HIFK teki tappiota

  • 14 145
  • 140

Jamina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HJK
Viestin lähetti mixu
Aika heikko selitys toi loukkaantumissumakin on kun eihän silloin hankittu kun Kauppilla,Mrazek ja Treille ja tuon viimeisen piti olla ilmainen.

Eiköhän suurimman lisäyksen pelaajakuluihin aiheuttnut mmalivahsekoilu. HIFK:hän maksoi käsittäksen ulos yhden liigan kalleimmasta pelaajista eli Tom Draperin. Tilalle hankittu Stathoskaan ei kuulene liigan pienipalkkaisiin.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kyllä tämä mahdollinen lippujen 'polkuhintaan' myynti vituttaa ainakin meikäläistä. Maksan omasta pussista 25 € per matsi, että pääsen katsomaan suosikkijoukkuetta. Sitten toimitusjohtaja mahdollisesti dumppaa lippuja alehintaa yrityksille ja sidosryhmille, jotta saadaan tilastot kuntoon. Prkle, sanon mä!

Toivottavasti IFK:n hallitus on hereillä ja tekee ainoan oikean johtopäätöksen, toimitusjohtaja saa verokortin käteen ja Hesarin sunnuntainumeron avoinna olevat työpaikat liitteet kaupanpäällisenä.

Missä viipyy TheAnimal? Tule puolustamaan Penttiä!!!!
 

JanJ

Jäsen
Tiedän IFK:n hoitaneen muutamia yhteistyöasioitaan antamalla 4-6 ilmaista kausaria muutamille firmoille. Olen itsekin istunut kerran tuollaisella kausaripaikalla.

Yritysten asettaminen eriarvoisuuteen on arveluttavaa, ja vie ennenpitkää yrityksiä pois tukijoista. Tai siirtää ne Jokerien tai Bluesin taakse. Puhumattakaan kuluttaja-asiakkaista.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
No asiahan on sinun helppo selvittää. Kysyt sitä Matikaiselta suoraan. Itsekin olen vastauksestasi kiinnostunut, sillä kuten kirjoitin, oletan esimerkiksi tapahtuneen lipputulojen polkemista alas, jotta määrä saataisiin pysymään kauniina. Matikaisen julkisuuteen toimittamassa tiedotteessa todetaan mm. siten, että "tappion taustalla on odotettua heikompi lipunmyynti." Jos näin ei ole, siitäkin kuulisin mielelläni lisää.

Sinähän sen heitit, enkä minä, joten tehdään kuitenkin niin, että jos toinen kysyy, niin toinen vastaa. En nimittäin mene siihen helppoon, että jos heitän Sinulle kysymyksen Sinun väittämääsi, alkaisin itse hommaamaan siihen pyynnöstäsi vastausta. Mies vastaa kirjoituksistaan ja halutessaan pyynnöstä perustelee väittämäänsä. Nyt oletat, edellisessä kirjoituksessasi et puhunut mitään olettavasi, vaan ''...osa kausareista on myyty tavallaan kylkiäisenä alihintaan.''. Eli jos nyt et ihan umpifaktana ilmoittanut, niin hyvin suuntaa-antavana oletuksena. Siitä edelleen peräänkuuluttaisin tietopohjaista faktaa. Vaihtoehtoisesti voit toki korjata olettaneesi/arvanneesi asian.

Enkä minä tässä vittuillakseni kysele, vaan saadakseni heittoosi lisää pohjaa ja faktaa. Sen Sinä varmaan tiedät.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Vegas
Ja mitä Bluesiin tulee,niin niitten budjetit on kussu totaalisesti siitä lähtien kun Salonoja istu puikkoihin. Eli ei tollasia jengejä mitä Bluesilla on ollu,pidetä pystyssä jos katsojia about 3500/matsi. Rahalliset tappiot ovat olleet Bluesilla aivan eri luokkaa kuin IFK:n viime kautinen sukellus.

Ei pidä paikkaansa. Bluesin viime kautinen tappio ei loppujen lopuksi play-off-massien jälkeen ollut montaa tuhatta euroa.

Toissa kaudella, vai oliko se kolme kautta sitten, Blues teki historiansa suurimman tappion, hiukan yli 3 miljoonaa markkaa. Tuo Hifkin viime kauden tappio ylittää sen roimasti.

Tosin tällä kaudellahan Blues kyllä tekee tappiota, ellei yleisömääriä saada nousuun.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JanJ
Tiedän IFK:n hoitaneen muutamia yhteistyöasioitaan antamalla 4-6 ilmaista kausaria muutamille firmoille. Olen itsekin istunut kerran tuollaisella kausaripaikalla.

Yritysten asettaminen eriarvoisuuteen on arveluttavaa, ja vie ennenpitkää yrityksiä pois tukijoista. Tai siirtää ne Jokerien tai Bluesin taakse. Puhumattakaan kuluttaja-asiakkaista.

Tässähän ei ole mitään ihmeellistä ja on hyvä selventää hieman normaalia toimintatapaa. Yritys A myy palveluja jääkiekkoseuralle ja seura vastineeksi antaa rahan sijaan korvaukseksi liipuja/kausareita. Eli maksun välineenä toimii pääsyliput rahan sijaan. On seuralle edullista maksaa lipuilla, sillä lippujen käyttäjät tuovat porukkaa katsomoon ostamaan lisäpalveluita. Täysin yleistä, käytössäolevaa ja normaalia.

Mitä JanJ tarkoitit jälkimmäisellä kappaleella? Ainakin Jokerit tekee vastaavaa (tieto) jopa isoissa mittasuhteissa, eikä asia lie edes mikään salaisuus puhumattakaan, että siihen liittyisi mitään luvatonta.
 

JanJ

Jäsen
Tarkoitin sitä, että jos kaksi yritystä on mukana samanlaisella panoksella niin toinen saa vaikka 5 kausaria ilmaiseksi ja toinen maksaa niistä. Ja se tapahtuu henkilösuhteiden vuoksi. Luonnollisesti. Ei sinänsä mitään väärää, mutta herättää närää.

HIFKin katsojamäärä muuten tällä kaudella keskimäärin: 5977.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
Sinähän sen heitit, enkä minä, joten tehdään kuitenkin niin, että jos toinen kysyy, niin toinen vastaa. En nimittäin mene siihen helppoon, että jos heitän Sinulle kysymyksen Sinun väittämääsi, alkaisin itse hommaamaan siihen pyynnöstäsi vastausta. Mies vastaa kirjoituksistaan ja halutessaan pyynnöstä perustelee väittämäänsä.


Veli Senior, minä en suinkaan väittänyt, että lipunmyynti jäi jälkeen budjetoidusta. Kyllä se oli HIFK:n toimitusjohtaja Pentti Matikainen, joka tällaisen asian ilmoitti. Koska HIFK:n yleisötavoite keskiarvolla 6 500 katsojaa kuitenkin ylittyi ainakin tilastollisesti ollen 6 550 katsojaa per ottelu, minä rohkenin käyttää päättelykykyä + matematiikkaa ja totesin, että olisiko lippuja mennyt ale-hintaan.

Muistan Senior hyvät ja runsaat kirjoituksesi Jokereiden taloudesta. Kaipaisin Sinulta nyt samaa otetta HIFK:n asioista. Tiedän kyllä, että pystyt siihen.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JanJ
Tarkoitin sitä, että jos kaksi yritystä on mukana samanlaisella panoksella niin toinen saa vaikka 5 kausaria ilmaiseksi ja toinen maksaa niistä. Ja se tapahtuu henkilösuhteiden vuoksi. Luonnollisesti. Ei sinänsä mitään väärää, mutta herättää närää.

HIFKin katsojamäärä muuten tällä kaudella keskimäärin: 5977.

Ahaa. Jos toinen on saanut neuvoteltua itselleen paremmat ehdot, niin mitäs siinä on ihmeellistä? Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa -sopii muuten yllättävän hyvin tähän seuraan toi vertaus. Täytyy toi närä-juttu jutella vaikka livenä, koska se ei ihan mulle aukea. Miksi minä olisin kateellinen sille, että olen neuvotellut oman sopparini yhteistyöstä seuran kanssa ja tiedän, että joku muu on jostakin syystä osannut neuvotella ja saanut paremmat ehdot itselleen. Korkeintaan se aiheuttaisi närää itse itseäni kohtaan.

Katsojamäärä tälle kaudelle ei totisesti lupaa hyvää kuluvan tilikauden tulosta silmälläpitäen. Jos kuudella ja puolella tuhannella katsojalla saadaan aikaan vanhan kolmen millin tappio, niin eiköhän keinoarsenaalista löydy kikat tehdä alle kuudella tuhannella puolitoistamiljoonaa uutta rahaa tappiosarakkeeseen. Pääasia, että pojat viihtyy.

Viime kaudelta IFK taisi saada tulosta paikkaamaan pleijareista lähinnä murusia. Se on takuulla ollut yksi oikea syy luokattomaan tulokseen. 'Ei hyvää päivää' -on ensiajatukset julkistetusta tuloksesta muutenkin. Täältä lähtee hevosenpäät ilman erillistä ilmoitusta jokaiselle, joka kehtaa täst'edes puolella sanalla vihjata/ehdottaa PenaTrophyä muualle. Siltäosin taitaa olla peli pelattu.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Senior
Ahaa. Jos toinen on saanut neuvoteltua itselleen paremmat ehdot, niin mitäs siinä on ihmeellistä? Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se joka maksaa -sopii muuten yllättävän hyvin tähän seuraan toi vertaus. Täytyy toi närä-juttu jutella vaikka livenä, koska se ei ihan mulle aukea.
OK.
Vaikka tänään Ilmalassa stoben ääressä jutellaan tää selväksi. En oikein nyt jostain syystä osaa ilmaista asiaani kirjallisesti, joten antaapa olla.

Sulla on kyllä aina pahat vasta-argumentit.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Veli Senior, minä en suinkaan väittänyt, että lipunmyynti jäi jälkeen budjetoidusta. Kyllä se oli HIFK:n toimitusjohtaja Pentti Matikainen, joka tällaisen asian ilmoitti. Koska HIFK:n yleisötavoite keskiarvolla 6 500 katsojaa kuitenkin ylittyi ainakin tilastollisesti ollen 6 550 katsojaa per ottelu, minä rohkenin käyttää päättelykykyä + matematiikkaa ja totesin, että olisiko lippuja mennyt ale-hintaan.

Muistan Senior hyvät ja runsaat kirjoituksesi Jokereiden taloudesta. Kaipaisin Sinulta nyt samaa otetta HIFK:n asioista. Tiedän kyllä, että pystyt siihen.

Mitä? Enhän minä ole väittänytkään missään Sinun väittäneen, että lipunmyynti olisi ollut budjetoitua vähäisempää. Kyllä minä osaan lukea ja ymmärrän luetusta suurimman osan, usein jopa rivien välit. Sinä kuitenkin kirjoitit:

''Tarkat luvut ovat juuri tuo 6 500 ja saavutettu 6 550. Mutta kyse ei olekaan yleisömäärästä sinänsä, vaan lipunmyyntituloista. Se on kokonaan eri asia. Tulot per myyty lippu voivat laskea monista eri syistä. Esimerkiksi siitä syystä, että osa kausareista on myyty tavallaan kylkiäisenä alihintaan. ''

...josta asiasta, huonolla menestyksellä, yritin peräänkuuluttaa Sinulta faktapohjaisempaa lisäinfoa kirjoituksesi loppuosasta saaden kuitenkin vastaukseksi ''...minä rohkenin käyttää päättelykykyä + matematiikkaa ja totesin, että olisiko lippuja mennyt ale-hintaan.'' -tyyppistä, anteeksi vain:, kirjoitustavoillesi joskus tunnusomaista -siirretään argumentointi vähän sivuun, niin itse kysymys hukkuu muuhun argumentointiin- juttua.

Minun on vaikea uskoa, että lippuja olisi myyty talouden kannalta merkittävissä määrin alehintaan. Niistä lipuista, joita on annettu/käytössä ilman normaalia 'hintaa', vastaan voisi kuvitella saadun sellaista vastinetta, joka muuten olisi täytynyt ostaa riihikuivalla rahalla. Tämän hetkisin tiedoin uskon jotenkin, että se ongelma olisi mieluummin kolmessa 'kodissa': kuluja on liikaa (hallinto?), pelaajapalkkiot ovat arvaamaamme suuremmat (ihme?) ja pleijareista saadut lisätulot olivat 'murusia' (viime kauden rosterin, puhumattakaan sen hinnasta, oletettiin pääsevän paljon pitemmälle - lisätulot pleijareista budjetoitu suuremmiksi?).

Ja kyllä. Olen näistä talousasioista työhistoriani takia kiinnostunut yli seurarajojen. Taisin olla aika aktiivinen myös Kerhon vastaavassa ketjussa, eikä minulle tuota tuskaa keskustella asioista niiden oikein nimin, vaikka kyseessä olisi kannattamani seura. Päinvastoin, sen mahdolliset penailut vituttavat eri asteikossa, kuin muissa seuroissa. Jos se nyt on jäänyt epäselväksi, niin laitettakoon vielä selkokielisesti:

minua vituttaa urheilullisen saamattomuuden lisäksi nyt julkitullut umpipaska taloudellinen tulos viime tilikaudelta IFKssa. Sen takia kyseenalaistan itseni kanssa aiemmat perusteeni toimitusjohtajan työrauhan peräänkuuluttamiseksi. Ei hyvää päivää -kuvaa hyvin tuntemuksia.

Pahoitteluni, jos 'otteeni' tässä asiassa ei tyydytä Sinua. Mikäli vielä tohdit, toivoisin edelleen tarkennusta sanoihisi: ''...on myyty tavallaan kylkiäisenä alihintaan.'' Samalla uskon ja toivon, että voimme käydä asiasta asiallista keskustelua sen vittumaisesta luonteesta huolimatta. Äläkä nyt cobol yritä päästä heitostasi viemällä huomiota toisaalle tai epäolennaisuuksiin.
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen paasannut sillä miten tämän vuoden voitoilla ostataan aina seuraavan vuoden joukkue ja miten on mukava tehdä voittoa. Kyllä se urheilullinen menestyskin sitten tulee.

Mutta mitä perkelettä? Viime kausien urheilullinen menestys oli mitä oli, ja kun taloudellinen tuloskin oli tuollainen (ja ihan jotain muuta kuin luulin) niin - miten voi olla mahdollista, että toimitusjohtaja, joka tässä tapauksessa vastaa molemmista, jatkaa thetävissään? *Iso tönäisy*

Tähän sopisi muuten varmaan joku vitsi taloudellisen ja urheilullisen menestyksen tasapainosta. Hör hör.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ohhoh, aika paljon otettu persettä!
Toisaalta kun miettii Matikaisen aikaa Ifkin peräsimessä niin eipä asiaa sen kummemmin tarvitse ihmetellä.
Matikainen on tehnyt niin järjettömän paljon virheitä, että on suuri ihme jos saa tämän kauden jälkeen vielä jatkaa. Jos Ifk voittaa mestaruuden tänä keväänä Matikainen saa silti mennä.Meillä ei enää ole käyttöä ton tyyppiselle, ei olisi koskaan pitänyt ollakaan!

Ihmettelen suuresti vielä jos löytyy Penan puolustelijoita!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Näin kirjoitin 16.9.03 HIFK:n taloudellinen tulos-ketjuun:

"HIFK:n ilmoitetussa budjetoinnissa on pääsylipputulojen määrä verrattuna edelliseen kauteen. Jääkiekkolehden 7/2003 mukaan HIFK odottaa tällä kaudella saavansa pääsylipputuloja 2.585 m€ yleisökeskiarvolla 6800.

Ennen viime kautta vastaavat summat olivat 2.700m€ ja 6500. Toteutunut määrä oli kai n. 6550.

Yleisömäärä nousee 300 kpl/ottelu, mutta tulot lipuista vähenevät 115t€. Vähän outoa, kun lippujen hinnat eivät ole ainakaan laskeneet."

No, mietitäänkö ehkä vaihteeksi tätä.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Kausareiden "alihinta"

No ainakin A5:ssa istuu jokunen määrä sellaisilla kausareilla, jotka on ostettu normaalihintaisina Suomen Urheilumedialta. Hintaan sisältyy myös määrätyn kokoinen ilmoitus IFK-magazinessa.
Tässä eräs esimerkki, joka tarkoittaa sitä, että sekä IFK että Suomen Urheilumediat saavat osuutensa.

Kuten "Cobol" tässä on maininnut on täysin käsittämätöntä, että tälläkin palstalla eräs nimimerkki kertoo että IFK:n päällimmäinen tavoite ei ole koskaan urheilullinen menestys vaan taloudellinen menestys. Samaan äänensävyyn kehutaan tolkuttomasti kuinka osaavia henkilöitä IFK:n hallituksessa istuu. Liikemaailman ammattilaisia kuten erään suuren energiayhtiön markkinoinnin ammattilainen, pankkimaailmassa uraa tehnyt toinen ammattilainen, erään hotellin entinen tj.....bla, bla, bla...

Eräs johtohenkilö, joka on ollut pitkään IFK:n kuvioissa mukana, ei edes tiennyt mikä IFK:n oikea nimi on. Nyt tietää.

Mahdollinen tuleva uusi ja nuori tj pelottaa jo etukäteen.

Toivotaan, että IFK:n keskushallitus vihdoin heräisi ja ryhtyisi tekoihin.

Näillä mennään!!!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
Äläkä nyt cobol yritä päästä heitostasi viemällä huomiota toisaalle tai epäolennaisuuksiin.

Eiköhän olennaista ole HIFK:n suuri 650 000 tappio ja Matikaisen sen syistä esittämät julkiset tiedot, veli Senior? Samoin Johanneksen esittämät tiedot kuluvalta budjettikaudelta ovat hyvin mielenkiintoisia. Näihin asioihin on syytä kiinnittää huomio, ei minuun. Minä kirjoitin vain esimerkin siitä, kuinka lipputulot voivat alittaa budjetoidun tulon, vaikka yleisömäärä ei laske. Tuossa yllä Svante on osuvasti dokumentoinut asian eli vaikkapa tuolla tavalla.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Vielä tähän "alihintaan" myydyistä kalsar... eikun kausareista:

Miten kirjataan kirjanpitoon, ne kausarit jotka sponssorit saavat käyttöönsä? Entäs ne asiakkaat jotka ostavat Clubi (tms) palvelua mihin kuuluu määrätty paikka (kausari?) sekä ravitsemusliikkeen tuotteita??

Taitaa taloudelinen tulos kertoa myös sen, että sponssorit ovatkin sitoneet sponssirahansa urheilulliseen menstykseen (vastaa "TheAnimal"!!!) ja osa rahoista ropsahtavat IFK:n tilille vasta kauden päätyttyä. Nyt ei tainnut ropsahtaa kun ei tullut menestystä, siis urheilullista sellaista.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti cobol
Näihin asioihin on syytä kiinnittää huomio, ei minuun.

Just. Just. Sulla on cobol musta vyö, vaikkakin aika näkösällä, jos osaa katsoa. TOTTAKAI huomion tulee olla tässä ketjussa tappiossa, muttei se poissulje oikeutustani kysyä lisäinfoa kommenttiisi/kantaasi. Saakelin saippua, hymiö.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante

Miten kirjataan kirjanpitoon, ne kausarit jotka sponssorit saavat käyttöönsä? Entäs ne asiakkaat jotka ostavat Clubi (tms) palvelua mihin kuuluu määrätty paikka (kausari?) sekä ravitsemusliikkeen tuotteita??

Taitaa taloudelinen tulos kertoa myös sen, että sponssorit ovatkin sitoneet sponssirahansa urheilulliseen menstykseen (vastaa "TheAnimal"!!!) ja osa rahoista ropsahtavat IFK:n tilille vasta kauden päätyttyä. Nyt ei tainnut ropsahtaa kun ei tullut menestystä, siis urheilullista sellaista.

Ottamatta kirjaustapoihin kantaa, niin esitän toiveen

Jatkoajan IFK-toimittajille: tehkää asian merkittävä luonne huomioiden haastattelu IFKssa aiheesta. Olen vakuuttunut aiheen kiinnostavuudesta yli seurarajojen Jatkoajassa.

Tämä siksi, että jos ei riittävää infoa asian yksityiskohdista tule, on kaikki syy taas olettaa/odottaa 'jutun leviämistä' vääränsisältöisenä.

Ei ole mikään ihme, että yritysten taloudelliset tulokset vaihtelee, jopa paljon, mutta uskon nyt tulleen tiedon olevan yllätys hyvin monille ja epätietoisuutta ja/tai väärää tietoa liikkuvan lisääntyvissä määrin. Toki joukossa on varmaan yksityiskohtia, joita ei tulla liikesalaisuuksina julkaisemaan, joten tarkoitan yleisempi linjoja ja karkeampia kokonaisuuksia.

Toi TheAnimalin peräänkuuluttaminen on jollain vieläkin 'must'. On tainnut osua ja upota. Mieshän ei ole työkiireisiinsä vedoten juuri ehtinyt viime aikoina kirjoitella palstalle. Jopa vielä mieluummin, kuin häneltä, odottaisin selityksiä ihan sylttytehtaalta.

Ohueksi jää oljenkorret johdon puolustelussa, jos ei uskottavia selityksiä huonon urheilullisen menestyksen kylkeen nyt julkistettuun tappioon löydy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Senior
Just. Just. Sulla on cobol musta vyö, vaikkakin aika näkösällä, jos osaa katsoa. TOTTAKAI huomion tulee olla tässä ketjussa tappiossa, muttei se poissulje oikeutustani kysyä lisäinfoa kommenttiisi/kantaasi. Saakelin saippua, hymiö.

Toki mulla saattaa olla asiasta enemmän tietoa kuin suostun kirjoittamaan. Ja et varmaan ylläty jos sanon, että kyllä on. Oli jo keväällä, sillä sen perusteella tiesin esimerksi TheAnimalin syytökset esittämiäni HIFK:n pelaajabudjetin ylityksiä kohtaan joko tietoiseksi valehteluksi tai sitten tietämättömyydellä kirjoitetuiksi typeryyksiksi. Muuten, kuinka hassua onkaan nyt se, että juuri TheAnimal syytti mua valehtelussa tässä asiassa pahimmillaan jokaisessa, HIFK:n asioihinkin liittymättömässä ketjussa, johon TA kirjoitti -:)

Mutta odottelen mieluiten sitä, että nämä HIFK:n talousasiat viimeisen päälle tuntevat astuvat esiin. Minä en niitä kuitenkaan yhtä hyvin tunne, joten valitsen odottelun. Ja näitä tuntevia kyllä löytyy JA:n kirjoittajista.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Ihmettelen suuresti vielä jos löytyy Penan puolustelijoita!

Brotha jänönen, me emme ole oikeutettuja arvostelemaan The Sir Pentin tekemisiä, niillä on aina joku korkeampi tarkoitus. The Sir Pentti on luonut meidän nykyisen imagon, imagon jota kukaan muu tuskin pystyy tästedes havittelemaan.

Ehdottaisin muuten tästä syystä että The Pena Thorpy ei ole enää kiertopalkinto. Se on nimittäin yhdessä kaapissa koko ajan.

Noin asiaan silti liittyen, mielenkiintoista. Ja minä tein juuri n. 50 egen lisäyksen tämän kauden lipputuloihin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti Carlos
Noin asiaan silti liittyen, mielenkiintoista. Ja minä tein juuri n. 50 egen lisäyksen tämän kauden lipputuloihin.

Ostitko yhden lipun H8-katsomoon?
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Svante
Vielä tähän "alihintaan" myydyistä kalsar... eikun kausareista:

Miten kirjataan kirjanpitoon, ne kausarit jotka sponssorit saavat käyttöönsä? Entäs ne asiakkaat jotka ostavat Clubi (tms) palvelua mihin kuuluu määrätty paikka (kausari?) sekä ravitsemusliikkeen tuotteita??


Eihän tuolla ole oikeastaan mitään merkitystä. Siis meinaan että koko jako sponsori- ja pääsylipputuloihin on mielestäni keinotekoinen. Sen sijaan merkitystä on sillä mitä viivan alle jää ja nyt tuli siis takkiin. Kysymys kuuluukin että onko tappioiden vuoksi yleisötavoitetta kasvatettu 6800:aan jotta budjetti on saatu ns. balanssiin. Ja mitä sitten tapahtuu kun keskiarvo kauden jälkeen on esim. 6200. Tuohon 6800:n voidaan näillänäkymin yltää vain mikäli IFK keikkuu koko kauden ihan sarjataulkon kärkipäässä ja peli loksahtaa kohdilleen niin että peli on kotoa viihdyttävää.

EDIT: Ai niin, 6800:n voidaan yltää myös niin että pena jakaa 600-800 lippua/peli yhteistyökumppaneille :=)
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Mikäli tilannetta katsotaan hieman laajemmin, niin tämä tappiollinen tulos aiheuttaa (arvelu) myös huonoa julkisuutta koko Idrottsföreningen Kamraterna Helsingfors rf. -nimiselle seuralle. (Jatkoaika huomio!!!)
Koko 90-luku oli pelkkää tuskaa tässä seurassa kaikkine futis, käsis etc. etc. sotkuineen. Puhumattakaan keskushallituksen omat kriisit. Jääkiekko on ollut pitkään seuran lippulaivana ja sen kautta seuraa tunnetaan yli maan rajojen. Ennen sotia ja heti sotien jälkeen seuraa tunnettiin lähinnä loistavista yleisurheilijoista. Futiksen kriisi alkoi jo 70-luvulla olleen sitä ennen yksi vetovoimaisimpia osia seurassa. Nyt konkurssin jälkeen on toivoa, että futiskin hiljalleen "palautetaan" sille kuuluvalle paikalle seuran sisällä ja myös Suomen futispiireissä.

Tämä seura ei, mielestäni, kestä enää "kovia iskuja" ja tästä syystä olisi oikea aika ryhtyä koko seuran sisällä uudenlaisiin talkoo hommiin. Pannaan asiat järjestykseen. Nyt ei keskushallituksella (= emo seura) ole juuri minkäänlaisia mahdollisuuksia vaikuttaa entisiin jaostoihin, nykyisiin itsenäisiin ry:ksiin.

Tilanne on ikävä muttei mahdoton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös