Pyristelisi tässä ketjussa on varsin säälittävää. Nordista ei kukaan pitäne kaupungin keskipisteenä, mutta on kuitenkin kantakaupunkia toisin kuin Ilmala. Ja juntimpikin tajuaa, että 15 min kävely kantakaupungin alueella on paljon.
Mitä tulee HG:n / Mäntymäen kentän liikenneyhteyksiin, niin tunnut taas sujuvasti sivuuttavan Pisara-radan, vaikka siitä juuri varta vasten muistutettiin. Ja kyllähän Olympiastadion on hyvin tuntunut palvelevan myös kauempaa tulevia, samoin Lintsi, ilman Pisara-rataakin.
Kaikesta päätellen et ole Stadista kotoisin, kun et tunnu oikein hahmottavan kaupunkia. Joka tapauksessa suuri huolesi IFK:n hankkeesta on jokseenkin liikuttavaa.
Oletko lukenut yhtään mitä olen kirjoittanut?
1. Pyysin perusteluja väitteelle, että Garden vetää tapahtumia paremmilla yhteyksillä Hartwalliin verrattuna. Olenko nähnyt ainoatakaan perustelua näistä paremmista yhteyksistä? En. Oletko sinä? Kerro minullekin, jos olet.
2. Pisaraa sivuttiin ja kerroin siitä itsekin. Se ei edelleenkään ole perustelu paremmille yhteyksille, kun lähtee ja tulee Pasilasta ja jollain sinne radanvarteenkin on päästävä.
3. Olenko väittänyt Gardenin tulevia yhteyksiä huonoksi jossain vaiheessa? En tietääkseni. Olen vain korjannut väitettä, jonka mukaan ne olisi paremmat kuin Hartwallin yhteydet. Se, että ne on pääosin huonommat kuin Hartwallilla, ei tarkoita, että ne olisi huonot. Luetunymmärtäminen kuntoon.
4. Olenko provoamassa tässä keskustelussa? En, vaikka monien ifk-fanien mielestä varmastikin olen, koska satun olemaan eri mieltä. Olen aika pitkälti ainoa kuitenkin, joka tässä keskustelussa on perustellut asioita. Provoilemiseksi nään enemmänkin perustelemattomat absurdit väitteet ja heitot jostain skutsista. Skutsi etenkin on huono perustelu, kun oman hallin vierestä alkaa keskuspuisto ja muutenkin on melko epäolennaista tässä keskustelussa.
5. Olympiastadionin hyvin toimivasta liikenne-, parkki- ja sisäänpääsytoimivuudesta voidaan olla montaa eri mieltä. Siitä toisessa ketjussa, jos sitä on tarve jatkaa.
6. Kyllä, olen paljasjalkainen Helsinkiläinen ja asunut niin keskustassa, kantakaupungissa, kuin laidempanakin. Oletko sinä? Onko sillä jotain faktoja muuttavaa merkitystä tämän aiheen suhteen? Uskon tietäväni mistä puhun mitä Helsingin yhteyksiin, julkiseen liikenteeseen, ruuhkiin tai reitteihin tulee.
Perusteltuja viestejä aiheesta olisi edelleen hienoa lukea ja keskustella niistä. Näyttää olevan vain jokseenkin mahdotonta, kun faktat ei ole puolellanne. Haluatko kenties yrittää uudestaan, jos perusteluissa ensi kerralla olisi edes jonkinlaista pointtia?