HIFK-TPS ti 22.10.

  • 34 644
  • 351

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Re: nerokasta..

Viestin lähetti jtuominen
Siis missä vaiheessa Vopat on muuttunut Mario L:n tyyppiseksi joukkueen todelliseksi johtajaksi, jonka mukaan joukkue joko nousee tai kaatuu. Pelaajaksi jonka eliminoimiseen on erityisesti keskityttävä ,jopa niinkin äärimmäisin keinoin kuin "savustamalla" ulos pelistä? - - -
On kuitenkin ollut oikein miellyttävää lukea näitä kaikkia selityksiä miksi Vopat ei lähtenyt mukaan tanssiin. - - -

Itse luulen syyksi sen ettei kertakaikkiaan jaksanut/huvittanut ,kun SM-liigassa joutuu jatkuvasti(joka pelissä suorastaan) todistelemaan olevansa kukkulan kuningas. - - -

Satuinpa vaan seuraamaan tuon parivaljakon toimia alusta asti. Ja myös myöhemmin.

En mielestäni selitellyt, kun ei ole tarvettakaan, toinpahan vain mielestäni lisäaspektin asiaan, siis hieman taustaa. Ehkä Vopat haluaa mieluummin pelata kuin huilata palkatta 5 ottelua.

Ja kuten jo kirjoitin, varsinaiseen ns. tappeluun en ota kantaa. Muut ovat jo riittävästi ottaneet.
 

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jiimo
chamberlin:

Tarkoitin siis sitä, että kun kirjoitit Vopatin olevan todistetusti SM-liigan kovin tappelija, niin missä se on todistettu? Kyllähän Vopat varmasti osaa tapella, mutta miksi juuri hän on kaikista kovin?

Haluat niistää pilkkua siis.. Mikäs siinä, niistetään lisää. Kun kerran et hyväksy esittämääni, niin sinulla ilmiselvästi on joku toinen/joitain toisia 'hanskaajia', jotka sitten on/ovat kovempia kuin Vopat?? Kiinnostaisi tietää keitä nämä henkilöt ovat.

Itse pidän perusteltuna sitä, että ei ainakaan minun silmiini eikä korviini ole kantautunut yhtään kertaa milloin Vopat olisi nyrkkitappelussa SM-liigassa jäänyt häviölle. Ja ettei kukaan tähän nyt vetäisi mukaan ketään pelaajaa joka kerran tai kaksi on kokeillut ratkaisematonta pystypainia, niin tarkoitan Vopatin tosiaan matsanneen jo suhteellisen monta kertaa SM-liigaurallaan.

Esim. Mäkkäriä pidin ja pidän edelleenkin kovana jätkänä, mutten usko hänenkään Vopatille pärjäävän. Mäkkärin kovimmiksi väännöiksi kun on jäänyt sm-liigan mikkihiirien ohella muutama EHL-jarppa, Vopatin otellessa NHL:nkin mittapuussa kovien jätkien kanssa tasapäisesti. (lista muistaakseni ketjussa hifk 02-03)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Entä kun vopat lähtee tanssiin?

Onko vompatti sitten taas kova jätkä, kun lähtee tappelemaan? Silloinko sitten taktisesti oikein pelanneen sankarin viitta kiskotaan mirrifanien toimesta pois? Nyt on pakko reagoida asiaan...kun ei kerran muusta saa jutun juurta. Tänään vompatti on taktinen joukkuepelaaja ja huomenna liigan kovin pukari. Näin se ihmisluonne elää ajan saatossa vai mitä?
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti chamberlin
Itse pidän perusteltuna sitä, että ei ainakaan minun silmiini eikä korviini ole kantautunut yhtään kertaa milloin Vopat olisi nyrkkitappelussa SM-liigassa jäänyt häviölle.
Eikös meidän oma Rajamäen Ekimme leiponut Vopatia heti Hämeenlinnan uransa aluksi harjoituskaudella? Sinällään minusta se on herttaisen samantekevää. Kummallista millainen vääntö tästäkin on syntynyt. Joskus tappelu voitetaan, joskus hävitään - tärkeintä on reilu osanotto. Parhaatkin saavat nenäänsä, saati sitten Vopat.

EDIT: Selvennykseksi - loppu on sitten yleisesti, eikä vastauksena kellekään erityisesti.

Sen ymmärtäisin, jos sanottaisiin, että Vopat ei piessyt Grönmania, joka ei kummoinen kovanaama ole, koska... Mutta on ihan eri asia väittää, että A) Vopatia ei kutsuttu B) Vopat ei lähtenyt kun pelkäsi. Newsflash molemmille puolille: Hanskat jäässä - varmasti kutsu kävi. NHL:ssä paljon tappelevat pelaajat eivät pelkää ketään. Saati sitten jotain Grönmanin Oskua. Taitaisi olla peilin katsomisen aika puolin ja toisin.

On aika paljon hyviä syitä olla tappelematta SM-Liigassa ja niistä yksikään ei ole sen enempää Vopatin, Suhosen kuin Grönmaninkaan vika. Se että saattaa olla hyviä syitä myös siihen, että HIFK:n pelaajan ei kannata tapella voi olla Suhosen vika - mutta se on silkkaa spekulaatiota, tai vielä oikeammin vain arvailua minun puolestani.

Kaikkiaan on kyllä todella sääli, kun ollaan tultu tilanteeseen, jossa ei turkulaisia piestä edes kotihallissa näinkin hyvän tilaisuuden tullen - en minä sillä.

Hassunkurista muuten miten yhtäkkiä nyrkkihippasille miehiä huudellaan ihan uusista suunnista. Tiedä sitten kuka täällä tekee itsestään pellen, mutta arvailen, että monikkoa tarvitaan.

Pistäkää mieluiten postia liigan toimistolle. 5+pelirangaistus tappelusta ja kymppitili pois, niin Maailma pelastuu.
 
Viimeksi muokattu:

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Re: Entä kun vopat lähtee tanssiin?

Viestin lähetti Vanha Len
Onko vompatti sitten taas kova jätkä, kun lähtee tappelemaan? Silloinko sitten taktisesti oikein pelanneen sankarin viitta kiskotaan mirrifanien toimesta pois? Nyt on pakko reagoida asiaan...kun ei kerran muusta saa jutun juurta. Tänään vompatti on taktinen joukkuepelaaja ja huomenna liigan kovin pukari. Näin se ihmisluonne elää ajan saatossa vai mitä?

Niin, enhän minä tiedä mitä tarkoitetaan "kovalla", mutta mielestäni Vopatti on "kovempi" kundi kuin teidän Rintsikka.
Tappelija (kova?) voi olla myös taktinen, eikö??
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Vielä jaksatte vääntää...Jos tappelusta kieltäytyy, niin so fuckin what??

Sekö on fiksuutta jos lähdetään mukaan, eikä kieltäydytä? Meikä on sitten täys idiootti, kun en aikanaan jaksannu laatikossa hanskata. Kadusta puhumattakaan.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Onko tässä asiassa vielä joku näkökulma katsomatta? Eteenpäin elävän mieli, joten onko case-Grönman&Vopat vielä tosiaan ajankohtainen?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Re: Re: Entä kun vopat lähtee tanssiin?

Viestin lähetti Svante


Niin, enhän minä tiedä mitä tarkoitetaan "kovalla", mutta mielestäni Vopatti on "kovempi" kundi kuin teidän Rintsikka.
Tappelija (kova?) voi olla myös taktinen, eikö??

Tuota...mitähän nyt tarkoitat? Vastaatko nyt alkuperäiseen viestiini vai...? Olen ulalla.
 

L-Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Hassunkurista muuten miten yhtäkkiä nyrkkihippasille miehiä huudellaan ihan uusista suunnista. Tiedä sitten kuka täällä tekee itsestään pellen, mutta arvailen, että monikkoa tarvitaan."

Tulihan se Muksukin mukaan keskusteluun. Tässä aiheessa todellakin parasta on vain spekuloida, jakaa suurta viisautta ja varoa kertomasta mitään todellista mielipidettä.

En muista uskalla mitään kertoa, mutta minä itse en näe mitään pakkoa tapella, vaikka kutsu kävisikin. Joissain tilanteissa se todellakin on ihan fiksua, ja automaattisesti silloin kyseessä ei ole pelkääminen. Kuten JTuominen ja pari muuta osuvasti ilmaisivat, tämä perustelu ei ole tähän saakka kelvannut ei sitten millään. Tuokko, joka osaa tehdää maalejakin, oli pelkuri, kun ei vastannut Nielikäisen haasteeseen. Kaikki tietää, missä Nielikäinen nykyään pelaa. Tappeleminen saattaa kuulua jääkiekkoon, mutta SM-Liigassa se ei mikään välttämättömyys ole. Toisaalta se olisi tällä hetkellä varmaan ainoa asia, jossa TPS saattaisi pärjätäkin.

Suurta mielihyvää olen kyllä saanut lukiessani mitä surkuhupaisempia selityksiä siitä, miksi juuri tällä kerralla kieltäytyminen olikin ihan miehekäs teko. Aivan tuikituntemattomat nimimerkit ovat ilmestyneet heittämään suuria viisauksia. Ilmeisesti ovat lymyilleet IFK-ketjun uumenissa. Piti jakaa erityismainintoja nerokkaimmille kiirjoittajille, mutta kun kerran modetkin tulivat tänne heristämään sormeaan, niin anti olla. Ihmettyttää kyllä, jos parhaimmilla suoltamuksilla ei pelikieltoa tipu.

L-Mies
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Minä nyt veistelen tässä kerran vielä mitä mieltä olen.

Mielestäni on ihan samantekevää iskevätkö pelaajat toisiaan turpaan vai ei. Jos sen tekevät pidän sitä hyvänä viihteenä ja katselen sitä osana pelin kokonaisuutta.
Minä en ole sanonut olenko sitä mieltä, että pitäisikö hanskata sm-liigassa vai ei. Jokainen pelaaja valitsee itse sen asian - en minä. (Ainakaan kukaan pelaaja ei ole vielä kysynyt minulta mielipidettäni ennen hanskaamista).

Sana "kova" tarkoittaa mitä? Tappelemistako vai kovaa ja rehtiä pelaamista vai kovistelua = pelottelua, uhoamista...??

Mielestäni Vopat on kova rymistelijä sekä tarvittaessa kova tappelija. Saku Koivu on kova pelimies, ei tappelija.
Kuten huomaatte ovat kummatkin kovia, minun mielestäni.

Kova pelaaja voi olla taktinenkin kun hän esim. tappelulla saa vastustajan tehopelaajan hetkeksi tai pidemmäksi ajaksi "pois rytmistä" (esim. NHL). Onko se oiken vai ei, siihen jokaisella on omat näkemyksensä.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
L-Mies,

Jännittävää miten olemme kerrankin jostain samaa mieltä ja vieläpä ketjussa jossa käsitellään HIFK:n ja TPS:n peliä. Uusiin korkeuksiin ihmetys nousee kun puhe on vielä tappelumuksista. Kaikkea näkee kun vanhaksi elää. Eihän tällainen harvinainen sattumuskaan näemmä silti estä keskinäistä nokankoputtamista, mikä on hieno asia sekin. Henkilöt riitelevät, eivät asiat! Jatkakaamme samalla tiellä yhdess' eteenpäin vielä seuraavatkin viisi vuotta.

Jottei homma menisi ihan vanhojen muisteloksi tippa silmässä, niin on pakko kyllä vielä uudestaan ja erikseen ihmetellä miten uskomattoman paljastavaa pöydän kääntäminen voi olla. Ja jottei kukaan nyt vain vedä turhaan mitään kiinteää henkeen, niin on kai erikseen huomautettava, että se tietysti paljastaa samalla myös ne toiset.

Oikeastaan tämä episodi onkin varmaan juuri siksi kaikessa mitättömyydessään niin kiinnostava, että jos ajatellaan tämän yhteisön historian ulottuvan jonnekin Kiekkopesän alkuaikoihin, niin asetelmat ovat pysyneet paljolti samanlaisina juuri akselilla HIFK-TPS. Jokerit on muuttuneet ja ehtineet jo takaisin alkuunkin. HPK on muuttunut. Ilves on tainnut tehdä saman kuin Jokerit. Kärppiä ei edes ollut muuta kuin jossain mutasarjassa, jne.. Varmaan näette kaavan? HIFK on silti koko ajan ollut sikajoukkue ja nyrkkisankarijoukkue ja sitä me HIFK-fanit olemme omiltamme vaatineet ja sitä saaneet. TPS on ollut vauhdikas joukkue ja "puhtaan" kiekon puolesta puhuja, ja sen fanit tahollaan laulaneet samaa laulua. (Törkeää yleistystä, on joo, mutta pakko tehdä tilan säästämiseksi. Koittakaa ymmärtää.)

En nyt sano että HIFK on menossa kohti tilannetta jossa käännetään toistakin poskea. Voi se kyllä ollakin, en minä sillä, ja joidenkin arvuutusten mukaan on sitä jo. Tepsistä sentään tuskin rähinäjoukkuetta tulee. Jännittäviä havaintoja pienen episodin jälkipuinnista voi mielestäni silti tehdä. Onkohan se rähinäpronssi sittenkään niin hieno asia kuin annamme helposti ymmärtää? Jospa moinen on sittenkin myös ainakin osittain sitä, että kultaa ei olisi tulossa kuitenkaan? Mene ja tiedä.
 

Jet-Ace

Jäsen
Re: Re: Vopat & eräät nimimerkit

Viestin lähetti chamberlin
Hah haa.. etkös juuri itsekin sen todistanut, eli Vopatin ei TODELLAKAAN tarvitse kenellekään enää mitään todistaa. Kaveri kun vain yksinkertaisesti ja todistetusti on SM-liigan kovin jätkä, siis tappelijana. Jos joku grönman sattuu tulla mussuttamaan/'haastamaan', ei Vopatin tarvitse kuin tuhahtaa ja niinkuin eilen kävi, hieraista räkänokan nenä puhtaaksi ja jatkaa peliä. Kenellekään ei varmasti ole epäselvää miten tilanteessa olisi tappelun tullessa käynyt.

Hah haa itsellesi. Mitä, jos lukisit kirjoitukseni uudestaan? Siinä oli Vopatilla ja Grönmanilla sivurooli. Itse asiassa heidän tekemisensä ja tekemättä jättämisensä on sivuseikka.

Kirjoitukseni oli kohdistettu tämän ketjun kirjoittajille ja heidän moraalilleen, ei itse tapahtumalle kaukalossa. Sellaisille, jotka näkevät täsmälleen samanlaisen käytöksen kaukalossa täysin eri tavalla riippuen siita, minkä värinen paita pelaajlle kulloinkin on päälle puettu.
 

piikki

Jäsen
Viestin lähetti Moderaattorit
Ketjun keskustelun taso alkaa olla pohjalukemissa.

Piikille varoitus provosoinnista. Lue yksityisviestejäsi.

Ja sieltähän löytyi tällainen

--
Varoitus
Moi

Lakkaa provosoimasta ja siisti viestiesi kieliasua.

Moderaattorit

--

Ok ite provosoiduin ihan turhaan. Mä oon vaan tottunu siihen et suuret sanat ei merkkaa paljo jos tosipaikassa jannut jänistelee. Puhetta kyllä riittää. Selittelyt alko mennä niin surkuhupaisaksi, et ei mitään rajaa. Kaikki ei nähtävästi tajuu millon ne alkaa näyttää säälittäviltä.

Pikkasen kuitenki jäi epäselväks että olinko mä tosiaan ainoa jota oli syytä varottaa täs ketjussa?

Siinä tapaukses Jatkoajassa ei ainakaan ole tietoo siitä jo legendaks muodostuneesta keksitystä HIFK lisästä :D

Olis myös hyvä jos Moderaattorit laittais reilusti oman nimens näkyviin. Mulla on nyt vähä sellane kutina et joku hesalainen jakelee varotuksii. Olen varmaanki väärässä ja siks olis hyvä ettei edes jäis sellaista kuvaa :D
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Katsotaanpa nyt tätä peruuntunutta matsia Osku vs Vopatti hiukan laajemmalla tavalla. Keskustelua käydään aivan väärästä asiasta, jos pohditaan sitä, onko hanskat jäähän haaste vai ei tai kuka olisi voittanut kenet. Osalle kirjoittajista ja siten varmasti myös lukijoista asia asettuu niin, että Vopatti kuuluu SM-liigassa sellaiseen kategoriaan, jossa ei enää tarvitse ottaa haasteilta vastaan. Tämäkin on väärin, sillä SM-liigassa ei ole mitään tällaisia kategorioita NHL:n, AHL:n ja sen farmien tapaan.

Ehkäpä pieni esimerkki valaisee asiaa paremmin. Kun HIFK kohtasi kauden avausottelussa Jokerit, nähtiin pieni nokkailu. Sämpylä vs. Vopatti. Sen aloitti Sämpylä. Pohditaanpa vähän tarkemmin sitä, miksi Sämpylä sen teki. Olen löytänyt siihen yhden ison pääsyyn. Sämpylä lähetti viestin Jokereiden omille pelaajille, että tarvittaessa voidaan haastaa, otella ja jos niukasti hävitäänkin, ei vastustaja ole voittamaton. Tätä Sämpylä vielä korosti huutamalla poistuessaan koppiin IFK:n vaihtoaitioon suunnilleen niin, että onko vielä muita halukkaita...

Tämän pienen nokkapokkailun jälkeen jokainen Jokereiden pelaaja kasvoi viisi senttiä pituutta ja sai uutta virtaa luistimiinsa. Sämpylän nokkapokka siis loi uutta energiaa koko joukkueeseen. Samalla Sämpylä osoitti sen, että näissä asioissa ei ole kyseessä yksittäisen pelaajan edusta, vaan koko joukkueen edusta. Jokerit nousi juuri Sämpylän ansiosta siihen henkiseen tilaan, jossa 3-2 voittomaali voitiin tehdä.

Olen käyttänyt tarkoituksella nimiä Vopatti ja Sämpylä, jotta asiasta ei muodostuisi liian henkilökeskeistä. Ei tällaisten nokkapokkien tarkoitus ole edes NHL:ssä aina mitata sitä, kuka on kovin. Usein tarkoitus on myös sytyttää oma joukkue taisteluun voitosta.

Vopatti ei sitä tehnyt ja sytytti sillä TPS:n. Tiedän sen, että kohta useampi kirjoittaja pyrkii todistamaan jotain muuta, mutta näin se asia vaan todellisuudessa meni.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Toinen hyvä esimerkki NHL:stä on Jarno Kultanen. Floridan Wiemer kävi tökkimässä Bostonin veskaa pikkasen liikaa ja Kultanen heitti hanskat jäähän vaikka tiesi että vastassa on kaveri joka on tapellut todella paljon (ei tosin varsinainen heavyweight siltikään). Siis jo ennen tappelun alkua Kultanen tiesi että pataan tulee suurella todennäköisyydellä mutta silti heitti hanskat jäähän. Miksi? Hän lähetti viestin että meidän veska on koskematon ja jos sille tekee jotain niin kaikki joukkuekaverit ovat valmiita puolustamaan häntä. Tappelun lopputuloksella (Kultanen hävisi) ei ole paljoa merkitystä. Kultanen sai todella paljon respektiä pukuhuoneessa ottelun jälkeen pelkästään siitä että näytti vastustajalle että mitään ette saa ilmaiseksi. Boston muuten voitti tuon ottelun.

Okei, huono verrata suomen mikkihiiri-liigaan mutta pointti on sama. Lähetät viestin että olet valmis pistämään oman naamasi likoon joukkueen puolesta, se kasvattaa joka jätkää vähintään 5cm ja antaa lisää energiaa. Pisteet Grönmanille.

Sanottakoon nyt sen verran vielä että en syytä Vopattia yhtään, tiettyjen seikkojen takia hänen kieltäytymisensä oli täysin ymmärrettävää joskin pistää vihaksi miksi Vopatin kaltainen pelaaja alistetaan moiseen. Mutta ei siitä sen enempää.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Daespoo
Samaa mieltä Cobolin ja parin muun kanssa, Grönman esitti erittäin selvän haasteen Vopatille joka ei leikkiin jostain syystä lähtenyt. Neitimäistä toimintaa kaiken kaikkiaan ja jos tilanne olisi toistepäin niin voitte olla varmoja että nämä nyt Vopattia 'järkeväksi' kehuvat HIFK-fanit haukkuisivat Grönmania neidiksi ja muuksi vastaavaksi.

Ei kai kokonaan offtopiccia, kun keskustelu on nyt tässä ketjussa tähän suuntaan mennyt, mutta kyseistä tapausta en siis nähnyt. Sorry, jos poikkeaa liikaa alkuperäisestä aiheesta.

Lienee tosiaan niin että jääkiekko on ainoa vakavasti otettava joukkueurheilu, jossa vakavissaan näistä asioista puhutaan näillä absurdeilla termeillä. Sun isäs on neiti - ei kun sun isäs on. Ja joo, tiedän, "tappelut on osa jääkiekkoa koska ne on osa jääkiekkoa koska ne on osa jääkiekkoa." Valitettavasti on ja valitettavasti myös ruma ja vaarallinen mailahäirintä. Olen suhteessa useimpiin kirjoittajiin täällä asiantuntematon ja ei-lajifanaatikko, mutta ymmärtääkseni myös monet hyvinkin legendaariset jääkiekkonimet on täsmälleen samaa mieltä tästä asiasta. Eli kokonaan lajintuntemus ei siis korreloi tämän hupsun näköisen luistimet jalassa käydyn amatööri-hoipunnan kannattamisen kanssa. No, osaksi makuasioita, minä vaan nautin seurata taitavaa, teknistä ja nopeatempoista jääkiekon PELAAMISTA, minkä sijaan on groteskia nähdä tätä aikaavievää huitelua paljain nyrkein ja epätoivoista tasapainossa pysymisen yrittelyä. Menisivät sitten kehään ja riisuisivat paidat jo valmiiksi ja nyrkkeilisivät asiallisesti. Johtunee tämä vaikeus muuten siitä että jään ja luistimien yhdistelmä ei ole kovin ideaalinen, kovin luontainen tähän nyhjäämiseen ja huidontaan. Sen sijaan se on ideaalinen LUISTELUUN. Groteskia toisessa potenssissa on sitten tämä teinipoikamainen munanmittaus ja vakava keskustelu "neitimäisyydestä".

Lisään nyt vielä että ratkaisunani ei siis ole se että tähdistä tulee vapaata riistaa mailaa viikatteena käyttäville likaisesti provosoiville vastustajille vaan, niinkuin kaikissa muissakin maailman joukkuelajeissa, säännöt. Ja niiden ankara valvonta. Vaikka ei tämä olekaan hyvä peruste koska jääkiekko on tosiaan empiirisesti todistetusti osa tappelua vai miten päin se nyt meni? Anyway, keskustelua voi puolestani jatkaa siitä että oliko Vopat neiti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Daespoo
Sanottakoon nyt sen verran vielä että en syytä Vopattia yhtään, tiettyjen seikkojen takia hänen kieltäytymisensä oli täysin ymmärrettävää joskin pistää vihaksi miksi Vopatin kaltainen pelaaja alistetaan moiseen. Mutta ei siitä sen enempää.

Samat sanat. En pidä tapahtunutta Vopatin vikana. Ehkä vähän hänenkin piikkiinsä, mutta ei paljon. Taustalla on asioita, jotka vaikuttivat.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Sytyttäminen

...on erinomainen näkökulma tällaisiin asioihin. Myös kunnon taklauspelillä saa usein oman joukkueen syttymään. Pari esimerkkiä lähimenneisyydestä:

-Tuomo Ruutu on ollut sivussa 4 ottelua. HIFK on hävinnyt 5 ottelua peräkkäin. Löydän näiden asioiden väliltä yhteyden, johon liittyvät paitsi Tuomon pelitaidot, myös hänen tinkimätön ja taatusti rytisevä asenteensa. HIFKissä olisi nyt Tuomon levon ajan paikka vapaana sytyttäjälle. Kantorista on siihen, samoin loistavasti panostaan nostaneesta Viitaluomasta. Tuomo muuten lienee sivussa vielä ensi viikonkin, vaikka polte jäälle on hirveä.

-Tässä surullisenkuuluisassa HIFK-TPS matsissa HIFK oli jo vähän hätää kärsimässä 1-1 tilanteessa. Peli oli luisumassa Tepsille. HIFKin pelatessa vajaalla antoi Urkuri Kantor uskomattoman hienon niitin oman siniviivan tuntumassa Tepsin hyökkääjälle. Yleisö hurrasi ja HIFKin vajaakentällinen kasvoi tuon 5 cm tehden maalin heti vastahyökkäyksestä (Vopat). Lento ei sitten kestänyt loppuun asti.

-Mäkiahon Schaefer-koulutuksella oli iso psykologinen merkitys HIFKille, joka voitti tuon viime keväisen matsin. Ja ei, en halua puida uudestaan Schaefer/Lehtonen -tapausta. Vaan sitä, mitä tapahtui sen jälkeen ja mikä merkitys silläkin oli joukkueelle.

-HIFK-TPS -matsin käännekohdaksi muodostui Grönman/Vopat -tilanne, josta Grönman keräsi pinnat.

Näinhän se homma etenee.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Makuasioita

Viestin lähetti cobol
Kun HIFK kohtasi kauden avausottelussa Jokerit, nähtiin pieni nokkailu. Sämpylä vs. Vopatti. Sen aloitti Sämpylä. Pohditaanpa vähän tarkemmin sitä, miksi Sämpylä sen teki. Olen löytänyt siihen yhden ison pääsyyn. Sämpylä lähetti viestin Jokereiden omille pelaajille, että tarvittaessa voidaan haastaa, otella ja jos niukasti hävitäänkin, ei vastustaja ole voittamaton. Tätä Sämpylä vielä korosti huutamalla poistuessaan koppiin IFK:n vaihtoaitioon suunnilleen niin, että onko vielä muita halukkaita...

Edelleen olen sitä mieltä, että Sämpylän temppu oli täysin Summasen käsialaa. Toisin sanoen Summanen käskytti Toxic Avengerin ottamaan Vopat pois pelistä. Varmasti temppu saattoi sytyttää osan narreistakin, mutta kyllähän Vopatin poissaanti ottelusta kuitenkin taisi olla tuon selkkauksen ykkösprioriteetti. Ettekös te sen jo taannoisessa matsiketjussakin myöntäneet? Niin tai näin, väriä ainakin saatiin peliin, mikä oli pelkästään positiivista.

Vopatti ei sitä tehnyt ja sytytti sillä TPS:n. Tiedän sen, että kohta useampi kirjoittaja pyrkii todistamaan jotain muuta, mutta näin se asia vaan todellisuudessa meni.

Just. "Että näin se asia vaan todellisuudessa meni." No hyvä, eipähän tarvitse tästäkään enää keskustella. Uhh...

Vopatti ei tosiaan lähtenyt tappeluun mukaan, mutta mielestäni liiottelet kyllä tuon episodin seurauksia koko matsin kannalta. Minä en missään vaiheessa ole pitänyt tuota kärhämää mitenkään käänteentekevänä tässä ottelussa, ellei sitten lasketa sitä, että IFK tyri tilannetta seuranneen ylivoiman. Mistään henkisestä yliotteesta on kyllä turha puhua tuon seurauksena. TPS oli vaan kerta kaikkiaan terävämpi maalintekotilanteissa (iso kiitos siitä edelleen pulustuksemme alokasmaisille virheille ja ylimieliselle muniinpuhaltelulle) ja kiri voittoon ihan muilla avaimilla kuin tuolla Röönmanin haasteella.

Näin se asia _todellisuudessa_ meni. Minä olen tässä asiassa oikeassa ja te kaikki muut väärässä. Huoh.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Makuasioita

Viestin lähetti bystander
Näin se asia _todellisuudessa_ meni. Minä olen tässä asiassa oikeassa ja te kaikki muut väärässä. Huoh.

Nyt haet mammalta tukea ja olkapäätä? Kaikki muut? Puolet IFK:n kirjoittajista on samaa mieltä asiasta. Ja ne kaverit, jotka näistä asioista ovat kokemukeni mukaan eniten tietäneet, ovat oikeastaan kaikki samaa mieltä kanssani siitä, mikä oli ottelun käännekohta. Luepa nyt alkuun vaikkapa JHagin kirjoitus tuosta yltä.
 
Viestin lähetti piikki
Olis myös hyvä jos Moderaattorit laittais reilusti oman nimens näkyviin. Mulla on nyt vähä sellane kutina et joku hesalainen jakelee varotuksii. Olen varmaanki väärässä ja siks olis hyvä ettei edes jäis sellaista kuvaa :D
Jatkoajassa on tarpeeksi moderaattoreita, että voimme jäävätä itsemme omaa suosikkijoukkueita käsittelevissä aiheissa. Näin myös poikkeuksetta tehdään. Samoin moderaattorit jääväävät itsensä kun käsitellään vanhoja kiistakumppaneita. Varoituksia ei myöskään pääsääntöisesti jaeta yksin vaan varoitusten takana on useimmiten useiden moderaattorien näkemys.

Moderaattorit eivät joitain vanhoja partoja lukuunottamatta toimi palstalla koskaan omalla nimellään ja hekin toimivat niin harvakseltaan. Suurin osa Jatkoajan nykyisistä moderaattoreista ei ole käyttäjien tiedossa, eivätkä he tule koskaan toimimaan omilla nimillään moderoinnin puitteissa.

Moderaattorien henkilöityminen on johtanut turhaan mielipahaan puolin ja toisin käyttäjien epäillessä olevansa sen ja sen moderaattorin henkilökohtaisen koston uhri ja sen ja sen moderaattorin joutuessa väärin syytetyksi.

Toistan vielä kertaukseksi, että Jatkoajan moderaattorit jääväävät itsensä aina ja poikkeuksetta tapauksista, joihin heillä olisi henkilökohtaista kiinnostusta.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sorry guys. Mielipiteeni on täysin subjektiivinen. Meillä on tällä hetkellä kolme IFK-merkkistä kaveria, Kantor, Tuomo ja Vopat, jotka ei tee mun kirjoissa mitään (huom) väärin. Nää heebot pelaa joukkueelle. Call me sitten neiti, se kyllä käy;-)
 

melli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Uusia käänteitä Vopat/Grönman episodiin.... Nyt on jäänyt täysin huomioimatta Vopatin paluu takaisin vaihtopenkille. Jäähyn kärsittyään (2min) Roman oli tulossa kohti vaihtoaitiota, mutta sai käskyn pysyä jäällä ja pelata seuraava vaihto, mutta mutta....kun tuli jäältä pois ja seuraava aloitus oli IFK:n päädyssä, kaikki IFK:n pelaajat seisoskelivat laitaa vasten, niin Roman käveli hiljalleen kaikkien takaa seisomaan aivan Apen viereen. Ape vain vilkaisi Vopatin suuntaan ja Vopat vaan kerran Apea kohti. Roman selvästi kyseli jotain, mutta Apen suu pysyi kiinni. Pientä nyökyttelyä oli kyllä havaittavissa. Molempien katse oli tiukasti kentälle. Mutta oliko tässä Vopatin kyselyssä koko jutun ydin? Mitä Vopat kysyi? Miksi? Miksi ei? Lisää tärkeää spekulointia....
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti melli
......niin Roman käveli hiljalleen kaikkien takaa seisomaan aivan Apen viereen. Ape vain vilkaisi Vopatin suuntaan ja Vopat vaan kerran Apea kohti. Roman selvästi kyseli jotain, mutta Apen suu pysyi kiinni. Pientä nyökyttelyä oli kyllä havaittavissa. Molempien katse oli tiukasti kentälle. Mutta oliko tässä Vopatin kyselyssä koko jutun ydin? Mitä Vopat kysyi? Miksi? Miksi ei?

Jumalauta, mikä Regina tästä palstasta on muodostumassa. Tota tarinaahan vois jatkaa tyyliin;

"Ape painoi Vopatin hivelevät katseet mieleensä, sulki ne sydämeensä. Vopat empi; Tuliko sittenkin tehtyä siirto liian aikaisin. Illalla heti peliin jälkeen täytyy pyytää Alpoa ulos kävelylle, poskiin sulavien lumihiutaleiden tunnelmaan. Alpokin uskoi hetkensä koittaneen, enää ei Mäkkärin kieroilut näissä suhteissa toistu, enää Alpoa ei puijatattasi. Alpo päättikin soittaa asioden saamista käänteistä heti ystävälleen Pentille, Pentti kyllä osaisi kertoa miten nyt tulisi edetä....."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös