esim 90-luvun puolivälissä IFK kokeili jos minkäkinlaista Bisnesjohtajaa joista kaikista oli vain haittaa kun henkilökohtaiset asiat menivät poikkeuksetta seuran edelle. Veikkaan että Rallin henkilöllisyys voisi löytyä sieltä, tai jostain vastaavasta suunnasta!

Viestin lähetti Ralli


Jospa sinä Svante keskittyisit neppisautojen kanssa hyysäämiseen. Ehkä niitäkin on myytävänä IFK:n toimistossa?

Taso sun jutuillas on Ralli huikea!

Muutama vastaus!

A Oma versioni löytyy aikaisemmin kirjoittamastani jutusta, etsikööt ken haluaa.

B Hah, helppo, Hjallis osti rahalla pois, sopparit olivat valmiit jo kauan ennenkun vika IFK kausi oli loppu!

C Lehkonen oli Kekäläisen viimenen hankinta! joten sulka siitä jälleen Kekäläiselle.

D Eiköhän jokainen katsomossa istunut tiedä vastausta, joukkue pelasi päin persettä!

E Jaa, ammattitaidoton, selvä, en viitsi alkaa latoa Pentin ansiolistaa, mutta kyllä hän minusta kiekkomiheltä vaikuttaa, eikö? Onnistuuko tehtävästään, sen näyttää ensi kaudet

Lopuksi uskon että keksit tuon koko kysymys rundin itse! Jos IFK:n pitäisi tapella joka vuosi sijoista 1-2, saisi olla aika taikuri että tekisi sen laittamatta seuraa konkurrssin, Kekäläinen oli jo hyvässä vauhdissa tekemässä sitä, väität mitä vaan. Se että IFK väliajoin tappelee mestaruuksista on realistista. TPS ja Jokerit ovat resursseiltaan sen verran isompia että heidän kanssaan on turha lähteä kilpa juoksuun. Blues on saanut rahakkaan omistajan niin hekin pystyvät jo tarjoamaan saman verran tai jopa enemmän kun IFK, eli IFK tappelee tapparan/ Ilveksen kanssa samoista sijoista, joskus mestaruudesta joskus ei, ikävää vai mitä. Saa riittää tältä kertaa.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Joko taas!

Viestin lähetti Milo
Yritin aikaisemmissa ketjuissa saamaan rauhan aikaiseksi mutta Ralli ei kyllä hevin anna periksi. Täällä on spekuloitu että mistä Rallin viha johtaa, ja oikein ovat monet veikanneet että henkilökohtainen luokkaus on taustalla, sen näkee jokainen Rallin kirjoitusten tasosta. Vois olla emo IFK:n vanha jäsen, kyllä mutta veikkaan silti jotain muuta, esim 90-luvun puolivälissä IFK kokeili jos minkäkinlaista Bisnesjohtajaa joista kaikista oli vain haittaa kun henkilökohtaiset asiat menivät poikkeuksetta seuran edelle. Veikkaan että Rallin henkilöllisyys voisi löytyä sieltä, tai jostain vastaavasta suunnasta!

Muutama vastaus!

A Oma versioni löytyy aikaisemmin kirjoittamastani jutusta, etsikööt ken haluaa.

B Hah, helppo, Hjallis osti rahalla pois, sopparit olivat valmiit jo kauan ennenkun vika IFK kausi oli loppu!

C Lehkonen oli Kekäläisen viimenen hankinta! joten sulka siitä jälleen Kekäläiselle.

D Eiköhän jokainen katsomossa istunut tiedä vastausta, joukkue pelasi päin persettä!

E Jaa, ammattitaidoton, selvä, en viitsi alkaa latoa Pentin ansiolistaa, mutta kyllä hän minusta kiekkomiheltä vaikuttaa, eikö? Onnistuuko tehtävästään, sen näyttää ensi kaudet

Lopuksi uskon että keksit tuon koko kysymys rundin itse! Jos IFK:n pitäisi tapella joka vuosi sijoista 1-2, saisi olla aika taikuri että tekisi sen laittamatta seuraa konkurrssin, Kekäläinen oli jo hyvässä vauhdissa tekemässä sitä, väität mitä vaan. Se että IFK väliajoin tappelee mestaruuksista on realistista. TPS ja Jokerit ovat resursseiltaan sen verran isompia että heidän kanssaan on turha lähteä kilpa juoksuun. Blues on saanut rahakkaan omistajan niin hekin pystyvät jo tarjoamaan saman verran tai jopa enemmän kun IFK, eli IFK tappelee tapparan/ Ilveksen kanssa samoista sijoista, joskus mestaruudesta joskus ei, ikävää vai mitä. Saa riittää tältä kertaa.

Ei voi olla totta....yksinkertainen saa olla mutta ei tyhmä!!

Johtuisikohan nämä keskustelut siitä että sinä/muut väität vastaan/yllytät?? En minä itsekseni täällä kirjoittele!
Esimerkiksi Milon vastaukset ovat tästä paras esimerkki....mikään niistä ei pidä paikkansa.
Oletko Milo lukenut esim. JHag tai muita vastauksia? Niissä löytyy jopa myönnytyksiä....sinun vastaus joka väittää että Kekäläinen oli Lehkosen valinnan takana on kaiken huippu ja kertoo kaiken sinusta ja monista muista "Hyvä Kölli"-faneista.
Voin kertoa sinulle että Kekäläinen ei todellakaan valinnut Lehkosta. Keklu on aikoinaan sanonutkin että valmentaja on puoli joukkuetta, asia jota ei Mob...no jaa..annetaan olla!

Seuraavaksi varmaan väität että Patrick Hucko oli myös Kekäläisen hankinta!
Hänen hankinnasta on muuten Lehkonen kertonutkin hauskan tarinan mutta eihän sitä täällä uskalla kertoa koska se sisältää negatiivista juttua Mobergista....

ps. minun viha ei johdu mistään loukkauksesta, vaan silkasta kusetuksesta!
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Asiaan
Miksi "jatkoaika.com" ja sen keskustelupalstat ovat olemassa ??
Juu, jotta rekisteröityneet henkilöt voivat kirjoitella ASIALLISESTI omia mielipiteitä eri keskusteluaiheista.

ASIALLINEN keskustelu ei minun mielestäni ole toisten mollaamista tai (jatkuva) v****lu toisille ja heidän näkemyksilleen.
Ei myöskään häiriköinti-kirjoittelua, kuten jatkuva asian vierestä kirjoitteleminen ja omien mielipiteiden JATKUVAA toistamista oli sitten aihe mikä tahansa.

Moger on selvä vahvistus, mielestäni, oli sitten hankinnasta vastuussa kuka helvetissä tahansa. Ja mikäli tämä hankinta jostakin syystä tulevaisuudessa osoittautuu virheeksi en tule haukkumaan vastuussa ollutta IFK:n hallituksen jäsentä tai tj:tä.
Virheitä tekee jokainen joka uskaltaa otta riskejä. Se joka ei mitään tee, ei myöskään tee virheitä.
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Re: Re: Että noin!

Viestin lähetti Ralli


Ei se mitään kummaa ole. Näin hallitus on toiminut jo vuositolkulla. Kukaan ei ota lopullista vastuuta. Veikkaajassa oli tänään siitä hyvä kirjoitus.

Jaa täh? Missä sen hyvän kirjoituksen näit? Jos luit sitää samaa vuodatusta mitä minä, missä oli lähinnä pelkästään,

a) Matikaisen dissausta. Turhaa lokaa. Linnavalli luulee tietävänsä paljon, mutta kuinkahan tosiaan se asian laita lienee...

b) IFK:n hallituksen eri jäsenten morkkaamista. Lisää lokaa. Jos Linnavalli tosiaan haluaa Seiskan toimitukseen, miksi mies tekee skuuppeja vielä Veikkaajassa, kun ilmeisesti draaman hän osaa?
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Viestin lähetti Ralli


On se kumma että heti kun IFK hankki kolmannen luokan kanukkivahvistuksen (Moger) niin fanit selittelevät rinta rottingilla että täältä tullaan mestaruus.......voi voi

Ylläoleva teksti on fakta! vai miksi luulette ettei Matikainen saanut yhtään kotimaista huippupelaajaa joukkueeseen? Yritystä oli mutta lopputuloksen tiedämme kaikki. Koko viime kauden loppusotku meni Matikaisen piikkiin ja kyllä sellaiset asiat vaikuttavat!

Ville Peltosesta sen verran että hänen valintaan vaikutti varmasti koko paketti. Raha on tosin tärkeä ja tiedän että hän sai Jokereista tuplasti enemmän kuin mitä Fööni hänelle tarjosi!




Minusta Matikainen on onnistunut mainiosti linjassaan tehdä IFK:sta ISO ja fyysinen joukkue. Vopat ja Moger sopivat IFK:n imagoon ja pelityyliin kuin "nyrkki silmään". Ongelmana ovat olleet maalintekijät. Niitä ei tahdo löytyä mistään.

Lihaosasto on nyt todella hyvällä mallilla, ja itse ainakin (vaikken suoranaisesti IFK-fani olekaan) katson mielummin isoa, fyysistä ja ehkei niin taitavaakaan IFK:ta kuin jotain taitavaa mutta väritöntä mikkihiirilaumaa.

IFK on ennenkaikkea imagojoukkue, ja Matikainen on mielestäni saanut aivan liikaa lokaa niskaansa. Ok, hän on epäonnistunut taitopelaajien hankinnassa ja tehnyt muutaman typerän munauksen (esim. päästänyt Sihvosen pois), mutta OMASTA mielestäni IFK alkaa (maalintekijöitä ja kunnon puolustajia lukuunottamatta) näyttää JUURI sellaiselta kun sen pitääkin. Isolta ja rumalta.

Tässä suuntauksessa en näe mitään vikaa. Mielummin vähemmän taitava fyysinen pelaaja kuin joku Kimmo Kuhdan tai Teppo Kivelän tapainen mikkihiirisurffailija
 

J.Pursey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NyR, Chelsea
Re: Päivän Rallit

Viestin lähetti JHag
No niin, heti kun on muutaman tunnin pois, niin lisää viestejä tulee useamman sivun verran. Ja pääasiassa tästä Ralli vs. muut -asiasta. Pakkohan tähän on minunkin ottaa kantaa, vaikka ketjun aihe onkin HIFKin vahvistukset

Niin, Rallista...Kritiikki on hieno asia, jankuttaminen ei. Minä kaiken lisäksi uskon isonkin osan Mobergin menneistä mokista. Mutta minulla on hassu tapa elää nykyhetkessä ja samalla katsoa tulevaan. Menneessä rämpiminen ei mielestäni johda mihinkään. Tiedän, että Keklun poistuminen tapahtui juuri tuosta Rallin mainitsemasta syystä. Mutta se kirja on nyt suljettu, mitä sen perään enää haikailemaan? Uutta matoa koukkuun mieluummin.

Minä en jaksa miettiä, että missä vaiheessa laiva ajoi karille. Kaikki näkevät, että kiville meni. Nyt on edes vähän miehistöä vaihdettu ja minua kiinnostaakin ensisijaisesti miten HIFKillä menee nyt ja ensi kaudella? Kuka valmentaa? Ketkä pelaavat? Jos joukkue on hyvä ja menestyksekäs, niin minulle on aivan sama, vaikka HIFKin tj. olisi Jari Kaarela ja hpj. Timo Blomqvist.

Rallin näkökulma lähentelee mielestäni tilannetta, jossa (laiva tuli jo käytettyä ed. kappaleessa) jumbojetti alkaa pudota 10 kilometristä. Miehistö, vaikka 3 kpl, toteaa että perkele, jotain meni vikaan ja nyt pudotaan. Miehistön jäsenistä 2 yrittää oikaista konetta, käynnistää moottoreita, etsiä varalaskupaikkaa, kun taas yksi istuu ja muistuttaa, että kenen syytä tämä kaikki on. Hän ei osallistu muiden ponnisteluihin mitenkään, vaan keskittyy esimerkiksi koneen edelliseen huoltokertaan ja luettelee kaikki asiat, mitkä silloin on tehty väärin. Ja kenen toimesta. Samanaikaisesti koneen korkeus vähenee ja 2 muuta miehistön jäsentä laittaa korvatulpat voidakseen työskennellä rauhassa. Ensisijainen tavoite olisi koneen ja ihmishenkien pelastaminen, sitten kun tämä on saavutettu, voidaan istua pitempään meetingiin ja kritisoida ynnä vaihtaa lentokoneentoimittajaa/huoltoväliä/huoltohenkilöitä tms...Tämä ei tietenkään muuta sitä, että samasta asiasta jatkuvasti valittanut kolmas äijä oli kuin olikin oikeassa koko ajan. Mutta hänen toimintansa ei ollut kovin hedelmällistä eikä nykyhetkeen katsovaa. Tulevaisuudesta puhumattakaan. Mistä vetoa, että matkustajien sympatiat olivat näiden kahden muun kaverin puolella?

Joo, minun HIFK-matsini käydään ensisijaisesti jäällä, sitten vasta kabineteissa. En todellakaan olisi suruissani, jos Moberg ja Heino & kumppanit vetäisivät tietyn johtopäätöksen ja vetätytyisivät vastuusta ottaen Pentin mukaansa ja jättäisivät HIFKin Keklun ja Suhosen käsiin. Mutta jos sairaasti virheitä, mutta joskus oikeitakin päätöksiä tehnyt Frank-setä jäisikin puikkoihin, mutta UTJ:ksi tulisi ammattimies, samoin tj:ksi ja valmentajaksi ja sitä kautta joukkue menestyisi....niin, sehän olisi ihan helvetin jees. Joukkuehan tässä se juttu on. Ja jos HIFK pelaa fyysistä viihdyttävää kiekkoa mitalin tuntumassa tulevaisuudessa, niin olkoon ukko-Frank vaikka dementiaan asti hpj. Eihän siitä silloin olisi mitään haittaakaan...

Nyt tehdyt muutokset tuntuvat hyviltä, valmentajasta ja Vopatista sekä Mogerista lähtien. Tästä voi vielä tulla jotain.

Ja nyt Ralli sanoo, että ei tästä mitään tule, kun nuo samat jäärät istuvat siellä ja ensi kausikin on mennyttä....miksiköhän minä jaksan ja haluan uskoa toisin?

Edellämainittuun JHagin kirjoitukseen on varsin helppo yhtyä. Olen itsekin aikaisemmin kritisoinut HIFK:ta voimakkaasti, silloin kun olen katsonut siihen olevan aihetta. Jankkaaminen on aivan eri asia kuin kritisointi ja silmään on pistänyt että kaikki jotka eivät suhtaudu HIFK:n nykyjohtoon yhtä suurella raivolla kuin Ralli ovat Kölli-faneja. Ei se asia ihan näin ole, itse sanoin jo pari vuotta sitten että Köllin aika on ohi ja ihmettelin myös kovasti Saken paluuta HIFK:n maalin suulle, koska mielestäni Sakke ei ole voittava maalivahti. Kuitenkaan en ole katsonut tarpeelliseksi jankata mielipiteitäni esimerkiksi Köllistä ja Sakesta näihin foorumeihin joka päivä.
Minusta HIFK on menossa vihdoinkin oikeaan suuntaan ja joukkueeseen on värvätty pari ihan oikeata vahvistusta (Vopat&Moger). On asioita joissa olen täysin samaa mieltä Rallin kanssa, mutta tuollainen jankkaaminen vie aiheelliseltakin kritiikiltä terän pois.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Päivän Rallit

Viestin lähetti sham69


Edellämainittuun JHagin kirjoitukseen on varsin helppo yhtyä. Olen itsekin aikaisemmin kritisoinut HIFK:ta voimakkaasti, silloin kun olen katsonut siihen olevan aihetta. Jankkaaminen on aivan eri asia kuin kritisointi ja silmään on pistänyt että kaikki jotka eivät suhtaudu HIFK:n nykyjohtoon yhtä suurella raivolla kuin Ralli ovat Kölli-faneja. Ei se asia ihan näin ole, itse sanoin jo pari vuotta sitten että Köllin aika on ohi ja ihmettelin myös kovasti Saken paluuta HIFK:n maalin suulle, koska mielestäni Sakke ei ole voittava maalivahti. Kuitenkaan en ole katsonut tarpeelliseksi jankata mielipiteitäni esimerkiksi Köllistä ja Sakesta näihin foorumeihin joka päivä.
Minusta HIFK on menossa vihdoinkin oikeaan suuntaan ja joukkueeseen on värvätty pari ihan oikeata vahvistusta (Vopat&Moger). On asioita joissa olen täysin samaa mieltä Rallin kanssa, mutta tuollainen jankkaaminen vie aiheelliseltakin kritiikiltä terän pois.


Juurikin näin. Tuo lapsellinen jankutus-Ralli saa väkisinkin tuntemaan sympatioita IFK johtoa ja jopa Penaa kohtaan.. vaikka siis asiat onkin suurimmaksi osaksi tähän asti hoidettu päin p...tä. Hmm.. niinkuin joku tuossa muutama sivu sitten mainitsi, niin olisiko tämä Ralli sittenkin Pena tai peräti fränkki ite? :D Tarpeeksi kauan kun tuota jatkaa niin saletisti rupeaa Pena ja Fränkki kaikkine karvoineen tuntumaan hyviltä jätkiltä. Käänteispsykologiaa, vai mitä se nyt on ;)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
On..

minullakin tuttuja, jotka ovat pettyneet ifk:n toimintaan vähän Rallin tyyliin ja jääneet pois hallista. Siihen kaikilla on oikeus. Eihän meitä kukaan hae konepistoolien kanssa kotoa ja kuljeta väkisin halliin. Keskustelut heidän kanssaan ovat helposti saman sävyisiä myöskin.

Näin pitkän linjan kannattajana (hallissa 7-vuotiaasta asti, 1969 eka matsi), olen tottunut ifk:hon. Ifk ei ole tasaisen tylsä mestaruusjyrä. Me menestytään aina silloin tällöin. Olen oppinut elämään ifk:ni kanssa ylä-ja alamäessä. Tämähän on vähän kuin avioliitto, paitsi että puolisoa ei yhtä helposti vaihdeta.

Se tämän keskustelun tekee vielä hankalaksi, että nämä "rallit" eivät tällä hetkellä käy katsomassa ifk:n pelejä paikanpäällä. Heidän kanssaan ei siis voi keskustella jääkiekosta. Joudutaan keskustelemaan "on se ifk:n hallitus ..ska ja Pentti on vielä ..skempi. Tuohimaa se vasta ..ska onkin. " -tyylisesti. Emme puhu sanaakaan pelaajista, otteluista tai esim peluuttamisesta, koska rallit eivät enää ole niistä perillä. Se tekee tästä "keskustelusta" hieman ikävää.

On käynyt mielessä (Kamraterna) myös tässä osoitteessa. Luodaan hahmo, joka on ainoastaan negatiivinen. Saadaan aikaan vastareaktio.

Kyllä se aina kannattaisi tosiaan keskittyä tulevaisuuteen eikä jäädä jumiin näihin menneisiin juttuihin. Ai niin, kun ei näiden rallien kanssa voi nykyjääkiekosta keskustella.

Se vielä huvittaa, kun jankutetaan samoja juttuja ikäänkuin kukaan meistä ei olisi ikinä niitä kuullut ns "paljastetaan Kölli-faneille totuuksia".
 
Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Joko taas!

Viestin lähetti Milo


C Lehkonen oli Kekäläisen viimenen hankinta! joten sulka siitä jälleen Kekäläiselle.



Tämä ei sitten todellakaan pidä paikkaansa. Muistan kun tämä Lehkosen ja mykän sopimus julkistettiin. Siitä oli lehdessä juttu, jossa Keklu sanoi että hänellä ei ole mitään tekemistä tämän sopimuksen kanssa, mutta kohteliaana kertoi että parivaljakko on kova tekemään töitä.
 
Viimeksi muokattu:

Eldritch

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa mieltä Johanneksen kanssa

Olen Rallin mieltä samaa mieltä monesta asiasta, mutta kuinka hedelmällistä keskustelua voisi käydä sellaisen ihmisen kanssa, joka ei ilmeisesti ole Keklun ajan jälkeen monta kertaa halliin astunut ja on täten kykenemätön käymään muunlaista lätkäkeskustelua kuin pakkomielteisesti toistelemaan Mobergin ja Heinon syntejä viimeisen kahdenkymmenen vuoden ajalta. Kuten on todettu, rallin logiikkakin pettää. Keklun palkkaaminen oli säkää, mutta Matikaisen palkkaaminen tyypillinen osoitus Mobergin ammattitaidottomuudesta. Lehkosen palkkaaminen oli virhe, mutta niin oli Lehkosen erottaminenkin (vaikka silloin kausi oli täysin pelastettavissa – toisin kuin tässä Mälkiän vaihdossa). Mälkiän palkkaaminen oli virhe (koska huonompi valmentaja kuin Summanen ja pelotti Ville pois), mutta niin oli Mällin erottaminenkin.

Mahdoitko Ralli nauttia edes niistä Kekäläisen vuosista? Vai kiehuitko silloin raivosta sen vuoksi, että Moberg ja Heino saavat ansiotonta kunniaa HIFK:n menestyksestä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: On..

Viestin lähetti Johannes
minullakin tuttuja, jotka ovat pettyneet ifk:n toimintaan vähän Rallin tyyliin ja jääneet pois hallista. Siihen kaikilla on oikeus. Eihän meitä kukaan hae konepistoolien kanssa kotoa ja kuljeta väkisin halliin. Keskustelut heidän kanssaan ovat helposti saman sävyisiä myöskin.

Näin pitkän linjan kannattajana (hallissa 7-vuotiaasta asti, 1969 eka matsi), olen tottunut ifk:hon. Ifk ei ole tasaisen tylsä mestaruusjyrä. Me menestytään aina silloin tällöin. Olen oppinut elämään ifk:ni kanssa ylä-ja alamäessä. Tämähän on vähän kuin avioliitto, paitsi että puolisoa ei yhtä helposti vaihdeta.

Se tämän keskustelun tekee vielä hankalaksi, että nämä "rallit" eivät tällä hetkellä käy katsomassa ifk:n pelejä paikanpäällä. Heidän kanssaan ei siis voi keskustella jääkiekosta. Joudutaan keskustelemaan "on se ifk:n hallitus ..ska ja Pentti on vielä ..skempi. Tuohimaa se vasta ..ska onkin. " -tyylisesti. Emme puhu sanaakaan pelaajista, otteluista tai esim peluuttamisesta, koska rallit eivät enää ole niistä perillä. Se tekee tästä "keskustelusta" hieman ikävää.

On käynyt mielessä (Kamraterna) myös tässä osoitteessa. Luodaan hahmo, joka on ainoastaan negatiivinen. Saadaan aikaan vastareaktio.


-Samoilla linjoilla, myös kristianin kanssa. Minullekin kelpaa HIFK, jossa on kokoa ja fysiikkaa. Jos se vielä viihdyttää näillä elementeillä, niin hienoa. Ja jos siellä on vielä taitoa seassa, niin upeaa. Mutta hoidetaan ensin näitä oikeanoloisia pelaajia jengiin.
Jos minun pitäisi valita vaikka neljänneksi sijoittuva iso ja ilkeä HIFK hyvällä viihdekertoimella tai Pelicans-inkarnaatio valmennuksineen päivineen ja finaalipaikkoineen, niin pelkään pahoin, että ottaisin sen ryminäHIFKin....Luulen, että moni muukin. Tämähän ei tarkoita, etteikö finaalipaikka kelpaisi, ei tietenkään, mutta sen pitää tulla oikeanlaisella pelillä.

HIFKin kivijalka on kuitenkin imago ja nyt on onneksi luovuttu Kuulan aikaisesta mikkihiirilinjasta. Silloinhan Tomppa Laaksosen tyyppiset isot jätkät pistettiin sivuun ja kentällä polkivat illasta toiseen Markku Hurmeen ja Aki Uusikartanon kaltaiset terminaattorit.

Tämä Ralli-spekulaatio voi olla tottakin. Itse asiassa Ralli voi olla muutaman kirjoittajan ryhmä, kielipoliittiset tutkimukseni tukevat hieman tätä näkemystä...Suomalaisethan menevät aina sen puolelle, jota tarpeeksi paljon lyödään - Matti Nykänen, Kari Tapio, Topi Sorsakoski...mitä enemmän tulee lokaa niskaan, niin sitä enemmän kansa heistä tykkää. Rallin kiivaus pistää epäilemään itse Pentti-setää...mutta Ralli osaa kuitenkin kirjoittaa, Pentti taas ei. Ja kuten sham69 tuossa totesi, monet monet Rallin esittämät asiat ovat aivan totta. Mutta kun sillä ei ole koskaan muuta asiaa....Ja minäkin olen aikaa sitten antanut kengän kuvaa sekä Saken että Köllin persauksiin vanhoja saavtuksia yhtään väheksymättä. Sen näkee kaikista matsiketjuista...vai mitä Janos ja 58? Sakke ei osaa ottaa voittoa, vaikka voitto tulisi sen luo ja vääntäisi sitä nenästä ja Köllin nykyinen polkee, polkee, suu käy ja mitään ei tapahdu -esitys on itse asiassa Markku Hurmeen reinkarnaatio.

Mutta kun nämä 35 ja 22 kuitenkin joukkueessa narinasta huolimatta ovat, niin olkoon näin...täytyy keskittyä olennaiseen ja toivoa, että tämä rouheampi osasto, Pasi, Mäkkäri, Vopat, Moger jne hoitaa homman. Minua kiinnostaa se kuitenkin enemmän kuin Sakkeen/Kölliin/Kuhtaan juuttuminen. Jokainen, joka jääkiekosta ymmärtää, näkee ketkä kuuluisivat joukkueeseen, ketkä eivät, mutta se siitä. Koetetaan tehdä parempi jengi ensi kaudella ja tsemppiä tälle nykyiselle jo parantuneelle porukalle.

Käsi sydämelle: onko täällä muitakin, joita kiinnostaa ensisijaisesti joukkue, valmennus, pelityyli ja menestys jäällä ohi sen, ketkä puikoissa istuvat? Eli toistan itseäni: Jos minulle annetaan iso, ilkeä ja menestyvä HIFK, niin minulle on aivan sama vaikka tj.olisi Jari Kaarela ja hpj. Timo Blomqvist. Eihän narrifanitkaan valita, että Hjallis on mulkku. Se nyt on mitä on, mutta helvetin hyvä jengi niillä on.
 

Carlos

Jäsen
Ei hyvänen aika pojat sentään! Kypsyin jo eilen totaalisesti tähän ketjuun, tänään sitten ajattelin tulla katsomaan josko jotain olisi edetty, mutta ei. Samaa täysin turhaa iänikuista ininää aiheesta "kyllä se Nooa oli tyhmä kun rakensi arkkinsa puusta, olisi tehnyt lasikuidusta ja titaanista niin se voisi olla vieläkin jäljellä". Tämmöinen muna vs. kana keskustelu on täysin turha, sillä kukaan ei tule muuttamaan mielipiteitään, kukaan ei voi sanoa mikä oli varmasti kenenkäkin syytä, eikä kenenkään päivä täällä ainakaan parane.

