HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

• 623 073
  • 2 185

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Vaikkei tähän ketjuun kuulu, ja vaikka olen muuallakin mainostanut, niin kyseinen kirja on mielestäni ehkä paras urheiljaelämäkerta. Suosittelen.

Tähän vahva sama.

Luin samana kesänä Ruudun ja Karalahden elämäkerrat.
Toinen oli analyyttinen ja tarkkasilmäinen katsaus lätkäuraan, toinen oli karrikoiden kokoelma dokaus- ym. sekoilutarinoita sivuten kiekkoa.

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Varmaan jotain suuntaa saa siitä, että Karalahden suulla hänelle IFK tarjosi 160000 ja halkidismaisen roolin. Hjallis laittoi yli tuplat, asunnon ja auton sekä KHL-sopimuksen.

Tää on just sitä, jota mun on vähän vaikea ymmärtää. Montakohan miltsiä Ruutu oli jo ehtinyt NHL-uransa aikana tienata? ja sitten Jokereihin, sanotaan nyt että nettona sadantonnin takia, joka on varmaan yläkantiin. Roolin saa kyllä muutettua jos pelaa hyvin.

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on just sitä, jota mun on vähän vaikea ymmärtää. Montakohan miltsiä Ruutu oli jo ehtinyt NHL-uransa aikana tienata? ja sitten Jokereihin, sanotaan nyt että nettona sadantonnin takia, joka on varmaan yläkantiin. Roolin saa kyllä muutettua jos pelaa hyvin.

Ruudun puheista sai sen kuvan, että ei kyse nyt ihan pelkästään rahasta, vaan siitä että haluaako seura sinut vai ei. Esim. Peltosen Nybondas kävi muistaakseni henk. koht. tapaamassa Floridassa ja asioista sovittiin, vaikka KHL-keikka tuli vielä väliin. Ruudun kohdalla HIFK ei varmaan tosissaan Ruutua edes halunnut ja annettiin joku tarjous. Ruutuhan sanoi kirjassaan, että ei IFK:n asemassa olisi missään nimessä hänen tyylistään pelaajaa päästänyt Jokereihin ja sen hän Jokerit-aikanaan halusi tehdä selväksi. Hän keskittyi niin paljon IFK:hon loppu-uransa ajan, että ei tykätty kummassakaan seurassa. Peltosen hakkaaminen oli, ei nyt hänen masinoimansa, mutta hänen aloitteestaan suoritettu teko. Lyhyesti Ruutu halusi, että joku noudetaan ja Tomek päätti kenet. Lämsä paskoi alleen.

Nybondas osasi näissä sopimusneuvotteluissa olla helvetin ylimielinen. Itsekin jos olisin Ruudun kanssa neuvotellut, niin ensimmäisenä olisin sanonut, että sitä lock-out kauden Ruutua ei haluta missään nimessä nähdä. Se mitä tapahtui Jokereissa, niin olihan se jossain määrin ennustettavissa. Siinä mielessä ei olisi kannattanut sinne päästää. Eihän Ruutu maajoukkueessa tuolla tavalla pelannut.

Marino

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV, Artun pumppu
Yli 10 vuotta myöhemmin mitä ajatuksia tämä teissä muissa herättää?
Oikeastaan paras muisto on kun olin paikalla jo ensiesiintymisessä Tiksin matsissa narreja vastaan. Ei juuri tullut peliaikaa, mutta kyllähän se väreily ilmassa oli eeppistä, kun vähän venytteli ja kävi narrien vaihtoaition edessä vähän huutelemassa. Ei oikein ollut halukkaita juttukavereita.

Suosikkijoukkue
HIFK, FLA, RAMI, PENA, FRANK

Tää laittoi jotenkin hymyilyttämään. Joskus oli vielä munaa touhussa.
Kiitos. On täällä onneksi myös täysipäisiäkin faneja jotka ymmärtävät mistä tässä hommassa on kyse. "Show-tappelut; yhyy ja nyyhkis".

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääskä, Pakarinen, Liivik, Åsten, Kuhta, Petrell
Mun HIFK:ssa olisi vielä tänä päivänäkin paikka Trevor Gilliesille. Yksi HIFK-historian upeimpia pelaajia.

Ballo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääskä, Pakarinen, Liivik, Åsten, Kuhta, Petrell
TG on sellainen pelaaja jonka näkemisestä olen valmis maksamaan. Samaa ei voi sanoa kovin monesta muusta.
Tähtipelaajat ovat myös turvassa. Tyrväiselle olisi tullut Gilliesin käsittelyn jälkeen pidempi saikku kuin Vesalaiselle.

Kara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en kaipaa yhtään tuota mestaruusvuoden jälkeistä aikaa. Me sekoiltiin urakalla valmentajien kanssa ja narrit keskittyi pelkästään meidän tekemisiin niin, että heiltä unohtui kokonaan omat asiansa. Lopputulemana kumpikaan ei menestynyt kaukalossa ja faneille jäi pelkkä vitutus käteen.

VSP73

Jäsen
Itse en kaipaa yhtään tuota mestaruusvuoden jälkeistä aikaa. Me sekoiltiin urakalla valmentajien kanssa ja narrit keskittyi pelkästään meidän tekemisiin niin, että heiltä unohtui kokonaan omat asiansa. Lopputulemana kumpikaan ei menestynyt kaukalossa ja faneille jäi pelkkä vitutus käteen.
Erittäin osuvasti muutamaan riviin tiivistetty säälittävät faktat. Molemmista joukkueista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy