Keskikalja
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, CHICAGO BLACKHAWKS, Liverpool, Real Madrid
Kun katsoo näitä vanhoja klippejä, niin jumalauta että kaipaa tota möykkää halliin.
Ei helvetti mikä kaipuu hallille tosta maalista tuli.. Toi jotenkin mahtavan näköistä, kun jengi seisten huutaa ja hakkaa bleksejä!Video maalista. Hallissa näyttäisi olevan ihan ok tunnelma...
Tällainen käyttäytymismalli on vallinnut Hakametsässä aina. Uusi normaali on siellä sama kuin vanha normaali. Edellisessä Tampereen paikallismatsissa oli kuulemma paras tunnelma ikinä.Mitä te höpisette möykästä ja mekastamisesta? Uusi normaali lätkäkatsomossa koronan jälkeen on jäpittää takapuoli tiukasti penkissä kiinni ja tarkkailla peliä kliinisen analyyttisesti. Ainoa sallittu reagointi on todeta stoalaisen tyynesti normaalilla puheäänellä "Hyvä.", kun suosikkijoukkue tekee maalin, tai " Voi ei.", jos vastustaja tekee maalin. Oman joukkueen saama jäähy kuitataan pään pudistelulla. Sitä varten suositellaan, että takki riisutaan pois, jottei toppatakin kaulukseen hankaava niska aiheuta liian suurta kahinaa, joka voisi häiritä vierustoveria pelin seuraamisessa. Äänen korottaminen ja kaikenlainen riehaantuminen, esim. nouseminen seisomaan tai käsien taputus on ankarasti tuomittavaa käytöstä, johon reagoidaan hämmästyneellä tai jopa närkästyneellä katseella.
Muistaakseni tällainen toimintamalli oli pitkälti syynä sille, etten itse enää viitsinyt uusia kausikorttia. Tunnelma oli runkosarjapeleissä apeampi kuin hautajaisissa.Mitä te höpisette möykästä ja mekastamisesta? Uusi normaali lätkäkatsomossa koronan jälkeen on jäpittää takapuoli tiukasti penkissä kiinni ja tarkkailla peliä kliinisen analyyttisesti. Ainoa sallittu reagointi on todeta stoalaisen tyynesti normaalilla puheäänellä "Hyvä.", kun suosikkijoukkue tekee maalin, tai " Voi ei.", jos vastustaja tekee maalin. Oman joukkueen saama jäähy kuitataan pään pudistelulla. Sitä varten suositellaan, että takki riisutaan pois, jottei toppatakin kaulukseen hankaava niska aiheuta liian suurta kahinaa, joka voisi häiritä vierustoveria pelin seuraamisessa. Äänen korottaminen ja kaikenlainen riehaantuminen, esim. nouseminen seisomaan tai käsien taputus on ankarasti tuomittavaa käytöstä, johon reagoidaan hämmästyneellä tai jopa närkästyneellä katseella.
Muistaakseni tällainen toimintamalli oli pitkälti syynä sille, etten itse enää viitsinyt uusia kausikorttia. Tunnelma oli runkosarjapeleissä apeampi kuin hautajaisissa.
Mutta olisi hyvä kaivaa vielä joku Luodon kaltainen yläketjujen uusi ”Iiro Järvi”. Sellaisia pelaajia toi hallin yleisö kaipaa. Rooba ilmeisesti ollut sellainen ja täällä on parikin nimimerkkiä huhuillut, että Salmelainen olisi kaverin perässä ollut. En sitten tiedä onko huhussa perää.
Rooba jatkaa Valtran paidassa vielä ensi kauden. Tän kuun alussa julkistettiin jatko.
Joo. Siis huomasin jatkon. Pohdiskelin vain oliko huhuissa perää, että Salmelainen on Karvisen lisäksi yrittämässä hankkia toistakin voimahyökkääjää.
Kyllähän HIFK oli parhaimmillaan iso, ilkeä ja taitava.
Katsoo nyt vaikka 98 vuoden ketjuja, miten paljon voimahyökkääjän kaltaisia kavereita siellä oli.
Caloun-Davidsson-Ruutu
Hurme-OJ-Kortelainen
Laaksonen-Ruuttu-Sihvonen
Elomo-Kalto-Tuomainen
Jokaisessa ketjussa oli joko selkeä vääntäjä kuten Ruutu tai kokonaisvaltaisesti runsaasti vääntö ja taklausvoimaa. Kyllähän Sihvonen-Ruuttu-Laaksonenkin oli aivan ihan playoff-ketju. Kölli osasi vääntää maalin edessä ja OJ osasi antaa laidan ryskyä, kun tilanne tuli. Upea joukkue. Edelleen itselleni se kaikkein kovin.
Niin ja eikö käsite taklaava ole jo menneen talven lumia. Fyysisyys on enemmän kovaa kamppailua. Taklaukset ei joukkueen peliä edistä, niin paljon kuin fyysisesti vahva kamppailu. Pelinähän jääkiekko ei ole enää edes sama laji.. Nämä täälläkin linkitetyt vanhat pätkät saa ihon kananlihalle. Toki pleijareissa sitten on mahdollista tuota fiilistä jokseenkin viellä nykypäivänä saada.@Sp#16 puhut asiaa. En ole viime vuosina enää ostanut B-katsomoon lippua. Kyllä Muuli pyrkii ajamaan, mutta harvassa on ne jätkät, jotka saa sen pitkän aaaaaaaa-jaaaa! huudon aikaiseksi, joka jo pelottaa pienempiä vastustajan pakkeja, kun tietää, että sieltä on nyt tulossa kova niitti.
Piken revolverikarvaushan mahdollistaisi kyllä noi kunnon niitit, koska koko viisikko on aika korkealla. Mutta silti niitit on vähentyneet. Osasyy noiden vähenemiseen on varmaan myös isot pelikiellot. Jos se pitkän vauhdin taklaus osuu vähän päähän tai kaveri menettää tasapainonsa ja on väärässä asennossa kun tulet, niin kakkua tulee useampi matsi.
Todellinen kulttuuriteko.Kuten aiemmin mainitsin niin kyseisellä YouTube-kanavalla on todella hienoa materiaalia vanhoista peleistä muutenkin.
- Erittäin harvinaista herkkua, että pistämme Tapparan lomille
- Caloun ja Zidlicky tuovat aina upeita muistoja mieleen
- Parris Duffusin touhu on kyllä huikean näköistä. Itse olin tuolloin 11-vuotias niin kysyn, että olisiko meillä ollut mahdollisuuksia mennä tuolla kaudella pidemmälle paremmalla maalivahdilla kuin Duffus? Omat muistikuvat hatarat.
- Parris Duffusin touhu on kyllä huikean näköistä. Itse olin tuolloin 11-vuotias niin kysyn, että olisiko meillä ollut mahdollisuuksia mennä tuolla kaudella pidemmälle paremmalla maalivahdilla kuin Duffus? Omat muistikuvat hatarat.
Todellinen kulttuuriteko.Kuten aiemmin mainitsin niin kyseisellä YouTube-kanavalla on todella hienoa materiaalia vanhoista peleistä muutenkin.
- Erittäin harvinaista herkkua, että pistämme Tapparan lomille
- Caloun ja Zidlicky tuovat aina upeita muistoja mieleen
Itse muistan duffusin vetäneen spaddua, kun oli veryttelyt menossa rinkelimäen hallin pihalla. Sen verran junnu olin, että piti viellä asia frendiltä tarkistaa, kenen seurassa olin ja samat muistikuvat hänellä. Muistamme tuolle silloin jo naureskelleet ja pitäneet täysin katastrofi maalivahtina, mutta voi olla että tuo oli kuitenkin poikien mielikuvitusta, että kääryle huulessa sauhunnut. Hienoja aikoja silti.
Ei varsinaisesti liity duffusiin, mutta aiemmista pätkistä Tim Thomas. Jotenkin uskomatonta miten tuohon aikaan maalivahtien varusteet olivat luokkaa olemattomat nykyiseen verraten. Ja yleisesti maalivahtien pelaaminen tuohon aikaan verraten nykypäivään. Täysin eri maailmoista. Silti esim Thomas veti nhl:llää viellä 2014, vaatii aikamoista mukautumista muuttuneen lajin myötä pysyä huipulla. Respect.Saattoi Duffus vetää muutakin ku spadduu ku katteli tota -00 puolivälierä koostetta. Aikamoisia hörppyjä :)
Ei varsinaisesti liity duffusiin, mutta aiemmista pätkistä Tim Thomas. Jotenkin uskomatonta miten tuohon aikaan maalivahtien varusteet olivat luokkaa olemattomat nykyiseen verraten. Ja yleisesti maalivahtien pelaaminen tuohon aikaan verraten nykypäivään. Täysin eri maailmoista. Silti esim Thomas veti nhl:llää viellä 2014, vaatii aikamoista mukautumista muuttuneen lajin myötä pysyä huipulla. Respect.