Hyvää ähinää :)
HIFK-fanit ovat vähän niinkuin Ferrarin tiofosot. Kun punainen ei kulje, etsitään hurjistuneina syyllisiä Maranellon Imperiumista ja löydetään paljon kyseenalaista mm. kirjanpidosta. Kun punainen kulkee, ketään tifosoa ei voisi hevonvitunhumppaa enemmän kiinnostaa, vaikka koko Ferrarin suku lentelisi kuuhun ja takaisin pitkin kesää yhtiön rahoilla.
Minä ainakin HIFK-fanina tyydyn kiltisti laihempiin vuosiin, jos tiedossani oikeasti on, että nyt ei ole hilloa, vaan aloitetaan Omat Pojat Vol 4, sillä D:ssä ja C:ssä pelaa muutama lupaava kaveri. Siellä istun ja kannustan. Mutta jos tiedän, että pakkaan hakataan miljoona miehineen ja siellä surffailee kimmosalmista ynnä mrazekkeja sekä treilleja kuuden valmentajan ja kahdeksan ulkolaisen nostaessa samaan aikaan palkkaa toisella puolella maapalloa, vittuunnun. Juuri niinkuin veli reds hienossa kirjoituksessaan totesi. Silloin nimenomaan tulee asiaa esimerkiksi kaupparekisteriin, josta saa paljon tietoa yhtiöistä. Samoin emoyhtiöitä lähellä olevista pienemmistä yhtiöistä. Niiden tuloksista, taseista jne. Ja kaupparekisteri / tilinpäätösasioiden tonkiminen ei ole kuulkaas kiekkofanin hommaa, ihan oikeasti. Mutta alasta jotain tietävänä sitä osaa kuitenkin kaivella oikeita asioita. Tietenkään mikään oy ei pysty vetämään vuodesta toiseen harmaan alueen kautta laajamittaisia riistosummia ilman tilintarkastajien konahtamista. Mutta tuskin mikään oy voi esiintyä ihan pulmusena ja väittää hurskain mielin, että kaikki on tehty mitä voidaan ja siltikin joskus tulee huonoja aikoja. Ja juuri tätä ennen on mätetty ulos sairaat osingot. Tai tehty isoja talletuksia tärkeiden henkilöiden eläkerahastoihin ynnä muuta. Tämä noin niinkuin yleisenä esimerkkinä, ei liity HIFKiin sinänsä.
Kannatan HIFKiä jatkossakin kuten tifosot Ferraria. Minulla on paras ja kaunein seura, miltä odotan parasta ja kauneinta peliä kulloisenkin budjetin raameissa. Minä nousen ja lasken seurani realiteettien mukana. Jos putoamme (teoriassa) sarjatasoa alemmas, putoan mukana. Mutta minä en ole niin uuno, että nielisin sellaisenaan yhtälön, jonka mukaan meillä on paras ja kaunein seura, paras ja kaunein budjetti ja tuloksena mitäänsanomatonta peliä, joka on minun rankingissani paljon pahempi juttu kuin huono menestys.
Rauhaa, veljet, tässä vaiheessa. Ja Brewer; meidän junnut on lahjattominakin parhaita. Ihan kuin Suomen suunnistusmaajoukkue aikoinaan; eksysissä ollaan - mutta ennätysajalla!