Mainos

HIFK-SaiPa ke 17.11.2004

• 14 198
  • 105

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Re: Re: Jhag

Viestin lähetti Rebel
Ai vähän niinkuin Kimi? Sehän oli silloin hc-paska, kun alpo ei juuri neuvoja nuorille pojille jaellut.

Kimi pelasi itseasiassa helvetin hyvin liigaan tullessaan, kevätkaudella 2002. Alpo oli tuolloin valmentajana. En ole koskaan pitänyt Alposta, enkä tule pitämäänkään, mutta totuus on se, että nämä syksyllä 2001 porukkaan nostetut "junnut" (Viitaluoma, Grunn, Vihko, Hirso, Pikkarainen, Häppölä ?) pelasivat parasta liigakiekkoaan Alpon alaisuudessa.

Tämä "voittava maalivahti" - käsite on jo karannut handusta pitkän aikaa sitten. Lundell pelasi eilen hyvän matsin ja pelasti IFK:lle vähintään toisen pisteen hyvillä torjunnollaan 3-5 alivoimassa.
Silti paskaa sataa niskaan...jos tälle linjalle lähdetään niin voidaan sanoa, ettei millään muulla jengillä kuin mestarilla ole "voittavaa maalivahtia", koska "voittava maalivahti voittaa oikeat pelit"

sovhoosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Jhag

Viestin lähetti kaizu
...jos tälle linjalle lähdetään niin voidaan sanoa, ettei millään muulla jengillä kuin mestarilla ole "voittavaa maalivahtia", koska "voittava maalivahti voittaa oikeat pelit"

Nyt vain täysillä tälle linjalle. Tavoitteena on mestaruus. Sen saavuttaminen on vaikeata jos vastustajan molari on parempi. IFK:n päävastustajien maalivahdit on parempia.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Yhtä kahta poikkeusta lukuunottamatta, Lapanen? Toinen olen minä, joka olen kyllästynyt alituiseen murmutukseen omien fanien toimesta. Muutenkin kohdistaisin analyysit katsomossa viihtymisen suhteen ennemmin max. 8000 katsojan halliin kuin 20 kirjoittajan hallinnoimaan nettisaittiin. Totuus löytyy ulkoa; ei valittamista katsojaluvuissa HIFKillä, tuskin Jokereillakaan. Jos jokunen Jatkoajan narrifani jää pois HIFKin matseista, kun ei oo kivaa, niin sen kanssa on vain elettävä.

Miten vitun lyhyt muisti täällä oikein on? Kuten cobol totesi, viime syksynä Ässät johti liigaa ja Jokerit oli HIFKin edellä. Ja täällä itkettiin. Yhtä kahta poikkeusta lukuunottamatta. Keväällä kukaan ei muistanut enää mitään syksystä ja tarkkaan ottaen niinhän sen pitää ollakin. Viime kevät meni siihen, että syksyn itkijät vaativat lyömään diilit kiinni Harkinsille, Kibelle, Pärälle, Hirsolle, Davelle etc täksi kaudeksi. Ja tänä syksynä samat itkijät valittavat, että miksi noille tehtiin sopparit, miksei ostettu kahtatoista uutta jätkää. Ensi keväänäkään ei muisteta mitään tästä syksystä - meni kevät miten meni. Uskomatonta mutta totta. HIFKin fanit ovat aina pelanneet sarjan jo marraskuussa, oikeastaan elokuussa.

Hyvä pointti #12:lta. On ollut monessa matsissa kunnon ähinää, edes SW:n HIFK ei rytyyttänyt niinkuin HIFK Jyp-matsissa. Silloin olisi ollut kiva nähdä jokunen nykyisistä marmattajista valittamassa, että ei talklata ja jos taklataan, niin taklataan väärin. Herrajumala jos Vopat ruhjoi Kankaanperää virkamiehenä, niin mitenköhän olisi käynyt, jos se olisi ottanut tosissaan??

Alpo sai junnut pelaamaan hyvin? Niinpä niin, varsinkin Grunn ja Viitaluoma olivat tikissä ja saivat niin hyvät eväät liigauralle, että jatkavatkin sitä Jypissä ja Saipassa. Toinen näistä oli eilen jäällä täysin varjomaisena hahmona.

m&t: Aivan samaa mieltä, lienet huomannutkin mitä mieltä olen HIFKin mv-kaksikosta. Ilman muuta tj:n vika, että Stathosille on tempaistu ylipitkä diili. Päivänselvää.

Tuomas: Viihdy sinä värikkäiden Jokerien katsomossa, minä viihdyn värikkään HIFKin katsomossa, eikös sen näin pidä mennäkin? :)

Oletan, että HIFK-keskustelu on meneillään omassa osastossamme hieman tarkemmin. Mutta edelleen cobolin kanssa samaa mieltä siitä, että ratkaisevaa materiaalieroa paperilla Jokereilla ei ole HIFKiin. Lisäksi olemme molemmat huomanneet, että kuittivihkokin on kaivettu, mutta se on kaivettu kai väärästä taskusta ja väärällä tavalla. Muut asiat varmaan "mättävät". Luoja, nyt mättää jälleen, kun on erilainen pistesysteemi, eikä siltikään olla lähelläkään Alpon ja kumppanien tappioputkia, 2 putkeen edelleen maksimi. Mitä sitten, jos tämä ryhmä voittaa mestaruuden? Tiedän jo: väärin voitettu.

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti JHag

Alpo sai junnut pelaamaan hyvin? Niinpä niin, varsinkin Grunn ja Viitaluoma olivat tikissä ja saivat niin hyvät eväät liigauralle, että jatkavatkin sitä Jypissä ja Saipassa. Toinen näistä oli eilen jäällä täysin varjomaisena hahmona.

Pakko vielä jankuttaa tästä, kun osuu niin pahasti silmään: Grunn johti SM-liigan pistepörssiä ~10 pelatun pelin jälkeen ja muutenkin Grunn-Viitaluoma-Pikkarainen oli SM-liigan kovimpia ketjuja ennen Grunnin loukkaantumista.

Mainitusta kaksikosta Grunn-Viitaluoma molemmat tekivät liigan piste-ennätyksensä Alphonson jengissä.

Eli kyllä, Alpo sai "junnut" pelaamaan paremmin kuin Ara. Se, että ko. pelaajien ura lähti toisen valmentajan alaisuudessa laskuun ei ole Alpon vika.

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti JHag
Hyvä pointti #12:lta. On ollut monessa matsissa kunnon ähinää, edes SW:n HIFK ei rytyyttänyt niinkuin HIFK Jyp-matsissa. Silloin olisi ollut kiva nähdä jokunen nykyisistä marmattajista valittamassa, että ei talklata ja jos taklataan, niin taklataan väärin. Herrajumala jos Vopat ruhjoi Kankaanperää virkamiehenä, niin mitenköhän olisi käynyt, jos se olisi ottanut tosissaan??

Aravirran IFK on rytyyttävämpi kuin W&S:n? Itse ymmärrän rytyyttämisen intensiivisenä pelinä melko laajalla rintamalla, en pelkästään satunnaisena taklailuna ja turhautuneen nelosketjun goonin kilahtamisina.

Minua ei nyt tässä kiinnosta kyllä pätkääkään alkaa haukkumaan IFK:ta viestikaupalla. Olen sanottavani sanonut, eikä mielipidettäni joukkueen kokonaisesityksen munattomuudesta muuteta millään taklaustilastoilla tai väitteillä siitä että että pari tappelua olisi todiste joukkueen sitoutumisesta ja intensiivisestä pelistä. Kai mulla nyt jumalauta silmät on päässä.

IFK voi puolestani voittaa vaikka Stanley Cupin keväällä. Se ei silti tee joukkueen tämänhetkisestä tilanteesta yhtään valoisampaa. Suunta on sitäpaitsi ollut koko ajan huonompaan.

Voi olla että maalivahtitilanteen selkiytyminen ja Pärssisen parantuminen, lisättynä jollain tuomoruutuollijokisella, ovat tarvittavat avaimet jolla homma lähtee lentoon. Tällä hetkellä tilanne on tämä ja jos sen lukeminen kirjoittamani korpeaa, niin voi voi.

Voin toki lopettaa kaikkinaisen IFK-keskusteluihin osallistumisen silloin jos sanottavani on mahdollista kokea negatiivisena. Ei tässä nyt kenenkään mieltä haluta pahoittaa, saatana.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Lapanen
Voi olla että maalivahtitilanteen selkiytyminen ja Pärssisen parantuminen, lisättynä jollain tuomoruutuollijokisella, ovat tarvittavat avaimet jolla homma lähtee lentoon.

Nimenomaan. Aika pienet avaimet siis loppujen lopuksi. Tämän HIFK-katastrofin keskellä olin vilkaisevinani sarjataulukosta, että sijalla 4 majaileva TPS on 5 pistettä edellä HIFKiä tällä 3 pistettä voitosta -kaudella. Ja ennen liigan alkua useimmat sijoittivat HIFKin (ja Jokerit) runkosarjassa sijoille 3-6. Nyt on tuomiopäivä lähellä siis.

edit : 2 > 5, lama syvenee

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy