HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 113 440
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
Mä tekisin jotain hyvin radikaalia tohon G4:een. Pena antoi aikanaan Aralle potkut juuri kesken tuon Lukko-sarjan. Siihen en ehkä menisi, mutta voisihan se VP jäädä silti koko pelistä pois. Tilkanen, Kuhta ja Lundell penkin taakse ja yksi kentällinen A-junnuja mukaan (vai mitä U20:sia ne nykyisin onkaan). Pahiten flopanneet tähdet katsomoon, pelikirjat viemäriin ja helvetinmoisella tunteella yritetään hakea etua vaihto kerrallaan. Ei siis todellakaan mitään sikailuja, mutta sellaista selkäydinlätkää. Eihän tässä enää ole mitään hävittävää. Nyt olisi se yksi kiinnitys otettava ja viimeisenä toiveena olisi, että sitä lähdettäisiin hyvin rohkeasti hakemaan. Nyt IFK vapisee kuin haavan lehti ja pelkää virheitä.

Ja toinen "viimeinen" toive on myös se, että IFK:n maalissa ei tänä keväänä pelaa enää kukaan muu kuin Pastori Hovinen. Riippumatta siitä kestääkö kausi enää yhden vai kolme peliä.
Hyvää pohdintaa koko viesti. Lyhentelin alkuperäistä. Itselleni tulee vahvasti lainatusta kohdasta muutaman vuoden takainen pronssimatsi mieleen, jossa Pikkarainen oli kysynyt joukkueelta, että "mitä olette mieltä, pelataanko vai vedetäänkö ihan läskiksi?".
Nyt on vähän sama tilanne huomisen ja oikeastaan koko sarjan suhteen: pelataanko vielä, vai lasketteleeko Pelsut huomenna läpi hannekseen ilman liukkaria. Paha pelko on, että veljillä Vessi, Tussi ja Pässi on jo selkärangat katkenneet, mutta ihan jo oman mielenterveyden ja hyvinvoinnin kannalta toivon, että päättävät pelata.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL kysyisin mielipidettäsi viitaten ylläolevaan viestiisi, että miten itse näet asian/syyn, etteivät parhaat pelaajat ole pelanneet odotetulla tavalla, vaan ovat juurikin olleet niitä pahimpia epäonnistujia?

Itse ajattelen, että joukkue ei välttämättä ole kuitenkaan niin hitsautunut yhteen, kuin tottakai on ulospäin annettu ymmärtää. Myös omat epäilykseni ovat joukkuehengen ympärillä, että onko jengissä ns. kahden, tai jopa kolmen kerroksen väkeä: kultaleijonat, maju-miehet, ynnämuu osasto ja junnut.

Jokin syyhän juuri nimimiesten kollektiiviseen epäonnistumiseen on. Onko sitten ollut liian "kaveriporukalla vähän pellaillaan" meininkiä vai mikä lie totuus. Sen toki tietävät vain jengi itse, mutta itse en osta vastauksia, että pelattiin vain huonosti, tai en tiedä, ei vaan tänään riittänyt.

Enkä tietenkään odota sitä "oikeaa" vastausta, koska nämähän ovat pelkkiä arvailuja ja mutuja, mutta arvostan muidenkin näkemyksiä ja haluaisin kuulla muidenkin ajatuksia.

Kirjoitin jossain vaiheessa kautta siitä, että mun silmiini vaikuttaa siltä, että HIFK lähtee joka otteluun dominoimaan. Koska nimekäs jengi. Ja kun sieltä tuli ilta toisensa jälkeen huippuunsa viritetty vastustaja, jota ei pätkän vertaa kiinnostanut mikään muu kuin olla piikki HIFK:n lihassa, eikä sitä ihan kaikkien odottama dominointi, saati edes laadukas peruspelaaminen onnistunut, joukkue meni jotenkin lukkoon. Ja pyörä lähti pyörimään väärään suuntaan monen pelaajan osalta ja moni on saanut raapia itseluottamuksensa rippeitä melko pitkäänkin ennen kuin osui.

Itse olen miettinyt, että entäpä, jos Ville on antanutkin pelaajille aivan liikaa siimaa? Koska on Asia-Pentti ja tiedostaa sen varmasti itsekin, mitä jos hän kompensoikin sitä antamalla pelaajille paljon vapauksia? Jotta ei vahingossakaan tukahduttaisi pelaajia? Lopulta ehkä jopa liikaakin? Ja osalle se sopii, mutta ei välttämättä kaikille? Ja tämä on ihan puhdasta spekulointia, enkä yritä tässä nyt puolustella ketään, vaan heitän vain ilmoille ajatuksen, että entäpä, jos pelaajat ovatkin saaneet elää liian vapaasti? Ja se on osoittautunut nyt vääräksi päätökseksi.

Kirjoitin myös jossain vaiheessa kautta joukkueesta, että tuntuu kuin tässä olisi nyt kaveriporukka vähän niin kuin poikain reissulla. Pidetään hauskaa eikä oteta hommia liian vakavasti. Elämässä on paljon muutakin ja monelle on pikkulapsiperhearjen keskellä kiva mennä duuniin lepäämään. "Ja kun kevät ja tosipelit koittaa, sitten pelataan tosissaan ja kaikki onnistuu, koska me ollaan voitettu jotain ennenkin"? Ja kun niin ei sitten käynytkään, nyt ollaankin köntsät housuissa.

Meillä on aika monta ukkoa, jotka ovat pelanneet yhdessä jo monta kautta ja heille on syntynyt varmasti ihan aito luottamus toisiaan kohtaan. Ja tosi monelle HIFK on ihan aidosti tosi tärkeä seura. Mutta tälle kaudelle voittamisen kulttuuria tuotiinkin ulkopuolelta, isoja persoonia, jotka todellakin ottivat paikkansa kopissa. Kuten tietysti kuuluukin, mutta tultiinko liian isännän elkein? Ja näistä pelaajista Lehterä ja Komarov on nostettu nyt ikään kuin Mr HIFK:ksi ulkopuolistenkin toimesta, vaikka kumpikin pelaa meillä vasta ekaa kautta. Pidän itsekin mahdollisena, että kaikista "ollaan tosi tiivis jengi"-puheista huolimatta, kaikki eivät välttämättä ole valtavan tyytyväisiä, että kaksi pelaajaa ovat vieneet kaiken huomion ja heistä puhutaan suurin piirtein uusina jeesuksina. Varsinkaan, kun peliesitykset eivät "ihan" ole kohdanneet hypen kanssa. Ja joo, Lehterän pisteet ja niin päin pois, mutta kyllä Lehterän viisikkopelaamisessa on ollut pitkin kautta pahoja puutteita eikä se ole moniakaan kiinnostanut. Entäpä, jos ihan kaikki eivät jaksakaan koko ajan ja kaikissa tilanteissa nauraa Lehterän ja Komarovin jutuille? Mitä, jos joillekin tulee fiilis, että he eivät ole tosissaan ja se ärsyttää? Vaikka oikeasti olisivatkin ihan tosissaan. Koska meitä on monia, joita tämän kaksikon viime viikon ovat ottaneet touhut päähän, pitäisin erikoisena, jos kukaan joukkueessa ei olisi kokenut samoin.

Se nyt on ainakin mulle käynyt selväksi, että Lehterä ei vaikuta olevan mikään joukkueen todellinen henkinen liideri. Vaikuttaa hyvin vahvasti siltä, että kapteeniksi olisi kannattanut valita joku ihan muu kuin Lehterä. Miksi valmennus on ylipäätään antanut Lehterälle niin ison roolin? Vai halutaanko niin vain uskotella? Pelillinen rooli nyt ainakin on ollut iso, musta aivan liiankin iso. Onko Lehterä oikeasti joviaali joukkuepelaaja, joka pelaa missä tahansa roolissa, jos se on joukkueen etu? Vai näkyykö käytöksessä, jos ei pääsekään isoon rooliin? Onko valmennus kauden aikana huomannut esim. joukkuedynamiikassa jotain, mikä tuli yllärinä ja joutunut tekemään valintoja "pienempi paha"-menetelmällä?

Mitä virheitä johtamisessa valmennuksen osalta on ikinä tehtykään, niitä on onneksi mahdollista korjata, kunhan ne vain tiedostetaan. Seuraava, ja mahdollisesti viimeinen, näytönpaikka on huomenna.

Joku kirjoitti, että pelaajat pelaisivat paremmin vaikka ilman valmentajaa. Jos näin on näpyttimet, kysyn, mitä pahaa me olemme heille tehneet, että eivät ole niin tehneet jo aiemmin? Eivätkö he oikeasti haluakaan voittaa? Pelänneet, että Ville heittää koko jengin katsomoon samaan aikaan ja sanoo, että joukkueen pelit olivat tässä? Ymmärrän toki, että nousu 0-3 tappioasemasta ja voitto seiskapelissä on mieletön tarina, mutta itse olisin tässä kohtaa toivonut huomattavasti parempaa aloitusta.
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
- Kari Jalonen (kultaa).
- Antti Törmänen (HIFK:n 1. runkosarjan voitto, hopeaa).
- Jarno Pikkarainen (pronssia).

Tuossa on mun mielestä kolme parhainta HIFK:n päävalmentajaa 2000-luvulla. Mun silmissä he ovat olleet voittavia valmentajia.

Kunnioitan Villeä suuresti pelaajana. Hän on ollut joukkueissaan johtava pelaaja. Kun vertaan Villeä tuossa ylempänä listattuihin valmentajiin, yksi selkeä ero löytyy: Villen työkalulaatikosta ei ole löytynyt voittavaa pelisysteemiä. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin pelisysteemiä ei ole edes ollut. Fanin silmiin on näyttänyt siltä, että pelaajat ovat kuutamolla tai valitsevat sooloilun, koska heillä ei ole harmainta aavistusta siitä, mikä on meidän jengin pelitapa eli miten pelaajien kuuluu pelata.

Osa faneista syytti perjantain häviöstä Taposta. Ei me Taposeen kaaduttu, vaan mä esitän mieluummin nämä kysymykset:

1. Ollaan pelattu 3 pleijaripeliä. Miksei meidän jengi (ja nuo nimet pelipaidoissa) osaa tehdä maaleja?

2. Miksi tämä isolla rahalla rakennettu joukkue ei sijoittunut runkosarjassa kärkipäähän ylivoimapelissä?

Pähkinänkuoressa: HIFK:lta puuttuu tällä hetkellä voittava pelisysteemi. Sen myötä joukkueesta puuttuu samalla voittamisen kulttuuri. Tuo näkyi mm. runkosarjan kahdessa viimeisessä kotiottelussa. Niissä olisi pitänyt näkyä voitonnälkä ja siten myös asennetasolla valmistautuminen pudotuspeleihin, mutta niiden sijaan HIFK hävisi nuo molemmat pelit, vaikka kummassakin ottelussa oli kyseessä suuret panokset joukkueen kannalta. Ja noissa hetkissä, kun joukkueen olisi pitänyt nostaa tasoaan, osoittaa voittamisen halua ja näyttää olevansa valmis kohtaamaan pleijareissa kenet tahansa, joukkue alisuoritti. Esimerkiksi KalPaa vastaan HIFK näytti yhtä vikkelältä kuin paloposti, kun vertasi punapaitojen luistelunopeutta ja ketteryyttä vierasjoukkueen liikkeeseen nähden.

En tiedä, mitä valmennus teki säälipleijareiden aikaan. Mutta kyllä noiden runkosarjan viimeisten kotimatsien jälkeen valmennuksen olisi pitänyt katsoa peiliin ja kysyä itseltään: onko tällä meidän pelitavalla ja tuollaisella pelaajien asenteella realistista, saati mahdollista menestyä pudotuspeleissä?
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli tässä mieleen sellainen, että olisiko Kärpät sopinut kuitenkin paremmin vastustajaksi juuri tähän neljännesfinaaleihin? Tarkoitan sitä, että vaikka Pelicans nostettiin jo syksystä lähtien mestarisuosikkien joukkoon ja se pelasi myös kevätkaudella tämän arvonimen mukaisesti, niin väitän, että Kärpät olisi sytyttänyt vastustajana IFK:ta enemmän ja tästä olisi kuitenkin saatu ihan aidosti tiukka pleijarisarja aikaiseksi? Myönnän, että ei muakaan Pelicans vastustajana sytytä yhtä hyvin kuin Kärpät olisi sytyttänyt.

Tietenkään ammattiurheilijat eivät varsinkaan tässä kohtaa saisi ajatella, ettei vastustaja oikein sytytä, mutta ihmisiä nekin ovat. Nyt tuntuu, että IFK ei ole saanut vielä muutamaa hajavaihtoa lukuun ottamatta sellaista "me ei vittu teille hävitä"-asennetta kehiin.

Kyllä tästä mulle tulee samat vahvat vibat kuin 2005 keväästä. Silloinkin materiaali oli aivan jäätävä ja siitä olen jopa myöhemmin kuullut, että pelaajat olivat ennen pelejä naureskelleet Lukolle. No, kuten hyvin tiedetään, niin Lukko sai viimeiset naurut ja lähetti surkeasti pelanneen IFK:n lauluun voitoin 4-1. Tuo on edelleen mulle se henkilökohtaisesti raskain kevät ja pettymys. Tämä kevät ei sille tasolle yllä, sillä runkosarjan loppu laski ainakin omalta kohdaltani odotukset aika lähelle nollaa. En kuitenkaan silti olisi uskonut, että neljänteen peliin mennessä IFK ei ole voittanut peliäkään tässä sarjassa. Uskomattoman heikko suoritus, vaikka miten olisi ollut yhdestä tai kahdesta pompusta kiinni ratkaisut. Joo kaikki pelit ovat lopulta ratkenneet IFK:n virheisiin, mutta onhan Pelicans myös pelillisesti ollut selvästi niskan päällä. IFK:n peli on näyttänyt surkealta myös sen takia, että Niemelä on kairannut taktisesti Peltosta anneliin rumasti. Pelsu rikkoo tavallaan oman viisikkonsa pelaamista ja tämä "monimutkainen" pelaamisen muoto on ollut meidän valmennukselle ihan hepreaa. Ymmärtäähän sen, kun vastustaja ei noudatakaan mitään tiettyä sapluunaa, vaan reagoi pelin vaatimalla tavalla.

Mä tekisin jotain hyvin radikaalia tohon G4:een. Pena antoi aikanaan Aralle potkut juuri kesken tuon Lukko-sarjan. Siihen en ehkä menisi, mutta voisihan se VP jäädä silti koko pelistä pois. Tilkanen, Kuhta ja Lundell penkin taakse ja yksi kentällinen A-junnuja mukaan (vai mitä U20:sia ne nykyisin onkaan). Pahiten flopanneet tähdet katsomoon, pelikirjat viemäriin ja helvetinmoisella tunteella yritetään hakea etua vaihto kerrallaan. Ei siis todellakaan mitään sikailuja, mutta sellaista selkäydinlätkää. Eihän tässä enää ole mitään hävittävää. Nyt olisi se yksi kiinnitys otettava ja viimeisenä toiveena olisi, että sitä lähdettäisiin hyvin rohkeasti hakemaan. Nyt IFK vapisee kuin haavan lehti ja pelkää virheitä.

Ja toinen "viimeinen" toive on myös se, että IFK:n maalissa ei tänä keväänä pelaa enää kukaan muu kuin Pastori Hovinen. Riippumatta siitä kestääkö kausi enää yhden vai kolme peliä.

Samaa itsekin toivoisin, että maalissa olisi nyt jatkossa vain se Niko Hovinen, eikä suinkaan Taponen, ellei pappi nyt sitten jostain syystä satu aivan imupäälle noissa peleissä, mutta en tähän Hovisen kohdalla usko. Olisin jo ekasta matsista lähtien halunnut sen Hovisen mieluummin maalin suulle.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
- Kari Jalonen (kultaa).
- Antti Törmänen (HIFK:n 1. runkosarjan voitto, hopeaa).
- Jarno Pikkarainen (pronssia).

Tuossa on mun mielestä kolme parhainta HIFK:n päävalmentajaa 2000-luvulla. Mun silmissä he ovat olleet voittavia valmentajia.

Hyvä kirjoitus sulta kokonaisuudessaan ja sori että lainaan vain tämän kohdan.

Ara ensimmäisellään ja Shedden vetivät kyllä myös sellaiset kaudet, joita itse haikailen melkein eniten koko 2000-luvulta mestaruus -11 mukaanlaskettuna. Maailman vittumaisimmat välierät. Jos oltaisiin tehty molemmissa tai jommassa kummassa sarjassa yksi maali enemmän, väittäisin että meillä olisi myös 1-2 mestaruutta enemmän.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Täyttä asiaa aamun Hesarissa, tosin sitä samaa mistä kannatttajat ovat näillä palstoilla jo pitkään kirjoitelleet.

Kommentti | HIFK:ta uhkaa kaikkien aikojen katastrofi – ja täysin ansaitusti

Tänään joukkueella on kohtalonottelu ja tappio siitä, niin HIFK on joukkueena ja jääkiekkoseurana syöksykierteessä, jota ei heti kosmeettisin toimenpitein oikaista.

Toisaalta jopa toivottavaa, että HIFK karahtaisi tänään karille, jolloin seurajohdossa toivottavasti vihdoin herättäisiin todellisuuteen ja siirryttäisiin takaisin kovan arkitekemisen realismiin rahan pumppaamisen sijasta. Mestaruuksia harvoin voi ostaa ja siitä HIFK on ollut hyvä esimerkki.
 
Viimeksi muokattu:

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kirjoitus sulta kokonaisuudessaan ja sori että lainaan vain tämän kohdan.

Ara ensimmäisellään ja Shedden vetivät kyllä myös sellaiset kaudet, joita itse haikailen melkein eniten koko 2000-luvulta mestaruus -11 mukaanlaskettuna. Maailman vittumaisimmat välierät. Jos oltaisiin tehty molemmissa tai jommassa kummassa sarjassa yksi maali enemmän, väittäisin että meillä olisi myös 1-2 mestaruutta enemmän.

Shedden oli aivan timanttia. Joukkue oli jopa todella heikko rosteriltaan, mutta niin vain joku Hauhtonen ykkössentterinä pelasi aivan erinomaista jääkiekkoa.

Oli huonoa tuuriakin tippuminen Kerholle välierissä. Finaalit olisi ollut suupala. Karalahti oli myös joukkueen syöpä. Siinä kun olisi ollut tilalla ns. normaali hyvä pelaaja, niin joukkue olisi mennyt minne vain
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Toisaalta jopa toivottavaa, että HIFK karahtaisi tänään karille, jolloin seurajohdossa toivottavasti vihdoin herättäisiin todellisuuteen
Näin sen olettaisi ammattilaisorganisaatiossa menevän mutta ei meillä. Vain taloudellinen romahdus voi aikaansaada muutoksen. Urheilullinen floppaaminen ei todistetusti johda muuhun kuin paskapuheiden määrän lisääntymiseen. Kun epäpäteviä joku haluaa ulos, alkaa vittuilu jatkuvuudesta. Tänä vuonna on poikkeuksellisen hankalaa keksiä etukäteen selitykset mutta kyllä niitä taas on tulossa.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyyhän tänään se pakkovoitto ottaa täytyyhän? Kyllä odotuksissa ennen kautta niin tämä kausi saattaa olla kaikkien aikojen rimanalitus. Pleijjareissa se 2005 vielä kummittelee. Jännittävää peli-iltaa kulkekkin säädylle (positiivareille, negapettereille ja realistitylsimyksille). Torstaina vielä ainakin jatkuu.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Täyttä asiaa aamun Hesarissa, tosin sitä samaa mistä kannatttajat ovat näillä palstoilla jo pitkään kirjoitelleet.

Kommentti | HIFK:ta uhkaa kaikkien aikojen katastrofi – ja täysin ansaitusti

Tänään joukkueella on kohtalonottelu ja tappio siitä, niin HIFK on joukkueena ja jääkiekkoseurana syöksykierteessä, jota ei heti kosmeettisin toimenpitein oikaista.

Toisaalta jopa toivottavaa, että HIFK karahtaisi tänään karille, jolloin seurajohdossa toivottavasti vihdoin herättäisiin todellisuuteen ja siirryttäisiin takaisin kovan arkitekemisen realismiin rahan pumppaamisen sijasta. Mestaruuksia harvoin voi ostaa ja siitä HIFK on ollut hyvä esimerkki.

Kyllä. Aika valikoidusti noita eri medioiden juttuja jaksanut masispäissään lukea, mutta tuon luin ja onhan se valitettavan osuva kirjoitus. Ja sieltä näitä pomintoja kuten "epäorganisoitu joukkue ja ratkaisuhetkillä virhealtis pumppu" ja "johtajuus puuttuu joukkueesta, ja puolustuksessa sitä ei ole senkään vertaa". Toki viimeiseen huomioitava Melartin poistuminen ja viimeaikojen parhaan pakin (Sund) poissaolo, mutta näin tässä on taas käynyt.

Nyt vaan historiaa tekemään sitten tai kaikille kenkää.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Just juttelin entisen pelaajan kanssa illan ottelusta. Kysyin että pääseekö ifk pelaamaan ilman paineita kun sarja on miltei taputeltu.
Kaveri nauroi vain ääneen. Hänen mielestä juuri ifk:lla on ne kaikki paineet. Jos tänään häviät niin kausi on siinä. Ei ole toista mahdollisuutta.
Jos kyseessä olisi esim SaiPa joka olisi selviytynyt pudotuspeleihin niin heillä ei olisi tässä kohtaa paineita. Punaisten ainoa tavoite tällä kaudella on mestaruus. Kaikki muut vaihtoehdot ovat pettymyksiä. Joukkue takuulla tietää että tässä kohtaa putoaminen = historian kovin pettymys.
Pelicans häviää tänään niin he ajattelevat vain että 3ottelupalloa jäljellä. Kaksi niistä vielä kotona. 3-0 tilanteesta ei ole moni noussut. Mutta se on kumminkin tehty. Itse muistelin juuri Philadelphian 2010 kevättä. Silloin joukkue oli juuri 3-0 tappiolla Bostonille. Homma kääntyi omissa papereissa juuri Game 4 kun Mike Richards taklasi puhtaasti David Krejcin sairaslomalle. Silloin huomasin että koko joukkue syttyi taistelemaan. En vaadi että tänään metsästetään taklauksilla vastustajaa sairaslomalle. Joskus joukkue vain tarvii sen pienen kipinän jotta syttyy kunnolla. Onko tässä joukkueessa sellaisia pelaajia jotka voivat sytyttää vielä liekin? Vesalainen - Pakarinen- Philström- Åsten- nyt sitä miestä seinälle.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Vieläkin mietin, että olikohan Vokoun lahjottu. Kaveri oli ihan jäätävän paska, mutta samana keväänä torjui sitten kuitenkin tsekin maailmanmestariksi.
Itse luulen että Vokounilla oli koko ajan tähtäin MM-kisoissa. Tuli vaan Suomeen hakemaan ja pitämään yllä omaa pelituntumaa. Ei kai kukaan järkevä pelaaja pistäisi kamppeitaan vaihtoon juuri Play-Offseihin. Vokoun halusi että patjat on ajettu sisään MM-kisoja varten eikä IFKn kevättä ajatellen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Kaikkienaikojen katastrofi on yhden ottelun päässä!
Heh - ei taida Hoffren osata lukea historian kirjoja. Kröhöm 2005, 2012 tulevat nopeasti mieleen vastaavina suuren satsauksen kausina, joista tuli pannukakku. Tietyllä tasolla 1997 oli myös historiallisen alhainen pohjanoteeraus vaikkei tuolloin ollut samalla tavalla rahaa kiinni.

Edit: muutoin toki sisältö - vaikkakin pienemmällä Peltos-vaikutuksella - kuin suoraan täältä poimittua.
 
Viimeksi muokattu:

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Suurelta osin toki asiaa, mutta erikoinen kommentti Taposesta: "Tuskin Taposta enää nähdään tolppien välissä tänä keväänä."

Olen melkoisen varma, että Taponen on tänään maalilla.
Joo, aivan varmasti nähdään. Ja ketjut samat kuin 3. pelissä. Luotetaan prosessiin.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen melkoisen varma, että Taponen on tänään maalilla.
Tämä onkin kokoonpanon kiinnostavin yksityiskohta, eikä ole valmennuksellekaan helppo rasti. Jos laittavat Hovisen maaliin ja tulee tappio, niin ok, näin olisi kaikki muutkin tehneet. Jos taas mennään Taposella ja hävitään edes pienesti maalivahdin piikkiin menevästä syystä, niin teilausosasto on valmiina.

Pian nähdään millainen pelimies Peltonen on.
 

M.Rönkkö-83

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Islanders
Jos miettii mahdollista nousua, niin tämä sekä seuraava matsi ovat ne ns. super vaikeat, kun persut…ei kun Pelsut voivat pelata aika rennon rohkeasti poff-kiekkoa. Mikäli voitettaisiin kaksi seuraavaa, niin myös heillä alkaisi puntti jo hieman tutista. Todella vaikeaa on nähdyn perusteella uskoa, että pelit jatkuisivat vielä tämän illan jälkeen, mutta on niitä ihmeitä tapahtunut ennenkin.

Se, että ollaan ylipäätään tällaisessa tilanteessa tällä miehistöllä on nolouden huipentuma, jota on kyllä vaikea hyväksyä. Mikäli tänään tulee 4-0 lukemin lähtö kesälomalle, niin toivon, että Peltosessa on miestä erota itse, sillä hän on epäonnistunut tehtävässään TOTAALISESTI kolmena perättäisenä kautena.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Veikkauksen sivuilla lukee IFK:n kohdalla, että "pelaajatiedot puuttuvat". Nyt se tapahtui! Kaikki sai kenkää!
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Nättinen - Lehterä - Pakarinen
Vesalainen - Jääskä - Marleau
Kaskimäki - Koivisto - Rask
Åsten - Väänänen - Philström

Bourque - Martin
Lindbohm - Kotkansalo
Seppälä - Motin
Jesse Seppälä merkattu vielä kokoonpanoon.

Maalissa Hovinen

Tässäkö oli sitten tämän kauden viimeinen kokoonpano
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näyttäisi olevan kutakuinkin all in. Tosin kakkospakkipari aiheuttaa puntin tutinaa ainakin täällä jo nyt, mutta toivotaan, että Lindbohm-Kotkansalo-pariskunta on ottanut edellisen pelin kardinaalivirheistään opikseen, koska se olisi jo hirveän suuri edistysaskel.
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokoonpanot kun näki, niin tuli orastava voiton tunne.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suurelta osin toki asiaa, mutta erikoinen kommentti Taposesta: "Tuskin Taposta enää nähdään tolppien välissä tänä keväänä."

Olen melkoisen varma, että Taponen on tänään maalilla.
Itse uskoin kuten nyt onkin että Pappi tänään häkissä, mutta jos tästä taiotaan itsemme jatkoon niin kyllä Taponenkin yhä pelaa. Ihan senkin takia että Papin osalta peliruuhkat on tainnut olla kysymysmerkkejä kunnon puolesta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös