HIFK - Playoffs 2010

  • 168 894
  • 585

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
iieeFKoo-oo, IiieeFKooo / meillä on hauskempaa / lalalaa lala la IiieeFKoo-oo, IiieeFKooo / meillä oli hauskempaa / lalalaa lala la
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Taas sitä ollaan tässä ja melkein voi sanoa, että "yllätys". Ei voi kun ihmetellä tätä organisaatiota. Aina löytyy jotain, mikä menee vituiks. Tänä vuonna ei ollut ainakaan itselle yhtään epäselvää, kumpi tässä sarjassa oli parempi joukkue. Sääli, että tästä kultapossulaumasta ei löytynyt tarpeeksi halua voittaa ja ehkä enemmän vituttaa, että kuitenkin parin pelin ajan näyttivät, mihin pystyvät, jos vain haluavat. "puhtaat" paperit voi antaa vaan ensimmäisiä kausiaan pelaaville pelaajille, mutta loppu lauma ansaitsee pelkästään paskaa niskaansa.

Jalosestakaan en tiedä. Oli maaginen Kärpissä, mutta tuntuisi, että kyseessä on vain yhden tempun koira, joka pystyy "ihmetekoihin" kun kaikki palat osuvat kohdilleen. Tuntuu, että Jalonen muuttuu tavalliseksi kuolevaiseksi, kun kaikki ei menekään ihan täysin hänen pillinsä mukaan. Eli ei kykene uudistumaan uusien tilanteiden mukaan vaan jää niiden vangiksi.

Toisaalta vituttaa tämä sama paska jo siinä määrin, että alkaa olemaan aivan sama, kenelle annetaan kenkää ja ketä tulee tilalle.
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
No vaihtoehdot on kannattaa HIFK:ta tai olla seuraamatta jääkiekkoa lainkaan.

Kyllä ja hirveintä on se, että suurin osa niistä, jotka täällä vannovat lopettavansa IFK:n seuraamisen, käyvät taas hallilla ensi kaudella. Mä en viitsi tehdä sellaista lupausta, jota en voi kuitenkaan täyttää.
 

Dale Cooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Mother Nature Hockey
Yksi kotivoitto playoffeissa. Kolmesta mahdollisesta. Yksi.

Vittu ku oli kiva Play-off kausikortti. Varsinkin näin lukiolaisen budjetilla, enhän mä toki tohon säästäny ku kolme kuukautta. Vittu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vituttaa että on "syntynyt" IFK faniksi.

IFK on ottanut paljon enemmän kaikkien näiden vuosien aikana, kuin se on antanut. Ja sama toistuu ja toistuu ja toistuu ja toistuu keväästä toiseen.

Se siitä taas. Kiitos taas kerran vitun säälittävistä esityksistä.

K.Jalosta en halua IFK:ssa nähdä enää. Toivottavasti saa potkut jo tänään.

Jaa, mulla tää menee kyllä toisin päin, eli huomattavasti enemmän olen saanut. Myös tällä kaudella. Minulle kausi on muutakin kuin pudotuspelit, pitkä runkosarja on tavallaan ihan yhtä tärkeä, vaikka totta kai suurimmat tunteet vellovat näin keväisin minullakin.

Ja nyt runkosarja tarjosi aika lailla ilon aiheita niin joukkueen kuin yksittäisten pelaajienkin osalta. Eikä sekään oikeasti ole se pointti. Joukkueen mukana on hienoa elää, meni syteen taikka saveen. Totta kai jupisen itsekin kaikenlaista, jos menestystä ei tule. Loppupeleissä sillä menestyksellä ei ole kuitenkaan paskankaan väliä. Nautin hommasta lähes yhtä paljon huonoilla kuin hyvilläkin kausilla. Elinkautista jäljellä about 40 vuotta eikä tunnu missään. Relatkaa nyt vähän.
 

Davidson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti käydä oikein tarkistamassa, mitkä olivat omat tuntemukset viime keväänä:

"Ei kuitenkaan hätää:"Tosipelejä" varten ajoitetaan kuntohuippu, joten älä kannattaja ole näreissäsi jos syksy meneekin vähän niin ja näin. Ei se mitään, koska oikeastaan runkosarja onkin käytetty vain treenaamiseen. No, sitten alkavat tosipelit - kuluu noin 24 tuntia - ja kausi on ohi. Mutta ei se mitään, koska seuraavan kauden alkuun on ainoastaan kuusi kuukautta eikä kesällä kukaan jaksaisi lätkää seurata muutenkaan. Pitää vaan unohtaa mahdollisimman nopeasti tämä kausi, koska ensi kaudella tavoitteena on ensin neljän parhaan joukkoon pääseminen ja sitten mestaruus. Kas, taas kuin sattumalta käy kevään koittaessa samalla tavalla, no ei se mitään koska onhan taas seuraava kausi."

Kehotan jokaista lukemaan viime kauden jälkipyykkiketjun läpi ja miettimään onko tässä mitään järkeä. Ihan naurettavaa touhua sytyttää oma toivon kipinä aina syksyn saapuessa uutta kautta varten. Keväällä se viimeistään hiipuu, jos on kituliaasti kytenyt vuoden läpi. Viime mestaruus kaksitoista vuotta sitten. Kahdenkymmenen kannatusvuoden aikanani olen nähnyt tasan tuon yhden (1) mestaruuden. Lippujen hinnat nousseet. Hallin ruoka huonontunut. Joka kevät analyysit jätetään "tuonnemmaksi". "Pojat" ovat pettyneitä.

Kenen syy? Olen katkera. Pakko avautua. Pelaajia ei varmaan taaskaan vituta, nenästä puhumattakaan.

Huomenna sitten Radio Rock auki. Voi perkeleen perkele.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä kaaduttu edes maalivahtiin, mitä jos saataisiin sellainen joukkue, joka ei pasko housuunsa tiukan paikan tullen. Nämä meidän voittajat: Luttinen, Söde, Petrell eivät meitä johdata mihinkään.

Jep jep. Tarvittaisiin TODELLISIA voittajia, kuten Vihko, Laakkonen ja Viitaluoma...
Käsi sydämellä: Jos pelaajat olisivat olleet toisin päin, voitko edes kuvitella, että IFK olisi mennyt jatkoon? Olen aivan 100-varma että jossain toisessa jengissä Arttu tai Lennu olisi juuri se mestaruuteen tarvittava palanen. Kyllä katseet kohdistuu penkin taakse tällä menestyksellä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saatana!

Teillä on ihan perkeleen väkevä organisaatio, helvetisti faneja sekä rahaa! On vain ajan kysymys, koska IFK ja menestys jälleen kohtaavat. Vittuako mun lohduttelut auttaa, mutta IFK on IFK. Se tulee vielä. Väkisin! Puitteet on perkeleenmoisessa kunnossa!

Tämä viesti sai minut tajuamaan, että koko elämäni/IFK-faniuden aikana IFK on vain ~kahden kauden ajan ollut oikeasti SM-liigan kärkijoukkue. Tietysti pitää olla kiitollinen, että olen sentään nähnyt joukkueen voittavan mestaruuden.

Onneksi aina on edessä uusi kausi ja uusi mahdollisuus...
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jep jep. Tarvittaisiin TODELLISIA voittajia, kuten Vihko, Laakkonen ja Viitaluoma...
Käsi sydämellä: Jos pelaajat olisivat olleet toisin päin, voitko edes kuvitella, että IFK olisi mennyt jatkoon? Olen aivan 100-varma että jossain toisessa jengissä Arttu tai Lennu olisi juuri se mestaruuteen tarvittava palanen. Kyllä katseet kohdistuu penkin taakse tällä menestyksellä.

Ihan sama mihin kohdistetaan, näitä asioita voidaan jeesustella vaikka mistä näkökulmasta, mutta kokonaisuus floppasi ja parempi meni jatkoon PISTE
 

Maranello

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos IFK, teit sen taas. On ihanaa olla kannattaja kun vuodesta toiseen saa pettyä. Ei muutakuin uutta matoa koukkuun ja kaudella 2010-2011 mestaruus takaisin etelän lämpöön!
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Panitte kuitenkin kampoihin miehen lailla eikä IFK:ta viety kuin pässiä narussa, kuten TPS vei Lukkoa. Ei se tietysti paljon lämmitä, mutta nolomminkin olisi voinut hävitä.

Kumma juttu, että runkosarjan neljästä parhaasta joukkueesta kaksi on jo kesälomalla. Erikoinen kausi.
 

#76

Jäsen
10-vuotias tyttöni on innostunut muutaman kauden aikana käymään kanssani peleissä. Nyt hän kysyi, että miksi me kannatetaan Hifkiä, sehän häviää aina...en voinut kuin olla hiljaa ja miettiä aivan samaa.
Suurimmalle osalle SM-liigaa seuraavista tilanne on sama, jos mittarina käytetään mestaruutta.

Runkosarjassa HIFK pelaa sijoista 3-6 ja putoaa pudotuspeleissä ekalla kierroksella. Näin se on mennyt mielestäni sinä aikana kuin itse olen HIFK:n tekemisiä suerannut eli jostain 80-90 lukujen vaihteesta. Kekäläisen aika tuotti poikkeuksen sääntöön, mutta muuten ennakko-odotukseni on edellämainitut. Joskus joukkue yllättää suuntaan tai toiseen, mutta kun ei ole fani, niin loppujen lopuksi voitoilla tai tappioilla ei ole mitään merkitystä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Metukka; Onko sulla vielä kuitenkin ihmissuhteita olemassa ? Ole tyytyväinen. Itse elän Hannibal Lecter -tyyppisessä kellarissa. Vaimoni tuo kalterien välistä ruokaa ja juomaa ja päästää mut välillä HIFK-matseihin. Olen tämän johdosta niin romuna, että en kykene sosiaaliseen elämään. Lapseni vaihtavat kadun puolta, jos joskus käyn ulkona. "Me ei tiedetä kuka toi on, ei oikeesti".

Owenin kanssa samaa mieltä yleislinjauksesta, hyvin kiteytetty. Ja nyt sanon, että jos KJ jatkaa HIFK:ssa vielä ensi kauden, täytyy mun kaivaa todella hyvä syy mennä matseihin. Ei meillä muillekaan koutseille ole annettu vapaamatkaa kolmeksi kaudeksi, ihme touhua. Reilusti on annettu Nokalle aikaa yrittää, joten nyt näkemiin. Niin, ne muut osatekijät mulla suunnilleen samat kuin Owenilla:

-HIFK omalla tavallaan voitti sarjan neljässä ekassa matsissa. Korostan: omalla tavallaan. Pelaajamme olivat parempia ja on ilahduttavaa, että he ehtivät näyttää potentiaalinsa. Pelkäsin sitä, että kiikareita tulee taas ja Nenä pääsee piiloon sen taakse.
-Rautakorpi voitti Nenän 100-0. Ammattimies käytti hyväkseen Kojon sekoilun pelitavan kanssa ja kuten muinaista HIFK-tappara -sarjaa muistelin: ennen pitkää taidoltaan heikompi joukkue ajaa myös pelillisesti ohi, kun sille siimaa tarpeeksi tyrkkää. Siiman antamisesta vastasivat K.Jalonen ja olmi kakkoskoutsinsa.
-Kahdessa vikassa matsissa HPK oli kaikessa muussakin; maalivahdit, 1-ketjut, pakisto jne HIFK:ta aidosti parempi.
-Kova suoritus Nokalta törsiä homma tällaisista lähtökohdista. Mutta ei päänsilityksiä parin vikan matsin perusteella pelaajillekaan.
-HPK:lla ja Rautakorvella oli toimiva yhteys, joukkue pelasi silminnähden valmentajalleen. HIFK pelasi valmentajastaan huolimatta ja ajoittain hienosti. Oli kiva nakutella pleijareissa 7-0 -voitto ihan yksittäisenä juttuna
-HIFK:hon voi tulla ensi kaudella Ville Peltonen ja pari muuta kovaa, mutta se ei riitä. HIFK tarvitsee ja ansaitsee paremman valmennuksen.
-Valmennuksen osalta asiaan ei tarvitse liittää mitään dramatiikkaa. HIFK on seisonut hienosti Nenän takana kaksi kautta putkeen ja antanut pirusti aikaa. Samalla on nähty epäviihdyttävää lätkää kotona. Sekin on siedetty. HIFK on tehnyt oikeasti oman osansa reilusti ja Nenä ei onnistunut. Näitä sattuu. Ja jos ei mitään yritä, ei mitään saavuta. Nyt eivät Nenän näytöt riitä kolmanteen kauteen enää.

Just nyt ei lätkä kauheasti nappaa. Siltikään en ole epätoivoinen, vaan oudon seesteinen. Näin jo lauantaina miten kaikki tulee menemään ja efekti olisi ollut sama, jos HIFK olisi ollut se takaa tulija. Olisikohan ensi kaudeksi Kummelin Aimo Nivaska vapaana?

edit: btw. ilahduttavan tasokasta ja analyyttista keskustelua täällä! Hyvä. Ja olen niin lapsellinen, että mua lämmittävät myös muiden joukkueiden fanien järkevät ja rakentavat kommentit. Ihan sama, vaikka mollaisivatkin, kun osaavat perustella, kuten lätkäjätkien / -mimmien kuuluukin osata.
 
Viimeksi muokattu:

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Henk.kohtaisesti kausi meni ohi, ettei oikein huomannutkaan. IFK:sta oli tullut valmentajansa näköinen yhdentekevä joukkue, jossa ei pelannut edes yhtään pahennusta herättävää isoa kaveria. Ei otsikoita, ei ylilyöntejä, ei mitään... eli ei IFK ollenkaan, vaan Kari Jalosen neppailukiekkoa pelaava Kamraterna.

Kolmessa kotimatsissa tuli käytyä, eli vähemmän kuin ikinä aikaisemmin. Jos IFK:n koko joukkueen kuljettaisi bussilla Lappeenrantaan ja laittaisi niille keltaiset paidat, niin se voisi aivan yhtä hyvin olla SaiPa. Mitään omaleimaisuutta ja värikkyyttä ei joukkueessa ole, ei kerta kaikkiaan mitään.

Ennen IFK oli sentään iso, tyhmä ja ilkeä. Mutta jollain tavalla kiehtova. Nyt se on vaan yksi poliittisesti korrekti mitäänsanomaton seura muiden joukossa. Ihan sama.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
Mulle ainakin tuo KooJiin puheenvuoro Urholla heti matsin jälkeen toi sen tunteen, että tiesi matsin olleen viimeinen IFK:n peräsimessä. Sanakäänteet ja maalailu menestyksestä. En jää kaipaamaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ennen IFK oli sentään iso, tyhmä ja ilkeä.

No, kaksi kolmesta ei ole paha. HIFK oli edelleen iso. Miksi sitä peluutettiin kuin kääpiöitä? HIFK oli myös tyhmä. Pakitteli kun ei pitänyt ja ylilöi yhdentekevissä runkosarjamatseissa jättäen tunteet kokonaan narikkaan pleijareihin. Paha - no, jäihän tästä paha maku.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jaa, mulla tää menee kyllä toisin päin, eli huomattavasti enemmän olen saanut. Myös tällä kaudella. Minulle kausi on muutakin kuin pudotuspelit, pitkä runkosarja on tavallaan ihan yhtä tärkeä, vaikka totta kai suurimmat tunteet vellovat näin keväisin minullakin.

Mä olen ainakin sen verran "kilpailuhenkinen", että haluaisin nauttia jostain suuremmista voitoista, kuin yksittäiset runkkari-pelit. Ei IFK minusta koskaan poistu, mutta minä tunnen niin, että olen saanut paljon panostustani vähemmän takaisin omalta seuraltani. Tämä kevät oli taas samaa jatkumoa... pieniä välähdyksiä lukuunottamatta.

Nyt näytti PITKÄSTÄ aikaa hyvältä, kun Nybari hankki pala palalta meille todella hyvän ja mielenkiintoisen joukkueen, mutta KJ pilasi sen peluuttamalla sitä väärin. Jostain masokistisesta syystä uskalsin hetkellisesti luottaa KJ:n ja nykyjoukkueen yhteistyöhän, mutta vituiksi meni (yllätys).

HIFK:n kannattaminen + poff kevät = armoton vitutus
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle ainakin tuo KooJiin puheenvuoro Urholla heti matsin jälkeen toi sen tunteen, että tiesi matsin olleen viimeinen IFK:n peräsimessä. Sanakäänteet ja maalailu menestyksestä. En jää kaipaamaan.

Muistuu mieleen viime kauden tappio TPS:lle sääleissä, kun Jalonen sanoi että sarja käytännössä ratkesi, kun TPS voitti Helsingissä. Kyllä silloin jo ajattelin, että mikä vitun luuseri toi on. Kauden hyvät hetket runkosarjassa sokeuttivat taas kerran.

HIFK pelasi nämä pudotuspelit samoin, kuin 90% runkosarjasta: Yleisilme oli passiivinen ja hengetön, se hävisi järjestään kaikki kärkipelit, antoi usein johtoaseman lipua käsistään, ei tehnyt 5-3 ylivoimista kirveelläkään maalia. Oikeasti mikä oli HIFK:n 5-3 YV prosentti tällä kaudella? Siitä pitää tehdä lähes aina maali. Tänäänkin 1-0 tilanteessa lähes minuutti, mutta ei edes paikkoja. Kosmetiikkaahan tuo oli isossa kuvassa, mutta näennäisesti oltaisiin päästy peliin mukaan.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei tästä kaudesta jäänyt käteen kuin Granlundin huikeat otteet. Surullista että muu joukkue ei kyennyt vastaavaan. Kaikkea tässä voisi kirjoittaa mutta ne on menneinä kausina kirjoitettu niin moneen kertaan. Mitkään hankinnatkaan ei nappaa yhtään jos KJ on penkin takana. Samaa sontaa se on kuitenkin ensi kaudella. :(
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Valmennuksen osalta asiaan ei tarvitse liittää mitään dramatiikkaa. HIFK on seisonut hienosti Nenän takana kaksi kautta putkeen ja antanut pirusti aikaa. Samalla on nähty epäviihdyttävää lätkää kotona. Sekin on siedetty.

Itse olen ajatellut asian niin, että 10 vuoden periodissa 8 pelataan viihdyttävää runkosarjaa "give blood, play hockey" -lätkällä ja kaksi vuotta neppaillen mestaruudesta. Nyt on pelattu kaksi vuotta eikä saatu mitään, joten 8 menestykseltään kuivaa, mutta erittäin viihdyttävää vuotta saisi olla edessä. Ja vaikka näin ei edes olisi, eli vielä ensi vuonna yritettäisiin, toi "urheilullinen" KJ ei kuulu enää mukaan. Ei saa kuulua.

Täällä on yleinen konsensus, että ei enää pohjois-amerikan alasarjojen koutsia meille, mutta voisiko sellainen menestyä yhtään huonommin, edes yhtään huonommin kun kukaan kuviteltavissa oleva valmentaja Suomessa HIFK:n vaihtoaitioon päästyään? En usko.
 

GuyIncognito

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luotto oli kova joukkueeseen, Noroseen, Jaloseen kun tammikuussa meni pelit päin persettä. Kerrankin mun HIFK joka ajoittaa kuntopiikkiään jonnekin muualle kuin tammikuuhun. Perkele, turhauttavaa. Päästiinhän nyt siinä jo maaliskuulle asti. Ensi kaudella huhtikuulle sit, jookosta?

Taas tää kapinen äpärä nartun pentu nimeltä HIFK teki sen mulle. Veti ihan huomaamatta suoraan sinne minne päivä ei paista. Toivottavasti nauttivat olostaan pimeydessä, yhtään Hirsovitsiä tai ketään muutakaan en halua kesälomaansa viettämässä nähdä lehtien sivuilla. PRKL.

Näihin kuviin ja tunnelmiin - PLAYOFF 2010, HIFK kiittää.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkea tässä voisi kirjoittaa mutta ne on menneinä kausina kirjoitettu niin moneen kertaan.

Juuri näin, aloin käymään matseissa kun suuruuden ajat oli just viimeisimmillään: pelkkää paskaa vuodesta toiseen, sit kaksi finaalivuotta (joista kiitos) ja sit taas pelkkää paskaa. On todella vaikea kuvitella, että tulevaisuuden kannattajat koskaan näkisivät HIFK:n voittavan mestaruutta, 1998 jäi viimeiseksi. Ja tuskin se värikäs "pelillinen identiteettikään" enää koskaan palaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös