HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

  • 578 208
  • 2 007

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Samoilla paikoilla tullut istuttua koko elämäni eli tänä vuonna 35 vuotta. Tarina kertoo, etten ollut edes vuotta, kun ensimmäistä kertaa olen ollut pelissä. Samoilla jakkaroilla nyt menossa jo 4. sukupolvi oman pojan myötä. Omat muistikuvat alkavat ysärin puolivälin tiennoilta ja Sakke Lindfors oli suuri idoli silloin. 98 mestaruudesta alkaen muistot alkavat vahvenemaan. Melkoista vuoristorataa ollut tämä touhu, mutta kerran elinkautinen, aina elinkautinen.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
McBeanin videoclippejä katsellessa tuli vahva fiilis taas, että EI IKINÄ narreja Liigaan. Homehtukoot rauhassa jossain mappi-öössä. Wanha ei vaan enää kestä sitä hatutusta, jota noiden kohtaaminen aiheuttaa kaukalossa ja siviilissä. Tähän on tultu, ei voi mitään.
 

Incognito

Jäsen
McBeanin videoclippejä katsellessa tuli vahva fiilis taas, että EI IKINÄ narreja Liigaan. Homehtukoot rauhassa jossain mappi-öössä. Wanha ei vaan enää kestä sitä hatutusta, jota noiden kohtaaminen aiheuttaa kaukalossa ja siviilissä. Tähän on tultu, ei voi mitään.

Mitä vanhemmaksi itse olen tullut, niin taas olen oppinut kaipaamaan sitä, että peleissä on painetta ja jännitystä. Esim. nyt tuo JYP-pelin loppu, niin enhän mä järjelliseen toimintaan pystynyt siinä ottelun lopussa ja en edes katsonut jatkoaikaa. Näitä tunteita on liian vähän nykyisin. Siksi kaipaan Liigakarsintoja ja jopa Jokereita takaisin. Kyllä itselläni suurin osa parhaista muistoista liittyy Jokereiden kaatamiseen. 7-0 voitto aikanaan, tuolla NHL challengessä olin paikalla. Se oli todella maukas voitto ja silloin ne olivat harvassa. Jokerit ei päässyt pelaamaan Jetsiä vastaan lainkaan. Myös se viimeinen Jokerit-peli stadikalla... Huhhuh sitä loppua.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vahvistuksesta - nyt kun muistini on todettu toimivaksi, niin toinen viime sekuntien muisto, taitaa olla kaudelta 89-90, eli aikana jolloin pelit vielä päätyivät tasan, jos jatkoilla ei maalia tullut ja jos tuli, niin hävinnyt ei saanut mitään:

IFK-KooKoo ja Kouvolan maalissa Hannu Kamppuri. Peli on ajassa 64:55 tasan ja aloitus KK päädyssä. Hakki ottaa 100-0 voiton ja saa kiekon suoraan Pepelle, ruoska puhuu ja voittomaali aikaan 64:59. Oli nättiä

Tämän muistan, mutta mun muistini sanoo, että kausi oli 88-89. Ja jos muistan oikein niin Pepe ei vetänyt lämäriä suoraan, vaan lähti kuljettamaan kiekkoa ja laukoi kirjaimellisesti viimeisellä sekunnilla sen maalin. Siihen aikaan ei jatkoajan jälkeen ammutti mitään rankkareita, eikä häviäjä saanut yhtäkään pistettä.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tasan kahdeksan vuotta sitten (15.3.2015) HIFK:on Mika Partanen otti Hakamettän hallissa haltuunsa SM-liigan ennätyksen ratkaisemalla Villi kortti-kierroksen ottelun Ilvestä vastaan ajassa 134.14

Jännästi on tuokin ennätysaika vuosikymmenten kuluessa "parantunut". Tuli meinaan aikanaan paikan päällä Nordiksen piippuhyllyltä (F kutosessa?) käsin nähtyä Frank Nealin ennätysmaali ajassa 88.28 Kärppiä vastaan.
Ja tämän taitavan "parrunpätkän" ennätyshän kestikin sitten SM-liigan ennätyksenä peräti kaksikymmentä vuotta.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Tämän muistan, mutta mun muistini sanoo, että kausi oli 88-89. Ja jos muistan oikein niin Pepe ei vetänyt lämäriä suoraan, vaan lähti kuljettamaan kiekkoa ja laukoi kirjaimellisesti viimeisellä sekunnilla sen maalin. Siihen aikaan ei jatkoajan jälkeen ammutti mitään rankkareita, eikä häviäjä saanut yhtäkään pistettä.

Kyllä, koska -89-90-kaudella Hakki oli jo "karkotettu" Lahteen. @kaizu n muisteleman matsin tarkka pvm oli 20.10.1988.

 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tasan kahdeksan vuotta sitten (15.3.2015) HIFK:on Mika Partanen otti Hakamettän hallissa haltuunsa SM-liigan ennätyksen ratkaisemalla Villi kortti-kierroksen ottelun Ilvestä vastaan ajassa 134.14

Tämä ennätyspeli oli yksi tuskallisimmista katsomokokemuksista ikinä, vaikka lopputulos olikin toivottu. Aika monta kymmentä minuuttia sitä ehti toivoa, että kunpa nyt joku tekisi sen maalin, ihan sama kummasta jengistä. Kunhan nyt vain loppuisi. Onneksi Partanen sitten loppuviimein sen maalin teki, mutta siinä vaiheessa itselläkin oli rotsi jo niin tyhjä, ettei siinä kauheasti todellista voitonriemua ollut. Ja meikäläinen oli kuitenkin vain istunut perse puutuneena katsomossa ja kannustanut jengiä. Silti tuntui kuin olisi itsekin tehnyt jonkun suurenkin urheilusuorituksen.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Toi maraton-matsi taisi olla vielä sunnuntai ja loppui joskus klo 23 maissa? Ilveksellä oli ainakin rankkari jossain vaiheessa peliä ym mutta Lankinen kesti!
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulle jäi mieleen tuosta maratonmatsista parhaiten mieleen se, että olin samana iltana Tavastialla Ismo Alangon keikalla. Ehdin varmaan näkemään vähintään ensimmäisen erän, ellen toisenkin televisiosta ennen kuin sinne siirryin ja välillä vilkuilin tilannetta.

Alankohan ei tunnetusti harrasta turhan lyhyitä settejä, niin varmaan ehti siellä Tavastialla olla kolmisen tuntia odottelut ja narikkajonottelut mukaanlukien. Vielä bussissakin kännykkää vilkuillessa matsi oli vaan koko ajan käynnissä. Niinpä sitten ehdinkin jotain vaihdon tai kaksi ennen Partasen ratkaisua sopivasti takaisin television ääreen.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Linkin takana juttua alkuperäisestä Tupu - Hupu- Lupu ketjun kolmannesta linkistä M. Rönköstä:
Sama STT:n toimittaja on jututtanut myös Arto "Sika" Jokista:


Tästä tuli mieleen sivujuonteena, että Jokinen myi minulle lohta Tikkurilan K-Ylivedon tuoretiskiltä jokunen vuosi sitten. Kehui IFK-pipoani, heh.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Oi, niitä aikoja...

Pitkähkö, mutta ehdotomasti lukemisen arvoinen juttu.

 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Oi, niitä aikoja...

Pitkähkö, mutta ehdotomasti lukemisen arvoinen juttu.

Kiitos, oli hyvä, vaikka osin tuttu juttu. Hienot kommentit.
Mutta HS:n toimittaja voisi vaivautua katsomaan, miten ottelu 27.2.1967 päättyi.
HIFK voitti nimittäin Töölön Vesan 4-2 eikä 3-1. Ja tämä ei ole aprillipila.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Hieno löytö, kiitoksia!

Toimittaja Matheson "sattumalta" myös pelasi IFK:ssa.


 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Tuoreimmasta HIFK:n mestaruudesta on jo kulunut 12 vuotta. Liiga julkaisi täyttäessään 40 vuotta Klassikko-videosarjan, jonka osa 24 käsitteli IFK:n 2011 mestaruutta. Siitä kertovat Ville Peltonen, Kari Jalonen ja Kibe Kuhta.



Pitäiskö mennä silmälääkärille, kun tuli valtava roska öögaan, eiku molempiin? Muttei kirvele.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Itelläkin hirveät siitepölyallergiat päällä, mutta silti erotin jatkuvasti kutisevien ja vuotavien silmieni pinnalla erityistä kostumista tämän videon äärellä. Tunsin jopa pienen palan kurkussani. Iloa liikutuksesta. Hienosti tehty pätkä.

Samaan aikaan tuli taas mieleen se lohduton tosiasia, että edellisen 25 vuoden aikana HIFK on onnistunut menemään päätyyn asti tuon yhden ainoan kerran.

Wanhoja hywiä aikoja on liian harvoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös