Metukka; Onko sulla vielä kuitenkin ihmissuhteita olemassa ? Ole tyytyväinen. Itse elän Hannibal Lecter -tyyppisessä kellarissa. Vaimoni tuo kalterien välistä ruokaa ja juomaa ja päästää mut välillä HIFK-matseihin. Olen tämän johdosta niin romuna, että en kykene sosiaaliseen elämään. Lapseni vaihtavat kadun puolta, jos joskus käyn ulkona. "Me ei tiedetä kuka toi on, ei oikeesti".
Owenin kanssa samaa mieltä yleislinjauksesta, hyvin kiteytetty. Ja nyt sanon, että jos KJ jatkaa HIFK:ssa vielä ensi kauden, täytyy mun kaivaa todella hyvä syy mennä matseihin. Ei meillä muillekaan koutseille ole annettu vapaamatkaa kolmeksi kaudeksi, ihme touhua. Reilusti on annettu Nokalle aikaa yrittää, joten nyt näkemiin. Niin, ne muut osatekijät mulla suunnilleen samat kuin Owenilla:
-HIFK omalla tavallaan voitti sarjan neljässä ekassa matsissa. Korostan: omalla tavallaan. Pelaajamme olivat parempia ja on ilahduttavaa, että he ehtivät näyttää potentiaalinsa. Pelkäsin sitä, että kiikareita tulee taas ja Nenä pääsee piiloon sen taakse.
-Rautakorpi voitti Nenän 100-0. Ammattimies käytti hyväkseen Kojon sekoilun pelitavan kanssa ja kuten muinaista HIFK-tappara -sarjaa muistelin: ennen pitkää taidoltaan heikompi joukkue ajaa myös pelillisesti ohi, kun sille siimaa tarpeeksi tyrkkää. Siiman antamisesta vastasivat K.Jalonen ja olmi kakkoskoutsinsa.
-Kahdessa vikassa matsissa HPK oli kaikessa muussakin; maalivahdit, 1-ketjut, pakisto jne HIFK:ta aidosti parempi.
-Kova suoritus Nokalta törsiä homma tällaisista lähtökohdista. Mutta ei päänsilityksiä parin vikan matsin perusteella pelaajillekaan.
-HPK:lla ja Rautakorvella oli toimiva yhteys, joukkue pelasi silminnähden valmentajalleen. HIFK pelasi valmentajastaan huolimatta ja ajoittain hienosti. Oli kiva nakutella pleijareissa 7-0 -voitto ihan yksittäisenä juttuna
-HIFK:hon voi tulla ensi kaudella Ville Peltonen ja pari muuta kovaa, mutta se ei riitä. HIFK tarvitsee ja ansaitsee paremman valmennuksen.
-Valmennuksen osalta asiaan ei tarvitse liittää mitään dramatiikkaa. HIFK on seisonut hienosti Nenän takana kaksi kautta putkeen ja antanut pirusti aikaa. Samalla on nähty epäviihdyttävää lätkää kotona. Sekin on siedetty. HIFK on tehnyt oikeasti oman osansa reilusti ja Nenä ei onnistunut. Näitä sattuu. Ja jos ei mitään yritä, ei mitään saavuta. Nyt eivät Nenän näytöt riitä kolmanteen kauteen enää.
Just nyt ei lätkä kauheasti nappaa. Siltikään en ole epätoivoinen, vaan oudon seesteinen. Näin jo lauantaina miten kaikki tulee menemään ja efekti olisi ollut sama, jos HIFK olisi ollut se takaa tulija. Olisikohan ensi kaudeksi Kummelin Aimo Nivaska vapaana?
edit: btw. ilahduttavan tasokasta ja analyyttista keskustelua täällä! Hyvä. Ja olen niin lapsellinen, että mua lämmittävät myös muiden joukkueiden fanien järkevät ja rakentavat kommentit. Ihan sama, vaikka mollaisivatkin, kun osaavat perustella, kuten lätkäjätkien / -mimmien kuuluukin osata.