HIFK tarvitsee uusitun hallin – Helsinki Garden tervetuloa!

  • 1 566 219
  • 5 697
Suosikkijoukkue
KK
Todella hieno hanke, ei pelkästään HIFK:lle, vaan myös Helsingille ja Suomelle. Tuo työpaikkoja todella pitkäksi aikaa. Sopii myös hienosti tilaan. Ainut, mikä hieman arvelluttaa on pysäköinti. Toivottavasti saavat kuntoon ja lisäksi kyllähän tuo ruuhkauttaa entyisestään "Kisiksen" seutua.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Pienoismallia ainakin ehdittiin katsella ennen kuin meni tiedotustilaisuus poikki. Uskallanpa kehua jopa kauniiksi. Omaperäinen, sopii tuonne Oopperan ja Finlandia-talon jatkoksi loistavasti.

Niin, tarkoitin itse jäähallia. Kyllä minäkin näin tuon maan päällä olevan rakennuksen ja ei siinä ole mitään valittamista, modernin näköinen kyhäelmä ja ei sodi arkkitehtuurisesti pahasti vastaan muiden rakennusten kanssa (minun mielestäni). Mutta tällä maan päällä olevalla rakennuksella ei kauheasti ole tekemistä itse jäähallin kanssa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Helsinki Garden
Halli, (kylpylä)hotelli, asuntoja, lähikauppa, lääkärikeskus, kuntosali...

Aika korkealle pitää ainakin rakentaa.

Eikun just toiseen suuntaan. Olihan tuo nyt niin helvetin hienon näköinen, että olen varsin otettu. Itse tosiaan ihmettelin, että meinaavatko ne samanlaisen kattilan rakentaa, kuin Ilmalaan. Voi olla aluksi kyllä outoa mennä halliin maan alle.

Nimeksi ehdotan Pentti Matikainen Garden. "Lähe menee Gardeniin vielä ku ehdit." Siinä slogani kaupan päälle.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, itse hallista puhuttiin itse asiassa todella vähän.

Taisi olla ihan harkittua taktiikkaa - päättäjille myydään ajatus lähinnä koko keskustaa hyödyttävänä, työpaikkoja ja verotuloja tuovana monitoimiprojektina, jossa sitten jossain siellä maan alla pelataan vähän lätkää.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Aikataulusta ei tainnut olla mitään puhetta tuolla tiedotustilaisuudessa? Kyllähän tosta sai vähän sellaisen kuvan, että monta kiveä pitää vielä kääntää, mutta toivotaan, että tämä toteutuisi. 2016 tuntuu kyllä todella aikaiselta.
 

harky

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aikataulusta ei tainnut olla mitään puhetta tuolla tiedotustilaisuudessa? Kyllähän tosta sai vähän sellaisen kuvan, että monta kiveä pitää vielä kääntää, mutta toivotaan, että tämä toteutuisi. 2016 tuntuu kyllä todella aikaiselta.

Sen verran mainittiin että pitää puhua nyt ensin Helsingin kaupungin kanssa, jonka jälkeen IFK voi alkaa laittamaan asiaa eteenpäin. Näin ainakin itse taisin kuulla ja mielestäni vuotta 2016 ei mainittu ollenkaan.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Täytyy sanoa että on helvetin hieno suunnitelma. Tällaista kun saataisiin Vaasaankin pienemmässä mittakaavassa vanhalle dösäasemalle. On kyllä upea asia stadille ja Suomelle. Iso peukku.
 

Jim Beam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niitä lisätietoja hallista ja kapasiteetista ja aikatauluista varmaan toimittajat kyselevät tilaisuuden jälkeen, paljonhan siellä oli väkeä asiantuntijoita. Huomenna saamme sitten lukea lehdistä lisää.
Tää on sen kokoinen tapaus Suomeessa, että ihan varmasti etusivukamaa!

IFK:n jättihanke!
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Sen verran mainittiin että pitää puhua nyt ensin Helsingin kaupungin kanssa, jonka jälkeen IFK voi alkaa laittamaan asiaa eteenpäin. Näin ainakin itse taisin kuulla ja mielestäni vuotta 2016 ei mainittu ollenkaan.

Joo, näin tuossa taidettiin tosiaan sanoa ja tuon 2016 otin julkisuudessa puhutuista uutisista, mutta tosiaan tota tai mitään muutakaan vuotta ei mainittu, eikä myöskään mahdollista rakentajaa.

Edit. Ylen tekstitv puuhuu myös vuodesta 2016.

Asioista sen suuremmin tietämättä voisi kuvitella, ettei kaupungilla niin paljon ole tällaista kaupunkia kehittävää, muiden rahoilla maksettavaa hanketta vastaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran mainittiin että pitää puhua nyt ensin Helsingin kaupungin kanssa, jonka jälkeen IFK voi alkaa laittamaan asiaa eteenpäin. Näin ainakin itse taisin kuulla ja mielestäni vuotta 2016 ei mainittu ollenkaan.

Kummastelin hieman samaa. Edelleen HS:n päivitetyssäkin uutisessa kuitenkin komeilee tuo tavoite kauden 2016-2017 aloittamisesta uudessa hallissa.

Onneksi meillä on nyt oikeasti ammattitaitoista porukkaa tuolla johdossa. Luojan kiitos projekti lähti liikkeelle nyt eikä silloin kun puikoissa oli Pena & Dinot.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Enkun kieli ja "garden" eivät ole järin erottuvia ratkaisuja. Seurahistoriaanne vedoten vaadin paikan nimeksi Helsingfors Trädgård.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onneksi meillä on nyt oikeasti ammattitaitoista porukkaa tuolla johdossa. Luojan kiitos projekti lähti liikkeelle nyt eikä silloin kun puikoissa oli Pena & Dinot.

Harri Tuohimaa oli tämä hankkeen alulle panija, hän oli tätä asiaa alkanut masinoimaan ollessaan hallituksen puheenjohtaja. Ei siis kovin kaukana olla dinoista ja Penasta. Everin porukka on sitten alkanut jalostamaan ideaa ja tässä tulos. Ei hassumpaa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ei tällaista voi täältä maakunnasta kun ihaillen seurata. Volyymit vähän eri luokkaa kun Jyväskylässä. Tietysti aina herää kysymys mistä helvetistä löytyy näinä aikoina noin paljon yksityistä rahaa? No sekin selvennee hankkeen edistyessä.
 

Jim Beam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltasanomat on tulkinnut Everin puhetta siihen malliin, että tuo nimi on lopullinen. IS:n mukaa IFK on kertoi tiedotustilaisuudessa, että hallin nimeksi tulisi ytimekkäästä Helsinki Garden.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ainut, mikä hieman arvelluttaa on pysäköinti. Toivottavasti saavat kuntoon ja lisäksi kyllähän tuo ruuhkauttaa entyisestään "Kisiksen" seutua.

En taas itse näe pysäköintiä ongelmana koska maan alle louhitaan autoille tilaa halutessa vaikka kuinka paljon, nyt tiedossa jo Töölön halli 600 paikkaa + tämän Helsinki Gardenin yhteyteen 1500 paikkaa. Vaan nimenomaan ne liikennevirrat mietityttää.
Ruuhkia tulee ja paljon, ei tuolta mitään ihme yhteystunnelia saada minnekään järkevään paikkaan vedettyä ja jos yksi sellainen vaikka saataisiin jonnekin suuntaan niin sitten se on tukossa.

Töölön lähikadut tulee olemaan edelleen se paikka minne auton helpoiten jättää hyvissä ajoin ennen matsia.

Jonkun mainitsema porkkana ilmaiseen julkiseen liikenteeseen olisi varmasti toimiva juttu. Sillä mahdollisesti saataisiin juuri se lisääntynyt yleisö(herättelen toiveita halvemmista lipuista nuorisolle jne) tulemaan julkisilla hallille.


_
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Harri Tuohimaa oli tämä hankkeen alulle panija, hän oli tätä asiaa alkanut masinoimaan ollessaan hallituksen puheenjohtaja. Ei siis kovin kaukana olla dinoista ja Penasta. Everin porukka on sitten alkanut jalostamaan ideaa ja tässä tulos. Ei hassumpaa.

Tuli sanottua vähän väärin. Tarkoitin, että hyvä kun projektin toteutus alkaa nykyisen johdon alaisuudessa. Olen kyllä tietoinen siitä, Tuohimaan aikaankin halliprojekti on elänyt suunnitelmissa.

Ei hassumpaa tosiaankaan. Everiin luotto tämän esityksen ja valittujen näkökulmien esiintuomisen jälkeen nousee entisestään kohisten. Vaikka tämä kausi menisikin paskasti, niin isossa kuvassa seuramme on hyvissä käsissä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK

Onhan toi tyylikäs. Voisi melkein sanoa, että kaunis. Niin tosin piti Hjalliksen hallistakin tulla, mutta lopputulos on ankean harmaa soikio.

Nimestä ehditään vielä käydä monta vääntöä, mutta tuolla varmaan halutaan luoda - yhdessä Stadikan kanssa, veikkaisin - Töölölle uusi maamerkki. Ja ulkomaalaisia varten halutaan antaa paikalle lontoonkielinen nimi.

Ihmetyttää kyllä, mitä neuvotteluja tässä vielä vaaditaan Helsingin kaupungin kanssa. Luulisi, että siellä on asiat jo pääpiirteissään sovittu ja sen kun aletaan kaivaa monttua heti, kun alueen käyttö parkkiksena loppuu. Jos kyse on valituskierrosten läpikäymisestä, niin sitten ymmärrän.


Pääasia on kuitenkin se, että ennen pitkää on puitteet kunnossa. Hankalampi homma onkin menestyvän seuran saaminen halliin.
 

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää kyllä, mitä neuvotteluja tässä vielä vaaditaan Helsingin kaupungin kanssa. Luulisi, että siellä on asiat jo pääpiirteissään sovittu ja sen kun aletaan kaivaa monttua heti, kun alueen käyttö parkkiksena loppuu. Jos kyse on valituskierrosten läpikäymisestä, niin sitten ymmärrän.

Eihän kyse siitä ole että seuralla olisi enää hirveästi puhuttavaa kaupungin kanssa, mutta kun kaupungin päättäjät alkavat puhua keskenään, siitä ei ihan hetkessä tulekaan loppua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti aina herää kysymys mistä helvetistä löytyy näinä aikoina noin paljon yksityistä rahaa? No sekin selvennee hankkeen edistyessä.

Ei kai IFK:n tarvitse koko kompleksia itse rahoittaa? Jos sinne tulee kauppakeskusta, kylpylää, hotellia, ym., niin kaipa nämä tuovat myös hieman fyrkkaa tähän projektiin. Tuntuisi myös järkevältä olettaa, että IFK:n osuuteen osallistuvat ainakin OJ ja Bäckström, ehkä myös Tuomo?
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietysti aina herää kysymys mistä helvetistä löytyy näinä aikoina noin paljon yksityistä rahaa?
Tätä itsekin pidän suurinpana yksittäisenä haasteena. Toisaalta, jahka Jygän vasurihallitus alkaa herätä tähän päivään ja tajuaa, kuinka syvälle suohon Suomen talous on vajoamassa, niin saattaa tällainen puolen miljardin rakennushanke saada yllättävää tukea ihan valtiovallankin taholta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös