No niin!
Mestaruus tällä kaudella on oikeastaan enää Nokasta kiinni. Vastaan finaaleissa asettuu materiaaliltaan monta astetta heikompi joukkue, joten mestaruus voidaan ryssiä ainoastaan valmennuksellisiin seikkoihin. Suurin kysymys oikeastaan onkin: Onko IFK/Nokka-parivaljakko menettänyt viikon tauon aikana pelivireensä? Itse uskon, että samanlaisella rentoudella ja kurinalaisuudella, mitä esim. Lukkosarjassa nähtiin, IFK voittaa mestaruuden. Lisäksi tuo Bluesin jengi suorastaan huutaa Jerguksen noutamista: saa nähdä uskaltaako Nokka ryhtyä tällaiseen puuhaan, pahaa pelkään että ei uskalla. Fakta on kuitenkin se, että Jeren puuttuminen Bluesin pakistosta heikentäisi jengiä huomattavasti. Itse pistäisin esim. pikkupikku-Koon vaikka kipsin kanssa hakemaan Jerguksen pelistä pois.
Jumalawita, alkais jo matsit!
En nyt ihan noin kärjistetysti sanojani asettelisi, että mestaruus olisi enää Nokasta kiinni. Mä en usko mihinkään poppakonsteihin tässä vaiheessa ja jos yhtään Kojon ajatusten juoksua tunnen, ja tunnenhan minä ;), vaistoilla mennään. Kuten kuuluukin. Blues on työteliäs joukkue, jonka pelaamista ja onnistumisia on ollut ilo seurata. En kuitenkaan näe, että Bluesilla olisi heittää kentällä jotain sellaista, mihin IFK:lla ei lääkkeitä olisi. Ja tämä yhtään Bluesia väheksymättä. IFK:lla on itseluottamus myös korkealla ja rutiinitaso korkealla. Myös peliesitysten tasaisuus on ainakin piirun verran Bluesia vakaammalla tasolla. Kärsivällisyyttä löytyy ja turha koohotus on jäänyt pois. Ja jos ajokoiria etsitään, löytyy meiltäkin riittävästi puukäsiä jengistä :).
Eihän Jereä edes tarvitse hakea kentältä pois, hän tekee sen ihan itse :). Ja tässäpä piilee myös suuri uhka. Nimittäin pieni pelko on tässä suuressa persiissä, että Jere teloo "vahingossa" meiltä jonkun. Toisaalta, Jere tykkää istua issekseen jäähyboksissa, joten siinäkin voi olla mahdollisuus "kurittaa" Jereä. Tänääkin Jere käytännössä huilasi jäähyboksissa, eikä paljon vaihtoaitiossa aikaa kuluttanut: peliaikaa 26.34min. ja 8min. boksissa :). Ja samaan hengenvetoon totean, että Santeri Heiskanen on myös toinen pelaaja, jota sietää varoa. Rotta-Sane napostelee tarvittaessa meidän jätkien lumpiot välipaloina, joten hereillä pitää olla aina, kun Santeri kentällä esiintyy.
Toivon, että tämäkin sarja ratkotaan ihan vain pelaamalla. Kaksi hienoa joukkuetta, joilta molemmilta pitäisi löytyä kovuutta ratkaista pelit kentällä, ei esim. telomalla toisen pelaajia. Jännä juttu, pidän Bluesia kovana jenginä, mutten silti ole huolissani. Kysymys ei ole Bluesin aliarvionnista ja -arvostamisesta, kun sanon IFK:n vievän tänä keväänä Mestaruuden ja tuovan Mukin Nordikselle. Kyse on ainoastaan siihen, että usko omaan joukkueeseemme on aivan käsittämättömän kova. Outo fiilis :).
Ja juu, alkais jo! Kuka kaipaa jotain lepoa, kun voi pelatakin ;)?
Edit: Axborilla samat vibat Jerestä kuin meikämandoliinolla...