Re: Rami tulee!
Viestin lähetti Shammy Agitator
Minua ihmetyttää osan fanien kauna Villeä kohtaan. Eikö olisi jo korkein aika ymmärtää, että kyseessä on ammattilaisurheilusta, jossa pyritään a)parhaaseen mahdolliseen urheilulliseen menestykseen b)saamaan kyvyistä paras mahdollinen korvaus.
Keskustelu lojaalisuudesta on helvetin lapsellista etenkin kun seurat siirtelevät pelaajiaan kuin shakkinappuloita. Viimeisetkin kasarille juuttuneet herätkää, nyt eletään 2000 -lukua!
Jääkiekko on nykyään puhdasta bisnestä vähintäänkin suurimmalle osalle seuroista. Tämä on "valitettava" fakta, sille ei voi mitään.
Erittäin surullista, mutta nykyään monelle pelaajallekin, kuten Pellelle tämä on pelkkä duuni, "mä oon vaan töissä täs jengis". Pelle on varmaan mennyt naimisiinkin ja vääntänyt kersoja vaan sen takia että "se on niinku vähä tämmöne homma joka kuuluu tehdä". Vittuun kaikki tunteet, niistä on vaan haittaa.
Siinä vaiheessa kun fanitkin menevät samaan luokkaan, eli "lätkä on bisnes, mä vaan maksan lipuista ja käväsen joskus istumassa siellä hallilla kun jaksan", voidaan koko laji haudata. Valitettavasti niitäkin on jo liian paljon, eipä taideta enää nähdä joukkotappeluita katsomoissa, kun ketään ei jaksa kiinnostaa edes pelin lopputulos.
Lätkä veti minut mukanaan aikoinaan nimenomaan tunteella, ja se meikäläisen pitää sen parissa jatkossakin. Siinä vaiheessa kun kohauttelen olkaani lätkämaailman siirroille, voin samantien lopettaa koko lajin seuraamisen.
Pelle Viltonen kuuluu siihen kastiin jääkiekkoilijoita ja työntekijöitä joita halveksun syvästi. Sori jos joku ei siitä tykkää. Normaalissa työmaailmassakaan Pellen kaltaisista tyypeistä ei pidetä; taitoa on, mutta ei pitkäjänteisyyttä eikä pätkääkään lojaaliutta. Itse en ole ammattijääkiekkoilija, mutta olen lojaali ja hyvä työntekijä. En vaihda firmaa aina sen mukaan kuka tarjoaa satasen enemmän, vaan haluan olla osa "yhteistä" yritystä, ja tehdä siitä menestyvän pitkäjänteisellä työllä.
Viimeksi kun allekirjoitin uuden työsopimuksen (n. kuukausi sitten), oli tarjolla vaihtoehtoja. Hylkäsin selvästi rahakkaamman tarjouksen kilpailijalta, koska tiesin työnantajani taloudellisen tilanteen (ja heidän maksukykynsä), halusin jäädä parantamaan sitä maksukykyä, ja ennenkaikkea
kunnioitin kollegojani ja meidän yhdessä jo tekemäämme työtä. Haluan auttaa työnantajaa joka on antanut minulle paljon, ja teen kaikkeni sen eteen että muutaman vuoden päästä tuo rahakas kilpailija on se jolla ei ole varaa tarjota isoa sopimusta, vaan se on meidän firma. Haluan että ME menestymme, ja haluan kantaa oman korteni kekoon sen eteen.
Pelle on mielestäni itsekäs, irtonainen, tunteeton paska, tuuliviiri, prostituoitu. Jokainen lätty jonka hän häkittää mahdollisesti tulevaisuudessa meidän paidassamme tuntuisi pahalta. Väärältä. En halua nähdä sitä päivää ikinä.