Hifk-Tps 8.12.2001

  • 25 798
  • 621

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Re: Tervonen

Viestin lähetti Ralli


Kuuleppas Mike, olisin ainakin jättänyt pois sanan "mahdollisesti".
En muutenkaan ymmärrä mitä kyseinen Tervonen tekee tällä postilla missä pitäisi istua entinen kokenut pelaaja, eikä mikään pelle joka viime vuodet on markkinoinut jokerisukkia.

Kuulostaa aika epäoikeudenmukaiselta, jos tuomari alkaa oikein julkisesti hutkimaan jo ennen tutkimista.
Eikös Tervonen muuten ole entinen pelaaja, kuten oli muuten edeltäjänsäkin samassa pestissä. Onko kyky objektiivisuuteen kenties mielestäsi mennyt, koska oli melkein kaksi kautta Jokereiden markkinointipäällikkönä?
Vai tarkoitiko sanoa entinen kokenut_HIFK -pelaaja - tyyliin Pekka Tuomisto, Matti Hagman, tai Harri Tuohimaa..?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: hc.tps.fin analyysi tilanteesta:

Viestin lähetti Muksu
Tjoo. En kyllä ymmärrä, millainen taklaus sitten on teloittamista, ellei kivikovan kyynärsuojan tällääminen kovalla vauhdilla suoraan kaverin päähän.


Itse pidän esimerkiksi Elomon taklausta rumempana. Siinä tultiin täysillä vastaan ja kyynärpää osui paljaaseen naamaan. Faktaa lienee, että jos RP:n kypärä olisi ollut kunnolla kiinni, hän olisi selvinnyt parilla aspiriinilla ja Schaefer kakkosella. En yritä syyttää Riku-Petteriä, mutta jotkut foorumin kirjoittajat voisivat miettiä tosiasioita.


veri roiskui. Ilman Levokarin tapausta sanoisin, että sellaiset kymmenen peliä olisi aika passeli Schaefferille, mutta nyt Case-Levokarin jälkeen on vaikea sanoa mitä oikeasti tulee. Tiedä vaikka loppuisivat Schaeferin pelit Suomessa tähän.


En usko, että tulee edes yhtä paljon kuin Levokarille. En ota siihen itse kantaa, koska näin taklauksen vain kerran hallilla ja kerran Urkkaruudussa pikaisesti. Faktat kuitenkin tukevat lyhyttä pelikieltoa:

* Taklaus tuli suunnilleen edestä päin
* Taklaus tuli pelin aikana
* Virheellinen varuste (löysä tai avonainen kypärän remmi) aiheutti vamman.

Toivon toki pelikieltoa, mutta en usko, että liiga antaa yhtä paljon kuin Paulille. Muutkin ovat esittäneet saman suuntaisia ajatuksia esim. Sfnetissä, mutta toivotaan, että liiga pitää järjen käsissä kumpaankni suuntaan.


Miten on, saakos muuten sitten pelata muualla Euroopassa, jos noin kävisi? Schaeferin tilannehan on vähän se, että Pohjois-Amerikassakaan ei tarvitse kiekkoilla...

Saisi tietenkin. Ei SM-liiga voi antaa pelikieltoa esim. Sveitsin liigaan.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Sääfferi jojoon

Viestin lähetti SergeiBautin
Eihän noiden wanna-be NHL-miesten käytöksessä ole mitään tolkkua.

Mäkkäri ei vissiin saanut edes leivottua sitä apinaa? Ensi pelissä vaan luulot pois farmipelleltä ja naama uuteen uskoon. Vituttaa kaksin verroin enemmän kun pitää ulkomailta varta vasten hommata moinen turhamulkku.

Ei ollut Levokarin tempaus mitään tähän verrattuna. (Puolueettomat lasit)

Kiitos!! tästä loistavasta palautteesta!
Yllättäen ovat tässä ketjussa pelkästään turkulaiset olleet oman kanukin puolustajia. Ja lisää faktaa saadaan varmaan kun loput "asiantuntijat" pääsevät pendoliinosta ulos.
Kuten Lehkonen viime kaudella sanoi.."Silmä silmästä"!! Se kommentti oli 10 ottelun arvoinen!!
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Viestin lähetti Monte-Cristo
No, toivon rakkaan MTV3:n skandaalivainukoirien raatelevan serkuslajinsa Schaeferin perusteellisesti.
Niin paljon kuin koko Schaeferin kyynerpäätaklaus vituttaakin,en toivo mitään julkista mestaamista tai tapauksella mässäilemistä.Se on hyvin vaarallinen tie,jos sille tielle lähdetään,että jokaista loukkaantumiseen johtavaa tekoa ja sen tekijää aletaan lahtaamaan mediassa.Ja hyvin harvoin,jos koskaan,näillä kirkuvilla lööpeillä mitään saavutetaan.

Itse teko oli selvä päähän osunut kyynerpäätaklaus ja siksi kunnon pelikiellon arvoinen,jos urpoliiga nyt on yhtään hereillä.Toivottavasti R-P Lehtonen selviää aivotärähdyksellä.Schaefer - en tiedä,mikä miehen tekoon ajoi,koska en pelissä ollut,mutta täältä luettujen kommenttien perusteella ilmeisesti hermostuminen/turhautuminen johonkin.Ajattelematon ja törkeä teko,joka sai aikaan pahaa jälkeä.On tietysti selvää,että vertauksia Levokarin tekoon tehdään ja vähintään samaa sanktiota vaaditaan.

Schaeferin teko varjostaa muuten upeaa kotivoittoa ja Riksmanin nollapeliä sekä Kortelaisen tehokasta peliä.Eihän tämä kivaa ole jälkipeleissä keskustella tällaisissa fiiliksissä eikä toivottavasti toistu enää kertaakaan minkään joukkueen kohdalla.Toiveajattelua,pelkään...
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Sonic Empire
Ei ehkä tappaa, mutta vahingoittaa. Se rakki tiesi tarkkaan mitä tekee, vitun ämmä. Hame tommoisille. Ehkä
turkulaiset voisivat herätä viimein siitä unesta ja myöntää faktat. Pitkä pelikielto (10+) peliä ja sillä selvä. Tosiaan. maailma olisi parempi paikka ilman turkua .

Jep, jep. On se ylireagointi kivaa. Jos Schaefer olisi IFK-pelaajana ajanut vaikka Peltosta samalla tavalla, hän olisi nyt foorumissa palvottu sankari. Lisäksi, Schaefer on kyllä kanukki. Hän ei ole asunut Turussa vielä kahta kuukauttakaan, saatika sitten turkulaisuuteen vaadittavaa 50 vuotta.

Ja sitäpaitsi, jos Turkua ei olisi, kenelle Helsingissä sitten oltaisiin kateellisia?-)

Se oli kyynärpäätaklaus, ei siinä mitään. Suihkuun ja pelikieltoa. Kuulutan silti tervettä järkeä kaikilta.
 

Hazlewood

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näytti kieltämättä erittäin pahalta tuo tilanne. Todella ruma ja törkeä temppu. Pakkohan tästä on napsahtaa vähintään se 8 ottelua pelikieltoa. Mieluummin enemmän. Jos tulee vähemmän, niin mäkin alan uskomaan tuohon IFK-lisä teoriaan. No toivottavasti Lehtoselle ei käynyt pahasti. Tuo jonkun mainitsema kallonmurtuma ei vaan kuulosta hirveän hyvälle. Toivottavasti se ei pidä paikkaansa.
 

Ralli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Re: Re: Re: Re: Tervonen

Viestin lähetti Mike


Kuulostaa aika epäoikeudenmukaiselta, jos tuomari alkaa oikein julkisesti hutkimaan jo ennen tutkimista.
Eikös Tervonen muuten ole entinen pelaaja, kuten oli muuten edeltäjänsäkin samassa pestissä. Onko kyky objektiivisuuteen kenties mielestäsi mennyt, koska oli melkein kaksi kautta Jokereiden markkinointipäällikkönä?
Vai tarkoitiko sanoa entinen kokenut_HIFK -pelaaja - tyyliin Pekka Tuomisto, Matti Hagman, tai Harri Tuohimaa..?

Tervonen on ehkä entinen pelaaja sinun silmissä, ei minun!
Hagman olisi loistava valinta kyseiselle postille, kuten myös Raimo Helminen kun se päivä koittaa!
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: hc.tps.fin analyysi tilanteesta:

Viestin lähetti mission16W
Muutkin ovat esittäneet saman suuntaisia ajatuksia esim. Sfnetissä, mutta toivotaan, että liiga pitää järjen käsissä kumpaankni suuntaan. [/B]
Tjoopa joo. Minäkin olen lukenut tuota sfnetin lätkäryhmää sen perustamisesta asti, ja siltä pohjalta uskallan sanoa, että tälläkään kertaa ei ole kyllä mitään väliä mitä siellä sanotaan. Sieltä on ajat sitten savustettua väärät mielipiteet pois.

Järjen kädessä pitämistä suuntaan ja toiseen olisi minun nähdäkseni kannattanut harkita jo muutama vuosi sitten kun pelikiellot karkasivat käsistä.

Uskomaton jäbä olet kyllä, jos oikeasti pidät Lehtosen kypäränremmiä tässä pahimapana rikollisena. Tosin täytyy kyllä myöntää, että en ole lainkaan yllättynyt.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voi voi.

Viestin lähetti Muksu

Voit olla varma, että Lehtosen tilasta huolehditaan, mutta kun siitä ei ole mitään tietoa vielä. Toivotaan, että Rebelin tieto olsi oikeaa, mutta pelätään pahempaa.

Taklausta sen sijaan sai tuossa videolta hetken kelata, ja tältä pohjalta uskallan olla melko varma, että tämä oli törkeämpi kuin Z:n teloituslaukaus Nurmisen jalkaan.

Kaikkiaan tässä oli sinulle toimintasuunnitelmakin seuraaviksi minuuteiksi, mutta taidanpa ottaa pois, vaikka olisit sen kyllä ansainnut.

Niin mikä ihmeen teloituslaukaus nurmisen jalkaan? Älä yleistä tepsifanien kirjoittelua suoraan minuun, ellet ole tietoinen mitä itse aiheista olen aikoinaan ollut mieltä. Ja miksi ihmeessä vertaat tapaus nurmista tämän illan tapahtumaan? Teothan olivat törkeydeltään aivan erilaisia...kuten myös toteutuksiltaan.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
schaefer on apina

Scheaferin kaltaiset kusipää-apinat joutaa eläintarhaan, ja tän apinan ruuaksi kaikki jotka yhtään puolustelee tai vähättelee tollasta sikamaista ja raukkamaista tekoa. Tsiisus sentään. Toivottavasti hc.tps.fi:ssä olleen tekstin kirjottaja saa banaaneita tarpeeksi, ettei pääse nälkä yllättämään. Ainakaan jääkiekosta ei ko. kaveri kyllä mitään ymmärrä. Ihan sama oliko remmi löysällä vai ei. Jos olisi taklattu sääntöjen mukaan, niin no harm done.

Koko syksyn on kohistu päähän kohdistuvista taklauksista, nyt nähdään kuinka paljon SM-liiga todella haluaa niitä pois kitkettäviksi.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Voi voi.

Viestin lähetti Vanha Len
Niin mikä ihmeen teloituslaukaus nurmisen jalkaan? Älä yleistä tepsifanien kirjoittelua suoraan minuun, ellet ole tietoinen mitä itse aiheista olen aikoinaan ollut mieltä. Ja miksi ihmeessä vertaat tapaus nurmista tämän illan tapahtumaan? Teothan olivat törkeydeltään aivan erilaisia...kuten myös toteutuksiltaan.
Minä en yleistänyt yhtään mitään. Opettele lukemaan ja tule sen jälkeen piipittämään, jos löydät jonkun toisen aiheen.
 

Pate 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Re: Re: Re: Re: hc.tps.fin analyysi tilanteesta:

Viestin lähetti mission16W
* Virheellinen varuste (löysä tai avonainen kypärän remmi) aiheutti vamman.[/B]


Huh. Musta näytti että se olisi ollut sikamainen taklaus, mutta loukkaantuminen olikin Lehtosen aiheuttama. :eek: :confused: :rolleyes:

Nyt järki käteen turkulaiset
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Re: Re: hc.tps.fin analyysi tilanteesta:

Viestin lähetti Muksu
Tjoopa joo. Minäkin olen lukenut tuota sfnetin lätkäryhmää sen perustamisesta asti, ja siltä pohjalta uskallan sanoa, että tälläkään kertaa ei ole kyllä mitään väliä mitä siellä sanotaan. Sieltä on ajat sitten savustettua väärät mielipiteet pois.

Järjen kädessä pitämistä suuntaan ja toiseen olisi minun nähdäkseni kannattanut harkita jo muutama vuosi sitten kun pelikiellot karkasivat käsistä.

Uskomaton jäbä olet kyllä, jos oikeasti pidät Lehtosen kypäränremmiä tässä pahimapana rikollisena. Tosin täytyy kyllä myöntää, että en ole lainkaan yllättynyt.

Okei, missä vaiheessa syytän Lehtosen kypäränremmiä tästä?
Koitetaas nyt oikein hitaasti:

1. Schaefer syyllistyi kyynärpäätaklaukseen. Se on faktaa. Kuten olen jo useasti todennut, suihkukomennus ja pelikielto on tästä rikkeestä mielestäni hyvä rangaistus.
2. Koska Riku-Petteri loukkasi takaraivonsa, voitaneen hyvällä varmuudella sanoa, että hän ei loukkaantunut kyynärpään osuessa vaan kaatuessaan jäähän.
3. Jos miehen remmi olisi ollut kunnolla kiinni, kypärä olisi pysynyt päässä ja mies ei olisi loukkaantunut näin pahasti.

En syytä RPL:n remmiä mistään, voivottelen vain sitä, miten paljon paremmin hänelle olisi käynyt jos hän olisi pistänyt remmin tiukasti kiinni. Toivottavasti muut pelaajat ottavat nyt opikseen, ettei kukaan muu loukkaannu pahasti.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti Sherlock


Et kai tosissasi voi olla tuota mieltä? Vai voitko? Ei varmasti Schaefer ajatellut, että hän taklaa Lehtosen tuolla tavalla. Tarkoituksena saattoi olla tavallista kovempi taklaus, mutta ei mitään pään osumista laitaan. Samalla tavalla tässäkin kyllä oli huonoa onnea, kuin Levokarin tilanteessa. Siinä pää sattui osumaan maalinkehikkoon. Tässä pää kolahti maahan, kun kypärä oli irronnut päästä, joka aiheutti pahimmat loukkaantumiset, jos semoista tulee, toivottavasti ei.

Katsoppa tämä tilanne tv:stä. Scheafer hyppäsi kyynerpää edellä kohti RPL:n päätä. Näin tein minäkin, 3 kertaa tv:stä katsottuani kerroin ekan mielipiteeni.

Eli ajatteli varmasti että noin ajetaan, se ettei ajatellut loukkaantumista, selvähän se.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Re: Re: Re: Re: Tervonen

Viestin lähetti Ralli


Tervonen on ehkä entinen pelaaja sinun silmissä, ei minun!
Hagman olisi loistava valinta kyseiselle postille, kuten myös Raimo Helminen kun se päivä koittaa!

Aivan. Eli siis entinen tähtipelaaja on parempi valinta kurinpitäjäksi, kuin entinen rivimies. Nyt aukesi. Tottahan tähti on tähti uransa jälkeenkin - ja peittoaa normaalin rivimiehen mennen tullen. Kyllähän mm. Hannu Henriksson on SM-liigan ylivoimaisesti paras dumari - kunnes Helminen tai Ojanen ryhtyy dumariksi, tai Hakki.

Miksei muuten samantien pyydetä kurinpitäjäksi Jari Kurria, Esa Tikkasta tai Wayne Gretzkya. Saataisiin kertaheitolla viimeisen päälle pätevä kurinpitäjä ruotuun.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Re: Re: hc.tps.fin analyysi tilanteesta:

Viestin lähetti Pate 00
Huh. Musta näytti että se olisi ollut sikamainen taklaus, mutta loukkaantuminen olikin Lehtosen aiheuttama. :eek: :confused: :rolleyes:

Nyt järki käteen turkulaiset

Sitten patellekin rautalankaa.

Miten luulet Rikulle käyneen, jos hänen kypäränsä olisi ollut tiukasti kiinni? Hän olisi kaatunut samalla tavalla, mutta hänen päähänsä ei olisi tullut vertavuotavaa haavaa, koska kypärä olisi suojannut siltä. Olen -KOKO- ajan sanonut, että pelirangaistus ja pelikielto on oikeudenmukainen rangaistus, koska kyseessä oli kyynärpäätaklaus. Toisin kuin esim. Aallon tapauksessa, vamma ei aiheutunut suoranaisena kyynärpään osumisen seurauksena, vaan vasta kun miehen paljas pää osui jäähän.

Järki käteen sinnekin vaan, mistä ikinä oletkaan.
 

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä nyt kuullostaa hyvältä kappale nimeltä: Ei mennä turkuun !!!

turkulaiset todennäköisesti vaihtavat kypärämerkkiään, jos tulee aivotärähdys, ajatelkaa hei vähän...

Mitähän esim. Jortikka tästä tuumaa? "Liikhää peleijjää että tota noinn een..!!

EI MENNÄ TURKUUN...
 

hege

Jäsen
Tervonen

Kyllähän ne Tervosen jakamat pelikiellot ovat ihan hyvin osuneet kohdalleen, joten siinä mielessä ei miestä kannata syytellä ja eiköhän ne nytkin ole oikeudenmukaisia. Itse olen kyllä pettynyt jos kieltoa tulee vähemmän kuin Levokarille ilman hyviä perusteluja. Nämä tulevat pelikiellot ovat kuitenkin sivuseikka, pääasia on että Lehtonen toipuu hyvin.
 

pXi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, EPS
Viestin lähetti Monte-Cristo
pXi hyvä - se oli sarkasmia. En vain halua käyttää noita typeriä hymiöitä.

Anteeksi tsättiviesti.
No joo,ehkä sen olisi voinut lukea toiseenkiin kertaan mutta toisaalta tuota minun kirjoittamaa se ei muuta yhtään.Sanotaanko niin,että olen sitä mieltä ilman sinun viestiäsikin.

Ei tarvitse pyydellä anteeksi sarkasmia tai mitään muutakaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Muksu hyvä

Paskaakos tapaus nurmista sitten otat esille minulle tarkoitetussa viestissä? En ole koskaan ollut asiasta pätkääkään kiinnostunut...miksi nyt pitäisi verrata sitä tämän illan tapahtumiin? Itse siitä mainitsit, jos muistat. Edelleen ota selville, jos on jotain sanottavaa...ja edes järkevää sellaista.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Re: Re: Re: Re: Re: hc.tps.fin analyysi tilanteesta:

Viestin lähetti mission16W


Okei, missä vaiheessa syytän Lehtosen kypäränremmiä tästä?
Koitetaas nyt oikein hitaasti:

1. Schaefer syyllistyi kyynärpäätaklaukseen. Se on faktaa. Kuten olen jo useasti todennut, suihkukomennus ja pelikielto on tästä rikkeestä mielestäni hyvä rangaistus.
2. Koska Riku-Petteri loukkasi takaraivonsa, voitaneen hyvällä varmuudella sanoa, että hän ei loukkaantunut kyynärpään osuessa vaan kaatuessaan jäähän.
3. Jos miehen remmi olisi ollut kunnolla kiinni, kypärä olisi pysynyt päässä ja mies ei olisi loukkaantunut näin pahasti.

En syytä RPL:n remmiä mistään, voivottelen vain sitä, miten paljon paremmin hänelle olisi käynyt jos hän olisi pistänyt remmin tiukasti kiinni. Toivottavasti muut pelaajat ottavat nyt opikseen, ettei kukaan muu loukkaannu pahasti.

Sinä jaksat syytellä sitä remmiä, vaikka pointti on ihan muualla. Vajaa satakiloinen äijä ajelee vauhdilla ja hypäten suoraan kyynärpäällä kaaliin. Oletko ihan varma, että se remmi ei katkennut tai auennut siinä teloitusiskussa? Ja mistä helvetistä tiedät, että aivotärähdys (jos sellainen on tullut) ei aiheutunut jo tuosta taklauksesta. Onhan niitä käynyt aiemminkin, vaikka kypärä on pysynyt päässä.

Minä ottaisin turkulaisena vähän nöyremmän asenteen, mutta minähän en olekaan turkulainen.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti sniper2001
Kyllä nyt kuullostaa hyvältä kappale nimeltä: Ei mennä turkuun !!!

turkulaiset todennäköisesti vaihtavat kypärämerkkiään, jos tulee aivotärähdys, ajatelkaa hei vähän...

Mitähän esim. Jortikka tästä tuumaa? "Liikhää peleijjää että tota noinn een..!!

EI MENNÄ TURKUUN...

Juu, älä tulekaan. Pysy sinä vaan Lappeenrannassa, tuskin kakaralla riittää edes rahat bussilippuun tänne. Täällä ei mitään takinkääntäjiä kaivata.

Muuten, mistä lähtien Jortikka on sieltä susirajalta ollut? Asiantuntemuksesi murteiden suhteen on näemmä yhtä vankka kuin kiekkotietämyksesi.
 

sniper2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: hc.tps.fin analyysi tilanteesta:

Viestin lähetti mission16W


Sitten patellekin rautalankaa.

Miten luulet Rikulle käyneen, jos hänen kypäränsä olisi ollut tiukasti kiinni? Hän olisi kaatunut samalla tavalla, mutta hänen päähänsä ei olisi tullut vertavuotavaa haavaa, koska kypärä olisi suojannut siltä. Olen -KOKO- ajan sanonut, että pelirangaistus ja pelikielto on oikeudenmukainen rangaistus, koska kyseessä oli kyynärpäätaklaus. Toisin kuin esim. Aallon tapauksessa, vamma ei aiheutunut suoranaisena kyynärpään osumisen seurauksena, vaan vasta kun miehen paljas pää osui jäähän.

Järki käteen sinnekin vaan, mistä ikinä oletkaan.
V***u laita kypärä päähän ja kato että remmi on kiinni ja juokse päin seinää túrkûlainen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös