HIFK - Playoffs 2010

  • 168 896
  • 585

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Pahinta tässä lienee se, että olen sotkenut tähän saatanan seuraan jo lapsenikin. Eilen kolmevuotias poikani itki silmät punaisena, että "IFK ei saa hävitä". Minkä menin tekemään perkele.

Sama täällä. Olen tällä kaudella kuljettanut niin ikään 3-vuotiasta tytärtäni muutamissa peleissä (lähinnä tietysti jätskiä syömässä ja jääkonetta katsomassa). Kun olin eilen kuunnellut radiosta pelin, hän tuli sanomaan: "Isi, mennään huomenna jääkiekkoa katsomaan!" Vastasin: "Syksyllä vasta voidaan mennä..." Toinen vastasi heti siihen innokkaasti: "Ei kun mennään huomenna!" Vitutti sanoinkuvaamattomasti, kun oli pakko selittää: "Huomenna ei ole peliä eikä vähään aikaan muutenkaan..."
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Pahinta tässä lienee se, että olen sotkenut tähän saatanan seuraan jo lapsenikin. Eilen kolmevuotias poikani itki silmät punaisena, että "IFK ei saa hävitä". Minkä menin tekemään perkele.

Sama täällä. Olen tällä kaudella kuljettanut niin ikään 3-vuotiasta tytärtäni muutamissa peleissä (lähinnä tietysti jätskiä syömässä ja jääkonetta katsomassa). Kun olin eilen kuunnellut radiosta pelin, hän tuli sanomaan: "Isi, mennään huomenna jääkiekkoa katsomaan!" Vastasin: "Syksyllä vasta voidaan mennä..." Toinen vastasi heti siihen innokkaasti: "Ei kun mennään huomenna!" Vitutti sanoinkuvaamattomasti, kun oli pakko selittää: "Huomenna ei ole peliä eikä vähään aikaan muutenkaan..."

Lapsiparat, jo pienestä pitäen olette totuttaneet heidät elämänmittaiseen kärsimykseen, johon ei totu koskaan.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Sama täällä. Olen tällä kaudella kuljettanut niin ikään 3-vuotiasta tytärtäni muutamissa peleissä (lähinnä tietysti jätskiä syömässä ja jääkonetta katsomassa). Kun olin eilen kuunnellut radiosta pelin, hän tuli sanomaan: "Isi, mennään huomenna jääkiekkoa katsomaan!" Vastasin: "Syksyllä vasta voidaan mennä..." Toinen vastasi heti siihen innokkaasti: "Ei kun mennään huomenna!" Vitutti sanoinkuvaamattomasti, kun oli pakko selittää: "Huomenna ei ole peliä eikä vähään aikaan muutenkaan..."

höh... julmaa HIFKltä kyllä tehdä tuollainen temppu lapsille. Meillä ei ole sitä ongelmaa, poika vaihtaa suosikkia sen mukaan kumpi sattuu johtamaan. Kullankaivajien sukua.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Lapsiparat, jo pienestä pitäen olette totuttaneet heidät elämänmittaiseen kärsimykseen, johon ei totu koskaan.

No kun se isän perintönä tuli, niin pitäähän sitä näköjään kiusaamista jatkaa.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mitäs tähän sanotte?

Meidän tyttö ilmoitti minulle aikoinaan : " Faija, osta mulle uusi fillari tai alan kannattamaan Jokereita". Ja eiku menoks Fillarikellariin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Mietin eilen pitkän tovin, että onko tässä mitään järkeä. Miksi mä kannan tonne hallille joka vuosi ison tukun rahaa (kannoin jo silloin kun en täällä asunut) ja ostan jotain fanihuiveja sun muita? Ei jumalauta. HIFK on kuin kaunis, mutta uskoton nainen; antaa rakastua itseensä tulisesti ja epätoivoisesti, mutta pettää, minkä kerkeää. Suhteessa on paha olla, mutta koska irti ei voi päästää, niin pakko vain kärsiä. Rakkaus on syvällä.

Ei täs oo mitään järkee, mut toisaalta elämässä on paljon sellaisia asioita. Itsekki tässä jo kelaillu, että pitäisikö koko lajin seuraaminen jättää, mutta tiedän sen olevan itsepetosta ja tiedän, että ensi elokuussa on jo raahauduttava european trophy otteluihin, kun ei jaksa kauden aloitusta odottaa.

Ja tuohon naisvertaukseen sen verran, että kun seuraavan kerran suunnitellaan taas uutta ilmettä punaiselle kissapedolle, niin voisi ottaa mallia vaikka tästä (linkki vie internet movie databasen sivuille, jossa kuva eräästä petollisesta punaisesta pedosta =) ).
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän tyttö ilmoitti minulle aikoinaan : " Faija, osta mulle uusi fillari tai alan kannattamaan Jokereita". Ja eiku menoks Fillarikellariin.
Olisit vastannut, että jos IFK ei kelpaa, niin sulta viedään vanha fillarikin ja käsketään kannattamaan Bluesia....
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Noin se vaan menee. Kahta en vaihda, toinen on HIFK ja toinen... Kyllä tämä on elämän kestävä vankeus, tämä HIFK:n kannattaminen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Noin se vaan menee. Kahta en vaihda, toinen on HIFK ja toinen... Kyllä tämä on elämän kestävä vankeus, tämä HIFK:n kannattaminen.

Kyllä, ja pahinta tässä on se, että IFK on kuin joku addiktoiva aine, jota joko käytetään (fanaattisesti/täysillä) tai ei käytetä ollenkaan. Musta ei ainakaan koskaan saa puolivälinpitämätöntä kannattajaa, joka on 50%:sti mukana touhussa, ja seurailee "huvikseen" pelejä. Kannattamisessa se on joko 100 tai 0... ja piste. Ikää tulee, mutta tietynlainen palo säilyy tähän juttuun.

Mutta vitunmoinen pessimistisyys ja epäusko IFK:ta kohtaan on kaikkien näiden vuosien aikana tullut mukaan kannattamiseen. Luottoa ei ole nimeksikään, ja sitten kun sitä vähänkin kertyy (esim. tämä kevät ennen poffeja), niin korkealta tullaan taas alas.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pahinta tässä lienee se, että olen sotkenut tähän saatanan seuraan jo lapsenikin. Eilen kolmevuotias poikani itki silmät punaisena, että "IFK ei saa hävitä". Minkä menin tekemään perkele.
Ja kun poikasi tuosta kasvaa alkaa hän kyseenalaistamaan koko HIFK:n kannattamisen. Ja on muuten ihan oikeassa. Oma, nyt murrosiässä oleva poikani, veti tarvittavat johtopäätökset muutama vuosi sitten ja totesi ettei enää kiinnosta. Kysyin miksi ja vastaus oli hyvin yksiselitteinen: ei kiinnosta katsoa joukkuetta jonka jokainen kausi päättyy katkeraan tappioon.
Nyt käy tyttäreni samaa vaihetta läpi. Veíkkaan että vielä yhden pettymyskauden jaksaa ja sen jälkeen saan istua peleissä yksin muiden elinkautis-urpojen kanssa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ja kun poikasi tuosta kasvaa alkaa hän kyseenalaistamaan koko HIFK:n kannattamisen. Ja on muuten ihan oikeassa.

Toivotaan näin. Joku musiikki voisi olla ihan hyvä harrastus.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Toivotaan näin. Joku musiikki voisi olla ihan hyvä harrastus.


Sorry vaan, mutta siinä käy kuitenkin niin, että poikasi innostuu Status Quo, AC/DC musasta. Sitten tulee kysymään sulta, että 'Faija, hei tiedätsä sen lätkäjengin, jonka matseissa soitetaan aina noiden bändien musaa?' Noooh, sähän tiedät ja kerrot.Siitä se sitten lähtee.
 

rudy25#

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Jarkko Ruutu
No kun se isän perintönä tuli, niin pitäähän sitä näköjään kiusaamista jatkaa.

Itse en aio toistaa isäni virheitä. Tyttö on jo 5 vuotias, eikä tiedä HIFK:sta muuta kuin tutin vauvakuvista. Toistaiseksi asiaa saa pysyäkin näin. Toisaalta luonnettahan tämä kannattaminen vaatii ja kasvattaa lapsia kohtaamaan elämän vastoinkäymisiä.

Itse sarjasta pakko todeta, että ei ikävä kyllä edes harmita niin paljon kuin yleensä. Ehkä ei kiinnosta enää niin paljon tai sitten iän myötä muut asiat vaan ovat tulleet tärkeämmiksi, että yhden lätkäkauden päättyminen ei maailmaa kaada.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Ehkä ei kiinnosta enää niin paljon tai sitten iän myötä muut asiat vaan ovat tulleet tärkeämmiksi, että yhden lätkäkauden päättyminen ei maailmaa kaada.

Ei se noin mee. Kyllä sä vielä huomaat, että IFKn matsit/menestys on paljon,paljon tärkeämpi asia kuin rollaattorin uusi Varta akku.
Sitten kun ollaan Hietaniemessä (josta on muuten vain 2 kilsaa Nordikselle) tai Honkanummella, niin silloinkin vielä kysellään, kun vaimo tuo neilikoita sun skrubulle, että 'hei, mites matsissa kävi?' tai että 'saatiinko me diili sen uuden huippumolarin kanssa?' Nämä asiat vaan on näin.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Sitten kun ollaan Hietaniemessä (josta on muuten vain 2 kilsaa Nordikselle) tai Honkanummella, niin silloinkin vielä kysellään, kun vaimo tuo neilikoita sun skrubulle, että 'hei, mites matsissa kävi?' tai että 'saatiinko me diili sen uuden huippumolarin kanssa?' Nämä asiat vaan on näin.
Mä taidankin pyytää hautapaikkaa Mauri Kaukokarin viereen, jos Kaukokiikari ehtii delata ennen mua. Silloin voin olla rauhassa koska tiedän, että vieressä on voittava veskari.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Ei tässä itkeminen ja hammasten kiristely auta. Ei kai seuraa faniteta pelkästään menestyksen toivossa? Aivan sama mikä sarjataso - tai mikä urheilulaji - seura on aina Helsingin IFK. Miehellä voi elämän aikana olla useita naisia, mutta vain yksi lätkäjengi. Perkele. Piste.

Sitäpaisti jokakeväinen vitutus kasvattaa huomattavasti enemmän luonnetta kuin Suomen mestaruuden saavuttaminen. Muistan hyvinkin elävästi huhtikuun 1998 mestaruusfiilarit - eipä se saman vuoden syyskuussa uuden kauden alkaessa enää tuntunut yhtään miltään. Nii että uutta matoa koukkuun ja peliä!
Perkele. Piste.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meidän tyttö ilmoitti minulle aikoinaan : " Faija, osta mulle uusi fillari tai alan kannattamaan Jokereita". Ja eiku menoks Fillarikellariin.

Lasten suusta totuuden kuulee muutenkin aina. Katselin matsia telkkarista 8 v kundia vierellä, poika kysyi, että maksetaanko noille palkkaa siitä että ne pelaa tuolla. Vastasin että maksetaan joo, johon poika totesi: musta tulee isona lätkäpelaaja, pääsee kesälomalle jo talvella ja tarvii mennä takas töihin vasta seuraavana talvena. Mitäs tohon nyt vasta-argumentoimaan. Täytyy siirtää pari vuotta vielä tätä himon siirtämistä seuraavalle sukupolvelle.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tämä nyt ei mitenkään liity tähän kauteen varsinaisesti, mutta minua vähän häiritsee usein kuultu toteamus, että kausi päättyy meillä aina pettymykseen ja vitutukseen. Ainakin omalta osalta voin sanoa, että nuo voi välttää vain voittamalla mestaruuden. Aina se tappio vituttaa. Ja mitä niukempi, sen enemmän, tuli se sitten missä vaiheessa tahansa.

Kausi voi kyllä olla silti onnistunut, ja omalla kohdallani juuri nuo puolivälierät ovat se kynnys. Jos niistä mennään eteenpäin, niin vähintään tyydyttävän arvosanan voi antaa. Ja loppuun vielä varmuuden vuoksi: Tämän kauden poffit kyllä loppuivat katastrofiin, ei kahta sanaa.
 

lindstrx

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Minnesota Wild,Chicago Blackhawks,Liverpool
Meidän tyttö ilmoitti minulle aikoinaan : " Faija, osta mulle uusi fillari tai alan kannattamaan Jokereita". Ja eiku menoks Fillarikellariin.

--> Mä tekisin ihan samoin :) Onneks tytär on vasta 2-v eikä ymmärrä tuollaisen kiristyksen päälle ainakaan vielä...
 

baddinki

Jäsen
Suosikkijoukkue
iiefkoo
Eihän sillä mitään merkitystä lopputuloksen kannalta ole, mutta ainakin Wirtanen, Söderholm, Luttinen ja Hirso pelas pleijarit loukkaantuneina ja todennäköisesti ainakin Söderholm, Luttinen ja Hirso leikataan nyt kun kausi on ohi, ehkä jopa Hirso. Wirtasella oli ongelmia olkapään kanssa kuten kaikki varmaan näki esim taklaustilanteissa ja muu poppoo kärsii "alaraajavammoista".
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän sillä mitään merkitystä lopputuloksen kannalta ole, mutta ainakin Wirtanen, Söderholm, Luttinen ja Hirso pelas pleijarit loukkaantuneina ja todennäköisesti ainakin Söderholm, Luttinen ja Hirso leikataan nyt kun kausi on ohi, ehkä jopa Hirso. Wirtasella oli ongelmia olkapään kanssa kuten kaikki varmaan näki esim taklaustilanteissa ja muu poppoo kärsii "alaraajavammoista".

Nuo on jokavuotisia juttuja lähes kaikilla joukkueilla: Jokereilta lähti 90-luvulla erään TPS:lle hävityn finaalin jälkeen 12 pelaajaa leikkauspöydälle.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei tämä vitutus vain näytä lakkaavan... Aivan uskomatonta... Ei sitä pysty vieläkään käsittämään miten vitussa me taas hävisimme.

Kai tässä on pakko uskoa vanhempia HIFK-kannattajia ja todettava, ettei me enää tulla mitään voittamaan, tässä jengissä on vain jotain syvästi pilalla. Näköjään on aivan sama ketä meillä pelaa tai valmentaa, ei tuosta tule hevon vittua vaikka näyttäisi kuinka hyvältä tahansa. Voin vain kuvitella miltä kymmeniä vuosia HIFK:ta kannattaneista tuntuu, miten te jaksatte?

Toivottavasti isoillakundeilla on jotain käryä miten tämän kautista tulosta parannetaan(ei ole, ainakaan jos aiempiin vuosiin on uskomista), minulla rotsi on täysin tyhjä... Ei ole enää edes mitään näsäviisasta ja ''ilmiselvää'' korjausehdotusta heittää hallitukselle... Tänä vuonna kaiken piti olla kunnossa...
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Toivottavasti isoillakundeilla on jotain käryä miten tämän kautista tulosta parannetaan(ei ole, ainakaan jos aiempiin vuosiin on uskomista), minulla rotsi on täysin tyhjä... Ei ole enää edes mitään näsäviisasta ja ''ilmiselvää'' korjausehdotusta heittää hallitukselle... Tänä vuonna kaiken piti olla kunnossa...

Enpä usko että isoilla on mitään konkreettista. Fanit tuntuu olevan sitä mieltä että KJ on paras vaihtoehto ensi kaudella ja isossa kuvassa kaikki on hyvin. Se kuva taitaa vaan olla niin iso että sitä ei tälläinen pieni fani pysty tulkitsemaan. Ainoa mikä on konkreettista on se että me hävittiin puolivälierissa surkealla ja aneemisella pelillä joukkueelle joka vilisee meiltä hylättyjä pelaajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös