Tän piti olla wanhat & hyvät ajat -ketju ;)
Sorry, en löytänyt heti Wanhat ja paskat ajat -ketjua :D
Tän piti olla wanhat & hyvät ajat -ketju ;)
Sorry, en löytänyt heti Wanhat ja paskat ajat -ketjua :D
Peter Freiberg- Porthen- Teemu Laakso
Patrik Lostedt- Rami Hovinen
Olen täysin unohtanut tuollaisen pelaajan kuin Peter Freiberg. Ei sano minulle mitään. Jokseenkin huolestuttavaa, kenties minulla on alkava dementia. Nimittäin kyllä minä muistan vaivatta samoilta ajoilta sellaisia suuruuksia kuten Niclas Hedberg, Timo Seppänen, Miikka Jouhkimainen, Heikki ja Mikko Laine tai Juho-Petteri Purolinna. Ehkä tämä Freiberg oli tallennettuna erilliselle, sittemmin rikkoutuneelle muistikammalle.
Se oli hienoa aikaa. Varsinkin sinä vuonna kun HIFK oli euroopan paras joukkue, voittaen kyseisen skaban ja venäjän starat mennen tullen.Tässä CHL-matsia katsoessa pompsahti mieleeni esihistorialliselta ajalta 60/70 -luvun taitteilta Ahearne Cup. Se pelattiin joulutauoilla tiiviinä settinä, kun vapaapäiviä ei ollut ja kausi oli lyhyt. Nimensä se sai sen aikaisen IIHF:n bossin John 'Bunny' Ahearnen mukaan ja mukana IFK:n isännöimässä turnauksessa oli aikansa huippujoukkueita Euroopasta, mm. Brno, Sparta Praha, Leksand, Brynäs, Moskovan Dynamo ja ZSKA. MM-skabojenkin seuraaminen muuttui mielekkäämmäksi, kun oli haistanut omien suosikkiensa verta, hikeä ja kyyneleitä. Vastustajien suosikkeja olivat mm. Suchy, Nedomansky, Dzurila, Ragulin ja Petrov-Mihailov-Harlamov.
Vuodet ovat vierineet, mutta täällä sitä vaan roikutaan IFK:n kelkassa. Toivottavasti joku nuori ihminen löytää myös näistä CHL- matseista muisteltavaa viidenkymmenen vuoden päästä.
Sniff.
Kyseessä oli joku Pepen uran lopun juhlapelejä, väittäisin että 800-peliä tuli täyteen ja hänellä oli pelipaitakin jossa oli numero 800. Ottelu taisi olla TuTo:a vastaan, jossa Tammi taisi hänkin ihan uransa loppupuolella pelata. IFK tapojensa vastaisesti hoiteli pelin ihan selkeästi himaan -
Mikko Laine
Seuraava matsi oli 24.2.1996 Stadissa TuToa vastaan. Tuolloin juhlittiin Pepeä ja hänellä oli tosiaan ainakin jossain vaiheessa päällä paita numerolla 800. Itse ottelun IFK voitti 4-0.
IFK:n sivujen mukaan Pertti Lehtonen sai 800 matsia täyteen ensimmäisenä liigapelaajana 22.2.1996. Tuolloin IFK:lla oli matsi Kuopiossa, mistä kairasivat 1-5 voiton. Seuraava matsi oli 24.2.1996 Stadissa TuToa vastaan. Tuolloin juhlittiin Pepeä ja hänellä oli tosiaan ainakin jossain vaiheessa päällä paita numerolla 800. Itse ottelun IFK voitti 4-0.
Kiitos oikaisusta. Ilmeisesti olen sekoittanut Lehtosen juhlapelin johonkin sitä myöhempään juhlapeliin, joka on lahjoitettu vierailijoille. Niitähän kyllä riittää. Monta kertaa jonkun juhlapelin lähestyessä olen manannut itsekseni, miten "sillonkin sössittiin ne Pepen kasisataset". Nyt ei tarvi enää harmitella ainakaan sitä. Kumma juttu kyllä, koska olin muistaakseni itsekin Nordiksella, kun Lehtosella oli numero 800 selässään.
Tuo Jääskän 2-0 maali ja etenkin sen esityö hiukan muistutti tätä Elkinsin esityötä: Corey Elkins pyöritteli Kärppien puolustuksen solmuun – HIFK johtoon upealla osumalla | Ruutu
Jaan ajatuksesi. Oma suosikki ulkomaalaisvahvistuksista viime vuosikymmeneltä. Muistaakseni sai mahdollisuuden yrittää pelipaikkaa ylhäällä Detroitissa(?), mutta ei riittänyt ja kausi kului AHL-jäillä. Tämän jälkeen tuli vielä Eurooppaan ja silloin harmiteltiin miksei tullut meille.Corey... nyyh.
Pelaaja, jonka olisi pitänyt lopettaa uransa IFK:ssa. Selvisikö se ikinä miksei näin käynyt? Oliko niin, että IFK ja Nybari ei tarjonnut sopimusta vai Corey itse halusi lähteä vielä kokeilemaan P-Amerikkaan?
Elkins hinnoitteli itsensä ulos. Molemmilla osapuolilla oli kyllä kiinnostusta jatkaa, mutta IFK:lla ei siihen hintaan, mitä Corey olisi halunnut.Corey... nyyh.
Pelaaja, jonka olisi pitänyt lopettaa uransa IFK:ssa. Selvisikö se ikinä miksei näin käynyt? Oliko niin, että IFK ja Nybari ei tarjonnut sopimusta vai Corey itse halusi lähteä vielä kokeilemaan P-Amerikkaan?
Tämän jälkeen tuli vielä Eurooppaan ja silloin harmiteltiin miksei tullut meille.
Täältä näkee tilastot peleistä.15. marraskuuta 2012 pelatun HIFK - Jokerit matsin kokoonpano tuli vastaan facebookin muistoissani.
...
Matsi päättyi 2-3. Harmi kun kunnon tilastoja en löytänyt mistään. old.liiga.fikään ei niitä näytä.