Ralli on Ralli, jätetään hänen kommentit ihan omaan arvoonsa. Pitääkö niistä kaikista nostaa meteliä? Jos minulta kysyttäisiin, olisin sulkenut tämän ketjun jo ajat sitten. Topicci oli siis Hifk:n vahvistukset, ei hiekkalaatikkoväittely. :mad:
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Carlos
Ei hyvänen aika pojat sentään! Kypsyin jo eilen totaalisesti tähän ketjuun, tänään sitten ajattelin tulla katsomaan josko jotain olisi edetty, mutta ei. Samaa täysin turhaa iänikuista ininää aiheesta "kyllä se Nooa oli tyhmä kun rakensi arkkinsa puusta, olisi tehnyt lasikuidusta ja titaanista niin se voisi olla vieläkin jäljellä". Tämmöinen muna vs. kana keskustelu on täysin turha, sillä kukaan ei tule muuttamaan mielipiteitään, kukaan ei voi sanoa mikä oli varmasti kenenkäkin syytä, eikä kenenkään päivä täällä ainakaan parane.

Ralli on Ralli, jätetään hänen kommentit ihan omaan arvoonsa. Pitääkö niistä kaikista nostaa meteliä? Jos minulta kysyttäisiin, olisin sulkenut tämän ketjun jo ajat sitten. Topicci oli siis Hifk:n vahvistukset, ei hiekkalaatikkoväittely. :mad:

-Aivan totta. Ja laitetaan tähän vahvistumiseen liittyvä huhu: otsikossakin esiintyvän Saarelan siirtymisessä on käsittääkseni tullut jotain mutkia matkaan. Eli se ei olekaan niin selvä tapaus...
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Re: Re: On..

Viestin lähetti JHag


Käsi sydämelle: onko täällä muitakin, joita kiinnostaa ensisijaisesti joukkue, valmennus, pelityyli ja menestys jäällä ohi sen, ketkä puikoissa istuvat? Eli toistan itseäni: Jos minulle annetaan iso, ilkeä ja menestyvä HIFK, niin minulle on aivan sama vaikka tj.olisi Jari Kaarela ja hpj. Timo Blomqvist. Eihän narrifanitkaan valita, että Hjallis on mulkku. Se nyt on mitä on, mutta helvetin hyvä jengi niillä on.

JHag:

Täysin samaa mieltä.Minulle on yks ja sama,vaikka siellä johdossa hääräisi itse Ralli kaikentietävässä olemuksessaan.Tärkeintä on jos/kun edes välillä tulee menestystä.Olen määrätyissä asioissa myöskin Rallin linjoilla,mutta tuollainen käsittämätön jankutus ja mollaaminen ei enää jaksa kiinnostaa.

Olen muuten tänään tulossa hallille,eli peruin lupaamani henkilökohtaisen boikotin.Uusia vahvistuksia on aina kiva katsella,mutta nämä meidän miehet taisivat tulla kuitenkin liian myöhään.On se saatana kummaa,kun näin viimetinkaan jätetään asioiden hoitamiset.Toivottavasti kuitenkin tänään hoidetaan homma kotiin ja tällä tavoin säilytetään edes jonkinlaiset mahdollisuudet viivaan.

Mikäli viivan saavutamme on kaikki avoinna,sillä joukkueemme on jo monesti näyttänyt kyntensä,kun tosipelit alkavat.Apen tulo oli pelkkää plussaa jengille,nyt tuntuu olevan jo jonkunlainen pelitaktiikkakin.Täysillä vaan sotaan,pisteet himaan ja jatkossa Porista pojot myös mukaan,sitten alkaa näyttää jo hiukan valoisemmalta.Loppukauden pelit ovat kyllä meille kaikki elintärkeitä ja uskon/toivon,että tästä suosta vielä noustaan.
Hörpssss!!!!!!!!
 

Ettan

Jäsen
Suosikkijoukkue
H.I.F.K
Re: Re: On..

Viestin lähetti JHag

Käsi sydämelle: onko täällä muitakin, joita kiinnostaa ensisijaisesti joukkue, valmennus, pelityyli ja menestys jäällä ohi sen, ketkä puikoissa istuvat? Eli toistan itseäni: Jos minulle annetaan iso, ilkeä ja menestyvä HIFK, niin minulle on aivan sama vaikka tj.olisi Jari Kaarela ja hpj. Timo Blomqvist. Eihän narrifanitkaan valita, että Hjallis on mulkku. Se nyt on mitä on, mutta helvetin hyvä jengi niillä on.


EN ole seurannut ketjun kehitystä enkä tiedä mitä täällä vauhkotaan , tämä pisti
silmääni...

Olen Samaa mieltä , että ensisijaiseti kiinnostaa joukkueen menestys ja perinteikäs
jengi .... eli ihan sama kuka on puikoissa

Mutta , Tällä kaudella sitä ei ole tarjottu . Eli silloin ei enään ole sama kuka tai mikä
johtaa joukkuetta . Helpointa olisi " kokin " erottaminen kun " soppa " on
pilalla.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Samaa mieltä Johanneksen kanssa

Viestin lähetti Eldritch


Mahdoitko Ralli nauttia edes niistä Kekäläisen vuosista? Vai kiehuitko silloin raivosta sen vuoksi, että Moberg ja Heino saavat ansiotonta kunniaa HIFK:n menestyksestä?

Nautin! ja aivan silmittömästi. Kuten olen jo aikaisemmin kertonut niin Keklun ensimmäinen kausi tarjosi jo uusia kokemuksia, joukkueeseen oli hankittu pelimiehiä! Hänen aikakaudella luisteli hallissa aivan uusi joukkue, aivan eri linnunradalta!

No niin, jätänpä tänään kaikki tuohtuneet fanit rauhaan. Teillä on ottelupäivä ja haluatte varmaan keskittyä siihen , muistakaa juoda paljon Koffin olutta! Sillä ei valitettavasti saada uppoavaa laivaa pelastettua mutta ehkä se kelluu vielä pari vuotta!
Huomenna voidaan sitten taas jatkaa.......
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Minimivaatimuksena

Pidän,että joukkueemme on joka kaudella viivan yläpuolella,kun tosipelit alkaa.Ihmetystäni kuitenkin herättää tämä Föönin Scouttaus toiminnan jatkuvuus.Joukkueen kasaamisessa ei ole mitään oikoteitä,siihen pitää paneutua tosissaan,mikäli meinaa tulosta sillä saralla saada aikaan.Pentillä oli jo ennen kauden alkamista niin monta rautaa tulessa,että tämä puoli väkisinkin kärsi inflaatiota.Toivottavasti Ape(Mikäli jatkaa)saa suuret valtuudet joukkueen kasaamisessa ja myöskin tuen hallitukselta rahan käytössä,sillä hyviä pelureita ei ilmaiseksi saa.Kokemusta hänellä on ja suhteita,mitä voimme nyt alkaa hyödyntämään.Pentin pitäisi keskittyä pelkästään TJ:n tehtäviin ja jättää värväykset sellaisiin käsiin,jotka siitä jotain tietävät.Odotan ensikautta hyvin huolestuneena,sillä uskon saman linjan jatkuvan,ainoa toivonkipinä on juuri Apessa ja hänen valtuuksissa.Mutta miten valmentaja voi keskittyä samaan aikaan peleihin ja hoitaa scouttausta.Viime kauden loppuvaiheilla alkoi meillä tämä Hurlumhei meininki ja tulokset tiedämme.Urheilutoimenjohtaja olisi VÄLTTÄMÄTÖN organisaatiossa,pitäisi sen jo johtoportaankin käsittää.Virheisiin ei enää ole Johdolla varaa,sillä toinen laiha kausi perään ja silloin puhutaankin jo melkoisesta yleisökadosta.Olemme uskollisia faneja,mutta kuinka pitkään se pinna venyy,jos/kun sama rämpiminen jatkuu.

Mikäli jatkamme pihistelyä pelaajamarkkinoilla,tulemme jatkossakin saamaan juuri tuollaisia tusinapelureita,joilla ei ole mahdollisuutta menestykseen.Enkä nyt puhu siitä,että meidän pitää lähteä järjettömän kalliilla jengillä kauteen,vaan siitä,että järjellä hoidetaan niitä pelureita joukkueeseen.Tässä tuleekin pointtini,miten Pentti(Mikäli jatkaa harjoittelua)voi menestyksekkäästi tätä puolta hoitaa,kun muut duunitkin vievät aikaa todella paljon.Lisäksi hänen henkilökohtainen tyylinsä hoitaa asioita on melko kyseenalainen.Miksi emme voisi kokeilla vaikkapa Rockyä UTJ:ksi,uskon että paremmin hän sen tontin hoitaa kun Fööni.Kokeiluluontoisesti voisimme tällaista yrittää ja kun Ape lopettaa valmennuksen meillä,niin päittäin vaihdetaan.

Ehdotuksia?????
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös