TheHockeyFan
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Luojan lykky! Mieluiten SM-lätkää Nordiksella seuraavat 20 vuotta kuin KHLään myytynä jossain uudessa hallissa.
Mitä siinä KHL:ään siirtymisessä olisi niin pahaa?
Luojan lykky! Mieluiten SM-lätkää Nordiksella seuraavat 20 vuotta kuin KHLään myytynä jossain uudessa hallissa.
Yritin katsoa tänään KHL-matsia, kun Viaplay on, jaksoin ehkä viisi minuuttia sitä lentokenttähöntsäilypaskaa. Ihan sama, vaikka siellä joku vitun NHL-eläkeläinen Ilja viilettikin. Sekin vaan filmasi heti jäähyn.Mitä siinä KHL:ään siirtymisessä olisi niin pahaa?
Kuulostaa ihan hyvältä perustelulta. Ymmärrän nyt itsekin ettei KHL:än seuraaminen olisi niin mielekästä, ainakaan ennen kuin sinne menee muitakin "länsi-euroopan" suurseuroja.Tuo on minun henkilökohtainen mielipide, en tunne yhtään joukkuetta KHLstä, ei kiinnosta alkaa seuraamaan muita kuin tätä vuosien saatossa tutuksi tullutta omaa liigaa ja NHLää.
Ei kai KHLssä mitään vikaa ole, on vaan minulle täysin vieras sarja eikä kiinnosta pätkääkään. Hyvä vaan jos nuorempia kiinnostaa, minä olen tällainen vanha kalkkis.
Minä lopettaisin aika varmasti matseissa käymisen jos siellä olisi vastassa joku mikä lie kuka siellä pelaakin. Sen jälkeen jää kausari uusimatta ja siirryn kotisohvalta katsomaan pelkkää NHLää.
Ei siis ole mitään kaunoja tai jääräpäisyyttä tässä takana. Mutta siinä vaiheessa tuntuisi että tämä minun IFK lakkaisi olemasta ja se siirtyisi sitten uuteen aikakauteen missä nämä viimeisetkin IFKn vanhat perinteet romuttuvat ja alkaa uudet tuulet.
Tämä jos mikä on gloryhunttausta, kyllähän Liigassakin jollain Saipalla on aika pienet mahdollisuudet mestaruuteen, mutta niin vaan jengiä jaksetaan kannattaa vuodesta toiseen. (ottamatta kantaa itse KHL-siirtoon)Kuinka kauan IFK:n ja Jokereiden fanit jaksaisivat katsoa ja fanittaa joukkuetta, jolla ei koskaan tulla voittamaan mestaruutta ja jonka todennäköisin tulos on aina play-offeista ulos.
Tämä jos mikä on gloryhunttausta, kyllähän Liigassakin jollain Saipalla on aika pienet mahdollisuudet mestaruuteen, mutta niin vaan jengiä jaksetaan kannattaa vuodesta toiseen. (ottamatta kantaa itse KHL-siirtoon)
KHL ei kiinnosta, koska ei ole mitään takeita mitä siellä tulee tapahtumaan ja jos jalkapallossa on lukuisat ottelut sovittuja, niin mistä noistakaan tietää, kun siellä kaikenlaista epämääräistä rahaa ja porukkaa pyörii. Ties millä kuvernöörillä on sanansa sanottavana ties mihin joukkueen asioihin.
Tämä. Monet jokerileirissä iloitsevat, kun pääsevät kotoisesta kähmintä- ja sekoiluliigasta KHL:aan, mutta voi muutama asia tulla rajan takanakin yllätyksenä. Ei se homma sielläkään kovin läpinäkyvää tai kähminnästä vapaata ole. Mutta omalla kohdallani liian vahva venäläisleima ja tuntemattomat joukkueet tekevät vastustuksen. Jokereiden lähtö näivettää kotoista liigaa ja erityisesti tätä Helsingin asetelmaa, ja siksi se kyrsii. Ei siksi, ettei itse "päästy".
Venäjällähän tuo kähmintä ja muu suhmurointi nousee aivan toiseen potenssiin verrattuna tähän suomalaisten "harrasteluun". Toisaalta positiivisena asiana on se ettei julkisuuden paine tai muu jeesustelu vaikuta mihinkään kurinpitoon tms. (ainakaan tietääkseni) niin paljoa kuin Suomessa (varsinkin nuo viimekautiset HIFK-Jokerit-pelit ja niihin liittyvä paska mediassa) ja tapellakin saa.
Mää mistään mitään tiedä, mutta kyllä saamani infon mukaan homma hallin suhteen etenee edelleen, eikä sitä tämän tiedon nojalla pystyne estämään ei niin Lipponen eikä Hjallis.Palatakseni itse ketjun otsikon aiheeseen, niin skidisti kyllä huolettaa se, että ei kai ne meidän hallille kaavailtut yksityiset rahoittajat olleet näitä samoja herroja, jotka löysivät itselleen mieluisat aitiot ilmalasta. Onko se neljän huntin löytäminen vieläkin realistista, yksityiseltä puolelta vai perustuiko se olettamus merkittäviltä osin näihin idän ihmemiehiin?
Vaan valalle en moisesta kyllä mene, vaikka saamani tieto nojaakin jossain määrin kiekkoilun sisäpiiriin.
Sitten pitää vielä sen verran avautua, että väite "en tunne yhtäkään KHL joukkuetta" kuulostaa oudolta. Siis sellaisilta kannattajilta, jotka ovat lajista sen verran kiinnostuneita, että jaksavat tännekin kirjoitella.
Valituksia tulee joka tapauksessa, sillä tällainen hanke on luonnollisesti omiaan herättämään vastustusta ihan jo perisuomalaisesta kateudesta johtuen.
Täsmennän nyt vielä sen verran, koska todellakin esitin asian huonosti, että käsitykseni nimenomaan on se, että asia on hyvin ja huolellisesti valmisteltu ja etenee siten -ymmärrykseni mukaan- varsin positiivisessa tunnelmassa tuolla kaupungin rattaissa.Kiekkoilun sisäpiiri ei valitettavasti asiasta kuitenkaan päätä. Vaikka rahoitus saataisiinkin kasaan, niin kyllähän tässä on vielä aikamoinen kunnallinen lupa- ja päätöksentekoprosessi läpikäytävänä. Valituksia tulee joka tapauksessa, sillä tällainen hanke on luonnollisesti omiaan herättämään vastustusta ihan jo perisuomalaisesta kateudesta johtuen.
Se ei vielä tarkoita, että joukkue olisi millään tavalla tuttu. Jos ei seuraa, niin ei niiden nimiäkään muista kuin juuri ne mitkä tulevat jotain muuta kautta. Ei se ole mikään ylpeyden aihe, että ei seuraa KHL:ää. Se taas on käsittämätöntä kuinka kaikkien jotenkin pitäisi. Enpä nyt pysty sanomaan kuka on hallitseva mestari siellä, mutta ei se silti tee minusta huonompaa IFK:n kannattajaa.
V**u tätä Jussi "Göggönhaim" Pajusen. Jätkä on kyllä niin vastenmielinen. Onneksi en maksa verojani Helsinkiin, vaikka osoitteeni postinumero on Helsingissä, mutta rajan Espoon puolella asun.
Jussi Pajunen on vain yksi kommentoija asiassa, eikä edes poliitikko, mutta kyllä Helsingin kaupunginjohtajaa kuunnellaan myös poliittisissa piireissä.