HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 548 580
  • 5 631

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mitä siinä KHL:ään siirtymisessä olisi niin pahaa?
Yritin katsoa tänään KHL-matsia, kun Viaplay on, jaksoin ehkä viisi minuuttia sitä lentokenttähöntsäilypaskaa. Ihan sama, vaikka siellä joku vitun NHL-eläkeläinen Ilja viilettikin. Sekin vaan filmasi heti jäähyn.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tuo on minun henkilökohtainen mielipide, en tunne yhtään joukkuetta KHLstä, ei kiinnosta alkaa seuraamaan muita kuin tätä vuosien saatossa tutuksi tullutta omaa liigaa ja NHLää.

Ei kai KHLssä mitään vikaa ole, on vaan minulle täysin vieras sarja eikä kiinnosta pätkääkään. Hyvä vaan jos nuorempia kiinnostaa, minä olen tällainen vanha kalkkis.

Minä lopettaisin aika varmasti matseissa käymisen jos siellä olisi vastassa joku mikä lie kuka siellä pelaakin. Sen jälkeen jää kausari uusimatta ja siirryn kotisohvalta katsomaan pelkkää NHLää.

Ei siis ole mitään kaunoja tai jääräpäisyyttä tässä takana. Mutta siinä vaiheessa tuntuisi että tämä minun IFK lakkaisi olemasta ja se siirtyisi sitten uuteen aikakauteen missä nämä viimeisetkin IFKn vanhat perinteet romuttuvat ja alkaa uudet tuulet.
 

TheHockeyFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo on minun henkilökohtainen mielipide, en tunne yhtään joukkuetta KHLstä, ei kiinnosta alkaa seuraamaan muita kuin tätä vuosien saatossa tutuksi tullutta omaa liigaa ja NHLää.

Ei kai KHLssä mitään vikaa ole, on vaan minulle täysin vieras sarja eikä kiinnosta pätkääkään. Hyvä vaan jos nuorempia kiinnostaa, minä olen tällainen vanha kalkkis.

Minä lopettaisin aika varmasti matseissa käymisen jos siellä olisi vastassa joku mikä lie kuka siellä pelaakin. Sen jälkeen jää kausari uusimatta ja siirryn kotisohvalta katsomaan pelkkää NHLää.

Ei siis ole mitään kaunoja tai jääräpäisyyttä tässä takana. Mutta siinä vaiheessa tuntuisi että tämä minun IFK lakkaisi olemasta ja se siirtyisi sitten uuteen aikakauteen missä nämä viimeisetkin IFKn vanhat perinteet romuttuvat ja alkaa uudet tuulet.
Kuulostaa ihan hyvältä perustelulta. Ymmärrän nyt itsekin ettei KHL:än seuraaminen olisi niin mielekästä, ainakaan ennen kuin sinne menee muitakin "länsi-euroopan" suurseuroja.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Mitä siinä KHL:ään siirtymisessä olisi niin pahaa?

Jos IFK päättäisi/voisi siirtyä neukkuliigaan, vastaus kysymykseen olisi sama kuin Jokereiden tehdessä tempun ensi kaudesta alkaen. Molemmilla pk-seudun joukkueilla on - ainakin budjettien puitteissa - mahdollisuus taistella Liigan mestaruudesta joka vuosi. Joskus se onnistuukin, yleensä ei. Mutta se on toinen tarina. Anyway, KHL:ssä jo pleijareihin pääsy olisi saavutus, kun vastassa on moninkertaisilla budjeteilla varustettuja seuroja, joiden pelaajamateriaali on aivan toista luokkaa. Kuinka kauan IFK:n ja Jokereiden fanit jaksaisivat katsoa ja fanittaa joukkuetta, jolla ei koskaan tulla voittamaan mestaruutta ja jonka todennäköisin tulos on aina play-offeista ulos. Tähän kun vielä lisätään omistuspohjan laajentuminen tai jopa kokonaan siirtyminen venäläisomistukseen, niin aika moni nostaa handun ylös, kun äänestetään KHL njet.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kuinka kauan IFK:n ja Jokereiden fanit jaksaisivat katsoa ja fanittaa joukkuetta, jolla ei koskaan tulla voittamaan mestaruutta ja jonka todennäköisin tulos on aina play-offeista ulos.
Tämä jos mikä on gloryhunttausta, kyllähän Liigassakin jollain Saipalla on aika pienet mahdollisuudet mestaruuteen, mutta niin vaan jengiä jaksetaan kannattaa vuodesta toiseen. (ottamatta kantaa itse KHL-siirtoon)

Ja sitä paitsi yllättävän kauan jaksavat nykyisetkin fanit, vaikka jo nyt voidaan esimerkiksi vahvasti epäillä (niinkuin monena vuotena), että mestaruutta ei tule ja todennäköisin tulos on puolivälieristä ulos.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei IFK:lla ole KHL:ään asiaa ilman ulkopuolista namusetää. Tuskin kukaan on muutamaan vuosikymmeneen kannustanut IFK:ta puhtaasti urheilullisen menestyksen takia...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä jos mikä on gloryhunttausta, kyllähän Liigassakin jollain Saipalla on aika pienet mahdollisuudet mestaruuteen, mutta niin vaan jengiä jaksetaan kannattaa vuodesta toiseen. (ottamatta kantaa itse KHL-siirtoon)

Puhumattakaan jalkapallossa missä ei ole edes yllätysmahdollisuutta pleijareissa. Monien joukkueiden todennäköisyys mestaruuteen on niin lähellä nollaa, että se pyöristyy tasan nollaan.

KHL ei kiinnosta, koska ei ole mitään takeita mitä siellä tulee tapahtumaan ja jos jalkapallossa on lukuisat ottelut sovittuja, niin mistä noistakaan tietää, kun siellä kaikenlaista epämääräistä rahaa ja porukkaa pyörii. Ties millä kuvernöörillä on sanansa sanottavana ties mihin joukkueen asioihin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
KHL ei kiinnosta, koska ei ole mitään takeita mitä siellä tulee tapahtumaan ja jos jalkapallossa on lukuisat ottelut sovittuja, niin mistä noistakaan tietää, kun siellä kaikenlaista epämääräistä rahaa ja porukkaa pyörii. Ties millä kuvernöörillä on sanansa sanottavana ties mihin joukkueen asioihin.

Tämä. Monet jokerileirissä iloitsevat, kun pääsevät kotoisesta kähmintä- ja sekoiluliigasta KHL:aan, mutta voi muutama asia tulla rajan takanakin yllätyksenä. Ei se homma sielläkään kovin läpinäkyvää tai kähminnästä vapaata ole. Mutta omalla kohdallani liian vahva venäläisleima ja tuntemattomat joukkueet tekevät vastustuksen. Jokereiden lähtö näivettää kotoista liigaa ja erityisesti tätä Helsingin asetelmaa, ja siksi se kyrsii. Ei siksi, ettei itse "päästy".
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Tämä. Monet jokerileirissä iloitsevat, kun pääsevät kotoisesta kähmintä- ja sekoiluliigasta KHL:aan, mutta voi muutama asia tulla rajan takanakin yllätyksenä. Ei se homma sielläkään kovin läpinäkyvää tai kähminnästä vapaata ole. Mutta omalla kohdallani liian vahva venäläisleima ja tuntemattomat joukkueet tekevät vastustuksen. Jokereiden lähtö näivettää kotoista liigaa ja erityisesti tätä Helsingin asetelmaa, ja siksi se kyrsii. Ei siksi, ettei itse "päästy".

Venäjällähän tuo kähmintä ja muu suhmurointi nousee aivan toiseen potenssiin verrattuna tähän suomalaisten "harrasteluun". Toisaalta positiivisena asiana on se ettei julkisuuden paine tai muu jeesustelu vaikuta mihinkään kurinpitoon tms. (ainakaan tietääkseni) niin paljoa kuin Suomessa (varsinkin nuo viimekautiset HIFK-Jokerit-pelit ja niihin liittyvä paska mediassa) ja tapellakin saa.

Fakta kuitenkin on, että jos jokin seura Suomesta aikoo KHL:ään lähteä niin se tarvitsee jonkinlaisen mesenaatin taakseen. Budjetti täytyy kuitenkin moninkertaistaa jos aikoo edes jotenkin pärjätä. Ainakaan alkuun pelkästään sponsoreilta tuota summaa tuskin saadaan eikä lipunhintojakaan voida nostaa kauheasti jos aiotaan peruskannattajat pitää. Hallissakin pitäisi olla paikat yli 10000 katsojalle. En usko, että Jokerit pystyy millään nousemaan kestikastin KHL-jengiksi ilman Rotenbergien/Timoshenkon rahoja.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Venäjällähän tuo kähmintä ja muu suhmurointi nousee aivan toiseen potenssiin verrattuna tähän suomalaisten "harrasteluun". Toisaalta positiivisena asiana on se ettei julkisuuden paine tai muu jeesustelu vaikuta mihinkään kurinpitoon tms. (ainakaan tietääkseni) niin paljoa kuin Suomessa (varsinkin nuo viimekautiset HIFK-Jokerit-pelit ja niihin liittyvä paska mediassa) ja tapellakin saa.

Tämä jeesustelu ja kukkahattuilu taitaa olla pienten maiden liigojen ongelma. Isommissa maissa kiekosta kiinnostuneita on väkimäärään verrattuna vähemmän, eikä tuollaiset tapahtumat nouse samalla lailla kuumiksi puheenaiheiksi ja uutisiksi, joihin poliitikot ja virkamiehet alkavat ottaa kantaa kuka milläkin agendalla. En kiellä sekoilua liigajohdossa, onhan homma ollut välillä surkuhupaisaa. Silti Suomen kaltaisessa maassa liiga ei juuri voi vaikuttaa siihen, että poliitikot alkavat asioihin puuttua, ja toisaalta myös ei ole varaa siihen, että jätettäisiin nuo ulkopuolisten mielipiteet täysin huomiotta.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Ihan ensiksi haluan sanoa, että todellaki tarvitaan Koff Gardenia. Mielummin tänään, kuin huomenna.

Mutta jos sitten ottaa kantaa täällä nyt keskusteltavaan aiheeseen, niin toki menestys vallitsevissa oloissa on vähintäänkin haastavaa, suomalaiselle joukkueelle. Mutta jos KHL lähtisi NHL:n malliseen divisioona rakenteeseen, tilanne voisi muuttua merkittävällä tavalla. Silloin runkosarjan turpaan ottamisista huolimatta, pudotuspelit pelattaisiin kahden ensimmäisen kierroksen osalta divisioonan sisällä. Jos divisioonajaot suosisivat helsinkiläisiä, niin paikka välieriin asti olisi mahdollinen periaatteessa vuosittain. Eli että käytännössä Helsinki löytäisi itsensä ”Euroopan” divisioonasta, mutta Pietari olisi samassa divisioonassa moskovalaisseurojen kanssa. Mitä tekemistä tällaisella pohdinnalla sitten on? A.Medvedev on kaiken muun ohella väläytellyt puheissaan myös tällaista vaihtoehtoa, tulevaisuutta silmälläpitäen.

Sitten pitää vielä sen verran avautua, että väite "en tunne yhtäkään KHL joukkuetta" kuulostaa oudolta. Siis sellaisilta kannattajilta, jotka ovat lajista sen verran kiinnostuneita, että jaksavat tännekin kirjoitella. Onko siis ihan aikuisten oikeasti totta, että löytyy sellaisia ifk kannattajia, jotka eivät tiedä, mihin paskansyöjä meiltä karkasi? Onko sellaisia, jotka eivät tiedä meidän nykyisen valmentajan edellistä pidempää projektia? Onko joku onnistunut täysin välttymään tiedolta, missä edellinen maajoukkue valmentaja tätä nykyä työskentelee ja onko joku sellainen, joka on onnistunut olemaan altistumatta Vitjaz nimiselle seuralle. Siis se vähän "villimpi" joukkue, jossa muunmuassa Kip Brennan pelasi ja josta tää meidän Gillieskin tuli.

Toki siinä, missä KHL oli vielä toukokuussa etäinen, mutta kasvava liiga, on se kesän aikana tunkenut kaupunkiin ja pahaksi onnekseen vielä valinnut väärin, kaupunkia jakavassa kysymyksessä. Eli on ymmärrettävää, jos nimenomaan ifk kannattajana ei tunne tarvetta tukea KHL:ää, joka kaiken muun ohella näyttäytyy nykyään myös nimenomaan narriprojektina. Eli vaikka ilmalassa koitetaan rakentaa koko Suomen joukkuetta, niin varmasti moni ifk kannattaja näkee joukkueen enemmänkin KHL Suomen joukkueena.

Palatakseni itse ketjun otsikon aiheeseen, niin skidisti kyllä huolettaa se, että ei kai ne meidän hallille kaavailtut yksityiset rahoittajat olleet näitä samoja herroja, jotka löysivät itselleen mieluisat aitiot ilmalasta. Onko se neljän huntin löytäminen vieläkin realistista, yksityiseltä puolelta vai perustuiko se olettamus merkittäviltä osin näihin idän ihmemiehiin?
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palatakseni itse ketjun otsikon aiheeseen, niin skidisti kyllä huolettaa se, että ei kai ne meidän hallille kaavailtut yksityiset rahoittajat olleet näitä samoja herroja, jotka löysivät itselleen mieluisat aitiot ilmalasta. Onko se neljän huntin löytäminen vieläkin realistista, yksityiseltä puolelta vai perustuiko se olettamus merkittäviltä osin näihin idän ihmemiehiin?
Mää mistään mitään tiedä, mutta kyllä saamani infon mukaan homma hallin suhteen etenee edelleen, eikä sitä tämän tiedon nojalla pystyne estämään ei niin Lipponen eikä Hjallis.

Vaan valalle en moisesta kyllä mene, vaikka saamani tieto nojaakin jossain määrin kiekkoilun sisäpiiriin.

Mutta juu nämä henkilöt olivat kovin vahvasti sitä mieltä, että halliasia etenee rattaissa kaiken aikaa ja päätyy rakennettavaksi.

Katsellaan kuin käy. :-D
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaan valalle en moisesta kyllä mene, vaikka saamani tieto nojaakin jossain määrin kiekkoilun sisäpiiriin.

Kiekkoilun sisäpiiri ei valitettavasti asiasta kuitenkaan päätä. Vaikka rahoitus saataisiinkin kasaan, niin kyllähän tässä on vielä aikamoinen kunnallinen lupa- ja päätöksentekoprosessi läpikäytävänä. Valituksia tulee joka tapauksessa, sillä tällainen hanke on luonnollisesti omiaan herättämään vastustusta ihan jo perisuomalaisesta kateudesta johtuen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sitten pitää vielä sen verran avautua, että väite "en tunne yhtäkään KHL joukkuetta" kuulostaa oudolta. Siis sellaisilta kannattajilta, jotka ovat lajista sen verran kiinnostuneita, että jaksavat tännekin kirjoitella.

Se ei vielä tarkoita, että joukkue olisi millään tavalla tuttu. Jos ei seuraa, niin ei niiden nimiäkään muista kuin juuri ne mitkä tulevat jotain muuta kautta. Ei se ole mikään ylpeyden aihe, että ei seuraa KHL:ää. Se taas on käsittämätöntä kuinka kaikkien jotenkin pitäisi. Enpä nyt pysty sanomaan kuka on hallitseva mestari siellä, mutta ei se silti tee minusta huonompaa IFK:n kannattajaa.

Valituksia tulee joka tapauksessa, sillä tällainen hanke on luonnollisesti omiaan herättämään vastustusta ihan jo perisuomalaisesta kateudesta johtuen.

Ei kai sen tarvitse mistään kateudesta olla kiinni. Onhan ihan noita ammattivalittajiakin mitkä haluavat vain olla mukana hommassa ilman oikeita perusteluja. Valituksia tulee aina ja ne huomioidaan suunnittelussa, koska niiden määrä ja vaikutus pystytään aika hyvin arvioimaan.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo no suomalaisista KHLssä jaksetaan mediassa rummuttaa, ei voi välttyä näkemästä otsikoita tai kuulemasta minne paskansyöjä meni ja mistä se sai potkut tai että Komarov teki sitä ja tätä mutta en mä silti tiedä missä seurassa se esim. pelaa. Tai missä sen seuran kotipaikka/maa edes sijaitsee. Kyllähän jokaisella jolla on naamiksessa lätkäaiheisia sivustoja näkee näitä uutisia, minä en vaan jaksa niitä sen tarkemmin avata ja lukea.

Paljon myös uutisoidaan miten se ja se sai potkut ja tuntuu että siinä liigassa on pyöröovet ahkerassa käytössä kun veskareita, pelaajia ja valmentajia tulee ja menee. Joten ei vaan jaksa itseäni kiinnostaa. Mutta eiköhän nuori sukupolvi sitten kasva tätäkin liigaa seuraamalla ja ehkä KHL löytää oman kannattajakuntansa suomesta, siis suomalaisista, ei vaan venäläisistä.

Ja tämä siis tuota pernaveikkoa kompaten kirjoitettu, ei ole kyse kateudesta enkä katso että vaikka jääkiekko kiinnostaa niin täytyisi tietää joka maan sarjasta tyyliin kaikki. Onhan täällä palstalla varmaan niitäkin mutta minun on kyllä tunnustettava että minulla on muutakin elämää ;) joten en nyt ehdi 24/7 maailman jääkiekkoliigoja seuraamaan. Joten rajoitan sen näin ns. oman joukkueen seuraamiseen jota kautta kotimainen liigakin tulee tutuksi ja NHL nyt vaan on se paras kaikista.

KHL on vieras minulle ja jääköön sellaiseksi ainakin toistaiseksi. ET turnauksen kautta on tullut jotkut muut eurooppalaiset joukkueet tutuiksi, ja ehkä joku päivä se liiga toteutuu ja löydänkin itseni katsomasta IFKta pelaamassa Koff Gardenissa jotain muuta liigaa. Aika näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiekkoilun sisäpiiri ei valitettavasti asiasta kuitenkaan päätä. Vaikka rahoitus saataisiinkin kasaan, niin kyllähän tässä on vielä aikamoinen kunnallinen lupa- ja päätöksentekoprosessi läpikäytävänä. Valituksia tulee joka tapauksessa, sillä tällainen hanke on luonnollisesti omiaan herättämään vastustusta ihan jo perisuomalaisesta kateudesta johtuen.
Täsmennän nyt vielä sen verran, koska todellakin esitin asian huonosti, että käsitykseni nimenomaan on se, että asia on hyvin ja huolellisesti valmisteltu ja etenee siten -ymmärrykseni mukaan- varsin positiivisessa tunnelmassa tuolla kaupungin rattaissa.

Vaan ainahan kaikki voi olla vaan harhaa ja vailla mitään kosketusta todellisuuteen tarinoitu. Jolloin todellakin pahottelen tätä viestiä. Itselle kuitenkin tässä tapauksessa tuli positiivinen olo asian suhteen. Aika kuitenkin näyttää mikä lopulta totuudeksi tulee.
 

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Enpä usko että Venäläiset olisivat olleet Koff-Gardenin suunnitelmissa mukana. Tai vaikka olisivatkin, tuskin areenan ja jääkiekkojoukkueen ostaminen Ilmalasta milläänlailla poissulkisi suuren liikekeskuksen rakennuttamista Töölöön yhdelle Helsingin parhaalle edelleen vapaana olevalle maapläntille.

Tyytyväisenä otan vastaan kaikki huhut joiden mukaan projektin rattaat pyörivät, mutta rupean kiljumaan riemusta vasta kun ensimmäinen kuoppa tuolle tontille on kaivettu.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Se ei vielä tarkoita, että joukkue olisi millään tavalla tuttu. Jos ei seuraa, niin ei niiden nimiäkään muista kuin juuri ne mitkä tulevat jotain muuta kautta. Ei se ole mikään ylpeyden aihe, että ei seuraa KHL:ää. Se taas on käsittämätöntä kuinka kaikkien jotenkin pitäisi. Enpä nyt pysty sanomaan kuka on hallitseva mestari siellä, mutta ei se silti tee minusta huonompaa IFK:n kannattajaa.

Juu, huonostihan minä sanani valitsin. Tarkoitin siis lähinnä sitä, että kun nykyään lähes päivittäin tuntuu idästäkin tulevan jotain kiekkouutisia, niin onko todellakin sellaisia kiekon seuraajia, jotka eivät ole sille juurikaan altistunu. Eli vaikka ei haluaisi tietää, niin lehtien otsikoista niitä juttuja hyppii tuon tuosta silmille ja kyllähän ottelu selostuksissakin ajoittain aihetta sivutaan. Ei siis ollut missään nimessä tarkoitus vähätellä ketään IFK:n kannattajaa, lähinnä vaan ihmettelin asiaa, kun elän kuvitelmassa, että tänne kirjoittavat seuraisivat kiekkoa keskimääräistä kiekkokuluttajaa enemmän ja siten entisestään altistuisi myös idän uutisille.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä lasketaan jonkun liigan tuntemiseksi? Minä osaisin ulkomuistista luetella nimeltä ehkä viitisen KHL-jengiä, tiedän kuka on hallitseva mestari, kuka tämän kauden ennakkosuosikki ja tiedän esimerkiksi, että paskanpurija meni johonkin porukkaan nimeltä Omsk, mutta esimerkiksi tuosta Omskista en tiedä nimen lisäksi yhtikäs mitään, en edes missä päin Aasiaa tuo paikka sijaitsee. Tuo on siis sen verran infoa, mitä kaikista satunnaisista uutismuruista on jäänyt mieleen.

En minäkään mitenkään ylpeile tietämättömyydellä, mutta ei vaan kiinnosta tarpeeksi että tutustuisi tarkemmin. Maailmassa on muutenkin ihan liikaa mielenkiintoisia sarjoja ja joukkueita seurattavaksi.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Helsinki Garden vuodeksi 2016 ei ole HS:n haastattelussa kaupinginjohtaja Jussi Pajusen suosiossa, aikataulun, eikä rahoitusmallin osalta. Haastattelussa Pajunen leimaa rahoitusmallin 70-lukulaiseksi, joka perustuu kiinteistöjen arvonnousuun. (Johannes: perustuu korkeaan inflaatioon ja omaan valuuttaan, jota välillä devalvoidaan.) Tämä ei toimi nykyaikana, toteaa Pajunen ja sanoo myös:"Hanke ei etene siinä aikataulussa kuin HIFK ilmoittaa. Jos se toteutuu, menee hanke ennemmin 2020-luvun alkupuolelle."
Kaupunginjohtaja Pajunen lähes tyrmää HIFK:n uuden hallin rahoituksen - Urheilurakentaminen - Urheilu - Helsingin Sanomat

Jussi Pajunen on vain yksi kommentoija asiassa, eikä edes poliitikko, mutta kyllä Helsingin kaupunginjohtajaa kuunnellaan myös poliittisissa piireissä.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
V**u tätä Jussi "Göggönhaim" Pajusen. Jätkä on kyllä niin vastenmielinen. Onneksi en maksa verojani Helsinkiin, vaikka osoitteeni postinumero on Helsingissä, mutta rajan Espoon puolella asun.

Göggönhaim pitää saada vaikka väkipakolla, vaikka se on kerran kaatunut. Paljonkohan kaupunki on käyttänyt jo nyt Helsingin veronmaksajien rahoja kaikkiin palavereihin ja tilaisuuksiin tähän liittyen? Työtunteja on viikkotolkulla monella ja jokainen voi laskea, että satojatuhansia on maksanut jo nyt veronmaksajille Hesassa.

Sitten kun joku tekee jotain ilman veronmaksajien rahaa, niin kapulaa heitetään rattaisiin minkä keritään. Helsinkiläisten kannattaa ensi kunnallisvaaleissa olla tarkkana...
 
Viimeksi muokattu:

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Jussi Pajunen on vain yksi kommentoija asiassa, eikä edes poliitikko, mutta kyllä Helsingin kaupunginjohtajaa kuunnellaan myös poliittisissa piireissä.

Pajusta taitaa vain närästää, kun Gardenin rahoitus on yksityistä eikä Pajuselle ole siten varattu kunniavieraan paikkaa kaikenmaailman edustustilaisuuksiin. Paavo Lipponen 2.0 koko jätkä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös