HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 113 611
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Tässä toisen kirjoituksia kritisoivassa viestissä lipsahdetaan tarpeettoman henkilökohtaisuuden puolelle. Rikepiste annettu.
@BOL Eikö sinun olisi jo aika päästää irti? Kuinka monta kautta sinun pitää omin silmin saada todistaa Villen kyvyttömyyttä, että tuo denialismi väistyy? Kaikella kunnioituksella, mutta mielestäni nuo sinun "analyysisi" ovat nykyään ihan tasoa huruakka ja syitä haetaan jo lähes jostain tähtien asennoista.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
@BOL Eikö sinun olisi jo aika päästää irti? Kuinka monta kautta sinun pitää omin silmin saada todistaa Villen kyvyttömyyttä, että tuo denialismi väistyy? Kaikella kunnioituksella, mutta mielestäni nuo sinun "analyysisi" ovat nykyään ihan tasoa huruakka ja syitä haetaan jo lähes jostain tähtien asennoista.
Pitäisikö vetää vähän happea, vaikka vituttaa.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Aika raskasta taloudenhallintaa jos näin olisi. Siinä on neljä kotipeliä kun kumminkin ollaan reippaasti katsoja ka. ylitetty runkosarjassa ja sitä kautta myös lisämyyntiä ravintoloiden kautta.
Onhan toi jengi myös kallis ja ensi kauden jengiin panostettu varmasti myös. Red Event ei kuitenkaan ole mikään sampo ainakaan aluksi, vaikka liikevaihtoa kasvattaakin. Toivotaan että olen väärässä.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ollaan siinä tilanteessa, että todellakin on pakko voittaa. Neljä peliä putkeen. Mutta, joskus pakko on paras motivaattori. Täytyy vain ensin hoitaa se yksi. Mitään hävittäväähän tässä ei varsinaisesti enää ole, kun juuri kukaan ei jengiin enää usko ja maineet ovat tavallaan jo menneet. Oikeastaan, jos tarkemmin ajatellaan, nyt on aika helvetisti voitettavaa. Siitä voimaa jengille.
Kyllä ja näin toivomme.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Eikö sinun olisi jo aika päästää irti? Kuinka monta kautta sinun pitää omin silmin saada todistaa Villen kyvyttömyyttä, että tuo denialismi väistyy? Kaikella kunnioituksella, mutta mielestäni nuo sinun "analyysisi" ovat nykyään ihan tasoa huruakka ja syitä haetaan jo lähes jostain tähtien asennoista.

Kiitos rakentavasta palautteestasi. Ihmettelen, mikä saa oletettavasti aikuisen ihmisen kirjoittamaan tällaisia nollatason viestejä? Ottaako noin koville, että mulla saattaa sittenkin olla ihan kelvolliset perusteet mun mielipiteilleni? Muuta syytä en oikein keksi, että vastaukset ovat tätä luokkaa. Maailma on aika erilainen, kun astuu rohkeasti erilaisten ihmisten keskuuteen ja on avoin muullekin kuin omien pierujen haistelulle. Ymmärrän, että kaikkia harmittaa ja tunteet ovat pinnassa, mutta mulla ei ole näiden tulosten kanssa mitään tekemistä.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@BOL Eikö sinun olisi jo aika päästää irti? Kuinka monta kautta sinun pitää omin silmin saada todistaa Villen kyvyttömyyttä, että tuo denialismi väistyy? Kaikella kunnioituksella, mutta mielestäni nuo sinun "analyysisi" ovat nykyään ihan tasoa huruakka ja syitä haetaan jo lähes jostain tähtien asennoista.
Onko tuo nyt ihan asiallista kieltä? BOL perusteli kantansa. Mikä ihme täällä on, ettei saa olla eri mieltä?

On erittäin piristävää, että asioita tuodaan eri näkökulmista esiin. Paljon asiaa oli mielestäni viestissä.

Mitä auttaa, että alat haukkumaan huruakaksi? Argumentit mistä olet eri mieltä, niin kerro ne ja perustele vastavuoroisesti.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tulee seuralle kalliiksi, jos IFK ei nyt vähintään lauantaille kautta venytä. Maksimaaliset poff kausarien hyvitykset (top 6) ostajille sekä lippu- ja ravintolatuottojen loppuminen tiistaihin.

Eli noissakin se tuntuu isosti, jos urheilullinen menestys taas laahaa.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
@BOL kiitos kun jaksat vielä tsempata ja analysoida. En ole eri mieltä pelaajien vastuusta kanssasi, mutta itse näen asian niin, että pelaajat olisivat näissä kolmessa pelissä voineet omilla onnistumisillaan piilottaa sitä yhtä huutavaa ongelmaa mikä IFK:lla on; sen pelikirja on ihan perseestä. Ja se on valmennuksen vastuulla. Mulla meni jo kuppi nurin ja se harmittaa, koska IFK on mun seura ja ikinä en sitä hylkää. Nyt on vaan vaikea uskoa yhtään mihinkään hyvään enää tälle kaudelle.. Toivottavasti saan hävetä tätä uskon loppumista koko tulevan kesän.

Joka tapauksessa, arvostan sinua.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulee seuralle kalliiksi, jos IFK ei nyt vähintään lauantaille kautta venytä. Maksimaaliset poff kausarien hyvitykset (top 6) ostajille sekä lippu- ja ravintolatuottojen loppuminen tiistaihin.

Eli noissakin se tuntuu isosti, jos urheilullinen menestys taas laahaa.
Haukkukaa idiootiksi, mutta mä vain toivon että jos tämä farssi saa viimeisen iskun ensi viikolla, niin seura ottaa rumasti takkiin myös taloudellisesti.

Jos se olisi sitten se muutokseen herättävä tekijä.

Musta tää organisaatio ansaitsee tällä menolla todella nolon lopun ja siihen päälle isot tappiot, tuskin taloudellisesti mitään erittäin haitallista voisi edes tapahtua yhdessä kaudessa.

Nyt ollaan kuitenkin pettämässä fanit niin saatanan rankasti, että tää seura ansaitsee kärsiä siitä niin että hallituksen dinosaurustenkin perseessä tuntuu.

Jättimäiset oli:
-puheet
-satsaukset
-odotukset

Tulos:
-hyvä uusittu ravintolatoiminta
-uusi häpeällinen kokemus keskikokoisena seurana jolle jokaikinen jääkiekkoa sivusilmälläkin seuraava nauraa.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
-uusi häpeällinen kokemus keskikokoisena seurana jolle jokaikinen jääkiekkoa sivusilmälläkin seuraava nauraa.

Tästä muistuu eilinen keskustelu vaimoni kanssa kun puhuttiin ylipäätään yksittäisten pelaajien tuhkimotarinoista joukkuelajeissa, mainitsin yhden esimerkin tästäkin kaudesta nimittäin Niko Seppälän, kunnes tajusin, että hän nousi mestiksestä keskitason liigajoukkueeseen, että onko se nyt loppujen lopuksi niin iso juttu? Lausetta alottaessa mietin mielessäni että "Seppälä nousi mestikseta Liigan kärkijoukkueen kokoonpanoon", mutta tosiaan eihän me mikään kärkijengi olla oltu.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@BOL, tapojesi mukaan kirjoitit hyvin perustellun tekstin. Olen samaa mieltä siitä, ettei valmennus enää tässä vaiheessa voi hirveästi vaikuttaa pelaajien itseluottamukseen. Mutta pidän kuitenkin valmennusta syyllisenä siihen, että joukkue on hyvin pitkälti alisuoriutunut koko pitkän runkosarjan ajan. Tällöin ei pääse rakentumaan myöskään sitä itseluottamusta, josta voisi pudotuspeleissä ammentaa.

Onhan tietenkin mahdollista sekin, että todennäköisesti parhaat vuotensa ohittaneet tähtipelaajat eivät sittenkään ole niin kovia kuin odotettiin. Mutta kyllä se ihmetyttää, miksi viime kaudella muissa joukkueissa tai sarjoissa loistaneet pelaajat jälleen täällä taantuvat pelokkaiksi ja virhealttiiksi hiirulaisiksi.

Tälle kaudelle kokeiltiin rakentaa joukkue helvetin kovaksi. Ainakaan keskikaistasta tuo ei ole jäänyt kiinni. Pakisto nyt voisi olla vahvempi, eikä maalivahtiosastokaan ole sarjan kärkeä. Kenties riittävä kuitenkin. Seuraavaksi olisi aika kokeilla päävalmentajaa, joka on oikeasti voittanut jotain aiemmin. Viimeksi kun näin tehtiin, oltiin sentään finaaleissa. Sitä edellisellä kerralla tuli lopulta mestaruus.

Arvostan Ville Peltosta ja hänen tinkimätöntä asennettaan todella paljon. Olen varma siitä, että työmoraalista tai sitoutumisesta ei homma hänen osaltaan jää vajaaksi. Olisin todella toivonut menestystä nimenomaan Ville Peltosen johdolla. Tämä oli se kausi, jolloin oli aika näyttää tulosta. Ei onnistunut valitettavasti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Schwein , sivusin juuri aihetta lisää peliesitykset ketjussa.

Mä en sinänsä ihan oikeasti ole kovinkaan yllättynyt siitä, että tämä kausi ei ole mennyt kuin Strömsössä, koska mä en itse oikein usko siihen, että kovat nimet paperilla= paras jengi. Tämä on nähty monta kertaa aiemminkin. Siksi mä olen ennemminkin halunnut nähdä jengin pelaavan kuin lataavan isot odotukset mestaruudelle.

Valitettavasti nämä ulkopuolelta hankitut pelaajat, joiden tarkoitus oli tulla näyttämään, miten voitetaan, ovat olleet suurimpia pettymyksiä. Toki siitä ja kaikesta muustakin voi aina syyttää valmennusta, mutta kun olen omin silmin nähnyt nämä pelaajat kentällä työn touhussa, mä en voi valmennusta syyttää. Nämä ovat musta vihoviimeisiä pelaajia, joilla on varaa sanoa, että pelasin huonosti, koska paska valmentaja. Parhaiden pelaajien pitää olla parhaita. Siitä niille maksetaan. Nyt taso on tippunut kauden tärkeimmillä hetkillä ja se ei ole musta ok. On siellä toki muitakin, kuten vaikkapa Koivistoinen ja Martin. Taponenkaan ei ole ollut parhaimmillaan, mutta mä pistän silti vain sen tokan pelin tappion Taposen piikkiin. Toki, paremmalla viimeistelyllä siitäkin fibasta olisi voitu selvitä ilman seurauksia.
 

Bulilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kurra hockey
@BOL kysyisin mielipidettäsi viitaten ylläolevaan viestiisi, että miten itse näet asian/syyn, etteivät parhaat pelaajat ole pelanneet odotetulla tavalla, vaan ovat juurikin olleet niitä pahimpia epäonnistujia?

Itse ajattelen, että joukkue ei välttämättä ole kuitenkaan niin hitsautunut yhteen, kuin tottakai on ulospäin annettu ymmärtää. Myös omat epäilykseni ovat joukkuehengen ympärillä, että onko jengissä ns. kahden, tai jopa kolmen kerroksen väkeä: kultaleijonat, maju-miehet, ynnämuu osasto ja junnut.

Jokin syyhän juuri nimimiesten kollektiiviseen epäonnistumiseen on. Onko sitten ollut liian "kaveriporukalla vähän pellaillaan" meininkiä vai mikä lie totuus. Sen toki tietävät vain jengi itse, mutta itse en osta vastauksia, että pelattiin vain huonosti, tai en tiedä, ei vaan tänään riittänyt.

Enkä tietenkään odota sitä "oikeaa" vastausta, koska nämähän ovat pelkkiä arvailuja ja mutuja, mutta arvostan muidenkin näkemyksiä ja haluaisin kuulla muidenkin ajatuksia.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisihan se vähemmän noloa jos edes yksi peli voitettaisiin. Sarjan voittoon se ei tietentenkään vaikuta, Pelsu vaan on selkeästi parempi. Tämä kausi on ilman muuta yksi suurimmista pettymyksistä moneeeeeeen vuoteen.

Tappion pitää olla mahdollisimman nolo. Muuten ei Peltonen saa kenkää. Pahin olisi nousu 3-3 tilanteeseen ja ulos seiskapelin jatkoajalla. Silloin Peltonen ja Salmelainen selittäisivät pienistä marginaaleista ja siitä kuinka ylpeitä ovat joukkueestaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@BOL, en ole eri mieltä siitäkään, että kova joukkue paperilla olisi välttämättä kova käytännössä. Kuitenkin minusta tilanne kauteen lähtiessä oli se, että ennestään kovaa joukkuetta vahvistettiin lähtökohtaisesti erinomaisilla pelaajilla. Joukkueessa oli hyvin pysyvyyttä valmennusta myöten.

En usko minäkään, että pelaajat syyttäisivät valmennusta ainakaan julkisesti. Ja voihan se olla, että esimerkiksi vajaa puolustus on lopulta se tärkein syy siihen, että IFK ei tule välierissä pelaamaan. Mutta on tuo joukkue puutteineenkin niin kova, että kyllä sen olisi pitänyt runkosarjassa yltää parempaan kuin tuo kuudes sija. Ja tässä varmaan onkin suurin eroavaisuus siinä miten asian näemme, koska minusta tästä vastuu on valmentajalla.

Minusta tätä voi verrata siihen, että palkataan suuren rahan TV-sarjaan pääosiin Hannu-Pekka Björkman ja Martti Suosalo. Mutta sitten käsikirjoituksen hoitaa Netflixin tekoäly ja ohjaajana toimii Markku Pölönen. Epäonnistuneesta lopputuloksesta en ensimmäisenä osaisi syyttää aiemmissa produktioissa loistaneita näyttelijöitä.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta takaisin tähän kauteen. Vuosikymmenten opettamasta nöyryydestä huolimatta menin viime kesänä siihen ajatusmiinaan, että Peltosen TÄYTYY tällä kaudella viedä tämä EHT-nippu menestykseen. Annoin siis itseni tällä kertaa odottaa myös menestystä, sen tavallisen eli yhdessä eletyn kauden lisäksi. Kausi tosiaan jatkuu vielä, ja niin kauan on kaikki mahdollista. Ihan aidosti. Silti tästä on jo tullut oman kannattaja-aikani henkisesti raskain kausi, enkä ilmeisesti ole ihan yksin. Odotusten ja toteutuneen välinen railo yksinkertaisesti pääsi repeämään niin suureksi.

Hyvä kirjoitus. Samaan miinaan meni moni muu, mutta onhan se täysin luonnollista, että ajattelee hyvän miehistön niittävän menestystä. Viime kevään perusteella uskoin myös, ettei Peltonen ihan näin paska olisi. Silloin taisi kuitenkin käydä niin, että vastaan asettui paras mahdollinen vastustaja, eli pelinsä täysin hukannut Lukko. Tulos oli siksi parempi, kuin todellinen tekeminen

Kova on pettymys, mutta kyllä itselläni 2005 kevät oli rankempi kokemus. Sitä ei pystynyt millään tajuamaan, että sellainen nippu saatiin niin sekaisin. Vieläkin mietin, että olikohan Vokoun lahjottu. Kaveri oli ihan jäätävän paska, mutta samana keväänä torjui sitten kuitenkin tsekin maailmanmestariksi.
 

Justus76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy tässä palata muistelemaan joulukuun alkua ja back to back viikonloppua Kärppiä vastaan. Hifk vei molemmissa peleissä Kärppiä kuin litran mittaan, varsinkin Oulussa lopputulos 0-7 hiveli Ifk.n itsetuntoa. Mutta tekemisessä sekä fanien, että itse joukkuueen sisällä pastoi lievä ylimielisyys, oltiin jo suurinpiirtein jakamassa lopullisia sijoituksia ja Ifk.n mestaruutta pidettiin jo lähes kirkossa kuulutettuna. Nöyryys puuttui ja ymmärrys ehkä siitä, että tämä ei vielä riitä, runkosarjaa on vielä pitkästi jäljellä ja sen jälkeen pitäisi vielä pystyä voittaan playoffeissa. Itse näin ulkopuolisena arvion, että suurin vika on valmennuksessa, on tuudittauduttu siihen, että tämä taso riittää eikä ole ymmärretty, että peliä pitää pystyä kehittämään ihan loppuun saakka, koska muutkin kehittävät omaa peliään. Se taso, että millä voitetaan pelejä joulukuussa tai tammikuussa ei riitä, kun pelataan niitä tärkeimpiä pelejä. Olisin halunnut nähdä finaalit Kärpät-Hifk, kun sellaista ei koskaan vielä ole nähty, mutta tälläkään kaudella se ei taida toteutua.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@Schwein , sivusin juuri aihetta lisää peliesitykset ketjussa.

Mä en sinänsä ihan oikeasti ole kovinkaan yllättynyt siitä, että tämä kausi ei ole mennyt kuin Strömsössä, koska mä en itse oikein usko siihen, että kovat nimet paperilla= paras jengi. Tämä on nähty monta kertaa aiemminkin. Siksi mä olen ennemminkin halunnut nähdä jengin pelaavan kuin lataavan isot odotukset mestaruudelle.

Valitettavasti nämä ulkopuolelta hankitut pelaajat, joiden tarkoitus oli tulla näyttämään, miten voitetaan, ovat olleet suurimpia pettymyksiä. Toki siitä ja kaikesta muustakin voi aina syyttää valmennusta, mutta kun olen omin silmin nähnyt nämä pelaajat kentällä työn touhussa, mä en voi valmennusta syyttää. Nämä ovat musta vihoviimeisiä pelaajia, joilla on varaa sanoa, että pelasin huonosti, koska paska valmentaja. Parhaiden pelaajien pitää olla parhaita. Siitä niille maksetaan. Nyt taso on tippunut kauden tärkeimmillä hetkillä ja se ei ole musta ok. On siellä toki muitakin, kuten vaikkapa Koivistoinen ja Martin. Taponenkaan ei ole ollut parhaimmillaan, mutta mä pistän silti vain sen tokan pelin tappion Taposen piikkiin. Toki, paremmalla viimeistelyllä siitäkin fibasta olisi voitu selvitä ilman seurauksia.

Minusta teidän johtavilla pelaajilla, Lehterä kärkenä, on ongelmana ylimielisyys, mihin ei todellakaan olisi varaa.

Osa näki ylävitosen heittelyt osoituksena hyvästä hengestä, itse taas kohottelin kulmakarvoja ja mietin että näinköhän fokus on oikeissa asioissa. Jos mennään 2011 mestaruusporukkaan, niin vaikea on kuvitella kapteeni Ville Peltosta läpsimässä ylävitosia Liivikin kanssa perseilyn jälkeen. Ville teki pelaajana aina kaikkensa, tosissaan ja sitä esimerkkiä oli muiden helppo seurata. Tästähän Kojokin puhui, että kun Ville tuli joukkueeseen, niin hänen taakkansa helpottui, koska Ville johti esimerkin kautta.

Jos Lehterä suhtautuu runkosarjaan vähätellen, niin minusta on aika loogista että se suhtautuminen tarttuu muihin. Ei tehdä kaikkea ihan tosissaan, riittää että päästään pudotuspeleihin. Mutta kun on tehnyt asioita vähän vajaasti koko kauden, niin mistä ihmeestä löytyisi se taikanappi, jolla asiat yhtäkkiä tehdäänkin tosissaan.

Lehterä ja Komarov edustavat ainakin tällä hetkellä juuri sitä edarihenkeä, mistä HIFKn tulisi päästä eroon, ja mitä ei esimerkiksi 2011 porukassa näkynyt ollenkaan.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni keskustelu menee liiaksi yksilöihin ja heidän epäonnistumisten taakse. Kuitenkin tv-lähetyksissä ja mediassa on saatu kuulla useammankin jääkiekko-taustaisen henkilön kommentteja HIFK:n pelin rakenteesta ja mikä siinä mättää. Kuten ennenkin todettu, hyvässä valmennuksessa yksilöt nousevat positiivisesti esille ja huonossa negatiivisesti.
Yksilöistä tulee mieleen esim. Kotkansalo joka ollut sysipaska ja joutuu pelaamaan täysin väärässä roolissa tällä hetkellä. Olisiko hänen suoriutumisensa vähemmän huonoa paremmassa valmennuksessa? Peltosen valmennuksessa on useampi yksilö taantunut tai vähintäänkin polkee paikallaan.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuli tässä mieleen sellainen, että olisiko Kärpät sopinut kuitenkin paremmin vastustajaksi juuri tähän neljännesfinaaleihin? Tarkoitan sitä, että vaikka Pelicans nostettiin jo syksystä lähtien mestarisuosikkien joukkoon ja se pelasi myös kevätkaudella tämän arvonimen mukaisesti, niin väitän, että Kärpät olisi sytyttänyt vastustajana IFK:ta enemmän ja tästä olisi kuitenkin saatu ihan aidosti tiukka pleijarisarja aikaiseksi? Myönnän, että ei muakaan Pelicans vastustajana sytytä yhtä hyvin kuin Kärpät olisi sytyttänyt.

Tietenkään ammattiurheilijat eivät varsinkaan tässä kohtaa saisi ajatella, ettei vastustaja oikein sytytä, mutta ihmisiä nekin ovat. Nyt tuntuu, että IFK ei ole saanut vielä muutamaa hajavaihtoa lukuun ottamatta sellaista "me ei vittu teille hävitä"-asennetta kehiin.

Kyllä tästä mulle tulee samat vahvat vibat kuin 2005 keväästä. Silloinkin materiaali oli aivan jäätävä ja siitä olen jopa myöhemmin kuullut, että pelaajat olivat ennen pelejä naureskelleet Lukolle. No, kuten hyvin tiedetään, niin Lukko sai viimeiset naurut ja lähetti surkeasti pelanneen IFK:n lauluun voitoin 4-1. Tuo on edelleen mulle se henkilökohtaisesti raskain kevät ja pettymys. Tämä kevät ei sille tasolle yllä, sillä runkosarjan loppu laski ainakin omalta kohdaltani odotukset aika lähelle nollaa. En kuitenkaan silti olisi uskonut, että neljänteen peliin mennessä IFK ei ole voittanut peliäkään tässä sarjassa. Uskomattoman heikko suoritus, vaikka miten olisi ollut yhdestä tai kahdesta pompusta kiinni ratkaisut. Joo kaikki pelit ovat lopulta ratkenneet IFK:n virheisiin, mutta onhan Pelicans myös pelillisesti ollut selvästi niskan päällä. IFK:n peli on näyttänyt surkealta myös sen takia, että Niemelä on kairannut taktisesti Peltosta anneliin rumasti. Pelsu rikkoo tavallaan oman viisikkonsa pelaamista ja tämä "monimutkainen" pelaamisen muoto on ollut meidän valmennukselle ihan hepreaa. Ymmärtäähän sen, kun vastustaja ei noudatakaan mitään tiettyä sapluunaa, vaan reagoi pelin vaatimalla tavalla.

Mä tekisin jotain hyvin radikaalia tohon G4:een. Pena antoi aikanaan Aralle potkut juuri kesken tuon Lukko-sarjan. Siihen en ehkä menisi, mutta voisihan se VP jäädä silti koko pelistä pois. Tilkanen, Kuhta ja Lundell penkin taakse ja yksi kentällinen A-junnuja mukaan (vai mitä U20:sia ne nykyisin onkaan). Pahiten flopanneet tähdet katsomoon, pelikirjat viemäriin ja helvetinmoisella tunteella yritetään hakea etua vaihto kerrallaan. Ei siis todellakaan mitään sikailuja, mutta sellaista selkäydinlätkää. Eihän tässä enää ole mitään hävittävää. Nyt olisi se yksi kiinnitys otettava ja viimeisenä toiveena olisi, että sitä lähdettäisiin hyvin rohkeasti hakemaan. Nyt IFK vapisee kuin haavan lehti ja pelkää virheitä.

Ja toinen "viimeinen" toive on myös se, että IFK:n maalissa ei tänä keväänä pelaa enää kukaan muu kuin Pastori Hovinen. Riippumatta siitä kestääkö kausi enää yhden vai kolme peliä.
 

Luke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole mikään pelikirja-asiantuntija, mutta jotenkin tuntuu että Peltosen versio on aika altis yksilöiden virheille. Toki aina sekä hyvät että huonot suoritukset ovat yhden tai useamman yksilön suorituksen lopputulos, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Jengi on täynnä pelaajia, joita ei varsinaisesti tunneta virheherkkyydestään. Silti niitä alkaa tulla, kun päälle vedetään HIFK:n pelipaita. Pelikirja ei siis tue riittävästi tekemistä, vaan jättää väärissä kohdissa tilaa alkaa säveltää omiaan. Tai vaihtoehtoisesti pakottaa siihen. Tätä tukee sekin, että pelaajat päätyvät samoissa tilanteissa toisistaan eriäviin ratkaisuihin.

Toinen mikä mua vähän huolestuttaa on se, miten vastustajan valmentajat tuntuvat riisuvan Peltosen aseista. Kun pudotuspeleihin lähdetään, niin vastustaja iskee kiinni heikkouksiin ja reagoi tavoilla, johon HIFK:lla ei ole vastauksia. Ylipäätään jo se on huono asia, että niitä ilmeisiä heikkouksia löytyy kiinni iskettäväksi.

Joukkueen kasaamisesta sen verran, että kyllähän Salmelainen pääosin tuntuu reagoivan havaittuihin puutteisiin. Niihin vain reagoidaan liian kapeakatseisesti. Nyt on haluttu painottaa kokemukseen ja ns. kevään miehiin. Samalla ei ole kuitenkaan huomioitu riittävää pelinopeutta. Tai vahvistetaan puolustusta, mutta unohdetaan sen kiekollisuus.

Mun mielestä menestyvässä jengissä on neljä osa-aluetta kunnossa: valmentaja, maalivahti, ykkössentteri ja kiekollinen kärkipuolustaja. Näistä onnistui yksi, eli Lehterä (vaisuista puolivälieristä huolimatta). Valmennus ei riitä, maalivahtipeli ei riitä ja sarjan kiekollista kärkipakkia ei löydy. Joku sanoo tähän että Martin, mutta ei ole liikkensä puolesta se mitä tarkoitan. Eikä ole nyt pudotuspeleissä pystynyt kannattelemaan jengiä. Jos kasassa on tuosta vaatimuksesta 1/4, niin ei voi mitenkään riittää.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Mun mielestä menestyvässä jengissä on neljä osa-aluetta kunnossa: valmentaja, maalivahti, ykkössentteri ja kiekollinen kärkipuolustaja. Näistä onnistui yksi, eli Lehterä (vaisuista puolivälieristä huolimatta). Valmennus ei riitä, maalivahtipeli ei riitä ja sarjan kiekollista kärkipakkia ei löydy. Joku sanoo tähän että Martin, mutta ei ole liikkensä puolesta se mitä tarkoitan. Eikä ole nyt pudotuspeleissä pystynyt kannattelemaan jengiä. Jos kasassa on tuosta vaatimuksesta 1/4, niin ei voi mitenkään riittää.
Ainut osa-alue mikä on toiminut tällä kaudella on alivoima.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös