Ei avaudu kirjoituksesi vastaus nyt yhtään. Itsensä kusetus ja sattuman taakse piiloutuminen. Syyt jotka johtaa loukkaantumisiin voivat olla enää a) fysiikkavalmennuksen paskuus, b) harjoitukset ja niiden tuoma ylirasitus, c) joukkueen pelitapa nostaa loukkaantumisriskiä. Itse käännän katseet valmennuksen ja huollon suuntaan. Jotain tehdään väärin.
a) fysiikkavalmennus vaihdettiin tälle kaudelle:
HIFK:n fysiikkavalmentajana maaliskuun lopussa aloittanut Jussi-Pekka Kurtti sai koronaviruspandemian vuoksi pestilleen astetta erikoisemman startin. Kurtti näkee tilanteessa kuitenkin työnsä kannalta erään merkittävän edun ”normaalitilanteeseen” verrattuna. – Alkuun tuntui erikoiselta, kun en...
www.suomikiekko.com
b) IFK:n loukkaantumiset eivät ole alkaneet Pikkaraisen kaudella, vaan aiemmin.
Harjoittelun aiheuttamaa rasitusta seurataan pelaajakohtaisesti;
"Valmennus seuraa tietokoneiden avulla päivittäin muun muassa unta, sykettä ja mielialaa suhteessa harjoitussession vaativuuteen. Videoluennot antavat tukea erityisesti ravinto- ja lepoasioissa.
Henkilökohtaisista harjoitusohjelmista vastaa
Jussi-Pekka Kurtti, seuran tuore fysiikkavalmentaja."
Jarno Pikkaraisen HIFK paini loukkaantumisten kanssa läpi kauden, eikä tulos ollut odotettu. Koronakriisin keskellä seuran fysiikkavalmennuksen on ottanut haltuunsa uusi mies.
www.iltalehti.fi
c) Pelitapa on vaihdellut valmentajittain, nykyisellä pelitavalla on aika kaukainen sukulaisuus viime syksyiseen, voiko kaksi eri joukkuetta edes pelata samalla pelitavalla? Pahimmillaan kokoonpanot on olleet niin kaukana toisistaan, että omasta mielestäni voi puhua kahdesta eri joukkueesta; junnu- ja edarijoukkue. Siinä olet oikeassa, että jääkiekon pelaaminen nostaa loukkaantumisriskiä, mutta ei palaamattomuuskaan näytä kaikkia pelastaneen, vaan listalla on jo ennen kautta siipeensä saaneita. Pelitapaa ei voi ainakaan liian fyysiseksi syyttää, mitään epätavallista uhrautumista tai kiekonsyöntiä en ole nähnyt, ei ole myllytetty, mailasodittu, tehty minun silmin mitään sellaista, mikä vaikuttaisi loukkaantumisia edistävän.
Koppi on remontoitu uusiksi, ilmastointi rakennettu kokonaan uusiksi, hygieniaohjeet uudistettu, koppivierailut minimoitu, fysiikkavalmennus vaihdettu, pelaajien rasitustilaa seurattu. Kyllä mun usko on se, että asiaan suhtaudutaan seuran puolella eritttäin vakavasti, ja tehdään se minkä voidaan. Itse en usko, että jotain yksittäistä asiaa tehdään väärin. Pelaajistossa on niin paljon kokemusta ympäri maailmaa, että jos metodeissa olisi jotain perustavanlaatuista vikaa, niin se kyllä tiedettäisiin.
Edelleenkin bminulle on epäselvää, että kuka kusettaa ja ketä?