Tämä sarjan on siitä jännä, että itse 3-3-tilanteessa ei ole mitään ennakkoarvailujen vastaista. Tiukkaa sarjaa tästä ennustettiinkin. Mutta se, että sarja eteni Pelicansin 3-0 johtoon ennen kuin HIFK sai rivinsä kuntoon, tuli varmasti kaikille yllätyksenä. Jos HIFK olisi mennyt 3-0 johtoon ja Pelicans olisi tullut tasoihin, kukaan ainakaan meikäläisistä tuskin olisi kovin yllättynyt. Olemme kasvaneet siihen, että HIFK pettää aina. Mutta se, että tämä nyt meni näin, on yllättänyt varmasti ihan jokaisen.
Näin jälkikäteen voi todeta, että just nyt mä otan tämän draaman kaaren mieluummin kuin perinteisen "1-0, 1-1. 2-1, 2-2, 3-2, 3-3"-tarinan. Oliko 0-3-tilanteessa kivaa? Ei ollut. Horjuiko usko? Ehdottomasti? Mutta just nyt fiilikset ovat meikäläisillä mahtavat. Kaksi hyvää jengiä, jotka eivät joukkuetasolla tee juurikaan virheitä. SInänsä harmi, että jommankumman kausi tähän loppuu. Toivotaan, että se on HIFK, joka tästä sarjasta jatkoon menee.
Tän sarjan kannalta olis ollu suuri vääryys jos Pelicans olisi laittanut tämän poikki esimerkiksi suoraan 4-0 tai 4-1. Tai vastaavasti toisinpäin. Olisi ollut samalla niin outoa, katsoen joukkueiden historioita, pääseekö Pelicans tosiaan näin helpolla? Isoa pahaa IFK:ta vastaan? No ei päässyt. Tämä sarja ansaitsee seiskapelin.
Pakko myös tähän väliin antaa oma tukeni Ville Peltoselle, joka on omaan silmään vähiten syypää tähän IFK:n nykyilmeeseen. Olen jo kauan miettinyt ja jopa harmitellut stadilaisten menoa, ansaitsette niin paljon enemmän. Seuralegenda Peltonen on heitetty kyllä aivan liian aikaisin liian isoon rooliin, kritiikki on kyllä paikallaan, mutta aivan liikaa paskaa saa niskaansa.
Haluan vielä jonain päivänä, Nordiksen olemassa olon aikana, nähdä kannun tulevan Stadiin. Näin itse nykyään stadilaistuneena (Lahti ei ole lähtenyt miehestä minnekään), olen varmasti messissä kun Nordis räjähtää kultajuhliin finaaleissa. Ja jos painatte tästä jatkoon, olen varmasti paikanpäällä välierissä ja toivottavasti myös finaaleissa. Tämä kaupunki ansaitsee Kanada-maljan.
Lyhyen otannan perusteella teillä on jäljellä isoimmat rippeet nostalgista kulttuuria Liigassa, joka on valitettavasti vähenemään päin. Hallissa soi rock ja fanit ovat isoja, tatuoituja ja kaljan- ja lihiksenhajuisia olioita. Pirteää oli nähdä myös nuoremman sukupolven kantavan väriä ja huutavan mukana.
Alan rehellisesti tykätä Stadista, vaikka Lahti onkin aina se ykkönen. Jengiä en silti ikinä vaihda.
Pyydän omasta puolestani junttisiipemme Lahti-viha-chanttia. Hävettää heidän puolestaan. Mutta toivon, että te tiedätte, me kaikki emme ole yhtä reppanoita, vaan olemme kannustamassa ensisijaisesti omiamme, emme haukkumassa vastustajaa.
Mitä turhia pyytelemään anteeksi, onhan meilläkin chäntit esimerkiksi SaiPalle ja teillekin olemassa. Ei mielestäni niin vakavaa, mutta ymmärrän jos ei kaikille uppoa. Upeaa, että faneja on joka lähtöön, niistä tyhmimmistä yksilöistä ei kannata välittää. Minusta on hienoa ja tärkeää, että pystyy tälläisen keskellä olla avoin ja rehellinen myös positiivisessa mielessä. Kiitos sinullekin asiallisesta vastauksesta, lämmittää mieltä!