HIFK:n playoffs-kevät 2024

  • 114 793
  • 1 030

IFK:n lopullinen sijoitus kaudella 2023-2024?


  • Äänestäjiä
    453

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Kuitenkin on pakko laskea hyväksi se että voittaa runkosarjassa paremmin sijoittuneen.
Virtasen joukkue on ennenkin keväällä voitettu, kun JYP tiputettiin. Virtasen joukkueilla ei oikein tuntunut kuntohuipun ajoitus osuvan kohdilleen. Lukko oli se ylivoimaisesti helpoin viime kaudella tarjolla olleista vastustajista, nyt tulee pahin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n pahin vastus on HIFK itse. Ihan kaikki on mahdollista. Olisin itse toivonut parempaa päätöstä runkosarjan loppuun, mutta hyvin ailahtelevaa oli. Väkisin hiipii mieleen, että viimeisissä otteluissa on lähinnä vain vältelty loukkaantumisia.

Joukkueen kokenut osasto on koko kauden puhunut siitä, miten ollaan kevään jengi ja rivien välistä ja joskus jopa ihan suoraankin, on saanut lukea, ettei runkosarja aina oikein jaksa sytyttää. Nyt sitten mitataan se kokemus ja tunne. Tuollaisella neppailuhiihtelyllä tulee äkkilähtö, mutta jotenkin en jaksa uskoa, etteikö nämä kokeneet pelaajat sitä itsekin tietäisi. Todennäköisesti itse tietävät, miten saavat tunteensa tappiin, mutta tarvitaan myös muuta. Huolellisuutta nyt ennen kaikkea.

Mullahan ei henkilökohtaisesti ole tässä mitään hävittävää, joten yritän pysyä rauhallisena. Tässä on reilu viikko aikaa ja näistä runkosarjan lopuista ei siellä oikeasti ole juuri mitään hyötyä, koska kukaan ei ole automaattisesti liekeissä, vaan kaikki lähtevät tasapuolisesti samalta viivalta. Ja hyvä niin. Peli kertoo kaiken. En ole erityisen mielissäni, mutten huolissanikaan. Rotsi auki en pleijareihin ole koskaan lähtenyt, enkä lähde nytkään.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:n pahin vastus on HIFK itse. Ihan kaikki on mahdollista. Olisin itse toivonut parempaa päätöstä runkosarjan loppuun, mutta hyvin ailahtelevaa oli. Väkisin hiipii mieleen, että viimeisissä otteluissa on lähinnä vain vältelty loukkaantumisia.

Joukkueen kokenut osasto on koko kauden puhunut siitä, miten ollaan kevään jengi ja rivien välistä ja joskus jopa ihan suoraankin, on saanut lukea, ettei runkosarja aina oikein jaksa sytyttää. Nyt sitten mitataan se kokemus ja tunne. Tuollaisella neppailuhiihtelyllä tulee äkkilähtö, mutta jotenkin en jaksa uskoa, etteikö nämä kokeneet pelaajat sitä itsekin tietäisi. Todennäköisesti itse tietävät, miten saavat tunteensa tappiin, mutta tarvitaan myös muuta. Huolellisuutta nyt ennen kaikkea.

Mullahan ei henkilökohtaisesti ole tässä mitään hävittävää, joten yritän pysyä rauhallisena. Tässä on reilu viikko aikaa ja näistä runkosarjan lopuista ei siellä oikeasti ole juuri mitään hyötyä, koska kukaan ei ole automaattisesti liekeissä, vaan kaikki lähtevät tasapuolisesti samalta viivalta. Ja hyvä niin. Peli kertoo kaiken. En ole erityisen mielissäni, mutten huolissanikaan. Rotsi auki en pleijareihin ole koskaan lähtenyt, enkä lähde nytkään.
Hyvä kirjoitus. Itse vaan pohdin että miksi tehdä kevät niin vaikeaksi jos olis kykyjä olla parempia. Tuo ei syttyminen niin on se ainakin faneja kohtaan väärin. Harvoin pleijjareissa pelin taso muuttu radikaalisti jos vaikka katotaan 20 peliä ennen pleijjareita. HPK kyllä poikkeus.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tässä aika pakko on huolissaan isosti olla:

Joukkue elää alivoimasta ja päästettyjen maalien vähyydestä. Se on mielestäni heikko lähtökohta, kun IFK:n maalivahtipeli ei ole sarjan kärkeä. Tällä materiaalilla pitäisi ennemminkin hyökkäyspelaamisen olla se vahvuus. Maalivahtipelikin on monesti ontunut etenkin Tampereella eli niissä kovimmissa paikoissa.

Joukkueen hyökkäyspeli on löytänyt 5vs5 pelissä tehokkuutta viime aikoina, mutta liian paljon pelin tilanne määrittää tätä. Koska IFK on viimeksi voittanut pelin, jossa on ollu tappiolla? Tappioasemassa peli menee puristamiseksi ja tehottomaksi. Ennemminkin johtoasemat ovat kääntyneet tappioiksi, kuin päinvastoin.

Ylivoimapeli on keskinkertaista. Siinä on sellaisia yksittäisiä väläyksiä siellä täällä. Muun hyökkäyspelaamisen kanssa kuitenkin sama ongelma, eli kun niitä yv-maaleja eniten tarvitsisi, niin ei tule.

Pelicans on kaadettavissa, mutta mestaruuteen en usko. Liian paljon on sellaisia asioita, jotka vaatisivat radikaalia tason nostoa.

Jotenkin tuntuu, että IFK ei edes halunnut tänään alitajuisesti voittaa, koska sillä olisi tullut luultavasti Kärpät vastaan. Oma ennakko tästä sarjasta olisi ollut se, että Kärppien ylivoima olisi ratkaissut tämän sarjan heille eli he olisivat riisuneet sen meidän ainoan ison vahvuuden. Toisen IFK:n vahvuuden pitäisi olla neljän ketjun tasainen fyysinen jyskytys, mutta kovin vähän se tuottaa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ihan muutama ajatus alla ranskalaisin viivoin kun ei just nyt muuhun pysty:
- Pelicans panosti tähän kauteen kunnolla, se tuotti kotiedun ja sijan kolme.
- Pelicans konttasi alkukaudesta jopa vielä pahemmin kuin IFK viime kaudella. IFK teki viime kaudella upean nousun sijalle kuusi. Pelicans onnistui nousemaan jopa sijalle kolme.
- IFK:n peli on ollut aivan järkyttävää paskaa. Hyi helvetti mikä runkosarja.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä kirjoitus. Itse vaan pohdin että miksi tehdä kevät niin vaikeaksi jos olis kykyjä olla parempia. Tuo ei syttyminen niin on se ainakin faneja kohtaan väärin. Harvoin pleijjareissa pelin taso muuttu radikaalisti jos vaikka katotaan 20 peliä ennen pleijjareita. HPK kyllä poikkeus.

Jos tähän olisi jollakin vastaus, hän olisi paitsi hieno ihminen, myös ylivertainen "seuramies".

HIFK:n vahvuus lienee se, että se on pelannut hyvin, kun joukkue on syttynyt. Jos pleijareihin ei syty, niin sitten joukkue on täynnä ylihintaisia paskahousuja, jotka ovat koko kauden puhuneet paskaa. Mutta ken elää, näkee.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten aina niin yritän muuttua pudotuspeleissä realistista posiksi. Ja tuntuu se onnistuvan. Mennään neljän joukkoon niin että heilahtaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mullahan ei henkilökohtaisesti ole tässä mitään hävittävää, joten yritän pysyä rauhallisena.
Olet siis henkisesti valmistautunut karistamaan posisiiven pölyt kansitakistasi ja pitämään jöötä Kipinävahdissa Peltosen potkuja odotellessa?

Peltosen IFK on kyllä sen luokan Jekyll& Hyde, ettei oikein tiedä mitä taas odottaa? Siitä lähdetään ensi tiistaina, että nähdään se kauden paras IFK.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olet siis henkisesti valmistautunut karistamaan posisiiven pölyt kansitakistasi ja pitämään jöötä Kipinävahdissa Peltosen potkuja odotellessa?

Peltosen IFK on kyllä sen luokan Jekyll& Hyde, ettei oikein tiedä mitä taas odottaa? Siitä lähdetään ensi tiistaina, että nähdään se kauden paras IFK.

Olen aina vetoa lyödessäni valmistautunut häviämään. Mutta ei sellainen "kaikille kenkää" ja kaikkien haukkuminen vajaavaisilla tiedoilla multa luonnostaan tule. Toki, kyllä mäkin osaan vittusaatanaa huutaa, varsin kovaakin. Ja voin sen toki tappion nimissä tehdä, jos mun niin kuuluu tehdä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen aina vetoa lyödessäni valmistautunut häviämään. Mutta ei sellainen "kaikille kenkää" ja kaikkien haukkuminen vajaavaisilla tiedoilla multa luonnostaan tule. Toki, kyllä mäkin osaan vittusaatanaa huutaa, varsin kovaakin. Ja voin sen toki tappion nimissä tehdä, jos mun niin kuuluu tehdä.
Ei täällä käsitykseni mukaan hirveän moni ainakaan ole ”kaikille kenkää” huutanut vaan voitaisiin aloittaa Peltosesta. Kainona pyyntönä, jos minä kaikkien suureksi vitutukseksi voitan meidän välisen vedon niin voisitko reflektoida sinulle ominaiseen tapaan, miten Kärppien peli parani kuin salamaniskusta, kun Peltosen kaltainen ankeuttaja pistettiin sieltä pihalle ja miksei tuollainen olisi toiminut täällä? Kärpäthän nyt karrikoiden toteutti sen, että pisti päävalmentajan pihalle ja tilalle laitettiin kakkosvalmentaja eli mutkat suoraksi vetäen Oulussa vastasivat ”kuka tahansa” täällä Peltosen puolestapuhujien perinteiseen argumentiin ”kuka tilalle, jos annetaan potkut?”. Itse näen helvetin paljon yhtäläisyyksiä IFKssa ja Kärpissä sillä erotuksella, että Kärpillä oli munaa tehdä kova päätös. IFK todennäköisesti vetää ensi kaudenkin vessanpöntöstä alas Peltosen kanssa eli urheilullinen menestys ei tätä seuraa ohjaa.

No, ei mennä vielä asioiden edelle. Toivon edelleen koko sydämestäni, että viime kauden tapaan häviän tämän vedon sinulle. Usko ei ole vain kovin suuri.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itellä sama fiilis eli sitä naurettavaa Kärppiä ehkä kuitenkin pelättiin.
Niin, onhan se paljon kivempi katsella kun joku vetyperoksidi wanna-be blondiräppäri huiputtaa meidän Lindbohmin ja Kotkansalon kahville ja syöttää sille ”Iin Taikurille” avopaikkaan maalin. Tai kun Tyrväinen taklaa Martinin vaihteeksi telakalle heti ekassa pelissä jne…
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei täällä käsitykseni mukaan hirveän moni ainakaan ole ”kaikille kenkää” huutanut vaan voitaisiin aloittaa Peltosesta. Kainona pyyntönä, jos minä kaikkien suureksi vitutukseksi voitan meidän välisen vedon niin voisitko reflektoida sinulle ominaiseen tapaan, miten Kärppien peli parani kuin salamaniskusta, kun Peltosen kaltainen ankeuttaja pistettiin sieltä pihalle ja miksei tuollainen olisi toiminut täällä? Kärpäthän nyt karrikoiden toteutti sen, että pisti päävalmentajan pihalle ja tilalle laitettiin kakkosvalmentaja eli mutkat suoraksi vetäen Oulussa vastasivat ”kuka tahansa” täällä Peltosen puolestapuhujien perinteiseen argumentiin ”kuka tilalle, jos annetaan potkut?”. Itse näen helvetin paljon yhtäläisyyksiä IFKssa ja Kärpissä sillä erotuksella, että Kärpillä oli munaa tehdä kova päätös. IFK todennäköisesti vetää ensi kaudenkin vessanpöntöstä alas Peltosen kanssa eli urheilullinen menestys ei tätä seuraa ohjaa.

No, ei mennä vielä asioiden edelle. Toivon edelleen koko sydämestäni, että viime kauden tapaan häviän tämän vedon sinulle. Usko ei ole vain kovin suuri.

Kiitos luottamuksestasi asiantuntevuuttani kohtaan. Voisin varmasti jotain spekuloida Kärppien tilanteesta, mutta eihän mulla ole mitään muuta tietoa kuin se, mitä Kärppien edustajat ovat asiaa kommentoineet. Ne kommentit voinet etsiä ihan itse. Ja kun väität Peltosen olevan ankeuttaja, toivoisin, että sulla olisi heittää ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, miten Ville on joukkuetta ankeuttanut? On nimittäin vahva statement. Enkä ole koskaan väittänyt, että Peltonen on paras valmentaja ikinä missään, mutta en myöskään usko hänen olevan niin huono kuin täällä jokaisen tappion jälkeen väitetään. Mutta ehkä Peltosen kaltainen ankeuttaja sopii erityisesti kaiken maailman iiropakarisille. Musta Iiron jatkosopimus on aika kova statement myös Peltosen valmentajuudelle. Mutta se on vain mun mielipiteeni. Voi olla, että syyt jatkosopimukselle olivat ihan jossain muualla.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, onhan se paljon kivempi katsella kun joku vetyperoksidi wanna-be blondiräppäri huiputtaa meidän Lindbohmin ja Kotkansalon kahville ja syöttää sille ”Iin Taikurille” avopaikkaan maalin. Tai kun Tyrväinen taklaa Martinin vaihteeksi telakalle heti ekassa pelissä jne…
Näinkinhän se kyllä voi olla:)
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Mutta ehkä Peltosen kaltainen ankeuttaja sopii erityisesti kaiken maailman iiropakarisille. Musta Iiron jatkosopimus on aika kova statement myös Peltosen valmentajuudelle. Mutta se on vain mun mielipiteeni. Voi olla, että syyt jatkosopimukselle olivat ihan jossain muualla.
Niin että Iiro sais nostetta orastavalle ammattilaisuralleen Villen hyvässä valmennuksessa? NHL here we come.

On muuten melkein typerintä ikinä missään koskaan nämä analyysit siitä kuinka valmentaja vaikuttaa pelaajien päätökseen pelata jossakin joukkueessa. Etenkään kun IFK:ssa juuri koskaan se ei ole edes lähtökohta, että valmentaja pysyy tontillaan sopimuskautensa loppuun asti. Nuoremmat talentit toki erikseen. Niin ja Juhamatit joilla pitää olla ennen kaikkea kivvaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
En haluaisi tietenkään näin sanoa, mutta arvaukseni on että Pelicans lykkää tämän äärimmäisen epätasaisen, pelihitaan ja myös henkisesti epävarman jengin 4-1 lomille miettimään mikä meni vikaan osa 7547. Olen niin hemmetin mielelläni väärässä.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tässä pitäisi olla täpinöissään kun oikeat pelit ovat alkamassa. Jotenkin vaan koko tämä IFK:n kausi, tuota lyhyttä ohikiitävää jaksoa lukuunottamatta, on ollut todella aneemista seurattavaa.

Ollaan kelluttu hissijoukkueena tuossa ylemmässä keskikastissa ja peli on heilahdellut miten sattuu. Positiivisten piikkien määrä hyvin maltillinen ja päävalmentajalla menossa jo kolmas kausi samankaltaisten esitysten kanssa. Ulkoa tuotiin Ojanen, joka laittoi oman osastonsa kuntoon päivästä yksi, ammattimies kun on.

Jos Villen diili päättyisi kevääseen niin olisi paljon vapautuneempi fiilis katsoa, että mihin suuntaan se kolikko tänä keväänä kääntyykään. Nyt lähinnä lannistaa. IFK tuntuu olevan keskinkertaisuuden loputtomassa kierteessä ja tälle kaudelle tilannetta yritettiin paikata vuoraamalla joukkue eliittitason rosterilla. Valokeila kuitenkin osoittaa jälleen sinne penkin taakse. Kohtaan, jota seura haluaisi käsitellä silkkihansikkain. Jos vedotaan, että joukkuetta ei nappaa runkosarja, niin siinä tapauksessa joukkue on joko koottu väärin johtavien pelaajien osalta, tai laivalla on väärä ohjastaja.

Pelaajistoa tässä on kuitenkin vaihtunut vuosien varrella solkenaan, mutta tulos pysyy aivan samanlaisena kaudesta toiseen. Ja niin on pysynyt päävalmentajakin.

Kevään pelit ovat parhaita pelejä, mutta harvoin on mieli näin matalana niiden alla. Kai se johtuu siitä, että IFK petti taas. Tällä kaudella runkosarjassa tiputtiin vaan vielä tavallista korkeammalta, kun meillä on lähtökohtaisesti todella hyvä nippu.

En tiedä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Yli-ikäinen ja aivan liian raskasliikkeinen joukkue. Tästä kun ottelutahti tiivistyy entisestään ja intensiteetti nousee, niin odotusten olemattomuus saa lähinnä masentumaan. Tähän päälle vielä taktisesti kyvytön toteemipaalu penkin takana ”seuraikoni”- post it-lappu otsallaan, ennennäkemättömän surkea ylivoimapeli ja pökkelö puolustuskalusto, josta yhdenkin (sen toisen) kiekollisen pakin puuttuminen on yhtä kuin game over. Vittu, että kevät on hienoa aikaa.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja kun väität Peltosen olevan ankeuttaja, toivoisin, että sulla olisi heittää ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, miten Ville on joukkuetta ankeuttanut? On nimittäin vahva statement.
Minulle riittää, että kaksi Suomen parhaimpiin lukeutuvaa valmentajaa on sanonut, että Peltonen ylivalmentaa ja pelaajien on täysin mahdotonta omaksua Peltosen ajamat asiat. Toinen oli K. Jalonen, joka toki puhui mahdollisuudesta ja toisen nimeä en lähde tässä avaamaan, mutta minulla ei ole mitään syytä epäillä lähdettäni. Sen lisäksi Peltosen yleinen ulosanti on sellaista, että en usko hänen hänen luovan IFKn koppiin sellaista rentoa ilmapiiriä vaan päinvastoin. Nämä toki minun mielipiteitäni myös.
Enkä ole koskaan väittänyt, että Peltonen on paras valmentaja ikinä missään, mutta en myöskään usko hänen olevan niin huono kuin täällä jokaisen tappion jälkeen väitetään. Mutta ehkä Peltosen kaltainen ankeuttaja sopii erityisesti kaiken maailman iiropakarisille. Musta Iiron jatkosopimus on aika kova statement myös Peltosen valmentajuudelle. Mutta se on vain mun mielipiteeni. Voi olla, että syyt jatkosopimukselle olivat ihan jossain muualla.
Pakarisen kohdalla itse uskon enemmän vaikuttaneen sen, että IFK merkitsee hänelle paljon, IFK varmasti maksaa hyvää palkkaa ja perhe on juurtunut pk-seudulle (törmään herran päivittäin) eli IFK on Härälle koti, johon kiva ja turvallista jäädä. Peltosen en usko olleen suuri vaikutin tähän jatkoon. Tämä myös oma mielipiteeni.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Kun ei ole niin hyvin sisällä, ei voi sanoa puolesta tai vastaan Villen valmennuskyvyistä. Mutta yhdestä asiasta voi kommentoida. Ville on ilmeetön, voisi jopa sanoa kylmän näköinen ja hymyä ei juuri löydy. Kasvattaako se joukkueen henkeä?

Otetaan vertailuun vaikka Valioliigasta Arteta ja Klopp. Ovat 110% pelissä mukana, siis liikaakin ajoittain. Toisaalta katsokaa, kuinka he luovat henkeä, kannustavat omia pelaajiaan ja se mitä tapahtuu etenkin pelien jälkeen. Tulee tunne, että noille valmentajille haluaisin pelata. Saako Ville rakennettua sen tunteen, mitä joukkue tarvitsee.

Ei voida verrata suoraan kahta eri lajia, mutta silti ero on valtava jäällä ja pelien aikana. Silti joku pistää miettimään.
 

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Musta Iiron jatkosopimus on aika kova statement myös Peltosen valmentajuudelle. Mutta se on vain mun mielipiteeni. Voi olla, että syyt jatkosopimukselle olivat ihan jossain muualla
Tämä nyt on aivan uskomatonta selostusta valmentajan hyvyydestä. Tällä perustella liigassa on kaikki huippuvalmentajia ja erityisesti NHL:ssä. Siellä macdeividid pysyy seurassa kun siellä on hyvä valmentaja:). Kyllä pelaajien valintaan vaikuttaa aika paljon muutkin asiat kuin valmentaja. Kovia pelaajia on kaikissa liigaseuroissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös