Viestin lähetti cobol
Veli Senior, minä en suinkaan väittänyt, että lipunmyynti jäi jälkeen budjetoidusta. Kyllä se oli HIFK:n toimitusjohtaja Pentti Matikainen, joka tällaisen asian ilmoitti. Koska HIFK:n yleisötavoite keskiarvolla 6 500 katsojaa kuitenkin ylittyi ainakin tilastollisesti ollen 6 550 katsojaa per ottelu, minä rohkenin käyttää päättelykykyä + matematiikkaa ja totesin, että olisiko lippuja mennyt ale-hintaan.
Muistan Senior hyvät ja runsaat kirjoituksesi Jokereiden taloudesta. Kaipaisin Sinulta nyt samaa otetta HIFK:n asioista. Tiedän kyllä, että pystyt siihen.
Mitä? Enhän minä ole väittänytkään missään Sinun väittäneen, että lipunmyynti olisi ollut budjetoitua vähäisempää. Kyllä minä osaan lukea ja ymmärrän luetusta suurimman osan, usein jopa rivien välit. Sinä kuitenkin kirjoitit:
''Tarkat luvut ovat juuri tuo 6 500 ja saavutettu 6 550. Mutta kyse ei olekaan yleisömäärästä sinänsä, vaan lipunmyyntituloista. Se on kokonaan eri asia. Tulot per myyty lippu voivat laskea monista eri syistä. Esimerkiksi siitä syystä, että osa kausareista on myyty tavallaan kylkiäisenä alihintaan. ''
...josta asiasta, huonolla menestyksellä, yritin peräänkuuluttaa Sinulta faktapohjaisempaa lisäinfoa kirjoituksesi loppuosasta saaden kuitenkin vastaukseksi ''...minä rohkenin käyttää päättelykykyä + matematiikkaa ja totesin, että olisiko lippuja mennyt ale-hintaan.'' -tyyppistä, anteeksi vain:, kirjoitustavoillesi joskus tunnusomaista -siirretään argumentointi vähän sivuun, niin itse kysymys hukkuu muuhun argumentointiin- juttua.
Minun on vaikea uskoa, että lippuja olisi myyty talouden kannalta merkittävissä määrin alehintaan. Niistä lipuista, joita on annettu/käytössä ilman normaalia 'hintaa', vastaan voisi kuvitella saadun sellaista vastinetta, joka muuten olisi täytynyt ostaa riihikuivalla rahalla. Tämän hetkisin tiedoin uskon jotenkin, että se ongelma olisi mieluummin kolmessa 'kodissa': kuluja on liikaa (hallinto?), pelaajapalkkiot ovat arvaamaamme suuremmat (ihme?) ja pleijareista saadut lisätulot olivat 'murusia' (viime kauden rosterin, puhumattakaan sen hinnasta, oletettiin pääsevän paljon pitemmälle - lisätulot pleijareista budjetoitu suuremmiksi?).
Ja kyllä. Olen näistä talousasioista työhistoriani takia kiinnostunut yli seurarajojen. Taisin olla aika aktiivinen myös Kerhon vastaavassa ketjussa, eikä minulle tuota tuskaa keskustella asioista niiden oikein nimin, vaikka kyseessä olisi kannattamani seura. Päinvastoin, sen mahdolliset penailut vituttavat eri asteikossa, kuin muissa seuroissa. Jos se nyt on jäänyt epäselväksi, niin laitettakoon vielä selkokielisesti:
minua vituttaa urheilullisen saamattomuuden lisäksi nyt julkitullut umpipaska taloudellinen tulos viime tilikaudelta IFKssa. Sen takia kyseenalaistan itseni kanssa aiemmat perusteeni toimitusjohtajan työrauhan peräänkuuluttamiseksi. Ei hyvää päivää -kuvaa hyvin tuntemuksia.
Pahoitteluni, jos 'otteeni' tässä asiassa ei tyydytä Sinua. Mikäli vielä tohdit, toivoisin edelleen tarkennusta sanoihisi: ''...on myyty tavallaan kylkiäisenä alihintaan.'' Samalla uskon ja toivon, että voimme käydä asiasta asiallista keskustelua sen vittumaisesta luonteesta huolimatta. Äläkä nyt cobol yritä päästä heitostasi viemällä huomiota toisaalle tai epäolennaisuuksiin.