Rebelille: Nyt jos koskaan pitää kaivautua esiin, jos itseään HIFK-fanina pitää. Tämähän on kunnon masokistille parasta aikaa! Ja jos tänään tulee pataan ja pohjoisen pitkien kalsarien kaveri jatkaa ensi kaudellakin, niin totta munassahan Nordiksella tulee lusittua. Elinkautinen. Mutta myös elinkautisvangit toivovat ajoittain parannusta olosuhteisiinsa. Eräskin kuudesta murhasta istuva Suomen kansalaisuuden saanut kaveri valitteli, että vankilan telkkarien teksti-tv -toiminto on pirun hidas.
Siis pelaako Kibe tänään? Luulin, että sillä on käsi paskana. Mulle sopisi aivan mainiosti, että Kibe tekisi voittomaalin tänään. On sillä niin hyvät kädet, ettei se montaa paikkaa tarvitse, mutta hyvin HPK on sen blokannut. Nostaisin oikeasti tällä kertaa esiin Kiben ansiot syöttöjen jakajana. Noista neljästä syötöstä ainakin 2 kpl on ollut luokkaa "maaginen". Siltikin ykkösketjun mukana noustaan tai kaadutaan. Jos ykkönen jäisi nollille -tämäkin tilastollinen totuus toteutuu joskus- en millään usko, että alemmat ketjumme tekevät riittävästi häkkejä. Pelithän ovat olleet aivan havaijilätkää verrattuna esim. Jyp-Kärpät -sarjaan. Meidän sarjassa hävinnyt joukkue on tehnyt enemmän byyrejä kuin Jyp-Kärppien voittaja. Totuuden nimessä tämä trendi ei lupaa hyvää HIFK:lle eikä HPK:llekaan jatkossa. Mutta okei, tänään Noronen, Lunkka tai jäähallin vaksi pitää nollan, Kibe veivaa yhden maalin ja siinä koko juttu. On silti liioittelua väittää, että ykkösketjun takana nimenomaan Kibe olisi ratkaisevin pelaaja. PW on tulevaisuudensatsaus ja nostanut profiiliaan. Ahtola osaa tehdä maaleja, en ymmärrä miksi häntä pidetään pimennossa ja Ramstedt käy vaikeuksien kautta voittoon. Olen häntä mollannut valojen pimenemisestä pleijareissa, koska moni täällä laski jo helmikuussa, että siinähän meillä on Hirson korvaaja. Ei ihan vielä. Ramussa on kuitenkin kova potentiaali ja soisin hänelle, Ahtolalle tai PW:lle sen ison sijaisratkaisijan viitan. Totta puhuen mulle kelpaa myös Samu Vilkmanin voittomaali. Tai Mikko Kurvisen.
Kaivoin lisää tilastoja! Älkää unohtako, kun tässä Kibeltä ja kumppaneilta ratkaisua toivotaan, että riveissämme on nyt myös edellinen playoffsarjan voittomaalin oikeasti HIFK:lle tehnyt pelaaja! Hän on Turo Järvinen ja maali syntyi Saipa-sarjassa -06! Paljon jälkeen Kiben kulta-aikojen. Piristyin tästäkin muistikuvasta. Turren voittomaali oli kaukana kauniista. Hän runteli kiekon sisään jostain miinuskulmasta pelkällä tahdolla. HIFK:llahan aina joku mättää kokonaisuudessa, se on luonnonlaki. Shedden oli huikea koutsi HIFK:lle, mutta hänen jenginsä oli melko jämäosastoa nykyiseen verrattuna. Doug kokosi pleijareihin silmiähivelevän taitoketjun Lostedt-Laine...kolmatta en nyt muista. Nyt ei voi välttyä ajatukselta, että jos tätä nykyistä joukkuetta olisi koutsaamassa Shedden, emme kompuroisi tähän malliin. Tää on niin mun ifk...
bozik: Mä olisin pelannut koko sarjanne Tapparaa vastaan tuolla lihamuuri + Hentunen -taktiikalla. Niin iso oli ero ylä- ja alakertanne välillä, että ilman koko joukkueen puolustamista ei mahdollisuuksia ollut. Tästä puhuimmekin jopa ennen ratkaisumatsia. Jokaisessa koutsissa pitäisi olla myös ripaus Hanlonia. Se on nykylätkän karu totuus.
Jatkoon menneistä / menevistä jengeistä pidän K. Suikkasen Tepsiä kaikkea muuna kuin kahvaajana. Suikkanen on Petu Matikaisen ohella eräs toiveistani HIFK:n ruoriin sitten joskus. Valmentajan vaihtaminen on huono homma? Muistellaanpas tilannetta, kun Virta vaihtui Suikkaseen kesken viime kauden. TPS nosti pistekeskiarvoaan huikeasti, pudotti HIFK:n kuin lapasen sääläreistä ja otti mestari-Jypiltä kaksi voittoa. Ne taisivat olla Jypin ainoat tappiot pleijareissa? Nyt Suikkanen tyrmäsi Uraman 4-0 ja Dufvalla ei ole kivaa, jos TPS tulee taas vastaan. Näinhän tapahtuu, mikäli Jyp voittaa Kärpät. Miksi HIFK ei löytänyt Suikkasta, eikä Petu Matikaista? Eikä Dufvaa tai Virtaa? Tässä on nippu uudempaa materiaalia, joista osa valmensi MESTIKSESSÄ ennen nykyistä joukkuettaan. Stadin jengit uskovat vieläkin Araan ja Jortikkaan sekä Nenään. Nenä oli näistä paras haku, sillä hän oli kuitenkin hallitseva Suomen mestari tullessaan. Näytöt tähän asti ovat ohuet. Anteeksi tajunnanvirtamainen ote, nyt on niin perkeleesti mietittävää jostain syystä koko ajan..Brewerille: Kimmo Kapanen btw. kyseli edellisellä Nordiksen visiitillään "Myydäänkö täällä corn dogeja? Mulla on aina kauhee nälkä ennen hutunkeittoa"