HIFK pudotuspeleissä 2025

• 40 888
  • 332

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Ehdottomasti meille vastaan mieluummin SaiPa tai KooKoo väsyneenä ja kolhuja kokeneena viiden pelin jälkeen kuin Ässät.

PohjoisKariya

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, United, Broncos.
Käynnissä olevien ottelusarjojen mahdollisia lopputuloksia katsomalla (ei tämän hetkisiä tilanteita, vain lopputuloksia) meidän ensimmäisen vastustajan todennäköisyydet ovat Saipaa 50%, KooKoo 25%, Ässät 25%.

Viulisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En halua Ässiä, kun saivat sarjan katki nopeasti. Pitää saada 5 peliä pelannut vastaan.
Kaikki nuo ovat vaikeita vastustajia, joukkueet on runkosarjan kymppisakissa niin äärettömän tasaisia. Sekin vielä, että HIFK menetti kotiedun. Ässät noista ehkä se vaarallisin on, juurikin lepoedun vuoksi.

Viulisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meille on hankalia kaikki. Siksi juuri pitää ottaa kaikki edut mitä mahdollista saada.
Eipä taida olla helppoja pelejä luvassa yhdellekkään joukkueelle. Mutta voihan sitä tuhkaa sirotella päällensä jo etukäteen. Itse olen huomattavasti positiivisempi HIFK:n mahdollisuuksiin. Sitä tukee myös se, että noilla loukkaantumisilla jotka olivat lähes koko kauden joukkue jäi runkosarjan voitosta ainoastaan viiden pisteen päähän. Nyt oletettavasti pudotuspeleihin HIFK pääsee parhaalla mahdollisella kokoonpanolla, lisäksi on samalla kokoonpanolla ollut aikaa ollut treenata puolitoista viikkoa.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä taida olla helppoja pelejä luvassa yhdellekkään joukkueelle. Mutta voihan sitä tuhkaa sirotella päällensä jo etukäteen. Itse olen huomattavasti positiivisempi HIFK:n mahdollisuuksiin. Sitä tukee myös se, että noilla loukkaantumisilla jotka olivat lähes koko kauden joukkue jäi runkosarjan voitosta ainoastaan viiden pisteen päähän. Nyt oletettavasti pudotuspeleihin HIFK pääsee parhaalla mahdollisella kokoonpanolla, lisäksi on samalla kokoonpanolla ollut aikaa ollut treenata puolitoista viikkoa.

Eihän kyse ole siitä, että onko luottoa vai ei. Tämä on myös matematiikkaa. Kyllä helppo reitti auttaa aina seuraavalla askelmalla.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käynnissä olevien ottelusarjojen mahdollisia lopputuloksia katsomalla (ei tämän hetkisiä tilanteita, vain lopputuloksia) meidän ensimmäisen vastustajan todennäköisyydet ovat Saipaa 50%, KooKoo 25%, Ässät 25%.
Itse tällä hetkellä kyllä eri mieltä. Eli Ässät 50% ja kaksi muuta 25% kumpikin.

PohjoisKariya

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, United, Broncos.
Itse tällä hetkellä kyllä eri mieltä. Eli Ässät 50% ja kaksi muuta 25% kumpikin.
Meille tulee vastaan Saipa, jos jokin seuraavista yhdistelmistä jatkaa; Saipa-Sport-Espoo, Saipa-Sport-Tappara, Saipa-Kookoo-Espoo tai Saipa-Kookoo-Tappara. Ässät tulee vastaan jos; TPS-Sport-Espoo tai TPS-Sport-Tappara. Kookoo tulee jos; TPS-Kookoo-Espoo tai TPS-Kookoo-Tappara.

Viulisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meille tulee vastaan Saipa, jos jokin seuraavista yhdistelmistä jatkaa; Saipa-Sport-Espoo, Saipa-Sport-Tappara, Saipa-Kookoo-Espoo tai Saipa-Kookoo-Tappara. Ässät tulee vastaan jos; TPS-Sport-Espoo tai TPS-Sport-Tappara. Kookoo tulee jos; TPS-Kookoo-Espoo tai TPS-Kookoo-Tappara.
Sinun arviosi mukaan Saipa olisi kahdessa seuraavassa pelissä noin seitsemänkymmen pinnainen suosikki. En ihan siihen usko.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hiukan olen kysymysmerkkinä tästä viestistä:). Itse laitoin viestiä odotusarvojen mukaan ja pohtien tämän hetkistä tilannetta.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
HIFK myös hävisi kaikkein vähiten suoraan varsinaisella peliajalla, mikä on hyvä merkki pudotuspelejä ajatellen. Tosin sitten sellainen "loistokkuus" loisti aika hyvin poissaolollaan, että ei minulla henkilökohtaisesti mikään superpositiivinen olo silti ole, varsinkaan kun maalivahdit eivät erityisemmin vakuuta. Mutta ei HIFK mitenkään surkeista asemista kisoihin lähde, puolivälierien suhteen olen jopa melko luottavainen.

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mussutan tästä.

Todennäköisyydet eivät ole koskaan prosentteja. Todennäköisyydet ovat aina välillä 0.0-1.0. Tai päätepisteissä.

Viulisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK myös hävisi kaikkein vähiten suoraan varsinaisella peliajalla, mikä on hyvä merkki pudotuspelejä ajatellen. Tosin sitten sellainen "loistokkuus" loisti aika hyvin poissaolollaan, että ei minulla henkilökohtaisesti mikään superpositiivinen olo silti ole, varsinkaan kun maalivahdit eivät erityisemmin vakuuta. Mutta ei HIFK mitenkään surkeista asemista kisoihin lähde, puolivälierien suhteen olen jopa melko luottavainen.
Itse en ole huolissani maalivahdeista. Pitkälti maalivahtien ja puolustuksen ansiota tuo neljässija on. Toki poissaolot pakottivat peliä rukkaamaan siihen suuntaan ja poissaolot näkyivät myös hyökkäyspelissä kun pysyviä ketjuja ei pahemmin ollut ja ukot vaihtui. Peli on silloin paljon vaikeampaa ja sitä on hyvin vaikea kehittää eteenpäin. Aikaisemmista vuosista poiketen HIFK:n maaliodottamat runkosarjassa olivat kehnot ja myös vastustaja loi paljon maaliodottamaa HIFK:ta vastaan. Eli paljolti maalivahtien ja tuurien varassa. Nyt kuitenkin on luultavasti ehjä rosteri, jolla on myös päästy harjoittelemaan ja loppukaudesta saivat myös pelejä alle.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mussutan tästä.

Todennäköisyydet eivät ole koskaan prosentteja. Todennäköisyydet ovat aina välillä 0.0-1.0. Tai päätepisteissä.
Ja mä tästä. Voihan ne antaa prosentteinakin, laskuissa tietysti sitten käytettävä noita desimaalimuotoja(tai murtoluku).

Viulisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK;n nelossija noin heikoilla maaliodottamilla on vähän samanlainen mysteeri kuin Tapparan viime kauden runkosarjan voitto, joka oli vielä suurempi ihme, niin surkealla pelillä mitä Tappara varsinkin runkosarjan ekalla puolikkaalla esitti. Silti voittivat. Osoittaa vain sen, että loistavilla yksilöillä ja hyvällä maalivahtipelillä voi voittaa runkosarjan vaikka olisi pelillisesti aika heikko.

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mä tästä. Voihan ne antaa prosentteinakin, laskuissa tietysti sitten käytettävä noita desimaalimuotoja(tai murtoluku).

Nope. Todennäköisyys ei ole koskaan ikinä missään prosentteja. Jos jakaa kaksi kokonaislukua toisillaan, niin missä välissä se muuttuu prosenteiksi?

Mutta, sinänsä ihan kiva kevät HIFK-faneilla, kun tällaisesta on suurimmat murheet :)

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi sitten kirjoitit noin?

No eikö se tämän kauden pelien perusteella ole faktaa. Lisäksi HIFK:lla on oikeasti suht. kovat paineet niskassaan. Kyllä nyt olisi semifinaalipaikka ihan minimi. Muistetaan myös se, että pudotuspelien ensimmäinen kierros on haastava. Monesti peli rentoutuu ensimmäisen voitetun sarjan jälkeen.

Minä periaatteessa uskon tähän jengiin, että voidaan pitkällekin mennä, mutta se vaatii tähdet ja kuut kyllä oikeaan asentoon ja yksi asioita helpottava tie on se, että puolivälieristä selvittäisiin a) mahdollisimman nopeasti ja b) ilman loukkaantumisia. Ei HIFK:n peli minua erityisemmin ole koko kauden otannalla vakuuttanut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy