HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 113 645
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Voitteko tiputtaa sen Pelicansin jookosta?

Ei tarvi vittuuntua jos käykin niin että Kokko tiputtaisi Kärpät ja teistä on niin mukavia muistoja välieristä. Olisi mukava kohdata ja vääntää taas.
 

Walker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka paljon IFK vielä kestää näitä loukkaantumisia? Sund, Melart, Vesalainen, Manninen, Tallberg... lisäksi aika moni ukko taitaa pelata vammojen kanssa: Lindbohm, Martin, Ikonen, Koivistoinen. Lisäksi Komarov on täysin keskenkuntoinen. Ei hänelle oikein ole mitään käyttöä.

Sanon vaan, että HIFK vaikuttaa aika väsyneeltä. Mietin vaan sitä, että vaikka Pelicans hoituisi, niin...
Minusta näyttää siltä, että Pelicans on tällä hetkellä se jolla ei sitä bensaa ole kovinkaan paljon jäljellä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Niin minäkin ensin luulin, mutta tänään kolmas erä oltiin ihan purjeessa ja koko erä oli selviytymistä.
Ja tämä selviytyminen oli oikeasti väsyneen näköistä. Aiemmassa pelissä iskulla se oli organisoitua ja taktisesti oikein pelattua. Tänään näytti kolmas erä oikeasti väsyneeltä ja toivottiin jatkoerää.
 

Ukko16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs
Eipä tässä nyt enää millään historian lainalaisuuksilla kauheasti väliä ole. Nyt on kolmas kerta Liigahistoriassa kun 3-0 tappiolta on noustu kolmeen-kolmeen.

Game seiskojen kotivoittoprosentti on ehkä korkea, mutta pitkässä juoksussa sekin tilastokummajainen tasoittuu…
Mielenkiinnosta, ketkä kolme jengiä on kammenneet tasoihin sarjan?
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Tämä sarjan on siitä jännä, että itse 3-3-tilanteessa ei ole mitään ennakkoarvailujen vastaista. Tiukkaa sarjaa tästä ennustettiinkin. Mutta se, että sarja eteni Pelicansin 3-0 johtoon ennen kuin HIFK sai rivinsä kuntoon, tuli varmasti kaikille yllätyksenä. Jos HIFK olisi mennyt 3-0 johtoon ja Pelicans olisi tullut tasoihin, kukaan ainakaan meikäläisistä tuskin olisi kovin yllättynyt. Olemme kasvaneet siihen, että HIFK pettää aina. Mutta se, että tämä nyt meni näin, on yllättänyt varmasti ihan jokaisen.

Näin jälkikäteen voi todeta, että just nyt mä otan tämän draaman kaaren mieluummin kuin perinteisen "1-0, 1-1. 2-1, 2-2, 3-2, 3-3"-tarinan. Oliko 0-3-tilanteessa kivaa? Ei ollut. Horjuiko usko? Ehdottomasti? Mutta just nyt fiilikset ovat meikäläisillä mahtavat. Kaksi hyvää jengiä, jotka eivät joukkuetasolla tee juurikaan virheitä. SInänsä harmi, että jommankumman kausi tähän loppuu. Toivotaan, että se on HIFK, joka tästä sarjasta jatkoon menee.
Tän sarjan kannalta olis ollu suuri vääryys jos Pelicans olisi laittanut tämän poikki esimerkiksi suoraan 4-0 tai 4-1. Tai vastaavasti toisinpäin. Olisi ollut samalla niin outoa, katsoen joukkueiden historioita, pääseekö Pelicans tosiaan näin helpolla? Isoa pahaa IFK:ta vastaan? No ei päässyt. Tämä sarja ansaitsee seiskapelin.

Pakko myös tähän väliin antaa oma tukeni Ville Peltoselle, joka on omaan silmään vähiten syypää tähän IFK:n nykyilmeeseen. Olen jo kauan miettinyt ja jopa harmitellut stadilaisten menoa, ansaitsette niin paljon enemmän. Seuralegenda Peltonen on heitetty kyllä aivan liian aikaisin liian isoon rooliin, kritiikki on kyllä paikallaan, mutta aivan liikaa paskaa saa niskaansa.

Haluan vielä jonain päivänä, Nordiksen olemassa olon aikana, nähdä kannun tulevan Stadiin. Näin itse nykyään stadilaistuneena (Lahti ei ole lähtenyt miehestä minnekään), olen varmasti messissä kun Nordis räjähtää kultajuhliin finaaleissa. Ja jos painatte tästä jatkoon, olen varmasti paikanpäällä välierissä ja toivottavasti myös finaaleissa. Tämä kaupunki ansaitsee Kanada-maljan.

Lyhyen otannan perusteella teillä on jäljellä isoimmat rippeet nostalgista kulttuuria Liigassa, joka on valitettavasti vähenemään päin. Hallissa soi rock ja fanit ovat isoja, tatuoituja ja kaljan- ja lihiksenhajuisia olioita. Pirteää oli nähdä myös nuoremman sukupolven kantavan väriä ja huutavan mukana.

Alan rehellisesti tykätä Stadista, vaikka Lahti onkin aina se ykkönen. Jengiä en silti ikinä vaihda.

Pyydän omasta puolestani junttisiipemme Lahti-viha-chanttia. Hävettää heidän puolestaan. Mutta toivon, että te tiedätte, me kaikki emme ole yhtä reppanoita, vaan olemme kannustamassa ensisijaisesti omiamme, emme haukkumassa vastustajaa.
Mitä turhia pyytelemään anteeksi, onhan meilläkin chäntit esimerkiksi SaiPalle ja teillekin olemassa. Ei mielestäni niin vakavaa, mutta ymmärrän jos ei kaikille uppoa. Upeaa, että faneja on joka lähtöön, niistä tyhmimmistä yksilöistä ei kannata välittää. Minusta on hienoa ja tärkeää, että pystyy tälläisen keskellä olla avoin ja rehellinen myös positiivisessa mielessä. Kiitos sinullekin asiallisesta vastauksesta, lämmittää mieltä!
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mun on pakko kyllä jo tässä vaiheessa todeta, että annan IFK:lle synninpäästön tästä kaudesta. Tämä nousu on ollut todella upea. Lisäksi on ollut mukavaa, että on kerrankin voinut katsoa pelejä, kun odotukset lyötiin täysin nolliin.

Paineet on nyt Pelicansilla, mutta ei IFK:kaan ikinä voi pudotuspelisarjan katkaisuotteluun lähteä paineetta. Meni miten meni.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun on pakko kyllä jo tässä vaiheessa todeta, että annan IFK:lle synninpäästön tästä kaudesta. Tämä nousu on ollut todella upea. Lisäksi on ollut mukavaa, että on kerrankin voinut katsoa pelejä, kun odotukset lyötiin täysin nolliin.

Paineet on nyt Pelicansilla, mutta ei IFK:kaan ikinä voi pudotuspelisarjan katkaisuotteluun lähteä paineetta. Meni miten meni.
En todellakaan anna. Runkosarja huono ja tippuminen tässä vaiheessa olisi katastrofi isolla K:lla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Arvostan nousun 3-3 tilanteeseen todella korkealle, eikä tee mieli lynkata ketään, kävi tiistaina miten vaan. Siltikin tuo sysipaska runkosarja yhdistettynä välieristä pullahtamiseen ei voi kyllä kenenkään mielestä olla mitään muuta kuin valtava epäonnistuminen.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
1. 2012 Blues KalPaa vastaan ja voitti game 7 Kuopiossa.

2. 2014 JyP SaiPaa vastaan mutta SaiPa voitti game 7 kotonaan.

3. 2024 IFK Pelicansia vastaan. Game 7 pelataan tiistaina 2.4.2024. (Jonka IFK voittaa 2-4).
Pätkii pahasti tuo kevät 2014. Muistissa hämärissä tosin on Saipan uroteko, mutta mitkä oli tämän parin sijoitukset runkosarjassa, kun saipalla kotietu G7:ssa? 4 ja 5? Ja Saipa keväällä sitten lopullisissa 4?
 

Nicky Nichols

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pätkii pahasti tuo kevät 2014. Muistissa hämärissä tosin on Saipan uroteko, mutta mitkä oli tämän parin sijoitukset runkosarjassa, kun saipalla kotietu G7:ssa? 4 ja 5? Ja Saipa keväällä sitten lopullisissa 4?
Kyllä se juuri näin oli. Jyppi johti game seiskaakin yhdessä vaiheessa 1-3. SaiPa voitti muistaakseni 6-4.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan rehellisesti kysyn nyt, että kuinka moni aidon oikeasti uskoi siinä 3-0 tilanteessa, että nähdään vielä game 7? Minä en. Käsittämätön nousu, mutta vielä tarvitaan voitto jotta oltaisiin välierissä. Henkinen yliote pitäisi olla nyt meillä, mutta kun todennäköisyydet sille, että pomput jne. kääntyy vastaan on aika suuri. Neljä peliä putkeen ilman tappiota playoff-sarjoissa kun on itse hävinnyt ensiksi kolmesti, niin on todella harvinaista ja vaatii jo tuuriakin matkaan.

En uskonut, enkä oikein usko vieläkään vaikka tiedostan, että mahdollisuudet ovat nyt jo ihan realistiset. Seiskapeli on kuitenkin se ottelu, jossa kotiedulla on suurin merkitys, mutta toivotaan, että hengen päälle saanut IFK jaksaa vielä kerran venyä. Ei tämä Pelsuillekan ihan helppo paikka voi olla. Väkisin varmaan hiipii monen ajatuksiin pelko ison mahdollisuuden menettämisestä.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan rehellisesti kysyn nyt, että kuinka moni aidon oikeasti uskoi siinä 3-0 tilanteessa, että nähdään vielä game 7? Minä en. Käsittämätön nousu, mutta vielä tarvitaan voitto jotta oltaisiin välierissä. Henkinen yliote pitäisi olla nyt meillä, mutta kun todennäköisyydet sille, että pomput jne. kääntyy vastaan on aika suuri. Neljä peliä putkeen ilman tappiota playoff-sarjoissa kun on itse hävinnyt ensiksi kolmesti, niin on todella harvinaista ja vaatii jo tuuriakin matkaan.
En todellakaan uskonut.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä turhia pyytelemään anteeksi, onhan meilläkin chäntit esimerkiksi SaiPalle ja teillekin olemassa. Ei mielestäni niin vakavaa, mutta ymmärrän jos ei kaikille uppoa.
Todella hyvin sanottu. Ei ole väärää väkivallatonta tapaa kannattaa ja ei kannata muita moittia jos sanallisesti isketään. Sitä tekevät myös pelaajat pelissä.
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan rehellisesti kysyn nyt, että kuinka moni aidon oikeasti uskoi siinä 3-0 tilanteessa, että nähdään vielä game 7? Minä en. Käsittämätön nousu, mutta vielä tarvitaan voitto jotta oltaisiin välierissä. Henkinen yliote pitäisi olla nyt meillä, mutta kun todennäköisyydet sille, että pomput jne. kääntyy vastaan on aika suuri. Neljä peliä putkeen ilman tappiota playoff-sarjoissa kun on itse hävinnyt ensiksi kolmesti, niin on todella harvinaista ja vaatii jo tuuriakin matkaan.

Hope dies last
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
En todellakaan anna. Runkosarja huono ja tippuminen tässä vaiheessa olisi katastrofi isolla K:lla.
Täysin samoilla linjoilla ollaan. Jos kausi päättty niin tämä olisi joukkueen historian kovin pettymys. Siitä voin ehkä antaa litti peukun kun ollaan noustu 3-0 tilanteesta 3-3 tilanteeseen. Itse kaivoivat sen oman kuoppansa. Finaalit on ihan ehdoton minimi tälle seuralle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, FLA
Arvostan nousun 3-3 tilanteeseen todella korkealle, eikä tee mieli lynkata ketään, kävi tiistaina miten vaan. Siltikin tuo sysipaska runkosarja yhdistettynä välieristä pullahtamiseen ei voi kyllä kenenkään mielestä olla mitään muuta kuin valtava epäonnistuminen.
Ainoastaan mestaruus antaa täydellisen synninpäästön Peltoselle ja Salmelaiselle.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Meidän pelitapa on niin tylsä, että tulee rauta-Jukan aikainen Tappara mieleen. Hyissaatana:( Toisaalta pelitapamme on myös sellainen, että millään kotieduilla ei ole hirveästi merkitystä, kun ollaan puolustuskannalla anyways - oli halli tai kaupunki mikä tahansa. Sanoisinkin, että Pelsuilla on miettimisen paikka, koska näillä asetuksilla hakkaavat päätänsä seinään oikein huolella. Heidän on toisin sanoen muutettava jotain ja toivottava, että sitä kautta hanat aukeavat. Olenkin aika varma, että seiskapeliä ei mennä 1-1 tilanteessa jatkoille, vaan homma ratkaistaan puoleen tai toiseen varsinaisella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös