Nonni. Avaudun, halusitte tai ette.
Mä niin diggaan Hakista, Pepestä, jne jne. Koska olen nähnyt kaiken.
Nyt alkaa avautuu miksi tappara oli niin edellä.
Näin miten Hakki ja muut makoili, kun Matikainen yritti puku päällä saada treenit kondikseen.
Anteeksi, mutta mun idolit oli aika laiskoja silloin kun olisi pitänyt tehdä töitä.
Mitä mieltä olette? Kun sanon näin.
Jos, ja jos meillä olisi ehkä ollut jotain muuta... Pari mestaruutta?
Lueskelin tuota tulevan kauden kannattajakulttuuri topicia niin pitihän se kaivaa esiin ja muistella kaikkien aikojen suurinta suomalaisessa kannattajakulttuurissa tapahtunutta fani ”matkaa”.
Kaikki tässä viestissä oli kivaa luettavaa ja toivon itsekin samaa fiilistä, tai edes fiilistä sinne nordikselle. Ihmisenä olen sellainen, joka uskoo siihen mitä näkee ja jos se kohtaa omat tarpeet, elän täysillä mukana. Sun puoliso, paras kaveri, isä, äiti tai kuka vaan ketä rakastat kertoo sulle kokoajan, päivästä, viikosta ja vuodesta toiseen, että nyt kaikki menee paremmin vain sen takia, että tänään ei mennytkään, ei sellainen itseä kiinnosta vaikka tunteet onkin pelissä. Liian vähän aikaa liian monelle lupaukselle.Hienoja aikoja kyllä, olihan tuolla Espoossa kiva olla huutamassa tuolloin ja nähdä siellä livenä toistaiseksi viimeisin mestaruus. Nyt tosiaan tostakin mestaruudesta kulunut aikaa saman verran, kun mitä kului tuolloin legendaarisesta vuoden 98 mestaruudesta.
Muistan hyvin sen, että ajattelin tuolloin sen seuraavan mestaruuden tulevan hieman aikaisemmin, ettei sitä tarvisi suinkaan odottaa enää sitä kolmeatoista vuotta, vaikka olenkin ollut aina varsin skeptinen ja pessimistinen tämän seuran suhteen. Mutta väärässä olin, sillä nyt siihen on joka tapauksessa mennyt aikaa se vähintään 14 vuotta, vaikka se mestaruus ensi keväänä jollain ihmeellä tulisikin, jota ei kyllä todellakaan tule tapahtumaan.
Vaikka nyt ei sitä mestaruutta vähään aikaan saataisikaan, niin toivoisin ainakin edes sitä, että saataisiin Nordikselle samanlainen fiilis, kun mitä oli tuolloin ja varsinkin nyt tulevalla kaudella niihin Espoon vierasmatseihin samanlainen meteli päälle ja meidän fanit sinne sankoin joukoin liikkeelle.
Nonni. Avaudun, halusitte tai ette.
Mä niin diggaan Hakista, Pepestä, jne jne. Koska olen nähnyt kaiken.
Nyt alkaa avautuu miksi tappara oli niin edellä.
Näin miten Hakki ja muut makoili, kun Matikainen yritti puku päällä saada treenit kondikseen.
Anteeksi, mutta mun idolit oli aika laiskoja silloin kun olisi pitänyt tehdä töitä.
Mitä mieltä olette? Kun sanon näin.
Jos, ja jos meillä olisi ehkä ollut jotain muuta... Pari mestaruutta?
Milloinka ollaan viimeksi aloitettu kausi ilman tähtihankintoja tai ilman lehdistön nostaneen meitä mestaruus taistoon paperivahvuuden ansiosta? Minun muistilla tämä on nykyiselle HIFK uusi tilanne. Tarkoittanen ettei meitä olla hehkutettu mediassa, päinvastoin meitä epäillään.
Milloinka ollaan viimeksi aloitettu kausi ilman tähtihankintoja tai ilman lehdistön nostaneen meitä mestaruus taistoon paperivahvuuden ansiosta? Minun muistilla tämä on nykyiselle HIFK uusi tilanne. Tarkoittanen ettei meitä olla hehkutettu mediassa, päinvastoin meitä epäillään.
Karua luettavaa, siihen mahtui turhan monta floppia KHL-Kuparisen joholla puhumattakaan tuon kauden yli kymmenestä ulkkarista, joista vain Elkins ja Fernholm (pätkätyövisiitillä) onnistuneita värväyksiä. Ja Raato valmennuksen floppina.Talaja-Kuparinen-Puustinen
Eklund-DeSantis
Fata-Salmelainen-Pakarinen
Jokela-Tarkkanen
Leinonen-Block-Somervuori
Söderholm-Teppo
Öfverström-Nykopp-Partanen
Thiessen-Ore
Näin tasan 11 vuotta sitten.
3. ja 4. ketjut melko samantasoisia kuin nykyiset viritelmätTalaja-Kuparinen-Puustinen
Eklund-DeSantis
Fata-Salmelainen-Pakarinen
Jokela-Tarkkanen
Leinonen-Block-Somervuori
Söderholm-Teppo
Öfverström-Nykopp-Partanen
Thiessen-Ore
Näin tasan 11 vuotta sitten.
Karua luettavaa, siihen mahtui turhan monta floppia KHL-Kuparisen joholla puhumattakaan tuon kauden yli kymmenestä ulkkarista, joista vain Elkins ja Fernholm (pätkätyövisiitillä) onnistuneita värväyksiä. Ja Raato valmennuksen floppina.
Saikulla tuona päivänä näköjään joukkueen runkopelaajista VP, Elkins, Luttinen.
Positiivisena poimintana Husson ja Pakarisen läpimurtokausi. Söderholm luottopakkina.
Tom Nybondas ja ahkerin selänpesijä.kuka tämän kyseisen joukkueen tuolloin tänne kokosi ja millä meriiteillä.
Tom Nybondas ja ahkerin selänpesijä.
Minkä sitten laskee flopiksi, jos jengi on valmiiksi täynnä pelkkää tusinakamaa. Rahalla sai tuohonkin aikaan terävän kärjen, loput sitten tämän kauden tapaan ynnämuut osastoa, kun imua ei ole.
Oli kyllä aika monta floppipelaajaa meillä tuolloin, niin ihan ihmetyttää, että miten ja kuka tämän kyseisen joukkueen tuolloin tänne kokosi ja millä meriiteillä.
Olihan tossa jengissä silloin hyviä pelaajia mm. Puustinen, Pakarinen, Söderholm ja saikulla olijoista Peltonen, Elkins ja Luttinen. Thiessenin suhteen oli kyllä odotukset tuolloin korkeammalla, mutta aina ei näköjään vaan onnista noiden ulkomaalaisten veskarien kanssa ihan tai läheskään toivotulla tavalla. Sitten vielä kun muutenkin tolla kaudella se ulkomaalaispelaajien taso oli täällä todella surkea.
En usko. Jos IFK olisi Eklundin aateloinut niin sukunimeksi oli todennäköisesti tullut ”af Moberg-Heino”.Oscar von Sievers - never forget. Saiko tuon arvonimen talviklassikon voittomaalista?
Tuo oli se kausi, kun Raimo Summanen oli puikoissa, kun sopimuksia talvella tehtiin. Tässä hyvin näkyy se, että miten tärkeää se päävalmentajan valinta oli. Muistan tuota kautta edeltävänä keväänä, kun näin Hirson lentokentällä ja kysyin, että onko IFK vaihtoehto. Sanoi silloin, että ei missään nimessä ja sanoi syyksi Summasen. Ei IFK:hon mitään imua tuolloin ollut.
Kuparinen oli klassinen IFK-hankinta, eli pelitapakiekossa tulosta tehnyt pelaaja, jonka suurin puute on luistelu.
Oscar von Sievers - never forget. Saiko tuon arvonimen talviklassikon voittomaalista?
Kuparinen oli klassinen IFK-hankinta, eli pelitapakiekossa tulosta tehnyt pelaaja, jonka suurin puute on luistelu.
Tuo on ihan hyvä nosto. Tietyt avut ja vahvuudet voi näyttäytyä ja löytyäkin sieltä edelleen, mutta ei millä tahansa keinoilla. Eri ympäristö ja eri pelitapa voi ne sitten syödäkin.
Olihan Kuparinen 7 vuotta aiemmin hopeakaudella ajokoira-sentteri. Ei kylläkään koskaan mikään raketti luistimella, peruspeliälykäs kyllä. Mutta eikö vammat olleet merkittävässä roolissa tuon IFK-ajan suhteen.
Multa oli mennyt ohi, että Jere Innala teki kesällä Coloradon kanssa NHL-sopparin. Vaikea nähdä, että kamppailuvoima riittäisi pelaamaan ylhäällä, mutta aina saa yllättää epäilijät. Tsemppiä siis Jerelle Ameriikan valloitukseen!