Ei ylilyönneissä ole mitään vikaa, ne tuovat väriä kaukaloon. Mutta siinä on paljonkin vikaa, kun aletaan väittelemään oliko se törkeä, tahallinen vai tahaton. Jonkun mielestä se oli kauden törkein, toisen mielestä siinä ei ollut mitään. Kukaan meistä kirjoittajista ei tiedä, oliko se tahallinen vai tahaton. Sen tietää ainostaan se pelaaja, joka sen suoritti.
Kun joku pelaaja sortuu tälläiseen ylilyöntiin, ansaitsee hän siitä rangaistuksen. On teko sitten tahallinen tai tahaton.
Elorannan saama ottelurangaistus oli ihan oikein. Myös tämä kirvesiskusta tullut tuomio meni MINUN mielestäni täysin oikein. Isku oli sen verran törkeä, että siitä oli aiheellistakin viheltää iso rangaistus.
Tästä on väännetty tälläkin palstalla niin monta vääntöä, tuliko pelikielto seuraamuksesta vai itse teosta. Yleensä tuijotetaan sitä seuraamusta, ei itse tekoa. Kaveri vetää viikatteen käteen, osuu suojaan, jolloin pelaaja pystyy jatkamaan peliä. Ei jäähyä. Kun se osuu suojaamattomaan paikkaan, kaverin käsi murtuu, toinen saa siitä hyvästä 2-3 peliä istumista. Onko oikein? Ei. Jos teko on törkeä, loukkaantuu toinen tai ei, se pitää viheltää.
Sitten hieman pelistä. Ei ollut tosiaan ensimmäinen kerta, kun HIFK menee 3-0 johtoon ja tyrii sen täydellisesti. Miksi pitää alkaa varmistelemaan, kun ottelua on jäljellä reilusti yli puolet (2/3 osaa)? TAAS se nähtiin, miten siinä käy. Hieman ihmetetty, mitä ensimmäisellä erätauolla HIFK:n pukukopissa on juteltu/tehty. Jo ensimmäisen erän loppupuolella oli nähtävissä, että vaikeuksia on luvassa, kun pelaaminen ei kiinnostanut. Koko kauden on vaivannut sama ongelma, jossain vaiheessa pelihuumori katoaa. Olisi syytä pikku hiljaa alkaa ymmärtämään, että peli kestää 60min ja kun tullaan erätauolta takaisin jäälle, peli alkaa heti, eikä vasta joskus. Tulihan siihen kolmannen erän alkuun maali, poikkeus vahvistaa säännön.
Loppuun onnittelut Kimmo Kuhdalle. 30 maalia kaudessa on hieno saavutus. Vielä ehdit saamaan 60 pistettä kasaan, vaikka tänään vietiinkin yksi syöttöpiste sinulta (Pärssisen maalissa toinen syöttäjä).