Olin kyseisessä matsissa. Huikeeta
Sama. Muistan kun muija kysy, että ei kai tää kausi tuu olemaan tällästä. Itseäni hymyilytti :)
Olin kyseisessä matsissa. Huikeeta
Samoin. Tappio tuli, mutta fanikatsomo lauloi Sheddenin nimeä. Oli ne aikoja!Olin kyseisessä matsissa. Huikeeta
Video varastettu Kerhon-osiosta! IT-taidot rajoittuvat faksiin, joten en osaa ajoittaa videota. Joudutte siis itse kelaamaan kohtaan 3.23. Rööki kädessä IFKn tulevaa kautta linjaava Sir. Pena on osastoa priceless. "Mua ei huimaa"
Myös koutsien hiuksisto menee samaan luokkaan. Pentti assareinaan Erkka ja Junno HC Takapiiskan valmennustroikaksi - simply great, sanottaisiin Kuusamakujalla.Pena on osastoa priceless. "Mua ei huimaa"
Video varastettu Kerhon-osiosta! IT-taidot rajoittuvat faksiin, joten en osaa ajoittaa videota. Joudutte siis itse kelaamaan kohtaan 3.23. Rööki kädessä IFKn tulevaa kautta linjaava Sir. Pena on osastoa priceless. "Mua ei huimaa"
Mukava lukea näistä vähän ei-niin-tutuista IFK-pelaajista.Linkin takana juttua alkuperäisestä Tupu - Hupu- Lupu ketjun kolmannesta linkistä M. Rönköstä:
Ikimuistoisen Stadin derbyn ja HIFK:n junioritähdestä povattiin Kurrin manttelinperijää – NHL vaihtui Englantiin ja alasarjoihin
Rönkkö oli noista kolmesta suosikkini, olkoonkin että Högbacka oli lupaava sentteri pelintekijäksi ja Tikkanen kova jo silloin. Koko ketju luisteli hyvin ja oli fyysisyyttä.Linkin takana juttua alkuperäisestä Tupu - Hupu- Lupu ketjun kolmannesta linkistä M. Rönköstä:
Ikimuistoisen Stadin derbyn ja HIFK:n junioritähdestä povattiin Kurrin manttelinperijää – NHL vaihtui Englantiin ja alasarjoihin
Mainio juttu, kiitos linkkauksesta!
Täytyy asiaankuulumattomana yksityiskohtana mainita, kun isä-Niko mainitsee, että pojan siirto IFK:hon oli kova paikka, niin Niko Halttunenkin pelasi IFK:ssa, tosin vain kerran, mutta liigadebyytissään 21.11.1993:
Ottelut - Suomi-kiekon ennätykset ja tilastot
records.finhockey.fi
Täytyy sanoa, että itselläkin matsi on pääosin pyyhkiytynyt mielestä. Ainoastaan ottelun vikan maalin, ja Karalahden liigauran ekan, muistan nyt kun näin tilastot: keskialueelta vanhan liiton lämärillä tyhjään Narri-verkkoon.Jostain syystä ylläolevasta matsista ei ole minkäänlaista muistikuvaa. Luulisi, että tuollaisen muistaisi, kun ajat olivat mitä olivat. Sen 7-0 voiton muistan kyllä.
@Bafforosso ainakin muistaakseni?Kirjoittaako tänne joku sellainen, joka on todistanut IFK:n kaikkia mestaruuksia? Ja muistaa esim. Brewerin?
Laitan näihin mainitsemiisi YouTube-linkit nostalgisessa hengessä:Pari peliä on jäänyt ysäriltä erityisesti mieleen, vuoden 1998 pleijareiden lisäksi:
Enpä tätä muista, mutta HS:n arkisto vahvisti muistosi:Kyseessä on runkosarjan viimeinen peli himassa Kalpaa vastaan, varsinaisen lopussa peli, joka on IFKlle merkityksetön, on tasan, viisi sekuntia aikaa ja aloitus Kalpan päädyssä. IFK ottaa maalivahdin pois ja KalPa tekee tyhjään, mutta noin sekuntti summerin jälkeen.
Niin siis 55 tai 56 ekassa HIFKin matsissaKirjoittaako tänne joku sellainen, joka on todistanut IFK:n kaikkia mestaruuksia? Ja muistaa esim. Brewerin?
Kyllä, kuten Frankie tuossa ystävällisesti totesi, olen nähnyt jokaisen mestaruuden. Valitettavasti ne ovat harvinaista herkkua nykyään verrattuna 60-luvun loppuun ja siitä aina vuoteen 1983, kuten myös muut mitalit.Pari peliä on jäänyt ysäriltä erityisesti mieleen, vuoden 1998 pleijareiden lisäksi:
Syksy 1994 ja NHL-lakko. Paikallismatsi, HIFK:lla Tikkanen ja Ruuttu, Narreilla Kurri ja Selänne. Mediahehkutusta ja suuret ennakko-odotukset, matsi jota ei vain voinut hävitä. Eikä hävitty. Pelistä muistetaan myös se, kun Wahlsten löi Ruutulta mailalla palikat kurkkuun ja esitti heti perään uransa parhaat harhautukset, kun Chrisu jahtasi häntä kentällä.
Toisena treeniturnaus, jossa oli mukana Winnipeg Jets, Teemulla maustettuna. Kaikki odottivat finaalia Jokereiden ja Jetsin välillä, mediaa myöten. Narrien piti vaan ensin hoidella vasemmalla kädellä IFK välierässä. Ei hoidellut. Finaali Jetsiä vastaan ei saanut enää aikaan samanlaista fiilistä kuin tuo narri-matsi.
Edit. Ja vielä vuoden 1992 ratkaiseva puolivälierä Turussa. Hieno voitto ja muistan otsikon: "Tuohimaa päätti, että ura ei lopu Turussa". Yhden erän päässä oli, että olisi tullut paikallisfinaali, mutta niin vain JyP HT kampesi vitospelin viimeisessä erässä kotonaan ohi. Se oli sitä aikaa, kun Jyväskylässä ei voitettu.
Kirjoittaako tänne joku sellainen, joka on todistanut IFK:n kaikkia mestaruuksia? Ja muistaa esim. Brewerin?
Edit 2. Tulipa vanhat palsta-ajat mieleen, kun luki noita alkupään viestejä; Paitselo, Johannes, Svante, Senior, fiftyeight, JHag... Ei taida noista enää kuin @WPK kirjoitella tänne. Ja ainakin 58 on jo siirtynyt rajan taakse.
Helposti. Vein oman kundin vuonna 11 finaalisarjan matsiin nordikselle alle kouluikäisenä sillä ajatuksella, että nyt mestaruus on tulossa, ja jos kundi saa herätyksen tosissaan joskus, hän voi sanoa, että on nähnyt yhden mestaruuden - takeita kun ei IFK:ssa niiden tulemisesta millään ihmiselämän kanssa korreloivalla syklillä ole. Jälkikäteen voi sanoa, että olin oikeassa - herätys HIFK-uskoon tuli, mestaruuksia ei. (Matsista muistaa kuulemma limupullon.)Ajattelin äsken, että minulla varmaan on yksi huonoimmista "mestaruusprosenteista", eli nähdyt mestaruudet/nähdyt kaudet mutta sitten mieleeni tuli, että täällä seurassammehan saattaa olla jopa niin nuoria kannattajia, jotka eivät vielä ole nähneet yhtään mestaruutta