Elämme mielenkiintoisia aikoja jne...
Elämme mielenkiintoisia aikoja, vanha klisee ja kulunut sananparsi, mutta pitää IFK:n kohdalla tällä hetkellä enemmän kuin kutinsa. Samalla, kun me voisimme keskittyä pitkästä aikaa seuraamaan IFK-nimisen ryhmän pelejä, jolla on hyvät mestaruusmahdollisuudet, niin me murehdimme jo seuraavaa kautta. Toki itseänikin vaivaa ajatus siitä, että mitäs tämän jälkeen? Minun silmiini peli on Aran aikana näyttänyt oikein hyvältä ja pelejä on ollut aina mukava lähteä hallille seuraamaan. Olemme nähneet kentällä melko usein ainakin taistelevan IFK:n ja siitä minä olen pitänyt. Varsinkin viime kaudella IFK:sta henki sellainen hyvä ja loppuunasti taistelevan joukkueen fiilis, josta minä henkilökohtaisesti diggasin.
Moni IFK-fani peräänkuuluttaa ylilyöntejä ja isoja otsikoita. Myös minä pidän ajatuksesta iso ja paha IFK, mutta jotenkin tänä päivänä IFK:sta on vaikea rakentaa sellaista kuvaa. Fyysisen joukkueen me saatamme jalkeille saada, mutta nyt täytyy muistaa, että joukkue on alunperin rakennettu oman juniori-työn pohjalle ja en osaa nähdä esimerkiksi Hirsossa mitään tähän viittaavaa. Hän ei ole pelaaja, joka saa toisilta pissit valumaan sukkaan jo, kun ottaa ensimmäiset potkunsa jäällä tai suunnatessaan vihaisen ja läpihyytävän katseensa tiettyyn pelaajaan. Ainut iso, paha IFK-ideologiaan sopiva pelaaja, joka tällä hetkellä pelaa joukkueessa omista junnuista on Lennart Petrell.
Minä haluan nähdä fyysisen IFK:n, mutta minulle ei ylilyönnit ole se pääasia vaan se, että IFK taklaa ja taistelee ja jos siinä sivussa tulee ylilyöntejä niin fine by me. Valmentajaksi minulle kelpaa kuka vain kunhan IFK taklaa ja taistelee edelleen. Jortikka ja Heikkilä kuulostavat tällä hetkellä painajaisunilta, mutta jos he saavat joukkueen pelaamaan haluamallani tavalla niin mikäs siinä, mutta vahvasti epäilen näiden miesten saavan jalkeille sellaista joukkuetta kuin IFK haluaa. Minulle valmentajalla ei ole väliä, olkoon vaikka ukko mustalainen, mutta tyyli on minulle se tärkein. Haluan nähdä sen taistelevan ja taklaavan IFK:n millaisena sen parina viime kautena olen tottunut näkemään. Piste...
edit: kirjoitusvirhe